Archiwum kategorii: Toyota

Toyota Corolla E80 1986 – 11000 PLN – Stęszew

Toyota Corolla E80 to przedstawiciel piątej generacji modelu, oferowanej w latach 1983-87. Wyróżniała się modną wówczas stylistyką o ostrych krawędziach i była pierwszą Corollą z napędem na przednią oś. Mimo krótkiego okresu produkcji, stworzono ich aż 3,3 miliona sztuk, w różnych odmianach nadwoziowych i silnikowych. Ta prezentowana w ogłoszeniu to pięciodrzwiowy hatchback o fabrycznym oznaczeniu EE80, wyposażony w 12-zaworowy silnik 2E, krzesający z niewielkiej pojemności 1,3 l solidne 75 KM. Przy niewielkiej masie własnej dynamiki nie można było jej odmówić. Był to samochód, który potrafił zawstydzić nasze Polonezy i Duże Fiaty, a oferowany w tamtych czasach w Peweksach, był symbolem bogatego i niedostępnego Dalekiego Wschodu. Ten egzemplarz przybył do Polski z Niemiec. Pochodzi z 1986 roku, ma automatyczną skrzynię biegów, niewielki potwierdzony przebieg, piękne wnętrze i lakier bez korozji. Taki widok na drodze dziś to już prawdziwa rzadkość.
Czytaj dalej Toyota Corolla E80 1986 – 11000 PLN – Stęszew

Toyota Camry V10 1981 – 2500 PLN – Rybna

Toyota Camry V10 to pierwsza generacja modelu, który dopiero w kolejnych odsłonach zdobył popularność i uznanie na całym świecie. Debiutująca na początku lat 80-tych Camry, we wzorowy sposób podążała za ówczesną modą – miała modne pudełkowate kształty, nowoczesny układ przednionapędowy, niezależne zawieszenie wszystkich kół i wentylowane hamulce tarczowe z przodu. Była tworzona z myślą o rynkach eksportowych, głównie amerykańskim, gdzie walczono argumentami ekonomicznymi – samochód był tańszy, lżejszy i bardziej ekonomiczny od konkurencji. Auto dostępne było w dwóch wersjach nadwoziowych – jako sedan i liftback, bardziej aerodynamiczny i praktyczny, dzięki dużej klapie podnoszonej wraz z szybą, i dającej lepszy dostęp do bagażnika. Te ostatnia wersja była jedyną dostępną w Europie, i taki też samochód oferowany jest w ogłoszeniu. Przykuwa uwagę piękną welurową tapicerką i skrzynią automatyczną, które obiecują wysoki komfort jazdy. Ten nietuzinkowy i wręcz egzotyczny dziś samochód oferowany jest w cenie dobrego roweru. Trzeba mieć tylko świadomość, że ta przygoda zacząć się będzie musiała od napraw blacharskich – ząb czasu niestety zostawił na karoserii znaczące ślady.
Czytaj dalej Toyota Camry V10 1981 – 2500 PLN – Rybna

Toyota Land Cruiser J90 1997 – SPRZEDANA

Kompas, pochyłomierz, wysokościomierz. To nie są zegary, które odnajdziemy tu przez przypadek. Ramowa konstrukcja, napęd na 4 koła, blokada dyferencjałów. Toyota Land Cruiser J90 to przedstawiciel szóstej generacji kultowego, japońskiego samochodu terenowego. Był to pierwszy model marki, który był masowo eksportowany poza granice Japonii i jednocześnie model, który stał się symbolem jakości, trwałości i niezawodności Toyoty. Co ciekawe, za opracowaniem większości generacji tych samochodów stoi jeden inżynier, Sadayoshi Koyari. Etos jego pracy skupiał się na wsłuchiwaniu się w głos kierowców Land Cruisera na całym świecie i wykorzystywaniu komentarzy do ulepszeń w nowych projektach. W generacji J90 debiutującej w 1996 roku model otrzymał niezależne zawieszenie przednich kół i nową ramę, stworzono trzydrzwiowe i pięciodrzwiowe wersje, oferując silniki benzynowe (2,7 / 3,4 / 4,7 l), jak i na olej napędowy (3,0 / 4,2 l). Jeżeli uda nam się upolować ładnie utrzymany egzemplarz, bez korozji – możemy kupować bez wahania, na tym modelu nie można się zawieść.
Czytaj dalej Toyota Land Cruiser J90 1997 – SPRZEDANA

