Toyota Supra MkIV 2002 – 130000 PLN – Poznań

Toyota Supra MkIV z silnikiem 2JZ-GTE to prawdziwa ikona japońskiej motoryzacji. Prezentowany egzemplarz pochodzi z rynku japońskiego, z ostatniego roku produkcji tego modelu (2002). Co dla miłośników niezwykle ważne, różni się w istotny sposób od modeli Supry oferowanych na rynki poza Japonią w latach 1993-1997. Od roku modelowego 1998 Toyota utrzymała produkcję MkIV wyłącznie na potrzeby rodzimego rynku. Od tego momentu wprowadzone zostały dwie istotne zmiany, silnik wyposażony został w układ zmiennych faz rozrządu (VVT-i), a automatyczna skrzynia biegów uzyskała funkcjonalność manualnej zmiany przełożeń za pomocą przycisków na kierownicy (tiptronic). Dodatkowo wszystkie egzemplarze Supry MKIV twin-turbo produkowane na rynek japoński wyposażane były w turbosprężarki z ceramicznymi wirnikami. Zaletą tych sprężarek jest błyskawiczne budowanie doładowania, przez co auto pozbawione jest turbo dziury, rozpędza się bardzo płynnie nawet przy niskich obrotach silnika. Samochód oficjalnie legitymuje się mocą maksymalną 280 koni mechanicznych (jak większość japońskich aut z lat 90. ubiegłego stulecia). W rzeczywistości mocy jest znacznie więcej, a stosunkowo wysoki moment obrotowy 460 Nm, którego większość dostępna jest już poniżej 2000 obr./min, sprawia, że auto ma olbrzymią ochotę jechać.

Toyota Supra MkIV 3.0 JZ-GTE
Rocznik: 2002
Przebieg: 167000 km
Pojemność: 2997 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna tiptronic
Moc: 280 KM

Cena 130000 PLN

Supra została sprowadzona wprost z Japonii, gdzie miała jednego właściciela od nowości. Auto otrzymało pełen pakiet serwisowy, wymiana filtrów, olejów, zużytych elementów zawieszenia, wymiana rozrządu, serwis klimatyzacji, komplet nowych opon. Samochód jest w bardzo dobrej kondycji mechanicznej jak i wizualnej. Auto ma aftermarketową nawigację, 18” felgi BBS Wiser oraz turbo timer. Poza tym samochód wolny jest od modyfikacji, ma seryjny układ wydechowy, dolotowy, turbosprężarki, mapę silnika i seryjne ograniczenie prędkości maksymalnej do 180 km/h. Wszystko w aucie jest sprawne i działa jak należy. Skrzynia automatyczna działa wzorowo i według mojej opinii idealnie pasuje do tego auta. Jestem również przekonany, że tak skonfigurowane auto będzie w praktyce bardziej dynamiczne od identycznego, wyposażonego w skrzynię manualną Getrag.

Z ciekawostek, Supra wyposażona jest w aktywny spojler przedni oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu (szpera). Samochód jest zarejestrowany i ubezpieczony w kraju. Jazda tym autem to czysta przyjemność i nawet kierowanie nim z „miejsca pasażera” po trzech przejażdżkach przestało być dla mnie osobiście jakąkolwiek przeszkodą.

Telefon: +48 603 110 896
Miejscowość: Poznań