Triumph

Triumph Spitfire 1963 – Holandia

Historia Triumph Spitfire sięga 1957 roku, kiedy Giovanni Michelotti przygotował projekt dla firmy Standard-Triumph. Wiele z elementów użytych w tym modelu pochodzi z Triumpha Herald. Po wprowadzeniu kilku końcowych zmian samochód został zaprezentowany podczas London Motor Show w 1962 roku. Samochód, który aktualnie znalazł się na aukcji, użytkowany był głównie w Holandii, z wyjątkiem 3 pierwszych lat. Jest w oryginalnym stanie. Jeździ się nim świetnie i jest gotowy, by stać się kolejnym dodatkiem do Twojej kolekcji.
Czytaj dalej

Triumph Spitfire 1500 1978 – 49900 PLN – Sierpc

Sportowy, dwumiejscowy samochód brytyjskiego producenta Standard Motor Company, zaprojektowany przez Włocha Giovanni Michelotti, został zaprezentowany po raz pierwszy w 1962 roku. Triumph Spitfire produkowany był w pięciu seriach nieprzerwanie przez 18 lat. Spitfire 1500 to ostatni wypust kultowego angielskiego kabrioletu, z dopracowanym zawieszeniem i szerszym rozstawem kół tylnej osi. Z 90 końmi mechanicznymi po maską, masą 790 kg i czterobiegową manualną skrzynią do dziś daje wiele frajdy z jazdy. Okaz wystawiony na sprzedaż przeszedł pełną renowację, co pozwala cieszyć się jazdą i wspaniałym niebieskim odcieniem lakieru.
Czytaj dalej

Triumph GT6 1973 – SPRZEDANY

Triumph GT6 to stylowy fastback opracowany na bazie modelu Spitfire. Pomysł odniósł sukces w sporcie, kiedy w prestiżowym 24-godzinnym wyścigu Le Mans w roku 1965 zespół Triumpha zajął 1. miejsce w klasie. Produkcyjna wersja samochodu w 1966 roku wyposażona została w większy, sześciocylindrowy silnik. Triumph GT6 oferowany przez Ardor Auctions to samochód z ostatniego roku produkcji. Samochód w tej formie produkowano od roku 1970 i stylistycznie nawiązywał do czwartej edycji modelu Spitfire. Zmieniono nieco przód oraz tył auta, zastosowano nowe klamki oraz zmodyfikowano tylne zawieszenie, dokładając przedni stabilizator. Dołożono również wspomagania hamulców, siedzenie wewnątrz pokryto materiałem zamiast winylem. Prezentowany egzemplarz został zakupiony przez obecnego właściciela około 10 lat temu. Samochód został w całości odbudowany blacharsko, jednak po latach wymaga pewnych poprawek lakierniczych. Triumph GT6 to bardzo ciekawy klasyk za rozsądne pieniądze. Znakomicie wpasuje się w kolekcję brytyjskiej motoryzacji. Jest to też dobra oferta dla osoby poszukującej pierwszego auta zabytkowego, które przysporzy wielu wrażeń podczas rekreacyjnych przejażdżek. Wylicytowany został za 55200 złotych.
Czytaj dalej

Triumph Spitfire 1963 – Warszawa

Historia Triumpha Spitfire’a sięga 1957 roku, kiedy to Giovanni Michelotti przygotował projekt na zlecenie firmy Standard-Triumph. Większość podzespołów została zaadaptowana z sedana tej samej marki – Triumpha Heralda. Samochód po finalnych poprawkach został zaprezentowany podczas londyńskiego salonu motoryzacyjnego w 1962 roku. Triumph Spitfire, który będzie licytowany podczas aukcji 1 lipca, to egzemplarz z samego początku produkcji. W latach 2008-10 samochód został poddany dogłębnej renowacji, która objęła odbudowę ramy, blacharkę, nowy lakier i pełny serwis mechaniczny. Same rachunki na zakup nowych części opiewają na kwotę 35000 zł. Od czasu remontu auto było używane sporadycznie, przejechało zaledwie 3000 km, jedynie w ciepłe i słoneczne dni. Samochód zapewni jeszcze dużo emocji i wrażeń przyszłemu właścicielowi, a fakt, że auto należy do wczesnych serii pojazdu, tylko dodaje mu wartości. Cena wywoławcza: 45 000 zł.
Czytaj dalej