Toyota Supra Turbo 1988 – SPRZEDANA

Na zakup takiego samochodu w tamtych czasach niewielu Włochów mogło sobie pozwolić. Toyota Supra Turbo ma pod maską 3-litrową jednostkę, a to oznaczało 38% podatek i coroczne opłaty od każdego centymetra sześciennego pojemności silnika powyżej 2 litrów. Tu jednak nie było kompromisów podczas konfiguracji wyposażenia – nadwozie targa, najlepsze zestawienie kolorystyczne, turbosprężarka, skórzana tapicerka, klimatyzacja, tempomat i… manualna skrzynia biegów. Nie z oszczędności zapewne, a z własnych upodobań, wszak to auto sportowe, które miło czasami wkręcić na wysokie obroty i posłuchać jak brzmi. Niezwykły jest również stan samochodu po ponad 30 latach. Jedynie 75000 kilometrów przebiegu, wciąż pierwsza powłoka lakiernicza i wnętrze, które prezentuje się wciąż jak nowe. Wszędzie fabryczne naklejki, fabryczna konserwacja, brak choćby najmniejszego śladu korozji. Ciepły, południowy klimat i pedantyczny właściciel zdołali zachować to auto w idealnym stanie. Jeżeli jesteś fanem modelu, nic lepszego nie może Cię spotkać…
Czytaj dalej Toyota Supra Turbo 1988 – SPRZEDANA

Toyota Camry V20 1990 – SPRZEDANA

Kiedy na rynek wchodzi Toyota Camry ósmej generacji, warto sobie przypomnieć, jak prezentowała się jej najsłynniejsza odsłona. Toyota Camry V20 oferowana była w latach 1986–1992 i powstała w czasach, gdy japoński producent przykładał ogromną wagę do dopracowania ​​swoich samochodów, dbając o wysokiej klasy materiały i jakość wykonania. Opływowa, z nowoczesnym nadwoziem, udanym zawieszeniem i komfortowym, dobrze wyciszonym wnętrzem, była śmiałym japońskim atakiem na klasę wyższą. W wersji z silnikiem V6, welurową tapicerką i klimatyzacją samochód był marzeniem wszystkich jeżdżących bardziej pospolitymi modelami marki, jak Corolla czy Carina. Ba, w owych czasach nawet użytkownicy niemieckich marek zaczynali na nią spoglądać z szacunkiem i niejednokrotnie z zazdrością. Po latach większość z nich wygodnych, japońskich samochodów przegrała już walkę z korozją, lecz prezentowany egzemplarz udowadnia, że wciąż można znaleźć na rynku przepiękny egzemplarz.
Czytaj dalej Toyota Camry V20 1990 – SPRZEDANA

Toyota Celica 1989 – 22900 PLN – Poznań

Toyota Celica czwartej generacji otworzyła zupełnie nowy rozdział w historii tego modelu. Kształt klina, podnoszone przednie lampy, topowa wersja z napędem 4×4 zdobywająca laury w Rajdowych Mistrzostwach Świata. To wszystko działało na wyobraźnię i napędzało sprzedaż również nieco słabszych wersji, napędzanych po raz pierwszy na przednią oś. Również tu było czym się zachwycić. Dwuwałkowy silnik 3S-GE o pojemności 2 litrów oferował 140 KM, prędkość maksymalną przekraczającą 200 km/h i pierwszą setkę już po 9 sekundach. Do tego przyjemne, welurowe fotele z fajnie trzymającymi boczkami, wzorowa praca skrzyni biegów i ergonomicznie zaprojektowany kokpit. Celica to samochód dla kierowcy, wzorowy przykład doskonałej japońskiej motoryzacji przełomu lat 80-tych i 90-tych. Ładny, stale użytkowany i odpowiednio serwisowany egzemplarz to z pewnością dobry zakup.
Czytaj dalej Toyota Celica 1989 – 22900 PLN – Poznań

