Archiwum kategorii: Toyota

Toyota Land Cruiser J90 1997 – 39000 PLN – Starachowice

Kompas, pochyłomierz, wysokościomierz. To nie są zegary, które odnajdziemy tu przez przypadek. Ramowa konstrukcja, napęd na 4 koła, blokada dyferencjałów. Toyota Land Cruiser J90 to przedstawiciel szóstej generacji kultowego, japońskiego samochodu terenowego. Był to pierwszy model marki, który był masowo eksportowany poza granice Japonii i jednocześnie model, który stał się symbolem jakości, trwałości i niezawodności Toyoty. Co ciekawe, za opracowaniem większości generacji tych samochodów stoi jeden inżynier, Sadayoshi Koyari. Etos jego pracy skupiał się na wsłuchiwaniu się w głos kierowców Land Cruisera na całym świecie i wykorzystywaniu komentarzy do ulepszeń w nowych projektach. W generacji J90 debiutującej w 1996 roku model otrzymał niezależne zawieszenie przednich kół i nową ramę, stworzono trzydrzwiowe i pięciodrzwiowe wersje, oferując silniki benzynowe (2,7 / 3,4 / 4,7 l), jak i na olej napędowy (3,0 / 4,2 l). Jeżeli uda nam się upolować ładnie utrzymany egzemplarz, bez korozji – możemy kupować bez wahania, na tym modelu nie można się zawieść.
Czytaj dalej Toyota Land Cruiser J90 1997 – 39000 PLN – Starachowice

Toyota Corolla 1994 – 14900 PLN – Zdzieszowice

Toyota Corolla to był samochód, który można było kupić w Peweksie, lecz nie tylko. Początek lat 90-tych to okres, gdy zaczęto sprowadzać do Polski samochody z rynku amerykańskiego… i były to nie tylko modele produkowane za Oceanem, lecz również takie rodzinki, jak chociażby Toyoty – Camry, Previa, czy właśnie Corolla. Oprócz licznika skalowanego jednocześnie w milach i kilometrach na godzinę, najbardziej egzotycznym elementem tych samochodów było wyposażenie, absolutnie nie spotykane w skromnych wersjach przewidzianych na polski rynek. Tu na pokładzie odnaleźć możemy między innymi automatyczną skrzynię biegów i klimatyzację. Równie zachęcający jest stan samochodu, będący efektem wieloletniej troski jedynego właściciela i jedynie okazjonalnego użytku.
Czytaj dalej Toyota Corolla 1994 – 14900 PLN – Zdzieszowice

Toyota Land Cruiser J100 2006 – 129000 PLN – Zdzieszowice

Pierwsza Toyota Land Cruiser narodziła się w 1951 roku na zlecenie armii USA, która szukała pojazdu z napędem na obie osie dla wojsk stacjonujących w Japonii. Początkowo przypominała i spełniała identyczną rolę jak Willis, z czasem, kolejnymi dziesięcioleciami i modernizacjami, model ewoluował. Za pierwszą generację ukierunkowaną na komfort uznać można serię J50, produkowaną od 1967 do 1980 roku. W generacji J100 dostępnej od 1998 roku pojawił się po raz pierwszy w ofercie benzynowy silnik V8, dzięki któremu Toyota zdobyła uznanie i klientów również na Bliskim Wschodzie. Ten egzemplarz pod maską posiada właśnie ten, najbardziej poszukiwany przez wszystkich fascynatów prawdziwej motoryzacji silnik, jest w pięknym stanie i posiada wciąż oryginalną powłokę lakierniczą.
Czytaj dalej Toyota Land Cruiser J100 2006 – 129000 PLN – Zdzieszowice

Toyota Camry V20 1990 – SPRZEDANA

Kiedy na rynek wchodzi Toyota Camry ósmej generacji, warto sobie przypomnieć, jak prezentowała się jej najsłynniejsza odsłona. Toyota Camry V20 oferowana była w latach 1986–1992 i powstała w czasach, gdy japoński producent przykładał ogromną wagę do dopracowania ​​swoich samochodów, dbając o wysokiej klasy materiały i jakość wykonania. Opływowa, z nowoczesnym nadwoziem, udanym zawieszeniem i komfortowym, dobrze wyciszonym wnętrzem, była śmiałym japońskim atakiem na klasę wyższą. W wersji z silnikiem V6, welurową tapicerką i klimatyzacją samochód był marzeniem wszystkich jeżdżących bardziej pospolitymi modelami marki, jak Corolla czy Carina. Ba, w owych czasach nawet użytkownicy niemieckich marek zaczynali na nią spoglądać z szacunkiem i niejednokrotnie z zazdrością. Po latach większość z nich wygodnych, japońskich samochodów przegrała już walkę z korozją, lecz prezentowany egzemplarz udowadnia, że wciąż można znaleźć na rynku przepiękny egzemplarz.
Czytaj dalej Toyota Camry V20 1990 – SPRZEDANA

