Archiwum kategorii: Vintage Service

Renowacja pojazdów klasycznych, zabytkowych oraz nieco młodszych. Profesjonalne usługi lakiernicze. Sprzedaż/zakup samochodów klasycznych.

Peugeot 405 Mi16 1991 – 44500 PLN – Poznań

Przełom lat 80-tych i 90-tych to czas, w którym Peugeot z modelem 405 zapisywał się złotymi głoskami w sporcie, bijąc rekord w czasie podjazdu na Pikes Peak (Ari Vatanen w 1988 roku) i dwukrotnie zwyciężając w rajdzie Paryż-Dakar (również Ari Vatanen, 1989 i 1990). Również cywilna wersja tej eleganckiej limuzyny otrzymała odmianę, która potrafiła rozpalić serca. Peugeot 405 Mi16 otrzymał nie tylko pakiet aerodynamiczny, spojler na klapie, halogeny w zderzaku i czerwone emblematy, ale też świetne, welurowe fotele kubełkowe i fantastyczny silnik. Była to jednostka zapożyczona z modelu 205 GTI, która dodatkowo otrzymała 16-zaworową głowicę i zaoferowała nowe stadko koni mechanicznych. 405 Mi16 charakter ma zdecydowanie sportowy, zachwycał prasę wyjątkowym trzymaniem się drogi i wściekłym charakterem silnika. W palecie ustąpił pierwszeństwa wprowadzonemu w 1993 roku turbodoładowanemu 405 T16, którego zbudowano jedynie 1061 sztuk i które jest dziś kolekcjonerskim krukiem. 405 Mi16 kroczy tuż za nim.
Czytaj dalej Peugeot 405 Mi16 1991 – 44500 PLN – Poznań

BMW 530i E39 2001 – 55000 PLN – Poznań

Lakier Topas-blau, M Aerodynamikpaket, Shadow-Line, sportowe fotele, antracytowa podsufitka. Czytanie listy wyposażenia tego BMW 530i E39 dla niejednego miłośnika będzie jak baśń. Tu wszystko wyszło z fabryki tak, by dobrze ze sobą zagrało i wciąż gra wyśmienicie, a to, jak się prezentuje ten samochód to tylko część tej opowieści. Druga strona medalu to oczywiście sposób, w jaki ten samochód jeździ, a jest to sama przyjemność. 3-litrowa, sześciocylindrowa jednostka rozwija moc płynnie i wystarczającej ilości, by zapewnić odpowiednie przyspieszenie, piękne doznania dźwiękowe i odczucie, że napęd idzie na jedyną właściwą oś. Do tego dochodzi przeświadczenie, że wszystko wokół jest świetnie wykonane, pasuje do siebie i podporządkowane jest wyłącznie wygodzie kierowcy i pasażerów. To doskonałe narzędzie do jazdy, nie przeładowane elektroniką i w odczuciu bardzo mechaniczne. Przesiadając się z tego samochodu do generację młodszego E60… niejeden będzie chciał zatrzymać czas i powiedzieć „kiedyś to były czasy”.
Czytaj dalej BMW 530i E39 2001 – 55000 PLN – Poznań

Volkswagen Garbus 1965 – 39900 PLN – Poznań

Może tylko tapicerkę i dywany, może wszystko, a może nic? Upływ czasu, znak historii, patyna, to zdecydowanie ma swój urok. Tak pięknie i oryginalnie wyeksploatowanych klasyków jest coraz mniej na rynku, lecz zarazem są coraz bardziej cenione. Moda na to, by wszytko restaurować od śrubki, każdy chrom kłaść od nowa i każdy materiał zastępować nowym zdecydowanie jest w odwrocie. Wszystkie te zabiegi dają klasykom nowe życie, ale zarazem odbierają duszę. To, co zrobić dalej z takim samochodem zależy wyłącznie od nowego właściciela. Taki Volkswagen Garbus to wspaniałe pole do popisu, by zrobić wszystko według własnego gustu i pomysłu. Albo nic nie robić, i zachować tylko historię, ewentualnie inwestując w mechanikę. Wszak podwojenie mocy nie jest tu dużym wyzwaniem, i można to zrobić tradycyjnym tuningiem, powiększając cylindry, modyfikując zasilanie i układ wydechowy. Jeżeli ktoś nie jest ortodoksyjny, to może zaszczepić tu i boksera z Subaru… możliwości są nieograniczone, a sprzedający zresztą ma doświadczenie i może pomóc w realizacji każdej wizji. Na razie zaczęło się od obniżenia zawieszenia i felg, a co będzie dalej… to zależy tylko od Was.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus 1965 – 39900 PLN – Poznań

