Archiwum kategorii: Subaru

Subaru Forester 2006 – 28000 PLN – Ostrołęka

Subaru Forester to prekursor uterenowionych kombi. Nazwa “Forester” wywodzi się od określenia “resident of the forest”, czyli “obywatela lasu”. Pierwsza generacja debiutowała w 1997 roku i zbudowana została w oparciu o model Impreza. Samochód tradycyjnie dla marki wyposażony jest w silnik bokser i stały napęd na cztery koła, ale ma zdecydowanie bardziej uniwersalne nadwozie, niż Impreza. Druga generacja, którą zaprezentowano w 2002 roku, została odświeżona stylistycznie i unowocześniona. Okaz z ogłoszenia pochodzi z 2006 roku, z okresu po face liftingu. Zmieniono wtedy między innymi przednie reflektory, grill oraz zderzaki. Z tyłu zastosowano przezroczyste lampy podobne do tych z Lexusa, a w lusterkach zewnętrznych umieszczono kierunkowskazy. Wyróżnikami egzemplarza wystawionego na sprzedaż są w większości oryginalny, zielony lakier, plik dokumentacji i świetny stan zachowania. Jeżeli szukasz wszechstronnego auta o kultowym statusie, powinieneś zobaczyć Forestera.
Czytaj dalej Subaru Forester 2006 – 28000 PLN – Ostrołęka

Subaru Forester STI 2004 – 35000 PLN – Warszawa

265 KM, stały napęd na 4 koła, zmodyfikowane zawieszenie, hamulce i kubełkowe fotele… a to wszystko w praktycznym, podniesionym nieco nadwoziu kombi. Japońscy producenci zachowali na swój wewnętrzny rynek wiele ekscytujących modeli, a Subaru Forester STI z pewnością jest jednym z nich. Przygotowane zostało przez oddział Subaru Tecnica International, będący tym, czym BMW Motorsport GmbH dla BMW. Jest niczym innym, jak Imprezą STi ubraną w bardziej praktyczne nadwozie. Wspaniały dźwięk silnika bokser, gwarantującego dodatkowo wyjątkowo niski środek ciężkości. Świetne zawieszenie, hamulce, dynamika i napęd. Do tego to naprawdę ładne stylistycznie auto, z efektownymi bezramkowymi drzwiami. Prawdziwy sztos, dla którego warto doświadczyć przyjemności i nauczyć się lewą ręką zmieniać biegi.
Czytaj dalej Subaru Forester STI 2004 – 35000 PLN – Warszawa

Subaru SVX 1995 – SPRZEDANE

Za młodu było awangardowe, dziś… jest absolutnie kosmiczne. Subaru SVX to projekt spod włoskiej ręki Giorgetto Giugiaro. Na przełomie lat 80-tych i 90-tych tak wyglądały głównie concept cary, jednak japońska marka tym razem wykazała się niebywałą odwagą wdrażając ten projekt do produkcji. Model zaprezentowano w 1991 roku, pewnie o kilka lat za wcześnie. Czasy, w których marka zaczęła być kojarzona ze sportem i rajdami dopiero miały nadejść. Gdy w 1995 roku Colin McRae zdobywał mistrzostwo świata za kierownicą Subaru Imprezy, model SVX właśnie kończył produkcję. W Europie sprzedano ich zaledwie 2500 sztuk i jeżeli uda nam się upolować ładnie zachowaną sztukę, warto spróbować i doświadczyć. Kosmiczna sylwetka to nie wszystko. Napęd na cztery koła i mocny, wolnossący silnik typu bokser to jego dodatkowe atuty. Za najsłabszy punkt uznaje się w tym samochodzie skrzynię biegów, lecz w tym szwajcarskim egzemplarzu była ona zmieniona na nową ledwie 50 tysięcy kilometrów temu.
Czytaj dalej Subaru SVX 1995 – SPRZEDANE