Triumph Spitfire 1500 1979 – SPRZEDANY

Narodził się na początku lat 60-tych, lecz w produkcji przetrwał aż do 1980 roku. Autorem jego lekkiej, sportowej sylwetki był Giovanni Michelotti, a mechanikę oparto na popularnym modelu Herald. Do napędu posłużyła stuningowana czterocylindrowa jednostka o pojemności 1,1 l, który dwukrotnie w czasie produkcji powiększano. Triumph Spitfire doskonale odzwierciedlał ówczesne wyobrażenie samochodu sportowego. Dawał fantastyczne odczucie prędkości, a dzięki prostej konstrukcji i niskiej cenie stał się prawdziwą legendą brytyjskiej motoryzacji. W sumie zbudowano ich ponad 314 tysięcy. Ten w ogłoszeniu pochodzi z czwartej, finalnej serii produkcyjnej, w której wprowadzono zmiany karoserii, jak i wnętrza, a także udoskonalono zawieszenie i zastosowano silnik o pojemności 1,5 l. W ten egzemplarz włożono wiele pracy, by jeździł i prezentował się możliwie efektownie. Wiosna i lato za kierownicą tego samochodu z pewnością będą piękne.
Czytaj dalej

Triumpf Spitfire 1500 1980 – SPRZEDANY

Triumf Spitfire 1500 to finalna wersja brytyjskiego roadstera, produkowana od 1974 do 1980 roku. Projekt jego nadwozia powstał w latach 50-tych, a autorem był włoski projektant – Giovanni Michelotti. To kwintesencja brytyjskiego, sportowego, dwuosobowego, otwartego samochodu, gwarantującego fantastyczne odczucia z jazdy. W europejskiej specyfikacji ten model do samego końca oferował chromowane zderzaki, a także wyższą moc i moment obrotowy od najpopularniejszej, amerykańskiej wersji. 72 KM w zestawieniu z masą 800 kg oraz zmodyfikowanym (obniżonym i poszerzonym) zawieszeniem zagwarantowały mu najlepsze właściwości jezdne z wszystkich pięciu generacji modelu.
Czytaj dalej

Triumph Spitfire Mark I 1963 – 106000 PLN – Warszawa

Triumph Spitfire nie tylko nosił dumną nazwę nawiązującą do najdzielniejszego brytyjskiego myśliwca z czasów II wojny światowej, lecz również sam trwale zapisał się w historii. Sukcesy odnosił zarówno na arenie sportowej (w wyścigach i rajdach), jak i w salonach sprzedaży. Przez 18 lat zbudowano ich ponad 300 tys. sztuk, a wśród pięciu generacji modelu najwyższe ceny osiągają te pochodzące z pierwszej serii, z której pochodzi pięknie odbudowany egzemplarz z ogłoszenia. O odpowiednie emocje dbają tu otwarty dach i moc 64 KM, która w tym niewielkim i lekkim (zaledwie 715 kg) kabriolecie zapewnia świetne wrażenia z jazdy.
Czytaj dalej

Triumph TR6 1970 – ok. 79600 PLN – Holandia

Triumph TR6 był hitem swoich czasów. Stylowy, wyposażony w mocny, 2,5-litrowy, 6-cylindrowy silnik został wyprodukowany w ponad 94 tysiącach egzemplarzy, z których ponad 90% sprzedano w USA. Te europejskiej były jednak ciekawsze – zastosowanie wtrysku zamiast gaźnika skutkowało o połowę wyższą mocą – 150 KM zamiast 106 KM. W ogłoszeniu idealny egzemplarz od renomowanego dealera. Ci, którzy nie są perfekcjonistami mogą pokusić się o znalezienie rozsądnego egzemplarza za połowę tej kwoty. Stosunek radości z jazdy do wydanej kwoty będzie tu znakomity.
Czytaj dalej

Triumph Stag 1976 – SPRZEDANY

Triumph Stag był konkurentem Mercedesa SL, konstrukcją zrealizowaną w całkowicie odmiennym, brytyjskim stylu. Projekt jego smukłego nadwozia wyszedł spod ręki Giovanni Michelotti’ego, a pod maską trafił nowo opracowany i pięknie brzmiący silnik V8. O bezpieczeństwo dbał solidny pałąk bezpieczeństwa, a w samochodzie podróżować mogły aż cztery osoby. Hitem nie został przez trudności eksploatacyjne, które po czasie w nieużywanym na co dzień klasyku są zdecydowanie łatwiejsze do zaakceptowania. Można się w nim zakochać, szczególnie gdy patrzymy na tak pięknie przygotowany egzemplarz, jak w ogłoszeniu.
Czytaj dalej

Triumph Herald Convertible 1966 – 31000 PLN – Nowy Sącz

Triumph Herald Convertible proponował to, co w brytyjskiej motoryzacji najpiękniejsze – otwarte nadwozie, stworzone ręką słynnego Giovanni Michelotti’ego. Tu nie potrzeba tabunu koni mechanicznych, by czuć wiatr we włosach i radość z jazdy. Samochód z ogłoszenia posiada kierownicę po kontynentalnej stronie i według zapewnień sprzedającego składa się w 100% z oryginalnych części, choć pochodzą one z różnych roczników. Silnik 13/60 pojawił się w rok po wyprodukowaniu samochodu i oferował najwyższą w gamie moc – 60 KM.
Czytaj dalej