BMW 330Ci Clubsport E46 2002 – SPRZEDANE

BMW 330Ci Clubsport E46 to wersja dla tych, którzy poszukują czegoś bardziej oryginalnego niż zwykły M pakiet. Występowała wyłącznie w nadwoziu coupe, wyłącznie w trzech pięknych kolorach – Estoril Blue, Carbon Black i Velvet Blue. Miała własny pakiet aerodynamiczny – z przednim zderzakiem jeszcze niższym niż w wersji M, z czarnymi splitterami, z dokładkami progowymi i charakterystycznym tylnym spojlerem. Auto jest na styl wyścigowy odchudzone o część wygłuszeń i ma dodatkowo charakterystyczne wnętrze, z występującą tylko w tej wersji tapicerką. Pod maską kultowa, rzędowa trzylitrówka, uzupełniona w tym egzemplarzu o klasyczny automat. To świetne auto do jazdy, które dodatkowo zachwycić może swoją piękną i nietypową prezencją.
Czytaj dalej BMW 330Ci Clubsport E46 2002 – SPRZEDANE

Porsche 911 Carrera 996 1999 – REZERWACJA

Komfort, elegancja i sportowe geny. To już nie jest brzydkie kaczątko. Pomimo, że era chłodzonych powietrzem silników Porsche 911 zakończyła się w 1997 roku wraz z generacją 993, również ich następcy mają coraz szersze grono fanów. Porsche 911 Carrera 996 pomimo powiększenia karoserii zachowało cechy charakterystyczne dla 911 i zostało poprawione aerodynamicznie. Zachowało sportowy charakter, lecz stało się bardziej praktyczne i komfortowe, we wnętrzu oferując więcej miejsca, i lepiej spisując się na dłuższych trasach. Ten egzemplarz ma niewysoki przebieg, pochodzi z rynku japońskiego i zdecydowanie przykuwa uwagę nieszablonowym odcieniem lakieru. Wyposażony jest w zautomatyzowaną przekładnię Tiptronic z możliwością ręcznej zmiany biegów i silnik bokser o pojemności 3,4 l, generujący 300 koni mechanicznych. Jak każdy jego następca, jest chłodzony cieczą, co dziwić już nie powinno – taka oznaka nowoczesności. Sprawi radość nie tylko wytrawnym kierowcom.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 996 1999 – REZERWACJA

Mitsubishi Lancer Evo Wagon GT-A 2006 – SPRZEDANY

To pomysł tak szalony, że jego sprzedaż ograniczono wyłącznie do chłonnego unikalnych rzeczy rynku JDM. Lancer Evo kojarzony wyłącznie jako sedan z wielkim spojlerem, w swojej IX odsłonie doczekał się również wersji kombi, powstałej z wykorzystaniem dzikiej, 4-napędowej bazy z aktywnym centralnym dyferencjałem ACD. Ma analogiczne, przykuwające uwagę poszerzenia nadwozia, wloty powietrza w zderzaku i maskę z wlotami do intercoolera, dzięki któremu falujące, gorące powietrze będziemy mogli obserwować stojąc na każdych światłach. We wnętrzu fotele Recaro i kierownica Momo, umieszczona jak przystało na JDM oczywiście po prawej stronie. Jazda będzie tu o tyle łatwiejsza, że to wersja GT-A, czyli ze skrzynią automatyczną. Wyposażona w ten sam silnik, co Evo VII GT-A, nie ma układu zmiennych faz rozrządu, co poskutkowało nieco niższą mocą maksymalną i momentem obrotowym, ale pozwoliło uzyskać bardziej płynną charakterystykę jazdy. Na plus za to przysłużyło się wzmocnione w tylnej części nadwozie – wyższa masa poszła tu w parze z lepszym rozkładem mas, a w efekcie Mitsubishi Lancer Evo Wagon jest lepiej wyważone niż zwykły sedan! Jest też bardziej aerodynamiczne, co pozwala mu na uzyskanie większej prędkości na prostej. Tych samochodów zbudowano jedynie 2500 sztuk w wersji z manualną skrzynią i 2500 w wersji z automatem, co czyni z nich ciekawe kolekcjonersko okazy.
Czytaj dalej Mitsubishi Lancer Evo Wagon GT-A 2006 – SPRZEDANY