Subaru Legacy Turbo 1991 – 69900 PLN – Krosno

Subaru w latach 70-tych i 80-tych miało reputację producenta, który tworzył samochody dziwaczne, tanie, których główną i jedyną zaletą był stały napęd na 4 koła, pozwalający je eksploatować w górskim terenie. Subaru Legacy pierwszej generacji odmieniło ten obraz na zawsze. To od tego modelu w wersji Turbo zaczęła się ekspansja w świecie rajdów. To za kierownicą Subaru Legacy RS Colin McRea zdobył pierwsze zwycięstwo dla marki w WRC w Rajdzie Rothmansa w Nowej Zelandii w 1993 roku, a potem już było z górki. Trzy mistrzostwa konstruktorów ugruntowały pozycję marki, a Subaru Impreza GT, jak i jego poprzednik – Subaru Legacy Turbo (potocznie zwane u nas “turbodziadkiem”) stały się samochodami kultowymi. Ich jedyną bolączką była nienajmocniejsza blacharka, to przyczyniło się do szybkiego przetrzebienia populacji w czasach, gdy nie były to drogie samochody. Dziś zadbane, dopieszczone egzemplarze są na rynku rzadkością, co ma swoje odbicie w rosnących cenach.
Czytaj dalej Subaru Legacy Turbo 1991 – 69900 PLN – Krosno

Subaru Impreza GCB 1995 – 19900 PLN – Łódź

Subaru Impreza GCB to wersja kombi samochodu, który stał się podstawą do zbudowania jednego z najbardziej utytułowanych samochodów rajdowych w historii. Lecz nawet bez magicznego oznaczenia WRX, turbosprężarki i złotych felg nie jest to wóz, który moglibyśmy nazwać nudnym. Z jednej strony gwarantuje nisko położony środek ciężkości i piękne brzmienie jednostki w układzie bokser, z drugiej oferuje stały napęd na 4 koła, który w wersji kombi uzupełniono o reduktor. Jeżeli zdecydujemy się na mocniejsze dociśnięcie gazu gwarantujący na luźnej nawierzchni, wrażenia czekają nas iście rajdowe. Ten jednak egzemplarz widać, że nigdy nie służył do niecnych zabaw. Zachowany przepięknie, wciąż ma oryginalna powłokę lakierniczą i jedynie 119000 km przebiegu.
Czytaj dalej Subaru Impreza GCB 1995 – 19900 PLN – Łódź

Subaru Impreza WRX STi RB320 2006 – SPRZEDANE

Richard Burns był jednym z trzech kierowców, którzy za kierownicą Subaru sięgnęli po tytuł Rajdowego Mistrza Świata. Subaru Impreza WRX STi RB320 powstała, by uczcić jego pamięć, w 2006 roku, w rok po jego śmierci. Za opracowanie mrocznych, czarnych 320 limitowanych sztuk odpowiedzialna była firma Prodrive, oficjalny partner Subaru w WRC. Wzmocniony do 320 KM silnik, bardziej bezpośredni układ kierowniczy, usztywnione i obniżone zawieszenie, wzmocnione hamulce, 18-calowe felgi i powiększone ospojlerowanie odpowiadają zarówno za efektowny wygląd, jak i bardziej bezpośrednie doznania zza kierownicy. To prawdziwy samochód rajdowy skierowany na ulice, zdolny jeździć o wiele szybciej, niż nakazuje zdrowy rozsądek i nieskazitelny stan egzemplarza numer 311 .
Czytaj dalej Subaru Impreza WRX STi RB320 2006 – SPRZEDANE

Subaru SVX 1992 – 18600 PLN – Otomin

Subaru zawsze było marką cenioną za właściwości jezdne, nie za wygląd, który na przestrzeni lat rzadko miewał punkty charakterystyczne i kontynuację w kolejnych seriach i nigdy nie doczekał się własnej tożsamości. W ponad 60-letniej historii marki był jednak jeden model, który swoim wyglądem absolutnie mógł zachwycić. Wyglądał jak concept car porwany z salonu samochodowego, ale kupić mógł go każdy w salonie. Subaru SVX to najprawdopodobniej najpiękniejsze auto w historii marki, a brzmi przy tym tak, jak powinien 6-cylindrowy boxer. Za jego wyjątkową i zawsze modną sylwetkę odpowiadał włoski stylista, Giorgetto Giugiaro. Samochód debiutował w 1991 roku, szokując swoją futurystyczną sylwetką, z mocno pochylonymi szybami i wąskimi liniami przednich i tylnych świateł. Jego bodaj najpiękniejszym elementem są boczne szyby, z podziałem przebiegającym w połowie szyby i odsuwaną jedynie dolną częścią. Takie rozwiązanie było nie tylko ciekawe stylistycznie, ale i praktyczne – pozwalało podróżować bez przeciągów. Z 25000 wyprodukowanych sztuk tylko 2500 trafiło do Europy, co czyni go rzadkością na naszych drogach. Dziś to niemal biały kruk, ale nie znaczy to, że na taki samochód trzeba wydać krocie.
Czytaj dalej Subaru SVX 1992 – 18600 PLN – Otomin

