Archiwum kategorii: Toyota

Toyota Celica Convertible 4WS ST183C 1992 – 43000 PLN – Poznań

Toyota Celica Convertible 4WS ST183C to okaz piątej generacji kultowego modelu, który jako nowy nigdy nie był oferowany w Europie. Wyróżnia go silnik 3SGE w najwyższej wolnossącej specyfikacji, generujący 165 koni mechanicznych oraz system 4WS, będący pierwszym na świecie elektronicznie kontrolowanym systemem obu skrętnych osi. System działa tak, że przy małych prędkościach obraca osie w przeciwnych kierunkach, poprawiając promień skrętu, a przy wysokich skręca tylne koła w tym samym kierunku, lecz mniejszym stopniu, co pozwala uzyskać lepszą stabilność w zakrętach. Co ciekawe, za pomocą specjalnego przycisku można wyostrzyć tryb pracy systemu, zwiększając sportowe odczucia. Podobnie jak Celica GT-R, Convertible 4WS był modelem, który w zamyśle nie miał być tak bezkompromisowy, jak GT-Four. Miał po prostu dawać dobre osiągi i radość z dynamicznej jazdy, spotęgowaną otwartym dachem nad głową. Samochód w swoim czasie nie tylko wyglądał nowocześnie, wręcz futurystycznie, ale i realizował najnowsze zdobycze techniki. Na ulicy pozwala wyróżnić się do dzisiaj.
Czytaj dalej Toyota Celica Convertible 4WS ST183C 1992 – 43000 PLN – Poznań

Toyota Celica GT Coupe A60 1985 – 27000 PLN – Kraków

Toyota Celica Coupe A60 debiutowała w 1982 roku, jako trzecia generacja sportowego modelu i następca serii A40/A50. Podobnie jak poprzedniczki, zachowała klasyczny, tylny napęd, a nowością były podnoszone reflektory, tak bardzo charakterystyczne dla tego modelu i zachowane również w kolejnych generacjach. Warty podkreślenia jest zastosowany w prezentowanej Toyocie silnik – 4A-GE to jednostka stosowana po liftingu w listopadzie 1983 roku, mocą maksymalną przewyższająca nawet największe, 2-litrowe jednostki stosowane w tym modelu. Te czasy w motoryzacji to królestwo ostrych linii i prostych kątów. Rasowe kształty tego egzemplarza wyostrzył jeszcze dedykowany pakiet Zender, a jego przydatność do sportowej rywalizacji – wyposażenie w Haldę i dodatkowe światła. Taki samochód gotowy jest, by stanąć nim do rywalizacji chociażby w nadchodzącym we wrześniu Rajdzie Polskim Historycznym, czyli polskiej eliminacji FIA Trophy for Historic Regularity Rallies. To ponad 1000 kilometrów zmagań m.in. w jeździe na regularność, wielka przygoda i doskonała zabawa wśród innych fanów dawnej motoryzacji.
Czytaj dalej Toyota Celica GT Coupe A60 1985 – 27000 PLN – Kraków

Toyota Land Cruiser J100 2006 – 99000 PLN – Zdzieszowice

Pierwsza Toyota Land Cruiser narodziła się w 1951 roku na zlecenie armii USA, która szukała pojazdu z napędem na obie osie dla wojsk stacjonujących w Japonii. Początkowo przypominała i spełniała identyczną rolę jak Willis, z czasem, kolejnymi dziesięcioleciami i modernizacjami, model ewoluował. Za pierwszą generację ukierunkowaną na komfort uznać można serię J50, produkowaną od 1967 do 1980 roku. W generacji J100 dostępnej od 1998 roku pojawił się po raz pierwszy w ofercie benzynowy silnik V8, dzięki któremu Toyota zdobyła uznanie i klientów również na Bliskim Wschodzie. Ten egzemplarz pod maską posiada właśnie ten, najbardziej poszukiwany przez wszystkich fascynatów prawdziwej motoryzacji silnik, jest w pięknym stanie i posiada wciąż oryginalną powłokę lakierniczą.
Czytaj dalej Toyota Land Cruiser J100 2006 – 99000 PLN – Zdzieszowice