Porsche 911 Carrera 993 1995 – REZERWACJA

Klasyczne Porsche 911 nie wymaga reklamy. Bez cienia przesady można nazwać je najbardziej rozpoznawalnym samochodem sportowym świata. A może i najlepszym? Porsche od ponad 50 już lat udowadnia, że ten model wciąż wyznacza wzorzec, za którym inni starają się nadążyć. Ceny 993 rosną jak szalone i nic w tym dziwnego. To ostatnie Porsche 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem. Ten egzemplarz to model Carrera ze skrzynią Tiptronic, umożliwiającą błyskawiczną zmianę przełożeń za pomocą przycisków na kierownicy. Z przebiegiem zaledwie 141 tys. km i wykończonym jasną skórą wnętrzem w idealnym stanie, to Porsche robi doskonałe wrażenie. W wyposażeniu znalazł się oczywiście wysuwany tylny spoiler: automatycznie przy 120 km/h lub przy użyciu specjalnego przycisku.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 993 1995 – REZERWACJA

Romet Wigry 3 1986 – 3300 PLN – Poznań

Romet Wigry 3 był najbardziej wypasioną wersją kultowego polskiego składaka. Kiedyś jeździli na nim wszyscy, choć rzadko kto korzystał z możliwości składania go w pół. Każdy wolałby przerzutki, ale używało się to, co przywieźli do sklepu. Takie to były czasy. Po latach i tak za nim tęsknimy. Ten egzemplarz to spora ciekawostka. Nigdy nie używany, zachował się do dziś w fabrycznym stanie. Ma nawet fabryczne metki i instrukcję obsługi, zamocowane do siodełka.
Czytaj dalej Romet Wigry 3 1986 – 3300 PLN – Poznań

Volkswagen Golf R32 Mk5 2005 – SPRZEDANY

Volkswagen Golf GTI zapoczątkował ideę, która porwała całe pokolenia. Mały, sportowy hatchback narodził się w 1975 roku. Przez generacje ewoluował, rósł, dojrzewał, stawał się coraz bardziej komfortowy… i mniej szalony. Przyszedł jednak czas, gdy przypomniano sobie o tych, którzy nie godzą się na kompromisy. Volkswagen Golf R32 Mk4 ukazał się w 2001 roku, otrzymując 240-konną jednostkę VR6, napęd 4Motion ze sprzęgłem Haldex, 18-calowe felgi i szereg innych sportowych dodatków. Volkswagen Golf R32 Mk5 to jego zaktualizowana wersja z 2005 roku. Ostatnia. Później były już tylko cztery cylindry, a tutaj… wciąż bosko brzmiące VR6, wzmocnione tym razem do 250 KM. Mimo dodatkowych 40 kg, wersja Mk5 zdołała jeszcze polepszyć osiągi. Pierwsza setka w 6,2 s robi wrażenie nawet dziś i jest zasługą szybkiej, dwusprzęgłowej skrzyni DSG, w którą wyposażony jest również prezentowany egzemplarz. Sprowadzony ze Szwajcarii, prezentuje się bardzo apetycznie.
Czytaj dalej Volkswagen Golf R32 Mk5 2005 – SPRZEDANY

Alpina B10 3.3 E39 1999 – SPRZEDANA

Logo Alpina odnaleźć można na aż pięciu modelach generacji E39. Alpina B10 3.3 na pewno nie jest tak szybka jak V8 czy BiTurbo, ale ma w sobie prawdziwego ducha z Buchloe: duży, wolnossący silnik R6, fantastyczny układ kierowniczy i doskonałe hamulce. Jednostka napędowa tego modelu to rozwiercony silnik BMW 2.8 doposażony w doprężające tłoki Mahle, zmienioną głowicę i ulepszone sterowanie. Rezultat to moc maksymalna na poziomie 280 KM. Hamulce i zawieszenie pochodzą z mocniejszej wersji V8. Do 100 km/h auto rozpędza się w 6,3 s. Wyprodukowano łącznie 261 sztuk tego auta i każdy z nich otrzymał odpowiednią tabliczkę, która potwierdza jego wyjątkowość, jednocześnie informując o numerze danego egzemplarza. Prezentowany samochód ma numer 002.
Czytaj dalej Alpina B10 3.3 E39 1999 – SPRZEDANA