Toyota

Toyota Corolla E90 1991 – 12500 PLN – Wrocław

Toyota Corolla E90, czyli szóstej generacji, dla wielu pozostała do dziś wzorem japońskiej niezawodności. Produkowana od 1987 do 1992 roku, zgodnie z modą wyróżniała się bardziej aerodynamiczną sylwetką od swojej poprzedniczki. Większość z nich napędzana była na przednią oś. Już w wersji z najmniejszym silnikiem, oznaczonym kodem 2E, mimo niewielkiej pojemności 1,3 l, legitymowała się mocą 75 KM i niezłymi osiągami. Było to zasługą zastosowania techniki trzech zaworów na cylinder oraz niskiej masy własnej samochodu. Oferowany egzemplarz zachowany jest w doskonałym stanie, z niskim przebiegiem, wciąż oryginalnym lakierem i pełną dokumentacją.
Czytaj dalej

Toyota Celica 1994 – 77000 PLN – Warszawa

Polskie filmy lat 90-tych głęboko zapadły nam w pamięć, choć samochody z nich gdzieś poznikały. SL z Reichu czy Sześćseta z Psów zaginęły gdzieś w odmętach historii, podobny los nieomal nie spotkał pięknej, żółtej Toyoty z „Chłopaki nie płaczą”. Choć była już blisko złomowiska, otrzymała mnóstwo serca i opieki, by móc znów cieszyć oczy tych, którzy wiedzą o co chodzi. Celica, którą jeździł Jarosław Psikuta (s), była w latach 90-tych szczytem marzeń wielu Polaków. Szósta generacja modelu debiutowała w salonach w 1994 roku, czyli okaz z filmu pochodzi z pierwszego roku produkcji, posiada standardowy dla modelu czterocylindrowy silnik o pojemności 1,8 litra. Szalone lata 90-te? A gdzież tam! Korzenie tego modelu sięgają roku 1970, kiedy to pierwsza Japonka, ochrzczona imieniem Celica pokazana została na targach motoryzacyjnych w Tokio. W USA była odpowiedzią na Forda Mustanga, a w Europie kolejne generacje konkurowały z Fordem Capri, Oplem Manta czy Alfą Romeo GTV. Nie miała lekko, ale zadomowiła się na rynkach świata i ostatnia jej wersja zjechała z taśmy produkcyjnej dopiero w 2005 roku. Ta obdarzona kapitalną stylistyką lat ’90, pochodząca z kultowego filmu, w obłędnym kolorze, odbudowana na oryginalnych częściach fura „człowieka z miasta” może być Wasza 🙂
Czytaj dalej

Toyota Corolla E10 1993 – 8600 PLN – Warszawa

Toyota Corolla E10 to przedstawiciel złotej ery japońskiej motoryzacji. Siódma generacja modelu powstawała w latach 1992-97 i kumulowała wszystkie najlepsze cechy serii. Kompaktowa, świetnie zaprojektowana, fantastycznie wykonana i trwała. Ci, którzy użytkowali te samochody jako nowe z rozrzewnieniem wspominają je do dziś. Po latach warto wrócić do tamtych doświadczeń, choć znalezienie dobrze zachowanego egzemplarza nie jest dziś proste. Ta pięciodrzwiowa Corolla z dynamicznym, 16-zaworowym silnikiem o pojemności 1,3 l i automatyczną skrzynią biegów uchowała się w ponadprzeciętnym stanie. Sprowadzona niemal jako nowa w latach młodości jeździła sporadycznie i do dziś służy w jednej rodzinie. Dopracowana mechanicznie i z odnowioną powłoką lakierniczą, może być świetnym zakupem, i z pewnością posłuży jeszcze przez długie lata.
Czytaj dalej

Toyota MR2 AW11 1986 – 25000 PLN – Warszawa

Jej koncepcja przypomina powiększony gokart i trudno znaleźć drugi samochód, który dawałby równie bezpośrednie wrażenia z jazdy. Toyota MR2 AW11 ilością kantów może przypominać japońskie origami, jednak dzięki silnikowi umieszczonemu przed tylnymi kołami, niskiej masie i konstrukcji opracowanej za czasów współpracy z Lotusem, na drodze spisuje się wyśmienicie. To jeden z najtańszych sposobów na pełnokrwisty, centralnosilnikowy samochód sportowy. W czerwonym kolorze wydaje się być jeszcze szybszy.
Czytaj dalej

