Archiwum kategorii: Trabant

Trabant 601S de Luxe 1984 + przyczepa – 9900 PLN – Luzino

Trabant 601 był trzecim i zbudowanym w największej ilości modelem z serii wyprodukowanym w byłej NRD. Powstawał w latach 1964-1990 w Sachsenring Automobilwerke Zwickau. W tak długim okresie zmieniał się sposób, w jaki na niego patrzono. Początkowo chwalono jego styl, konstrukcyjną prostotę i przestrzeń we wnętrzu, z czasem zaczęto naśmiewać się z jego technicznych anachronizmów, by przejść do kultu. Auto stało się wręcz symbolem zjednoczenia Niemiec. Dziś jego odmienność jest częścią jego uroku. Sprawdzanie poziomu paliwa linijką, odkręcanie zaworu paliwa przed uruchomieniem silnika czy konieczność przygotowania mieszanki paliwowej to naturalne czynności przy eksploatacji tego pojazdu. Trabant 601S de Luxe to wersja z lat 80-tych, ze specjalnym wyposażeniem obejmującym między innymi gumowe odboje na zderzakach, tylne światło przeciwmgielne, dwutonowy klakson, a we wnętrzu inna tapicerka, radio, licznik dzienny kilometrów. Ten egzemplarz zachował do dziś oryginalną powłokę lakierniczą. Ma ładną, naturalną patynę i szereg dodatków, w tym najważniejszy – przyczepę produkcji DDR z tego samego roku, co pojazd.
Czytaj dalej Trabant 601S de Luxe 1984 + przyczepa – 9900 PLN – Luzino

Trabant 601 S 1987 – 20900 PLN – Gliwice

Trabant 601 zadebiutował na targach w Lipsku w 1964, gdzie wywołał sensację odmienioną stylistyką, przywołującą zminiaturyzowane, amerykańskie „skrzydlaki”. Od strony technicznej była to ewolucja konstrukcji AWZ P70 z lat 50-tych, z nadwoziem z duroplastu, napędzana 2-cylindrowym, dwusuwowym silnikiem o pojemności 0,6 l. Aż do 1989 roku i upadku Muru Berlińskiego samochód był symbolem NRD, wyprodukowanym w niemal 3 milionach egzemplarzy. Na tle innych samochodów z Bloku Wschodniego, był to wóz niezawodny i ekonomiczny, w niejednym też pozostawił sentyment. Tylko nim można wytłumaczyć ilość i jakość pracy, jaką obdarowano egzemplarz z prezentowanego ogłoszenia.
Czytaj dalej Trabant 601 S 1987 – 20900 PLN – Gliwice