Toyota Supra Turbo Mk3 1988 – SPRZEDANA

Druga połowa lat 80-tych to czas, gdy Japonia stała się niezwykle ważnym graczem na światowych rynkach. Nowych nabywców znajdowały już nie tylko małe miejskie samochody, ale i wozy z najbardziej prestiżowych segmentów, jak poruszające serca i wyznaczające status samochody sportowe. Toyota Supra trzeciej generacji trafiła do produkcji w 1986 roku i miała wszystko, by zapragnął jej każdy. Piękne, modne kształty, otwierane reflektory, tylny napęd i mocne silniki. Dodatkowo można było zamówić również silnik z turbosprężarką i nadwozie z otwieranym dachem typu targa, i takie właśnie wersje są dziś najbardziej poszukiwane. Ta ma nie tylko turbo i targę, lecz również manualną skrzynię i klimatyzację. Z niewielkim przebiegiem, zawsze obdarzona właściwą troską, prezentuje się przepięknie i gotowa jest dostarczać przyjemności nowemu właścicielowi.

Toyota Supra 3.0i Turbo Mk3
Rocznik: 1988
Przebieg: 115500 km
Pojemność: 2954 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 235 KM

Wyposażenie:
– klimatyzacja
– aluminiowe felgi
– tempomat
– welurowa tapicerka bez najmniejszych przetarć
– zdejmowany dach typu targa
– elektryczne szyby
– pompowany sportowy fotel kierowcy
– spryskiwacze reflektorów
– nagłośnienie ALPINE z początku lat 90’ wraz z dokumentami
– elektryczna antena

Osiągi:
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,3 s
Prędkość maksymalna: 245 km/h
Silnik: 7M-GTE
6-cylindrowy rzędowy, chłodzony wodą, głowica aluminiowa, dwa wałki rozrządu w głowicy, napędzane paskiem zębatym,4 zawory na cylinder, elektroniczny wielopunktowy wtrysk paliwa. Doładowanie turbosprężarka Toyota CT-26, chłodnica powietrza doładowującego.
Moc maks. 235 KM przy 5600 obr./min.
Maks. moment obrotowy 344 Nm przy 3200 obr./min.
W 2013 r. wymieniony pasek rozrządu.
Opony: Dunlop SPORT MAXX RT 225/50 R16 w doskonałym stanie (6,5 mm bieżnika).

Na początku 2016 roku profilaktycznie wymieniona uszczelka głowicy na COMETIC ze śrubami ARP oraz wszystkie uszczelki góry silnika, podczas serwisu wymieniony również akumulator, świece i czujnik ciśnienia oleju. Jak powszechnie wiadomo OEM’owa uszczelka była wątpliwej jakości, przez co często dochodziło w modelach MK3 do jej wydmuchiwania. Silnik nigdy nie był katowany, o czym świadczy stan po jego otwarciu na czas wymiany. Wałki, oraz tłoki praktycznie bez śladów zużycia.
W maju 2018 wymieniony docisk, tarcza, oraz łożysko sprzęgła marki AISIN.

Toyota kupiona od 1 właściciela w 2015 roku. Stan samochodu określam jako doskonały. Egzemplarz nie picowany, bez żadnych detailingów, po prostu doskonale utrzymany. 90% oryginalny lakier, bezwypadkowy. Na podwoziu zero oznak korozji. Przez cały swój żywot samochód był użytkowany okazjonalnie i trzymany pod dachem. W Szwajcarii zlikwidowano szkodę parkingową na prawym tylnym boku. Przebieg 115500 km jest autentyczny i potwierdzony w książce serwisowej i dokumentach z przeglądu emisji spalin. W polskim autoryzowanym salonie Toyoty z racji na doskonały stan samochodu otrzymałem nową książkę serwisową w celu kontynuacji historii serwisowej. Dodatkowo posiadam ciekawe gadżety w doskonałym stanie, takie jak oryginalny kluczyk do dachu czy nieużywany lewarek.