Toyota Corolla E90 1991 – 10000 PLN – Poznań

Toyota Corolla wyprzedziła Volkswagena Garbusa w rankingu najlepiej sprzedających się samochodów osobowych wszech czasów. W odróżnieniu od niemieckiego modelu, z latami się zmieniała, zawsze pozostając nowoczesna. W produkowanej w latach 1987–1992 szóstej generacji posiadała przedni napęd i nowoczesne jednostki napędowe. Już podstawowy, 12-zaworowy silnik 2E o pojemności 1,3 litra i mocy 75 KM, dawał jej możliwości, o jakich mogli pomarzyć właściciele Polonezów. W wersji XL wyposażenie było dość skromne, lecz obejmowało spryskiwacze przednich świateł. Dziś w świetnym stanie, z niewielkim przebiegiem, zaprasza nowego właściciela na sentymentalną podróż w lata 90-te dwudziestego wieku, a w radiu proponujemy: Jolka, Jolka pamiętasz (…) „mąż tam w świecie za funtem odkładał funt, na toyotę przepiękną, aż strach…”
Czytaj dalej

Toyota Celica GTi ST162 1989 – 27000 PLN – Otwock

Toyota Celica GTi ST162 pochodzi z czwartej generacji modelu i diametralnie różni się od poprzedniczki. To tu po raz pierwszy pojawił się przedni napęd, chowane reflektory i charakterystyczny, zaokrąglony kształt klina. Pojawiły się również rajdowe sukcesy czteronapędowej wersji, dzięki której model stał się kultowy. W wersji GTi pod maską odnajdziemy wolnossącą dwulitrówkę z dwoma wałkami rozrządu. Generowane przez nią 155 KM było w latach 80-tych doskonałym wynikiem, a nawet dziś jej osiągi mogą robić wrażenie. Egzemplarz z tego ogłoszenia to najprawdopodobniej najlepszy dostępny obecnie na rynku. Zakres przeprowadzonych prac jest imponujący i powinien sprawić, że przed tym ciekawym, sportowym autem jest zupełnie nowe życie.

Czytaj dalej

Toyota Corolla E10 1993 – SPRZEDANA

Do 2013 roku stworzono ich 40 milionów i ciągle powstają nowe, lecz to siódma generacja modelu była tą, która doszła do szczytu niezawodności. Toyota Corolla E10 to samochód, który utrwalił legendę bezawaryjności japońskich samochodów, o której wyjeżdżający później następcy z angielskiej fabryki w Derby mogły tylko pomarzyć. Okaz z przebiegiem niespełna 20 tys. km to propozycja dla tych, którzy tęsknią do lat 90-tych i do tamtych samochodów. Oprócz solidnej konstrukcji otrzymujemy tu niemal fabryczną prezencję, łącznie z charakterystycznymi oryginalnymi dekorami zdobiącymi karoserię.
Czytaj dalej

Toyota Corolla AE80 1987 – 8000 PLN – Wrocław

Toyota Corolla AE80 prowadzi się lekko i przyjemnie, a jej prosto i funkcjonalnie urządzone wnętrze spisuje się nie gorzej niż w nowszych konstrukcjach. To piąta generacja najpopularniejszego japońskiego modelu i pierwsza, w której możemy odnaleźć przedni napęd. Choć jej silnik ma tylko 1,3 l pojemności, dzięki 12-zaworowej głowicy i masie nieco ponad 900 kg dynamika samochodu i spalanie są bez zarzutu. Dzięki wysokiej wytrzymałości mechanicznej, jeżeli tylko znajdziemy zdrowy blacharsko egzemplarz, będzie to jeden z najrozsądniejszych wyborów, jakie możemy dokonać wśród 30-latków. Tutaj w uniwersalnym nadwoziu typu liftback.
Czytaj dalej

Toyota Corona T40 1968 – SPRZEDANA

Toyota Corona T40 była jednym z pierwszych modeli marki sprzedawanym w Europie. Ten niezwykły sedan był doskonałym ambasadorem japońskiej motoryzacji w Europie, ten egzemplarz zaś już od początku lat 70-tych jeździ po polskich drogach, służąc początkowo w kręgach dyplomatycznych. To trzecia generacja modelu, solidnie zaprojektowana i precyzyjnie wykonana. Wersja Deluxe była najwyższą z trzech dostępnych serii wyposażeniowych. Wśród dodatków można odnaleźć radio, dwie prędkości pracy wycierzaczek i ogrzewaną tylną szybę. Wśród stylistycznych samczków – wlew paliwa ukryty pod tylną rejestracją. 75-konny silnik OHV był większym z dostępnych i dzięki masie własnej poniżej 1 tony zapewniał niezłe osiągi. To niebanalny japoński klasyk wyróżniający się idealnym stanem i ciekawą historią.
Czytaj dalej

Toyota Celica GTi 1991 – SPRZEDANA

Ma piękną sylwetkę, budzi skojarzenia z rajdową legendą w czteronapędowej wersji i jest trwała mechanicznie. Toyota Celica piątej generacji dzięki mocnej, 16-zaworowej jednostce w wersji GTi gwarantuje 156 KM i wiele sportowych wrażeń. To ciekawy youngtimer, który w odpowiednio utrzymanym stanie z powodzeniem może służyć na co dzień. Ta sprowadzona została ze Szwajcarii i mimo już 25-letniej metryczki prezentuje się jak kilkuletnie auto.
Czytaj dalej