Suzuki RF600R 1996 – 13500 PLN – Police

Suzuki RF600R powstało z inspiracji Ferrari Testarossa, ma podobne boczne wloty powietrza, lakier naśladujący Ferrari Scuderia Rosso i design czystych lat 90-tych. Choć to już youngtimer, dzięki futurystycznym kształtom wciąż prezentuje się świeżo, nie odstając od współczesnych maszyn. Przebija natomiast współczesne motocykle pod względem wykonania i użytych materiałów: jakość lakieru, rolgaz, przełączniki, gruba szyba, sety, praca podzespołów – to wszystko sprawia, że czujemy, iż to prawdziwa maszyna wyścigowa, dająca ogromną przyjemność z jazdy. Model zasłynął z charakterystycznego, szerokiego, tylnego światła, dzięki któremu otrzymał miano „Enterprise”. Nawet dzisiaj robi wrażenie. Wypełnienia owiewek (z zamykanym schowkiem), tylny szeroki „zadupek” czy przednia szyba bez widocznych śrub mocujących, to detale, które świadczą o tym, że ten motocykl wykonany został z wielkim pietyzmem. Można powiedzieć, że za 1/30 ceny Ferrari, możemy mieć jego przedsmak w swoim garażu. Prezentujemy model poliftowy, w najbardziej pożądanej wersji kolorystycznej – czerwień Ferrari z ramą w czarnym metalliku, w najmocniejszej wersji silnika. Motocykl utrzymany jest w doskonałym stanie, a co ciekawe, sprzedający dodaje Ducati gratis (przeczytajcie opis).

Suzuki RF600R (DUCATI gratis)
Rocznik: 1996
Przebieg: 18000 km

Cena: 13500 PLN

Silnik 4-cylindrowy DOHC, z krótkim, prostym dolotem, słynie z niesamowitej wytrzymałości, jest to pancerna jednostka, którą ciężko „zabić”. Kręci się chętnie na obroty i osiąga swoje maksimum na 14000 obr./min – w tym miejscu jest fabryczna „odcinka” zapłonu. Wszystko to sprawia, iż silnik tego egzemplarza można traktować jako dopiero dotarty. Motor ten słynie z niesamowicie liniowego charakteru oddawania mocy, to sprawia, iż mimo wyścigowego rodowodu i mocy powyżej 100 KM, odnajdą się na nim również dopiero zaczynający przygodę z motocyklami sportowymi.

Skrzynia biegów o 6 przełożeniach, z idealnie ułożonymi przełożeniami, dając odczucia, iż każdy bieg ma swoje idealnie miejsce w danym zakresie prędkości, w 100% zawsze wiemy, jaki bieg w tym momencie powinniśmy mieć zapięty. Sama praca skrzyni – bez zarzutu, bardzo precyzyjna, dość cicha, neutral znajduje się zawsze i nie ma z nim najmniejszych problemów, nawet na postoju znajdujemy go idealnie za pierwszym razem.

Egzemplarz ten jest wyjątkowy. Udało się go utrzymać w niemal fabrycznym stanie, lakier wygląda lepiej niż na niektórych nowych motocyklach, szklany połysk praktycznie na każdym elemencie. Kanapa bez najmniejszych oznak zużycia, silnik czysty, jak gdyby nigdy nie używany, kolektory wydechowe, również bez oznak użycia, są srebrne nawet przy samej głowicy.
Świetnie zachowane powłoki galwaniczne i lakiernicze.

