Subaru

Subaru SVX 1994 – 20000 PLN – Wrocław

Uogólniając, epoka lat 90-tych była w motoryzacji okresem stylistycznej nijakości. Sylwetki samochodów rzeźbiła aerodynamika i w owym czasie w większości traciły one indywidualne cechy i zaczęły się do siebie upodobniać. Z głównego nurtu z pewnością w sposób wybitny wybija się po latach ta sylwetka. Subaru SVX to dzieło geniuszu Giorgetto Giugiaro. Nie brak tu stylistycznych nawiązań do awiacji, np. w charakterystycznym sposobie otwierania szyb. Wówczas niezwykle futurystyczne, nigdy nie osiągnęło wielkiej popularności. Po części wina to małej popularności marki – przed epoką Imprezy Subaru kojarzono głównie z niewielkimi autami miejskimi i dostawczymi. Luksusowe coupe nie było tym, czego spodziewano się pod znakiem plejad. Ci którzy się zdecydowali, mieli wiele radości z doskonałego silnika typu bokser i stałego napędu na cztery koła.
Czytaj dalej

Subaru Impreza WRX STI Type R 1999 – 147000 PLN – Pruszków

Subaru Impreza WRX STi Type R to typowy JDM, model przygotowany wyłącznie na wewnętrzny rynek japoński. Tu w najpiękniejszej w historii odsłonie – w dwudrzwiowym nadwoziu GC8, w ostatniej 280-konnej edycji limitowanej do 1000 sztuk. Nie brakuje tu oczywiście wlotu powietrza na masce i masywnego tylnego spojlera, a ta rajdowa legenda zachowała nawet swój smaczek w postaci charakterystycznych elementów aerodynamicznych mocowanych na zderzakach. Samochód jest po kompleksowych zabiegach renowacyjnych, które pozwoliły uzyskać mu pełną świeżość. W trosce o wiekszą wygodę eksploatacji samochód został przełożony na specyfikację do ruchu prawostronnego, co niestety zmniejsza jego wartość kolekcjonerską.
Czytaj dalej

Subaru Impreza STI 2008 – 85000 PLN – Lublin

Subaru Impreza STI trzeciej generacji ukazała się na rynku w 2007 i na zawsze odmieniła wizerunek marki. Psychofani marki nazwali je „Lanosem”, nie akceptując drastycznych, wizualnych zmian. Kultowe auto po raz pierwszy stało się hatchback’iem, nie straciło jednak swoich najlepszych właściwości. Turbodoładowany silnik typu boxer i stały napęd na cztery koła z elektronicznie sterowanym dyferencjałem (DCCD) zapewniały mu nadal właściwości najlepszego auta prosto z rajdowych tras. Choć nazywanie go klasykiem byłoby dziś nadużyciem, stanie się nim o wiele szybciej niż przeciętne, choćby o dekadę starsze auta.
Czytaj dalej

Subaru Impreza RS 1999 – SPRZEDANE

Subaru Impreza RS była najbardziej rasową wersją pierwszej generacji modelu, oferowaną na rynku amerykańskim. Wizualnie do złudzenia przypomina kultową japońską odmianę Type-R. Pod maską samochód zachował charakterystyczny dla marki silnik z przeciwsobnym układem cylindrów, choć przez restrykcyjne normy emisji substancji szkodliwych w Kalifornii, na wyposażeniu zabrakło turbosprężarki. Nisko położony środek ciężkości i stały napęd na cztery koła wciąż pozwalają na świetną zabawę, szczególnie na luźnej nawierzchni.
Czytaj dalej

Subaru Outback 2004 – 31000 PLN – Złotów

Subaru Outback nie jest jeszcze w wieku pozwalającym nazwać je youngtimerem, jednak jego obecność na Giełdzie klasyków nie jest przypadkowa. Delikatnie uterenowiona wersja modelu Legacy czwartej generacji było dla japońskiej marki tym, co W124 dla Mercedesa kilkanaście lat wcześniej. To szczytowe osiągnięcie japońskiej techniki, zawierające skumulowanie wszystkich cech, które najbardziej cenili miłośnicy marki. Kolejna generacja znacznie utyła i stylistycznie spuchła, a najczęściej wybieranym silnikiem stał się Diesel, zdecydowanie gorszy niż oczekiwano. Tu wszystko jest jeszcze na miejscu. Topowy 245-konny silnik typu bokser i skuteczny napęd na wszystkie koła dbają o odpowiednie doznania z jazdy, a sylwetkę z pewnością można uznać za najzgrabniejszą w historii marki. Nic nie stoi na przeszkodzie, by używać je jako rodzinny samochód.
Czytaj dalej