Toyota Celica ST202 1996 – 39200 PLN – Konstancin-Jeziona

Toyota Celica ST202, czyli przedstawicielka szóstej generacji modelu, to ostatnia, która swoje korzenie miała wprost w świecie motorsportu. W czteronapędowej wersji podbijała trasy najsłynniejszych rajdów świata, a w salonach dostępna była w trzech wariantach silnikowych – 1,8 l, 2 l i 2 l turbo. Prezentowany model GT to przedstawiciel średniej półki – 2-litrowa jednostka o mocy 175 KM pozwala pierwszą setkę uzyskać już po 8 sekundach, a samochód zarazem może doskonale sprawdzić się w codziennej, spokojnej jeździe, nie przerażając spalaniem ani kosztami napraw. Czy do podwożenia dzieci do szkoły, czy na weekendowy wyjazd w góry – dowiezie nas wszędzie, zapewniając dużo frajdy i szerokie uśmiechy pasażerów bezpośrednim układem kierowniczym, zwartym zawieszeniem i sportową charakterystyką. Nawet w ćwierć wieku po debiucie, nic nie straciła ze swojej aktualności i wciąż przykuwa uwagę sportową sylwetką i czterema charakterystycznymi, owalnymi przednimi światłami. Japonia lat 90-tych miała mnóstwo ciekawych wozów sportowych w ofercie, a ich niezawodność i wytrzymałość stała się wręcz legendarna. Aby ją potwierdzić, potrzebujemy znaleźć tylko niewyeksploatowany egzemplarz. Ta Celica ma jedynie 81 tysięcy kilometrów przebiegu i prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej Toyota Celica ST202 1996 – 39200 PLN – Konstancin-Jeziona

Toyota MR2 ZZW30 2000 – 36500 PLN – Wrocław

Toyota MR2 ZZW30 to przedstawiciel trzeciej generacji modelu z lat 1999–2007. To jedyny w historii marki roadster, w którym silnik umieszczono centralnie. W zestawieniu z drugą generacją samochód odchudzono o ponad 200 kilogramów, niejako wracając do korzeni i pierwszej generacji, której masa również mieściła się poniżej 1 tony. Jednostka DOHC 1,8 l ze zmiennymi fazami rozrządu i manualna skrzynia pozwalały osiągnąć pierwszą setkę po 8 sekundach, ale największe wrażenie robiło nie tyle przyspieszenie na prostej, co jakość prowadzenia w zakrętach. Chętnie z jej możliwości korzystali młodzi, gniewni użytkownicy, co sprawiło, że dziś znalezienie idealnego egzemplarza jest niezwykle trudne. Ten z pewnością jest jednym z najlepszych, jaki pojawił się w ostatnich latach na naszym rynku.
Czytaj dalej Toyota MR2 ZZW30 2000 – 36500 PLN – Wrocław

Toyota Corolla E80 1986 – 11000 PLN – Stęszew

Toyota Corolla E80 to przedstawiciel piątej generacji modelu, oferowanej w latach 1983-87. Wyróżniała się modną wówczas stylistyką o ostrych krawędziach i była pierwszą Corollą z napędem na przednią oś. Mimo krótkiego okresu produkcji, stworzono ich aż 3,3 miliona sztuk, w różnych odmianach nadwoziowych i silnikowych. Ta prezentowana w ogłoszeniu to pięciodrzwiowy hatchback o fabrycznym oznaczeniu EE80, wyposażony w 12-zaworowy silnik 2E, krzesający z niewielkiej pojemności 1,3 l solidne 75 KM. Przy niewielkiej masie własnej dynamiki nie można było jej odmówić. Był to samochód, który potrafił zawstydzić nasze Polonezy i Duże Fiaty, a oferowany w tamtych czasach w Peweksach, był symbolem bogatego i niedostępnego Dalekiego Wschodu. Ten egzemplarz przybył do Polski z Niemiec. Pochodzi z 1986 roku, ma automatyczną skrzynię biegów, niewielki potwierdzony przebieg, piękne wnętrze i lakier bez korozji. Taki widok na drodze dziś to już prawdziwa rzadkość.
Czytaj dalej Toyota Corolla E80 1986 – 11000 PLN – Stęszew

Toyota Camry V10 1981 – 2500 PLN – Rybna

Toyota Camry V10 to pierwsza generacja modelu, który dopiero w kolejnych odsłonach zdobył popularność i uznanie na całym świecie. Debiutująca na początku lat 80-tych Camry, we wzorowy sposób podążała za ówczesną modą – miała modne pudełkowate kształty, nowoczesny układ przednionapędowy, niezależne zawieszenie wszystkich kół i wentylowane hamulce tarczowe z przodu. Była tworzona z myślą o rynkach eksportowych, głównie amerykańskim, gdzie walczono argumentami ekonomicznymi – samochód był tańszy, lżejszy i bardziej ekonomiczny od konkurencji. Auto dostępne było w dwóch wersjach nadwoziowych – jako sedan i liftback, bardziej aerodynamiczny i praktyczny, dzięki dużej klapie podnoszonej wraz z szybą, i dającej lepszy dostęp do bagażnika. Te ostatnia wersja była jedyną dostępną w Europie, i taki też samochód oferowany jest w ogłoszeniu. Przykuwa uwagę piękną welurową tapicerką i skrzynią automatyczną, które obiecują wysoki komfort jazdy. Ten nietuzinkowy i wręcz egzotyczny dziś samochód oferowany jest w cenie dobrego roweru. Trzeba mieć tylko świadomość, że ta przygoda zacząć się będzie musiała od napraw blacharskich – ząb czasu niestety zostawił na karoserii znaczące ślady.
Czytaj dalej Toyota Camry V10 1981 – 2500 PLN – Rybna

