Archiwum kategorii: Toyota

Toyota Corolla E80 1986 – 12500 PLN – Stęszew

Toyota Corolla E80 to przedstawiciel piątej generacji modelu, oferowanej w latach 1983-87. Wyróżniała się modną wówczas stylistyką o ostrych krawędziach i była pierwszą Corollą z napędem na przednią oś. Mimo krótkiego okresu produkcji, stworzono ich aż 3,3 miliona sztuk, w różnych odmianach nadwoziowych i silnikowych. Ta prezentowana w ogłoszeniu to pięciodrzwiowy hatchback o fabrycznym oznaczeniu EE80, wyposażony w 12-zaworowy silnik 2E, krzesający z niewielkiej pojemności 1,3 l solidne 75 KM. Przy niewielkiej masie własnej dynamiki nie można było jej odmówić. Był to samochód, który potrafił zawstydzić nasze Polonezy i Duże Fiaty, a oferowany w tamtych czasach w Peweksach, był symbolem bogatego i niedostępnego Dalekiego Wschodu. Ten egzemplarz przybył do Polski z Niemiec. Pochodzi z 1986 roku, ma automatyczną skrzynię biegów, niewielki potwierdzony przebieg, piękne wnętrze i lakier bez korozji. Taki widok na drodze dziś to już prawdziwa rzadkość.
Czytaj dalej Toyota Corolla E80 1986 – 12500 PLN – Stęszew

Toyota Camry V10 1981 – 3500 PLN – Rybna

Toyota Camry V10 to pierwsza generacja modelu, który dopiero w kolejnych odsłonach zdobył popularność i uznanie na całym świecie. Debiutująca na początku lat 80-tych Camry, we wzorowy sposób podążała za ówczesną modą – miała modne pudełkowate kształty, nowoczesny układ przednionapędowy, niezależne zawieszenie wszystkich kół i wentylowane hamulce tarczowe z przodu. Była tworzona z myślą o rynkach eksportowych, głównie amerykańskim, gdzie walczono argumentami ekonomicznymi – samochód był tańszy, lżejszy i bardziej ekonomiczny od konkurencji. Auto dostępne było w dwóch wersjach nadwoziowych – jako sedan i liftback, bardziej aerodynamiczny i praktyczny, dzięki dużej klapie podnoszonej wraz z szybą, i dającej lepszy dostęp do bagażnika. Te ostatnia wersja była jedyną dostępną w Europie, i taki też samochód oferowany jest w ogłoszeniu. Przykuwa uwagę piękną welurową tapicerką i skrzynią automatyczną, które obiecują wysoki komfort jazdy. Ten nietuzinkowy i wręcz egzotyczny dziś samochód oferowany jest w cenie dobrego roweru. Trzeba mieć tylko świadomość, że ta przygoda zacząć się będzie musiała od napraw blacharskich – ząb czasu niestety zostawił na karoserii znaczące ślady.
Czytaj dalej Toyota Camry V10 1981 – 3500 PLN – Rybna

Toyota Land Cruiser J90 1997 – 39000 PLN – Starachowice

Kompas, pochyłomierz, wysokościomierz. To nie są zegary, które odnajdziemy tu przez przypadek. Ramowa konstrukcja, napęd na 4 koła, blokada dyferencjałów. Toyota Land Cruiser J90 to przedstawiciel szóstej generacji kultowego, japońskiego samochodu terenowego. Był to pierwszy model marki, który był masowo eksportowany poza granice Japonii i jednocześnie model, który stał się symbolem jakości, trwałości i niezawodności Toyoty. Co ciekawe, za opracowaniem większości generacji tych samochodów stoi jeden inżynier, Sadayoshi Koyari. Etos jego pracy skupiał się na wsłuchiwaniu się w głos kierowców Land Cruisera na całym świecie i wykorzystywaniu komentarzy do ulepszeń w nowych projektach. W generacji J90 debiutującej w 1996 roku model otrzymał niezależne zawieszenie przednich kół i nową ramę, stworzono trzydrzwiowe i pięciodrzwiowe wersje, oferując silniki benzynowe (2,7 / 3,4 / 4,7 l), jak i na olej napędowy (3,0 / 4,2 l). Jeżeli uda nam się upolować ładnie utrzymany egzemplarz, bez korozji – możemy kupować bez wahania, na tym modelu nie można się zawieść.
Czytaj dalej Toyota Land Cruiser J90 1997 – 39000 PLN – Starachowice