Toyota Cressida MX63 1983 – 11900 PLN – Wrocław

Toyota Cressida to eksportowa nazwa drugiej generacji luksusowego modelu Corona. Jej nazwa źródło swoje czerpie z mitologicznych opowieści o wojnie trojańskiej i postaci Kresydy. Co ciekawe, o ile Kresyda w kulturze europejskiej była archetypem niewiernej kochanki, z pewnością trudno tak nazwać kombi z tego ogłoszenia. To trwały samochód wykorzystujący sprawdzoną technikę, który bezproblemowo służył swoim właścicielom przez długie lata. Szwajcar, który zdecydował odebrał ten samochód jako nowy w 1983 roku, złoty kolor lakieru udekorował miedzianym kolorem felg… i całej dolnej części karoserii. O ile za czasów swojej młodości samochód z pewnością wyróżniał się na ulicy, tak po 35 latach znów jest niecodziennym widokiem. Ten egzemplarz zanim przyjechał do Polski był ostatnim zarejestrowanym modelem tego typu w Szwajcarii. W Polsce z pewnością równie trudno będzie znaleźć drugi taki, niezależnie od stanu i koloru lakieru.
Czytaj dalej Toyota Cressida MX63 1983 – 11900 PLN – Wrocław

Toyota Celica 1989 – 22900 PLN – Poznań

Toyota Celica czwartej generacji otworzyła zupełnie nowy rozdział w historii tego modelu. Kształt klina, podnoszone przednie lampy, topowa wersja z napędem 4×4 zdobywająca laury w Rajdowych Mistrzostwach Świata. To wszystko działało na wyobraźnię i napędzało sprzedaż również nieco słabszych wersji, napędzanych po raz pierwszy na przednią oś. Również tu było czym się zachwycić. Dwuwałkowy silnik 3S-GE o pojemności 2 litrów oferował 140 KM, prędkość maksymalną przekraczającą 200 km/h i pierwszą setkę już po 9 sekundach. Do tego przyjemne, welurowe fotele z fajnie trzymającymi boczkami, wzorowa praca skrzyni biegów i ergonomicznie zaprojektowany kokpit. Celica to samochód dla kierowcy, wzorowy przykład doskonałej japońskiej motoryzacji przełomu lat 80-tych i 90-tych. Ładny, stale użytkowany i odpowiednio serwisowany egzemplarz to z pewnością dobry zakup.
Czytaj dalej Toyota Celica 1989 – 22900 PLN – Poznań

Toyota 2000GT 1967 – SPRZEDANA

Świat motoryzacji kojarzący dotąd japoński rynek z małymi i ekonomicznymi samochodami, w 1965 roku podczas Tokyo Motor Show przeżył szok. Choć koncepcja projektowania i produkcji małego, pięknego roadstera w Japonii zdawała się co najmniej ryzykowna, zakończyła się sukcesem. Za jej narodziny odpowiedzialna była Yamaha, która po latach produkcji świetnych sportowych motocykli swoje zainteresowanie skierowała na sportowe samochody. 2000GT powstawała pod dyktando niemieckiego designera Albrechta Goertza, a pierwsze kroki z jego projektem Yamaha skierowała do Nissana. Ten jednak projekt odrzucił, a model uratowała Toyota. Znany sześciocylindrowy silnik z Toyoty Crown, Yamaha podrasowała instalując nowe, podwójne wałki rozrządu i zwiększając moc wyjściową do 150 KM. Dzięki lekkiej konstrukcji o masie zaledwie około tony i prawie idealnemu rozkładowi masy 49/51, 2000GT miała zadatki na wspaniały samochód dla kierowcy. W 1967 roku Toyota 2000GT zadebiutowała w USA, lecz cena o tysiąc dolarów wyższa od Jaguara E-Type czy Porsche 911, skazała model na rynkową klapę. Produkcja tego dzieła sztuki zakończyła się 1970 roku, zamykając się w zaledwie 351 egzemplarzach. Wystawiony na sprzedaż egzemplarz opuścił fabrykę w listopadzie 1967 roku, wykończony białym lakierem z kontrastującą czarną skórą we wnętrzu. 98-my z 233 wyprodukowanych na domowy rynek okaz, większość życia spędził w Japonii, jako własność prezesa Toyota 2000GT Club Japan. Importowany do USA w 2013 roku samochód, po pełnym serwisie mechanicznym, był używany dosyć oszczędnie. Dbałość właścicieli zaowocowała niezwykle oryginalnym stanem zachowania Toyoty. Biorąc pod uwagę ten fakt, a także szacunki, z których wynika, że do dnia dzisiejszego pozostało jedynie 180 z 233 egzemplarzy wyprodukowanych na rynek japoński, nie dziwi jego cena, która na aukcji 8 grudnia poszybowała do 511 tysięcy dolarów, czyli prawie dwa miliony złotych.
Czytaj dalej Toyota 2000GT 1967 – SPRZEDANA