Toyota Land Cruiser J90 1997 – 39000 PLN – Starachowice

Kompas, pochyłomierz, wysokościomierz. To nie są zegary, które odnajdziemy tu przez przypadek. Ramowa konstrukcja, napęd na 4 koła, blokada dyferencjałów. Toyota Land Cruiser J90 to przedstawiciel szóstej generacji kultowego, japońskiego samochodu terenowego. Był to pierwszy model marki, który był masowo eksportowany poza granice Japonii i jednocześnie model, który stał się symbolem jakości, trwałości i niezawodności Toyoty. Co ciekawe, za opracowaniem większości generacji tych samochodów stoi jeden inżynier, Sadayoshi Koyari. Etos jego pracy skupiał się na wsłuchiwaniu się w głos kierowców Land Cruisera na całym świecie i wykorzystywaniu komentarzy do ulepszeń w nowych projektach. W generacji J90 debiutującej w 1996 roku model otrzymał niezależne zawieszenie przednich kół i nową ramę, stworzono trzydrzwiowe i pięciodrzwiowe wersje, oferując silniki benzynowe (2,7 / 3,4 / 4,7 l), jak i na olej napędowy (3,0 / 4,2 l). Jeżeli uda nam się upolować ładnie utrzymany egzemplarz, bez korozji – możemy kupować bez wahania, na tym modelu nie można się zawieść.
Czytaj dalej Toyota Land Cruiser J90 1997 – 39000 PLN – Starachowice

Toyota Cressida MX63 1983 – 9999 PLN – Wrocław

Toyota Cressida to eksportowa nazwa drugiej generacji luksusowego modelu Corona. Jej nazwa źródło swoje czerpie z mitologicznych opowieści o wojnie trojańskiej i postaci Kresydy. Co ciekawe, o ile Kresyda w kulturze europejskiej była archetypem niewiernej kochanki, z pewnością trudno tak nazwać kombi z tego ogłoszenia. To trwały samochód wykorzystujący sprawdzoną technikę, który bezproblemowo służył swoim właścicielom przez długie lata. Szwajcar, który zdecydował odebrał ten samochód jako nowy w 1983 roku, złoty kolor lakieru udekorował miedzianym kolorem felg… i całej dolnej części karoserii. O ile za czasów swojej młodości samochód z pewnością wyróżniał się na ulicy, tak po 35 latach znów jest niecodziennym widokiem. Ten egzemplarz zanim przyjechał do Polski był ostatnim zarejestrowanym modelem tego typu w Szwajcarii. W Polsce z pewnością równie trudno będzie znaleźć drugi taki, niezależnie od stanu i koloru lakieru.
Czytaj dalej Toyota Cressida MX63 1983 – 9999 PLN – Wrocław

Toyota Supra Turbo 1988 – SPRZEDANA

Na zakup takiego samochodu w tamtych czasach niewielu Włochów mogło sobie pozwolić. Toyota Supra Turbo ma pod maską 3-litrową jednostkę, a to oznaczało 38% podatek i coroczne opłaty od każdego centymetra sześciennego pojemności silnika powyżej 2 litrów. Tu jednak nie było kompromisów podczas konfiguracji wyposażenia – nadwozie targa, najlepsze zestawienie kolorystyczne, turbosprężarka, skórzana tapicerka, klimatyzacja, tempomat i… manualna skrzynia biegów. Nie z oszczędności zapewne, a z własnych upodobań, wszak to auto sportowe, które miło czasami wkręcić na wysokie obroty i posłuchać jak brzmi. Niezwykły jest również stan samochodu po ponad 30 latach. Jedynie 75000 kilometrów przebiegu, wciąż pierwsza powłoka lakiernicza i wnętrze, które prezentuje się wciąż jak nowe. Wszędzie fabryczne naklejki, fabryczna konserwacja, brak choćby najmniejszego śladu korozji. Ciepły, południowy klimat i pedantyczny właściciel zdołali zachować to auto w idealnym stanie. Jeżeli jesteś fanem modelu, nic lepszego nie może Cię spotkać…
Czytaj dalej Toyota Supra Turbo 1988 – SPRZEDANA