Toyota Cressida MX63 1983 – 9999 PLN – Wrocław

Toyota Cressida to eksportowa nazwa drugiej generacji luksusowego modelu Corona. Jej nazwa źródło swoje czerpie z mitologicznych opowieści o wojnie trojańskiej i postaci Kresydy. Co ciekawe, o ile Kresyda w kulturze europejskiej była archetypem niewiernej kochanki, z pewnością trudno tak nazwać kombi z tego ogłoszenia. To trwały samochód wykorzystujący sprawdzoną technikę, który bezproblemowo służył swoim właścicielom przez długie lata. Szwajcar, który zdecydował odebrał ten samochód jako nowy w 1983 roku, złoty kolor lakieru udekorował miedzianym kolorem felg… i całej dolnej części karoserii. O ile za czasów swojej młodości samochód z pewnością wyróżniał się na ulicy, tak po 35 latach znów jest niecodziennym widokiem. Ten egzemplarz zanim przyjechał do Polski był ostatnim zarejestrowanym modelem tego typu w Szwajcarii. W Polsce z pewnością równie trudno będzie znaleźć drugi taki, niezależnie od stanu i koloru lakieru.
Czytaj dalej Toyota Cressida MX63 1983 – 9999 PLN – Wrocław

Toyota MR2 ZZW30 2000 – 35000 PLN – Wrocław

Toyota MR2 ZZW30 to przedstawiciel trzeciej generacji modelu z lat 1999–2007. To jedyny w historii marki roadster, w którym silnik umieszczono centralnie. W zestawieniu z drugą generacją samochód odchudzono o ponad 200 kilogramów, niejako wracając do korzeni i pierwszej generacji, której masa również mieściła się poniżej 1 tony. Jednostka DOHC 1,8 l ze zmiennymi fazami rozrządu i manualna skrzynia pozwalały osiągnąć pierwszą setkę po 8 sekundach, ale największe wrażenie robiło nie tyle przyspieszenie na prostej, co jakość prowadzenia w zakrętach. Chętnie z jej możliwości korzystali młodzi, gniewni użytkownicy, co sprawiło, że dziś znalezienie idealnego egzemplarza jest niezwykle trudne. Ten z pewnością jest jednym z najlepszych, jaki pojawił się w ostatnich latach na naszym rynku.
Czytaj dalej Toyota MR2 ZZW30 2000 – 35000 PLN – Wrocław

Toyota Supra Turbo 1988 – SPRZEDANA

Na zakup takiego samochodu w tamtych czasach niewielu Włochów mogło sobie pozwolić. Toyota Supra Turbo ma pod maską 3-litrową jednostkę, a to oznaczało 38% podatek i coroczne opłaty od każdego centymetra sześciennego pojemności silnika powyżej 2 litrów. Tu jednak nie było kompromisów podczas konfiguracji wyposażenia – nadwozie targa, najlepsze zestawienie kolorystyczne, turbosprężarka, skórzana tapicerka, klimatyzacja, tempomat i… manualna skrzynia biegów. Nie z oszczędności zapewne, a z własnych upodobań, wszak to auto sportowe, które miło czasami wkręcić na wysokie obroty i posłuchać jak brzmi. Niezwykły jest również stan samochodu po ponad 30 latach. Jedynie 75000 kilometrów przebiegu, wciąż pierwsza powłoka lakiernicza i wnętrze, które prezentuje się wciąż jak nowe. Wszędzie fabryczne naklejki, fabryczna konserwacja, brak choćby najmniejszego śladu korozji. Ciepły, południowy klimat i pedantyczny właściciel zdołali zachować to auto w idealnym stanie. Jeżeli jesteś fanem modelu, nic lepszego nie może Cię spotkać…
Czytaj dalej Toyota Supra Turbo 1988 – SPRZEDANA