Subaru Impreza S204 2006 – 80000 PLN – Barcin

Subaru Impreza S204 to wersja specjalna, dostępna wyłącznie z kierownicą po prawej stronie, zbudowana na bazie modelu WRX STI. Jej turbodoładowany bokser generuje 320 KM zamiast seryjnych 280 KM, jednak lista modyfikacji jest tu o wiele dłuższa. Odnajdziemy w niej 18-calowe felgi BBS, wzmocnione hamulce Brembo ze złotymi zaciskami, sztywniejsze stabilizatory, zawieszenie z możliwością regulacji wysokości. Wizualne zmiany są kosmetyczne – nieco większy spojler, zmieniony wlot powietrza i grill. Wewnątrz króluje skóra z karbonowymi wstawkami na kubełkowych fotelach Recaro i środkowej konsoli. Zbudowano ich zaledwie 600 sztuk, a przedstawiony egzemplarz numer 89 zachowany jest wciąż w seryjnej, oryginalnej formie i prezentuje się wyśmienicie. Obserwując rynek specjalnych wersji Subaru Imprezy można mieć mocne przekonanie graniczące z pewnością, że ceny wersji S204 będą w przyszłości rosnąć.
Czytaj dalej Subaru Impreza S204 2006 – 80000 PLN – Barcin

Subaru Legacy BC 1990 – 18000 PLN – Warszawa

Subaru Legacy BC to konstrukcja niegdyś uwielbiana i niezwykle często służąca tam, gdzie potrzebny był samochód nie bojący się ciężkich zimowych warunków. W górskich rejonach Austrii, Niemiec czy Szwajcarii Subaru było bardzo częstym widokiem. Dziś ich rolę przejęły wszechobecne SUVy, a zadbany egzemplarz i stale eksploatowany egzemplarz to widok niezwykły nawet w Alpach, nie wspominając już o polskim rynku. To oryginalny i bardzo ciekawy samochód od strony technicznej. Stały napęd na cztery koła w połączeniu z zapewniającym nisko umieszczony środek ciężkości silnikiem typu bokser gwarantuje świetne prowadzenie przy ciekawym dźwięku silnika. Ten egzemplarz ma piękny kolor, zadbane wnętrze i ciekawe wyposażenie, obejmujące klimatyzację i ogrzewanie postojowe.
Czytaj dalej Subaru Legacy BC 1990 – 18000 PLN – Warszawa

Subaru Impreza WRX STi Type R 1997 – 77000 PLN – Łódź

Subaru Impreza WRX STi Type R to prawdziwa rajdowa legenda. Pozwala połączyć radość z ostrej jazdy z frajdą z posiadania nieszablonowego klasyka. Jak żadne inne udowadnia, że nie z każdą dwudziestoletnią konstrukcją należy się pieścić. Tu bezpieczeństwo zapewnia wspawana klatka bezpieczeństwa, fotele kubełkowe z homologacją FIA, szelkowe pasy bezpieczeństwa i system gaśniczy. Gwintowane zawieszenie i możliwość regulacji kątów przednich kół pozwalają odpowiednio ustawić samochód, by na każdej nawierzchni szedł jak dzika kuna. To oryginalna wersja Type R w dwudrzwiowym nadwoziu GC8, wyróżniająca się fabrycznie odelżonym nadwoziem, brakiem ABSu, natryskiem wody na intercooler, wzmocnionym dyferencjałem i skrzynią z regulacją spięcia centralnego mostu (DCDD). To wszystko po to, by fabryczny produkt mógł dobrze sprawdzić się w wersji rajdowej, takiej jak ta w ogłoszeniu.
Czytaj dalej Subaru Impreza WRX STi Type R 1997 – 77000 PLN – Łódź