Archiwum kategorii: Talbot Lago

Talbot Lago T120 Cabriolet 1936 – SPRZEDANY

Ten Talbot Lago T120 Cabriolet życie zawdzięcza modelowi T150 z przepięknym nadwoziem “Teardrop” Figoni i Falashi. W 1946 roku egzemplarz #90110 otrzymał zupełnie nową formę – był to kabriolet przygotowany przez szwajcarską firmę karoseryjną Graber. Choć nigdy nie dowiemy się, czy przyczyną zmiany były szkody powstałe podczas wojennej zawieruchy, czy po prostu chęć mniejszego wyróżniania się na drodze, wóz dostał nowe życie i istniał w tej formie aż do 2002 roku. Wtedy zdecydowano się na przywrócenie samochodowi jego oryginalnego wyglądu, razem z nowym nadwoziem wykonanym według pierwotnego wzoru Talbot Lago sprzedany został w 2017 roku za ponad 3 miliony euro. To co pozostało, to piękne nadwozie, dla którego właściciel zdecydował się odszukać właściwego podwozia. Ponieważ nie udało się zdobyć T150, do prac wykorzystano T120, przeprowadzając pełną renowację karoserii i tworząc nowe wnętrze. Efekt prac jest oszałamiający, zajęli się tym najlepsi specjaliści Auto Classique Touraine i Graber Sportgarage, wystawiając faktury na łącznie 295 tysięcy euro (ok. 1,3 miliona złotych). Ile wart jest efekt ich prac? Na aukcji w Paryżu samochód sprzedano za jedyne 190 tysięcy euro (ok. 929 tys. zł po doliczeniu opłat aukcyjnych).
Czytaj dalej Talbot Lago T120 Cabriolet 1936 – SPRZEDANY

Talbot-Lago T150-C SS Figoni et Falaschi 1937 – SPRZEDANY

Talbot to francuska firma, która rozpoczynała działalność na początku XIX wieku jako importer francuskich samochodów do Wielkiej Brytanii i jeszcze przed I wojną światową przekształciła się w producenta samochodów. W 1913 roku jeden z modeli Talbot stał się pierwszym autem, które dystans 161 kilometrów pokonało w godzinę. Już po wielkim kryzysie, w 1932 roku, firmę przejął biznesmen Antonio Lago, zmieniając jej nazwę na Talbot Lago. Talbot-Lago T150-C SS Figoni et Falaschi posiada jedno z najpiękniejszych i najbardziej przyciągających uwagę nadwozi wszech czasów. Jego sześciocylindrowy silnik skonfigurowany jest ówczesne jednostki wyścigowe, ma półkulistą komorę spalania, wysoką kompresję, potrójne gaźniki i miskę olejową o dużej pojemności. Egzemplarz oferowany na aukcji to jeden z dwóch SWB (short wheelbase, czyli o krótszym podwoziu) zbudowanych przez słynną firmę karoseryjną Figoni et Falaschi. Ten okaz w latach wojny został ukryty, pomimo to został uszkodzony i jego ówczesny właściciel zlecił wykonanie nowego nadwozia w wersji kabriolet. Jednak co ważne oryginalne podwozie, silnik i układ napędowy zostały zachowane. Samochód posiadał przez 71 lat swojego istnienia zaledwie trzech właścicieli, a w 2000 roku przywrócony został do pierwotnej konfiguracji ze słynnym nadwoziem według wzoru Figoni et Falaschi. To prawdziwe dzieło sztuki sprzedane zostało za 3,36 miliona euro, co daje w przeliczeniu około 14 milionów złotych.
Czytaj dalej Talbot-Lago T150-C SS Figoni et Falaschi 1937 – SPRZEDANY

Talbot Lago T26 Grand Sport Saoutchik 1949 – SPRZEDANY

Z trzech karosowanych przez Saoutchik’a Talbotów z kolekcji Baillona ten wzbudzał największe zainteresowanie. To uznawany przez lata za zaginiony Talbot Lago T26 Grand Sport, zamówiony bezpośrednio przez Sautichka i pełniący u niego rolę samochodu wystawowego. Jest jednym z czterech zbudowanych w tym kształcie i został wyceniony na 400-600 tys. euro. To, co się stało na aukcji chyba wszystkich wprawiło w osłupienie. Gwiazdę kolekcji sprzedano za astronomiczną kwotę 1,45 mln euro! Wygląda jak pomnik i dzieło sztuki… pytanie, czy nowy właściciel zdecyduje się utrzymać go w tym stanie czy czeka go raczej długi i kosztowny proces rekonstrukcji?
Czytaj dalej Talbot Lago T26 Grand Sport Saoutchik 1949 – SPRZEDANY

Talbot Lago T26 Record Fastback Coupé Saoutchik – SPRZEDANY

Jeżeli spodobała Wam się pierwsza sensacja, tu jest kolejna. Talbot Lago T26 Record Fastback Coupé z unikatowym nadwoziem od Saoutchik’a jest następnym okazem z kolekcji Baillon’a, który pojawił się 6 lutego na aukcji Artcurial na Retromobile w Paryżu. Wartość została oceniona na 250-350 tys. euro, sprzedany został za górną granicę wyceny. Potraficie go sobie wyobrazić odrestaurowanego? Chętni z pewnością się znajdą – ten egzemplarz do czasu zeszłorocznego odkrycia był kompletnie nieznany historykom i z pewnością może być sensacją na każdym konkursie elegancji. Jego 4,5 l jednostka osiągała 170 KM czyniąc ten luksusowy samochód jednym z najmocniejszych wozów epoki.
Czytaj dalej Talbot Lago T26 Record Fastback Coupé Saoutchik – SPRZEDANY

Talbot Lago T26 Record Cabriolet Saoutchik 1948 – SPRZEDANY

Odkrycie kolekcji Baillon’a było z pewnością jedną z największą sensacją zeszłego roku – teraz przyszła pora by ją upłynnić. Wśród kilkudziesięciu odnalezionych samochodów do najbardziej fascynujących należą trzy kreacje Saoutchik’a, jednej z najbardziej ekskluzywnych firm karoseryjnych w historii. Talbot Lago T26 Record Cabriolet jest jednym z nich, niegdyś znanym jako “samochód Farouk’a” (króla Egiptu). To tak zwany “one-off” czyli jedyny i niepowtarzalny egzemplarz, stworzony na podstawie luksusowej limuzyny na specjalne zamówienie. Dziś jest w takim stanie, że wręcz przetransportowanie go na sesję zdjęciową bez większych zniszczeń należy uznać za sukces. Co z nim dalej? To nowy właściciel zadecyduje, czy zachować go w takim stanie czy zacząć rekonstrukcję. Póki co – choć był wyceniony na 120-150 tysięcy euro, sprzedany został za 625 tysięcy euro! (+ prowizja).
Czytaj dalej Talbot Lago T26 Record Cabriolet Saoutchik 1948 – SPRZEDANY