Archiwum kategorii: Triumph

Triumph TR3B 1962 – 182500 PLN – Warszawa

Triumph Motor Company wypuścił TR3 w październiku 1955 roku jako następcę modelu TR2. Początkowo rozwijał moc 95 KM, a już po roku produkcji zyskał dodatkowe 5 koni mechanicznych. Bardzo szybko wprowadzono również hamulce tarczowe, co uczyniło go pierwszym brytyjskim samochodem seryjnie wyposażonym w to udogodnienie. To czystej krwi samochód sportowy, ze składaną przednią szybą i niskimi drzwiami zapewniający tylko minimalną ochronę przed warunkami atmosferycznymi. Jego kolejne wersje powstałe w trakcie produkcji są dziś określane jako TR3A i TR3B, choć nie była to oficjalna nazwa producenta. Ten ostatni oferowany był jedynie w 1962 roku, równolegle z radykalnie odmienionym TR4. Spowodowane to było obawą przed przyjęciem całkowicie nowego modelu przez rynek. Triumph TR3B w takiej konfiguracji jak w ogłoszeniu (seria TSF) zbudowany został w jedynie 530 sztukach. Ten egzemplarz został pieczołowicie odrestaurowany, co czyni go aktualnie jednym z najlepszych egzemplarzy na świecie.
Czytaj dalej Triumph TR3B 1962 – 182500 PLN – Warszawa

Triumph Spitfire Mk IV 1972 – SPRZEDANY

Triumph Spitfire, zaprojektowany przez Giovanniego Michelottiego mały, dwudrzwiowy roadster, debiutował w roku 1962. Co kilka lat prezentowano jego nową, zmodernizowaną osłonę. Mark IV wprowadzony został w 1970 roku, wnosząc najwięcej zmian w modelu. Całkowicie przeprojektowany tył samochodu przypominał teraz bardziej modele Stag i 2000. Włoski designer uporządkował także przednią część samochodu, dzięki czemu nadwozie Spitfire’a otrzymało nową maskę, a widoczne we wcześniejszych wcieleniach miejsca spawów karoserii zniknęły. Mark IV zyskał także całkiem nową deskę rozdzielczą wykończoną drewnem z instrumentami przeniesionymi przed kierowcę. Zdecydowanie najważniejszą zmianą mechaniczną w Mark IV było tylne zawieszenie, które dzięki przeprojektowaniu wyeliminowało najgorsze cechy oryginalnej konstrukcji. Czterobiegowa manualna skrzynia uzyskała synchronizację wszystkich przełożeń. Przy masie wynoszącej zaledwie 779 kg, Triumph Spitfire Mk IV do setki rozpędzał się w około 16 sekund, a jego maksymalna prędkość wynosiła 140 km/h. W tym samochodzie nie chodzi jednak o osiągi, a o sposób, w jaki pokonuje niezliczone zakręty wąskich, asfaltowych dróg. Taki mały, żółty, brytyjski roadster w piękne letnie dni potrafi zapewnić całą masę przyjemnych doznań.
Czytaj dalej Triumph Spitfire Mk IV 1972 – SPRZEDANY

Triumph 2500 TC Saloon 1975 – 34900 PLN – Żarów

Triumph 2500 to mocniejsza wersja drugiej serii brytyjskiej limuzyny, stylizowanej przez mistrza włoskiego designu Michelottiego. Dopisek TC przy modelu oznacza najwyższą wersję wyposażenia, która zawierała obszerną listę ulepszeń, z których najistotniejsze miały wpływ na prowadzenie i obsługę samochodu. Wspomaganie kierownicy oraz nadbieg w skrzyni biegów sprawiały, że Triumph dobrze sprawował się zarówno w mieście, jak i na trasie, a aluminiowe felgi i trójramienne koło kierownicy obszyte skórą dodawały stylistyce elegancji. Przestronny sedan rozwijający maksymalną prędkość ponad 165 km/h, rozpędzający się do 100 km/h w 11 sekund, w drugiej połowie lat 70-tych wyróżniał się ponadprzeciętną dynamiką, idealnie nadając się do dłuższych podróży z prędkościami autostradowymi. Triumph 2500 TC Saloon z ogłoszenia, zachowany w doskonałym stanie, z nadwoziem w kultowym kolorze British Racing Green i pięknym brązowym wnętrzem, to nie tylko okazja dla fanów marki. To wręcz szansa dla każdego miłośnika klasyków na zakochanie się w brytyjskiej motoryzacji.
Czytaj dalej Triumph 2500 TC Saloon 1975 – 34900 PLN – Żarów

Triumph Spitfire 1500 1979 – 48200 PLN – Suchy Las

Triumph Spitfire to czystej krwi samochód sportowy. Daje fantastyczne odczucie prędkości i dzięki niskiej masie własnej oferuje świetną dynamikę. Narodził się na początku lat 60-tych, lecz w produkcji przetrwał aż do 1980 roku. Autorem jego lekkiej, sportowej sylwetki był Giovanni Michelotti. Do napędu posłużyła stuningowana jednostka o pojemności 1,1 l, który dwukrotnie w czasie produkcji powiększano. Triumph Spitfire 1500 to reprezentant czwartej, finalnej serii produkcyjnej, w której wprowadzono zmiany karoserii, jak i wnętrza, a także udoskonalono zawieszenie i zastosowano silnik o pojemności 1,5 l. W ten egzemplarz włożono wiele pracy, by jeździł i prezentował się możliwie efektownie. Wiosna i lato za kierownicą tego samochodu z pewnością będą piękne i przyniosą wiele niezapomnianych przygód, tak na odcinkach specjalnych, jak i na normalnych drogach.
Czytaj dalej Triumph Spitfire 1500 1979 – 48200 PLN – Suchy Las