Opony i napęd starczą jeszcze na długo, układ hamulcowy idealny, precyzyjny i mocny. Z racji wieku wymieniono wszystkie klocki hamulcowe, tarcze są idealne – pozostały oryginalne, zaciski hamulcowe również perfekcyjne, w 100% zachowane na fabrycznych częściach. Akumulator w dobrej kondycji, obecnie nie wymaga wymiany i sądzę, że odpowiednio dbany, przetrzyma jeszcze kilka sezonów. Motocykl otrzymał komplet czarnych, w pełni regulowanych klamek sprzęgła i hamulca (6’cio stopniowa regulacja), które wyglądają dużo ładniej niż klamki oryginalne. Felgi zostały profesjonalnie, dyskretnie oklejone dedykowanymi naklejkami, idealnie podkreślając charakter i wyjątkowy design RF’ki. Co ważne w codziennym użytkowaniu – pozycja nie jest tak sportowa jak we współczesnych maszynach, tutaj jest bardziej sportowo-turystyczna, pozwala na pokonywanie długich tras bez bólu kręgosłupa czy drętwienia rąk. Zawieszenie zestrojone dość komfortowo, idealnie wybierające nierówności, nie jest tak twarde i bezkompromisowe jak w dzisiejszych maszynach.

A teraz najważniejsze. Silnik jest po profesjonalnym tuningu. Same parametry jednostki są na idealnym poziomie, zawory również nie wymagały korekty, natomiast z USA sprowadzono pełny zestaw do tuningu gaźników firmy DynoJet (tej samej, co produkuje Power Commander’y do silników wtryskowych). Gaźniki zostały rozebrane do najmniejszej części i ponownie poskładane na częściach tuningowych. Zastosowano komplet dysz, dających najlepsze doznania w środkowym, najbardziej użytecznym zakresie obrotów, do jazdy na co dzień. Całość została zestrojona na motocyklowej hamowni, równocześnie z kontrolą AFR. W ten sposób wyciągnięto z tej jednostki to co najlepsze, podczas dynamicznego strojenia z pomiarem AFR wiemy, że silnik pracuje w każdym zakresie obrotów perfekcyjnie i oddaje tyle mocy, ile można z niego wyciągnąć „poprawiając” fabrykę. Motocykl otrzymał również przelotowy, dedykowany do tego modelu, tłumik MICRON (nie wymaga żadnych przeróbek układu wydechowego, pasował w fabryczne mocowanie) oraz nowy filtr powietrza firmy K&N. Na hamowni osiągnięto prędkość 250 km/h. Na co dzień, przyspieszenie do ponad 200 km/h nie sprawia żadnych problemów. Motocykl dobrze brzmi, nie będąc jednocześnie zbyt głośny – pozwala na pokonywanie długich tras, bez niebezpieczeństwa utraty słuchu.
Wszystkie oryginalne, fabryczne części są w komplecie (tłumik również).

Płyny eksploatacyjne z najwyższej półki – Valvoline.
Filtry K&N.

Podsumowując, jest to egzemplarz w stanie niewiele odbiegającym od fabrycznego, z poprawionymi niektórymi elementami i po profesjonalnym tuningu silnika (przez zespół zajmujący się maszynami szykowanymi do Mistrzostw Polski).

W komplecie 2 oryginalne kluczyki (z blaszką). Pod siedzeniem zestaw oryginalnych narzędzi, w fabrycznym futerale. Na tabliczce znamionowej jest jeszcze nie zdjęta folia ochronna. Napisy wokół stacyjki są idealne, bez zadrapań, czy innych uszkodzeń. Śmiem twierdzić, iż jest to jeden z najlepiej zachowanych egzemplarzy RF600R.

Ubezpieczenie OC oraz przegląd ważne do lipca 2020 roku.

Cena do niewielkiej negocjacji już na miejscu, po obejrzeniu RF’ki.

UWAGA – konkretny nabywca w cenie otrzyma ORYGINALNY ROWER DUCATI, w takim samym stanie jak Suzuki.

Motocykl będzie zatankowany do pełna, aby nowy nabywca nie musiał się już o nic martwić i mógł natychmiast po zakupie cieszyć się maszyną. Motocykl można obejrzeć w Policach (koło Szczecina), ewentualnie w samym Szczecinie oraz 1x w tygodniu w Goleniowie, przy trasie S3.

Kontakt najlepiej przez mail: SQ1EUO@GMAIL.COM
Ewentualnie przez telefon: +48 501 367 197 (charakter pracy często nie pozwala mi na odebranie telefonu).
Odbieram i odpisuję na wiadomości wysłane przez „Whatsapp”, natomiast SMS czy MMS są zablokowane.