Subaru Impreza WRX STi V-Limited 2004 – SPRZEDANE

Subaru Impreza WRX STi V-Limited kumuluje wszystkie najbardziej pożądane cechy japońskiej marki, będąc limitowaną propozycją dla kolekcjonerów i największych miłośników samochodów spod znaku plejad. Wyprodukowane zostało jedynie w 555 sztukach wyłącznie na rynek japoński, dla uczczenia zdobycia mistrzowskiego tytułu w Rajdowych Mistrzostwach Świata przez Petera Solberga w 2003 roku. Egzemplarz numer 551 zachowany został do dziś w wyśmienitym stanie, zachowując zaledwie 24000 km przebiegu, oryginalny lakier oraz doskonały stan mechaniczny i wizualny. Optycznie przeszedł przemianę upodobniającą go do kultowej rajdówki Solberga – zmienione są zderzaki, progi i spojlery, założone wąskie karbonowe lusterka, a całości dopełnia schemat oklejenia wykonany na wzór oryginału.
Czytaj dalej

Subaru Legacy BC 1990 – SPRZEDANE

Subaru Legacy BC to konstrukcja niegdyś uwielbiana i niezwykle często służąca tam, gdzie potrzebny był samochód nie bojący się ciężkich zimowych warunków. Podobnie jak np. Fiat Panda 4×4, w górskich rejonach Austrii, Niemiec czy Szwajcarii Subaru było bardzo częstym widokiem. Dziś ich rolę przejęły wszechobecne SUVy, a zadbany egzemplarz z niskim przebiegiem to widok niezwykły nawet w Alpach, nie wspominając już o polskim rynku. To oryginalny i bardzo ciekawy samochód od strony technicznej. Stały napęd na cztery koła w połączeniu z zapewniającym nisko umieszczony środek ciężkości silnikiem typu bokser gwarantuje świetne prowadzenie przy ciekawym dźwięku silnika.
Czytaj dalej

Subaru Impreza WRX STi 2004 – 71000 PLN – Poznań

Magia spod znaku plejad objawia się tu w pełnej krasie. Subaru Impreza WRX STi łączy osiągi supersamochodu z uniwersalnym nadwoziem, które pozwala na przewiezienie rodziny albo psa. Rocznik 2004 to ostatni, w którym mogliśmy odnaleźć 2-litrową turbodoładowaną jednostkę, wytrzymałą i podatną na modyfikacje. Doskonałą zabawę zapewnia tu napęd na cztery koła i centralny mechanizm różnicowy DCCD, pozwalający na ustawienie przez kierowcę parametrów działania międzyosiowej blokady przeniesienia napędu. W zależności od przyczepności nawierzchni i własnych upodobań, pozwala to świadomemu kierowcy dobrać charakterystykę prowadzenia do własnych upodobań. Żaden inny samochód nie pozwalał tak swobodnie przechodzić od podsterowności do nadsterowności. Dopracowany układ napędowy i względnie niewysoka cena sprzedaży sprawiły, że model stał się ulubieńcem domorosłych rajdowców. Stąd odszukanie perfekcyjnie utrzymanego egzemplarza nie jest zadaniem łatwym, choć na szczęście wciąż możliwym.
Czytaj dalej

Subaru SVX 1993 – SPRZEDANE

Za młodu było awangardowe, dziś… jest absolutnie kosmiczne. Subaru SVX to projekt spod włoskiej ręki Giorgetto Giugiaro. Na przełomie lat 80-tych i 90-tych tak wyglądały głównie concept cary, jednak japońska marka tym razem wykazała się niebywałą odwagą wdrażając ten projekt do produkcji. Popularność nagrodą nie była… drogie, luksusowe coupe to nie był produkt którego spodziewali się nabywcy od marki kojarzonej wcześniej głównie z małymi samochodami, szczególnie w konserwatywnej Europie, gdzie sprzedano ich zaledwie 2500 sztuk. Dziś to bardzo ciekawa propozycja. Od strony mechanicznej i jakości wykonania nic nie można mu zarzucić, a atutami z pewnością są napęd na cztery koła i mocny, wolnossący silnik typu bokser.
Czytaj dalej

Subaru Impreza Wagon WRX STI 2000 – 35999 PLN – Barcin

Nowe przepisy otwierają drogę do rejestracji w Polsce samochodów z kierownicą po prawej stronie, choćby takich jak Subaru Impreza Wagon WRX STI z ogłoszenia. 280 KM ze stałym napędem na cztery koła w przykuwającym uwagę kolorze i nadwoziu, po którym rzadko kto spodziewa się tak atomowych osiągów – rewelacja. Ta wersja nigdy nie wychodziła z kierownicą po lewej stronie, stąd warto byłoby uniknąć przekładki i zachować samochód w oryginalnej specyfikacji.
Czytaj dalej