Archiwum kategorii: Tatra

Tatra 603 1969 – SPRZEDANA

Oto doskonały dowód, w jak nieszablonowy sposób potrafili skonstruować limuzynę nasi południowi sąsiedzi. Tatra 603 to niesamowity wóz. Jej karoseria to aerodynamiczne dzieło sztuki, a wnętrze to mały salon. Małe V8 o pojemności 2,5 litra, chłodzone powietrzem, umieszczono w tylnej części nadwozia. Katalogowa moc wynosiła 105 KM, ale ponoć była to wartość zaniżona, gdyż na hamowni wóz osiągał ponad 120 KM. Wrażenia z jazdy są nieprawdopodobne! Dźwięk silnika, przyspieszenie, walory trakcyjne (!) i prędkość maksymalna stawiały ten wóz na podium najciekawszych i najszybszych aut zza żelaznej kurtyny. Prezentowany wóz pochodzi z trzeciej serii produkcyjnej (zwanej 2-603 II albo 3-603) i jest w bardzo dobrym stanie. Cena odzwierciedla rynkowe trendy – wzrost wartości tego modelu w ciągu trzech ostatnich lat to 48% i nic nie wskazuje na to, aby rynek się od tak unikalnej konstrukcji odwrócił.
Czytaj dalej Tatra 603 1969 – SPRZEDANA

Tatra T87 1950 – SPRZEDANA

Gdy debiutowała w latach 30-tych, Tatra T87 wyglądała jak pojazd z innej planety. Projekt Hansa Ledwinki wyróżniał się aerodynamicznym kształtem, pozwalającym zmniejszyć opory aerodynamiczne i uzyskać ponadprzeciętne osiągi. Między 1936 a 1950 rokiem zbudowano ich nieco ponad 3000 egzemplarzy, co dla tak luksusowego samochodu było świetnym wynikiem. Dziś jest to najbardziej poszukiwany i wartościowy samochód byłego Bloku Wschodniego. Prezentowany egzemplarz jest jednym z ostatnich wyprodukowanych. Odrestaurowany w latach 90-tych wciąż zachwyca swoim wyglądem i gładką pracą chłodzonego powietrzem silnika V8. Ten niezwykły samochód sprzedany został za ok. 540 tys. PLN, uwzględniając premię domu aukcyjnego.
Czytaj dalej Tatra T87 1950 – SPRZEDANA

Tatra T87 1948 – SPRZEDANA

W swoich czasach była jednym z najbardziej nowoczesnych samochodów na świecie. Tatra T87 to projekt Hansa Ledwinki, inżyniera zafascynowanego aerodynamicznymi kształtami sprawdzonymi wcześniej w lotnictwie. Uzyskany współczynnik oporu aerodynamicznego Cx=0,36 jest niższy, niż u wielu współczesnych konstrukcji. Jej niezwykła sylwetka w połączeniu z chłodonym powietrzem silnikiem V8 uczyniła z niej ulubiony wóz autostradowy niemieckich oficerów, który bez problemu osiągał 160 km/h, zadowalając się niewielką ilością paliwa. Licytowany egzemplarz utrzymywany jest w doskonałej formie technicznej i konkursowej prezencji, posiada nowe wnętrze i chromy. To jedyny samochód z naszej części Europy, jaki mogliśmy spotkać podczas aukcji towarzyszących Pebble Beach Concours d’Elegance. Tatra sprzedana została za 132 tys. USD.
Czytaj dalej Tatra T87 1948 – SPRZEDANA

Tatra T87 1948 – SPRZEDANA

Tatra T87 należy do najwspanialszych konstrukcji swojej epoki. Opracowane przez Hansa Ledwinkę nadwozie było nie tylko piękne, lecz również doskonałe aerodynamicznie. Napędzane niewielkim, chłodzonym powietrzem silnikiem V8, pozwalało na autostradowe podróże z prędkością dochodzącą do 160 km/h przy spalaniu rzędu 12 l/100 km. Może dziś to nie robi wrażenia, lecz w latach 40-tych samochód ten należał do najszybszych na świecie, posiadając silnik spalający połowę tego, niż wielu konkurentów. Tatra wywarła ogromny wpływ na Ferdinanda Porsche – co więcej, sąd po wojnie przyznał Czechom odszkodowanie, potwierdzając fakt, że Garbus był kopią konstrukcji Tatry. Ten prezentowany tu, doskonale odrestaurowany egzemplarz na Retromobile w Paryżu sprzedany został za 115 tys. euro (+ prowizja).
Czytaj dalej Tatra T87 1948 – SPRZEDANA