Toyota Corolla E90 1991 – 7400 PLN – Barwice

Toyota Corolla E90, czyli szóstej generacji, dla wielu pozostała do dziś wzorem japońskiej niezawodności. Produkowana od 1987 do 1992 roku, zgodnie z modą wyróżniała się bardziej aerodynamiczną sylwetką od swojej poprzedniczki. Już w wersji z najmniejszym silnikiem 1,3 l (oznaczonym kodem 2E) legitymowała się mocą 75 KM i niezłymi osiągami. Było to zasługą zastosowania techniki trzech zaworów na cylinder oraz niskiej masy własnej samochodu. Oferowany egzemplarz już od nowości jeździł po polskich drogach. W nadwoziu sedan, wówczas kojarzonym najbardziej luksusowo (wszak tylko w takiej formie wychodziły limuzyny), był to w tamtych latach prawdziwy obiekt zazdrości. Ekonomiczna, nowoczesna, doskonale wykonana, jeździła bez porównania lepiej od królujących wówczas na naszych drogach wyrobów polskich fabryk.
Czytaj dalej Toyota Corolla E90 1991 – 7400 PLN – Barwice

Toyota Supra Turbo Mk3 1989 – SPRZEDANA

Trzy litry pojemności i turbosprężarka. To działa na wyobraźnię, szczęśliwie nie tylko sąsiadów, zagadujących “ile to paly”, gdy wyprowadzasz ją z garażu. Toyota Supra Turbo Mk3 to dziecko starej, dobrej, japońskiej szkoły tworzenia sportowych samochodów. Ma tylny napęd, manualną skrzynię biegów, dach typu targa, sylwetkę klina, chowane reflektory. Wystarczająco dużo fajnych elementów, by obdzielić kilka samochodów, a co dopiero jeden! Ten egzemplarz ma niewysoki przebieg, ładnie prezentującą się karoserię i niezły stan mechaniczny. Nie znaczy to, że jest idealna, lecz sprzedający szczegółowo opisuje jej wszelkie mankamenty. Oferta wygląda uczciwie i z pewnością warto doprowadzić ją do perfekcji, a odwdzięczać się będzie jeszcze przez długie lata.
Czytaj dalej Toyota Supra Turbo Mk3 1989 – SPRZEDANA

Toyota Supra Turbo Mk3 1988 – 32000 PLN – Gdańsk

Toyota Supra Turbo Mk3 jest dobrze skonstruowana, świetnie wygląda, ma tylny napęd i więcej niż wystarczające zasoby mocy. Jej 3-litrowa, turbodoładowana jednostka 7M-GTE generowała seryjnie 235 KM, a po modyfikacjach zdolna była wytworzyć choćby i 500 KM. Tyle, że w przypadku pięknie zachowanego, 30-letniego egzemplarza z fabrycznie zamontowaną automatyczna skrzynią biegów i klimatyzacją, po głowie nie tyle powinien chodzić nam tuning, co weekendowe przejażdżki na trasach krótszych bądź dalszych. Frajdy przyniosą mnóstwo, nawet jeżeli nie będziemy się zbliżać do czerwonego pola na obrotomierzu…
Czytaj dalej Toyota Supra Turbo Mk3 1988 – 32000 PLN – Gdańsk