Triumph Spitfire 1500 1978 – 49900 PLN – Sierpc

Sportowy, dwumiejscowy samochód brytyjskiego producenta Standard Motor Company, zaprojektowany przez Włocha Giovanni Michelotti, został zaprezentowany po raz pierwszy w 1962 roku. Triumph Spitfire produkowany był w pięciu seriach nieprzerwanie przez 18 lat. Spitfire 1500 to ostatni wypust kultowego angielskiego kabrioletu, z dopracowanym zawieszeniem i szerszym rozstawem kół tylnej osi. Z 90 końmi mechanicznymi po maską, masą 790 kg i czterobiegową manualną skrzynią do dziś daje wiele frajdy z jazdy. Okaz wystawiony na sprzedaż przeszedł pełną renowację, co pozwala cieszyć się jazdą i wspaniałym niebieskim odcieniem lakieru.
Czytaj dalej Triumph Spitfire 1500 1978 – 49900 PLN – Sierpc

Triumpf Spitfire 1500 1980 – SPRZEDANY

Triumf Spitfire 1500 to finalna wersja brytyjskiego roadstera, produkowana od 1974 do 1980 roku. Projekt jego nadwozia powstał w latach 50-tych, a autorem był włoski projektant – Giovanni Michelotti. To kwintesencja brytyjskiego, sportowego, dwuosobowego, otwartego samochodu, gwarantującego fantastyczne odczucia z jazdy. W europejskiej specyfikacji ten model do samego końca oferował chromowane zderzaki, a także wyższą moc i moment obrotowy od najpopularniejszej, amerykańskiej wersji. 72 KM w zestawieniu z masą 800 kg oraz zmodyfikowanym (obniżonym i poszerzonym) zawieszeniem zagwarantowały mu najlepsze właściwości jezdne z wszystkich pięciu generacji modelu.
Czytaj dalej Triumpf Spitfire 1500 1980 – SPRZEDANY

Triumph Spitfire Mark I 1963 – 106000 PLN – Warszawa

Triumph Spitfire nie tylko nosił dumną nazwę nawiązującą do najdzielniejszego brytyjskiego myśliwca z czasów II wojny światowej, lecz również sam trwale zapisał się w historii. Sukcesy odnosił zarówno na arenie sportowej (w wyścigach i rajdach), jak i w salonach sprzedaży. Przez 18 lat zbudowano ich ponad 300 tys. sztuk, a wśród pięciu generacji modelu najwyższe ceny osiągają te pochodzące z pierwszej serii, z której pochodzi pięknie odbudowany egzemplarz z ogłoszenia. O odpowiednie emocje dbają tu otwarty dach i moc 64 KM, która w tym niewielkim i lekkim (zaledwie 715 kg) kabriolecie zapewnia świetne wrażenia z jazdy.
Czytaj dalej Triumph Spitfire Mark I 1963 – 106000 PLN – Warszawa

Triumph TR6 1970 – ok. 79600 PLN – Holandia

Triumph TR6 był hitem swoich czasów. Stylowy, wyposażony w mocny, 2,5-litrowy, 6-cylindrowy silnik został wyprodukowany w ponad 94 tysiącach egzemplarzy, z których ponad 90% sprzedano w USA. Te europejskiej były jednak ciekawsze – zastosowanie wtrysku zamiast gaźnika skutkowało o połowę wyższą mocą – 150 KM zamiast 106 KM. W ogłoszeniu idealny egzemplarz od renomowanego dealera. Ci, którzy nie są perfekcjonistami mogą pokusić się o znalezienie rozsądnego egzemplarza za połowę tej kwoty. Stosunek radości z jazdy do wydanej kwoty będzie tu znakomity.
Czytaj dalej Triumph TR6 1970 – ok. 79600 PLN – Holandia

Triumph Stag 1976 – SPRZEDANY

Triumph Stag był konkurentem Mercedesa SL, konstrukcją zrealizowaną w całkowicie odmiennym, brytyjskim stylu. Projekt jego smukłego nadwozia wyszedł spod ręki Giovanni Michelotti’ego, a pod maską trafił nowo opracowany i pięknie brzmiący silnik V8. O bezpieczeństwo dbał solidny pałąk bezpieczeństwa, a w samochodzie podróżować mogły aż cztery osoby. Hitem nie został przez trudności eksploatacyjne, które po czasie w nieużywanym na co dzień klasyku są zdecydowanie łatwiejsze do zaakceptowania. Można się w nim zakochać, szczególnie gdy patrzymy na tak pięknie przygotowany egzemplarz, jak w ogłoszeniu.
Czytaj dalej Triumph Stag 1976 – SPRZEDANY

Triumph Herald Convertible 1966 – 31000 PLN – Nowy Sącz

Triumph Herald Convertible proponował to, co w brytyjskiej motoryzacji najpiękniejsze – otwarte nadwozie, stworzone ręką słynnego Giovanni Michelotti’ego. Tu nie potrzeba tabunu koni mechanicznych, by czuć wiatr we włosach i radość z jazdy. Samochód z ogłoszenia posiada kierownicę po kontynentalnej stronie i według zapewnień sprzedającego składa się w 100% z oryginalnych części, choć pochodzą one z różnych roczników. Silnik 13/60 pojawił się w rok po wyprodukowaniu samochodu i oferował najwyższą w gamie moc – 60 KM.
Czytaj dalej Triumph Herald Convertible 1966 – 31000 PLN – Nowy Sącz