Toyota 2000GT 1967 – SPRZEDANA

Świat motoryzacji kojarzący dotąd japoński rynek z małymi i ekonomicznymi samochodami, w 1965 roku podczas Tokyo Motor Show przeżył szok. Choć koncepcja projektowania i produkcji małego, pięknego roadstera w Japonii zdawała się co najmniej ryzykowna, zakończyła się sukcesem. Za jej narodziny odpowiedzialna była Yamaha, która po latach produkcji świetnych sportowych motocykli swoje zainteresowanie skierowała na sportowe samochody. 2000GT powstawała pod dyktando niemieckiego designera Albrechta Goertza, a pierwsze kroki z jego projektem Yamaha skierowała do Nissana. Ten jednak projekt odrzucił, a model uratowała Toyota. Znany sześciocylindrowy silnik z Toyoty Crown, Yamaha podrasowała instalując nowe, podwójne wałki rozrządu i zwiększając moc wyjściową do 150 KM. Dzięki lekkiej konstrukcji o masie zaledwie około tony i prawie idealnemu rozkładowi masy 49/51, 2000GT miała zadatki na wspaniały samochód dla kierowcy. W 1967 roku Toyota 2000GT zadebiutowała w USA, lecz cena o tysiąc dolarów wyższa od Jaguara E-Type czy Porsche 911, skazała model na rynkową klapę. Produkcja tego dzieła sztuki zakończyła się 1970 roku, zamykając się w zaledwie 351 egzemplarzach. Wystawiony na sprzedaż egzemplarz opuścił fabrykę w listopadzie 1967 roku, wykończony białym lakierem z kontrastującą czarną skórą we wnętrzu. 98-my z 233 wyprodukowanych na domowy rynek okaz, większość życia spędził w Japonii, jako własność prezesa Toyota 2000GT Club Japan. Importowany do USA w 2013 roku samochód, po pełnym serwisie mechanicznym, był używany dosyć oszczędnie. Dbałość właścicieli zaowocowała niezwykle oryginalnym stanem zachowania Toyoty. Biorąc pod uwagę ten fakt, a także szacunki, z których wynika, że do dnia dzisiejszego pozostało jedynie 180 z 233 egzemplarzy wyprodukowanych na rynek japoński, nie dziwi jego cena, która na aukcji 8 grudnia poszybowała do 511 tysięcy dolarów, czyli prawie dwa miliony złotych.
Czytaj dalej Toyota 2000GT 1967 – SPRZEDANA

Toyota Corolla E90 1991 – 7400 PLN – Barwice

Toyota Corolla E90, czyli szóstej generacji, dla wielu pozostała do dziś wzorem japońskiej niezawodności. Produkowana od 1987 do 1992 roku, zgodnie z modą wyróżniała się bardziej aerodynamiczną sylwetką od swojej poprzedniczki. Już w wersji z najmniejszym silnikiem 1,3 l (oznaczonym kodem 2E) legitymowała się mocą 75 KM i niezłymi osiągami. Było to zasługą zastosowania techniki trzech zaworów na cylinder oraz niskiej masy własnej samochodu. Oferowany egzemplarz już od nowości jeździł po polskich drogach. W nadwoziu sedan, wówczas kojarzonym najbardziej luksusowo (wszak tylko w takiej formie wychodziły limuzyny), był to w tamtych latach prawdziwy obiekt zazdrości. Ekonomiczna, nowoczesna, doskonale wykonana, jeździła bez porównania lepiej od królujących wówczas na naszych drogach wyrobów polskich fabryk.
Czytaj dalej Toyota Corolla E90 1991 – 7400 PLN – Barwice

Toyota Supra Turbo Mk3 1989 – SPRZEDANA

Trzy litry pojemności i turbosprężarka. To działa na wyobraźnię, szczęśliwie nie tylko sąsiadów, zagadujących „ile to paly”, gdy wyprowadzasz ją z garażu. Toyota Supra Turbo Mk3 to dziecko starej, dobrej, japońskiej szkoły tworzenia sportowych samochodów. Ma tylny napęd, manualną skrzynię biegów, dach typu targa, sylwetkę klina, chowane reflektory. Wystarczająco dużo fajnych elementów, by obdzielić kilka samochodów, a co dopiero jeden! Ten egzemplarz ma niewysoki przebieg, ładnie prezentującą się karoserię i niezły stan mechaniczny. Nie znaczy to, że jest idealna, lecz sprzedający szczegółowo opisuje jej wszelkie mankamenty. Oferta wygląda uczciwie i z pewnością warto doprowadzić ją do perfekcji, a odwdzięczać się będzie jeszcze przez długie lata.
Czytaj dalej Toyota Supra Turbo Mk3 1989 – SPRZEDANA

Toyota Supra Turbo Mk3 1988 – 32000 PLN – Gdańsk

Toyota Supra Turbo Mk3 jest dobrze skonstruowana, świetnie wygląda, ma tylny napęd i więcej niż wystarczające zasoby mocy. Jej 3-litrowa, turbodoładowana jednostka 7M-GTE generowała seryjnie 235 KM, a po modyfikacjach zdolna była wytworzyć choćby i 500 KM. Tyle, że w przypadku pięknie zachowanego, 30-letniego egzemplarza z fabrycznie zamontowaną automatyczna skrzynią biegów i klimatyzacją, po głowie nie tyle powinien chodzić nam tuning, co weekendowe przejażdżki na trasach krótszych bądź dalszych. Frajdy przyniosą mnóstwo, nawet jeżeli nie będziemy się zbliżać do czerwonego pola na obrotomierzu…
Czytaj dalej Toyota Supra Turbo Mk3 1988 – 32000 PLN – Gdańsk