Toyota Land Cruiser J100 2006 – 109000 PLN – Zdzieszowice

Pierwsza Toyota Land Cruiser narodziła się w 1951 roku na zlecenie armii USA, która szukała pojazdu z napędem na obie osie dla wojsk stacjonujących w Japonii. Początkowo przypominała i spełniała identyczną rolę jak Willis, z czasem, kolejnymi dziesięcioleciami i modernizacjami, model ewoluował. Za pierwszą generację ukierunkowaną na komfort uznać można serię J50, produkowaną od 1967 do 1980 roku. W generacji J100 dostępnej od 1998 roku pojawił się po raz pierwszy w ofercie benzynowy silnik V8, dzięki któremu Toyota zdobyła uznanie i klientów również na Bliskim Wschodzie. Ten egzemplarz pod maską posiada właśnie ten, najbardziej poszukiwany przez wszystkich fascynatów prawdziwej motoryzacji silnik, jest w pięknym stanie i posiada wciąż oryginalną powłokę lakierniczą.
Czytaj dalej Toyota Land Cruiser J100 2006 – 109000 PLN – Zdzieszowice

Toyota Corolla 1994 – SPRZEDANA

Toyota Corolla to był samochód, który można było kupić w Peweksie, lecz nie tylko. Początek lat 90-tych to okres, gdy zaczęto sprowadzać do Polski samochody z rynku amerykańskiego… i były to nie tylko modele produkowane za Oceanem, lecz również takie rodzinki, jak chociażby Toyoty – Camry, Previa, czy właśnie Corolla. Oprócz licznika skalowanego jednocześnie w milach i kilometrach na godzinę, najbardziej egzotycznym elementem tych samochodów było wyposażenie, absolutnie nie spotykane w skromnych wersjach przewidzianych na polski rynek. Tu na pokładzie odnaleźć możemy między innymi automatyczną skrzynię biegów i klimatyzację. Równie zachęcający jest stan samochodu, będący efektem wieloletniej troski jedynego właściciela i jedynie okazjonalnego użytku.
Czytaj dalej Toyota Corolla 1994 – SPRZEDANA

Toyota Camry V20 1990 – SPRZEDANA

Kiedy na rynek wchodzi Toyota Camry ósmej generacji, warto sobie przypomnieć, jak prezentowała się jej najsłynniejsza odsłona. Toyota Camry V20 oferowana była w latach 1986–1992 i powstała w czasach, gdy japoński producent przykładał ogromną wagę do dopracowania ​​swoich samochodów, dbając o wysokiej klasy materiały i jakość wykonania. Opływowa, z nowoczesnym nadwoziem, udanym zawieszeniem i komfortowym, dobrze wyciszonym wnętrzem, była śmiałym japońskim atakiem na klasę wyższą. W wersji z silnikiem V6, welurową tapicerką i klimatyzacją samochód był marzeniem wszystkich jeżdżących bardziej pospolitymi modelami marki, jak Corolla czy Carina. Ba, w owych czasach nawet użytkownicy niemieckich marek zaczynali na nią spoglądać z szacunkiem i niejednokrotnie z zazdrością. Po latach większość z nich wygodnych, japońskich samochodów przegrała już walkę z korozją, lecz prezentowany egzemplarz udowadnia, że wciąż można znaleźć na rynku przepiękny egzemplarz.
Czytaj dalej Toyota Camry V20 1990 – SPRZEDANA

Toyota Celica 1989 – 22900 PLN – Poznań

Toyota Celica czwartej generacji otworzyła zupełnie nowy rozdział w historii tego modelu. Kształt klina, podnoszone przednie lampy, topowa wersja z napędem 4×4 zdobywająca laury w Rajdowych Mistrzostwach Świata. To wszystko działało na wyobraźnię i napędzało sprzedaż również nieco słabszych wersji, napędzanych po raz pierwszy na przednią oś. Również tu było czym się zachwycić. Dwuwałkowy silnik 3S-GE o pojemności 2 litrów oferował 140 KM, prędkość maksymalną przekraczającą 200 km/h i pierwszą setkę już po 9 sekundach. Do tego przyjemne, welurowe fotele z fajnie trzymającymi boczkami, wzorowa praca skrzyni biegów i ergonomicznie zaprojektowany kokpit. Celica to samochód dla kierowcy, wzorowy przykład doskonałej japońskiej motoryzacji przełomu lat 80-tych i 90-tych. Ładny, stale użytkowany i odpowiednio serwisowany egzemplarz to z pewnością dobry zakup.
Czytaj dalej Toyota Celica 1989 – 22900 PLN – Poznań