Toyota Celica GT Coupe A60 1985 – SPRZEDANA

Toyota Celica Coupe A60 debiutowała w 1982 roku, jako trzecia generacja sportowego modelu i następca serii A40/A50. Podobnie jak poprzedniczki, zachowała klasyczny, tylny napęd, a nowością były podnoszone reflektory, tak bardzo charakterystyczne dla tego modelu i zachowane również w kolejnych generacjach. Warty podkreślenia jest zastosowany w prezentowanej Toyocie silnik – 4A-GE to jednostka stosowana po liftingu w listopadzie 1983 roku, mocą maksymalną przewyższająca nawet największe, 2-litrowe jednostki stosowane w tym modelu. Te czasy w motoryzacji to królestwo ostrych linii i prostych kątów. Rasowe kształty tego egzemplarza wyostrzył jeszcze dedykowany pakiet Zender, a jego przydatność do sportowej rywalizacji – wyposażenie w Haldę i dodatkowe światła. Taki samochód gotowy jest, by stanąć nim do rywalizacji chociażby w nadchodzącym we wrześniu Rajdzie Polskim Historycznym, czyli polskiej eliminacji FIA Trophy for Historic Regularity Rallies. To ponad 1000 kilometrów zmagań m.in. w jeździe na regularność, wielka przygoda i doskonała zabawa wśród innych fanów dawnej motoryzacji.

Toyota Celica GT Coupe (A60)
Rocznik: 1985
Przebieg: 222161 km
Pojemność: 1576 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 124 KM

Wyposażenie:
– szyberdach,
– halogeny,
– Halda Rallycomputer 7,
– dwa komplety felg,
– aerokit Zender,
– radio SD/USB/MP3,
– rejestrator jazdy

Toyota Celica A60 Coupe 1600 (silnik 4A-GE, napęd na tył, ręczna skrzynia pięciobiegowa) – samochód, na którym Toyota oparła swoją B-grupową rajdówkę.

Wersja wyposażenia GT – fabrycznie mniejsza kierownica i fotele od modelu Supra (fotel kierowcy regulowany w kilku płaszczyznach, z pompowanym podparciem części lędźwiowej).

Spojlery, progi i poszerzenia nadkoli firmy Zender (z wytłoczonym logo).

Rok produkcji 1985 (ostatni rok produkcji tylnonapędowej Celiki). Samochód wyprodukowany w wersji europejskiej do ruchu prawostronnego na “general export” – w związku z tym współczesna sieć dealerska nie identyfikuje samochodu po numerze VIN. Jako nowy kupiony w salonie w Niemczech (pierwsza rejestracja 10.04.1985). Sprowadzony do Polski w 2016 (jeden właściciel w Polsce – rejestracja 19.02.2016). Przynajmniej od 2005 roku samochód używany tylko jako zabawka w lecie.

Samochód ma zamontowaną haldę – aparaturę do pomiaru średniej prędkości i dystansu (za 4000 PLN) – jest gotowy do startu w rajdach na regularność. Brał udział w Pucharze Polski Pojazdów Zabytkowych, Mistrzostwach Polski w Historycznych Rajdach na Regularność i imprezach Classicauto.

Całe wyposażenie sprawne – szyberdach, chowane lampy, wskaźniki, lampki w drzwiach itp. Wszystkie szyby i uszczelki szczelne. Jedyne mankamenty to stukający ogranicznik otwarcia drzwi kierowcy, brak zamontowanego mieszka na dźwigni zmiany biegów oraz wentylator nawiewu, który czasem uruchamia się za drugim razem (mimo, że wizualnie wszystkie styki kontaktują).

Silnik 4A-GE “niebieski”, szesnastozaworowy, zasilany wtryskowo, z układem T-VIS. Nic nie było przerabiane. Napęd na tył, tylny most z LSD.

Oprócz wyposażenia seryjnego dołożone są halogeny na karbonowym stelażu (można bez śladu zdjąć, jest druga atrapa bez podpórek halogenów) oraz wskaźniki temperatury i ciśnienia oleju. Radio współczesne, z wejściem na USB i SD, z wyglądu w klimacie epoki samochodu (złącze ISO – można łatwo zmienić radio).

Zamontowany rejestrator jazdy z przewodami pod tapicerką.
Stan licznika 222000 km.
Obecny właściciel przejechał bezawaryjnie w trzy lata 21000 km.

Karoseria bez rdzy (poza jednym miejscem w rogu pokrywy szyberdachu). Wszystkie lampy i szyby oryginalne. Na pewno kiedyś był odświeżany lakier (kolor oryginalny), w 2018 roku była blacharsko-lakiernicza interwencja antykorozyjna pod czarną listwą za drzwiami kierowcy.
Spód samochodu w stanie rewelacyjnym, bez korozji, z oryginalnym, sygnowanym układem wydechowym.

Do auta są dwa komplety felg – założone 14’ czarne matowe stalowe z chromowanym rantem i aluminiowe, też 14’ – oryginalne wyposażenie auta z salonu.

Do auta są dwa fabryczne kluczyki z breloczkiem, instrukcja obsługi, dokumenty homologacyjne spojlerów i książka serwisowa prowadzoną od nowości, dopóki się nie skończyła.

Podczas ostatnich trzech lat wykonano następujące czynności serwisowe:
– pyny, filtry i oleje (zmieniane na bieżąco),
– wymiana opon i regeneracja felg,
– regeneracja alternatora,
– regeneracja rozrusznika,
– odświeżenie odbłyśników tylnych lamp,
– wymiana rozrządu,
– czyszczenie układu hamulcowego, nowe przednie klocki,
– wymiana siłownika sprzęgła i sprzęgła,
– wymiana amortyzatorów i sprężyn,
– uszczelnienie dyferencjału,
– ustawienie zbieżności zawieszenia,
– nowy akumulator,
– polerowanie lakieru.

We wnętrzu nic nie jest połamane ani zniszczone.

W komplecie z samochodem są dodatkowe części – m.in. amortyzatory, szyby boczne do drzwi i szybki tylne, dwie lampy pozycyjne przednie, jedna lampa tylna, większa kierownica, filtr powietrza K&N z zestawem do regeneracji i kilka innych drobiazgów, które trudno kupić.

Ubezpieczenie do lutego 2020, przegląd do końca sierpnia 2019.
Samochód spełnia kryteria wpisu do ewidencji zabytków, można rejestrować na żółte tablice. Obecnie jest na białych.