Volkswagen Golf GTI 16V Mk3 1996 – 14900 PLN – Warszawa

Volkswagen Golf GTI 16V Mk3 to samochód trwały mechanicznie i szybki, który na wartości już nie straci. Szczególnie, gdy mówimy o bogato wyposażonej wersji GTI Edition, prezentowaną w ogłoszeniu. Na pokładzie odnajdziemy tu m.in. automatyczną klimatyzację, aluminiowe felgi, sportowe zawieszenie, komputer pokładowy i fotele Recaro. Jego 16-zaworowa jednostka zapewnia osiągi, których rzadko kto spodziewa się na ulicy widząc tą wciąż popularną sylwetkę.

Volkswagen Golf GTI 2.0 16V
Rocznik: 1996
Przebieg: 282100 km
Pojemność: 2000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 150 KM

Cena: 14900 PLN

Wyposażenie:
– klimatronik
– fotele Recaro
– felgi BBS
– tłumik końcowy ze stali nierdzewnej

Oferuję do sprzedaży jedno z aut z mojej prywatnej kolekcji.
Jest to oryginalny GOLF III GTI 2.0 16v (posiada fabryczną naklejkę GTI 16v wewnątrz bagażnika).
Samochód w naprawdę doskonałym stanie technicznym i blacharskim.
Absolutnie brak jakiejkolwiek korozji czy uszkodzeń blachy, auto po pełnym detailingu i z nałożoną w tym zeszłym roku powłoką kwarcową firmy Gyeon.
Wymiany wymaga jedynie przednia lampa przeciwmgielna oraz lewa tylna lampa jest lekko pęknięta.
Nie zmieniałem ich, jest to sprawa prosta w zakupie i uwzględnię to w cenie auta.

Samochód jest w specyfikacji oryginalnej, bez zmian w zawieszeniu czy silniku.
Na żywo wygląda tak, że mógłby naprawdę służyć jako eksponat w muzeum Volkswagena.
Jedynie końcowy tłumik jest wykonany ze stali nierdzewnej, co zrobiłem w tym roku w ramach wymiany oryginalnego jeszcze tłumika.
Nowy wydech ma te same parametry głośności co fabryczny, jednak na życzenie kupującego wykonawca (Eltech) może go zmodyfikować nieodpłatnie.

Na przestrzeni czasu wykonałem w nim szereg napraw mechanicznych, które tak naprawdę nie były jeszcze konieczne, ale auto miało u mnie zostać, a jestem perfekcjonistą.
Niestety zmieniam obecnie kraj zamieszkania i nie mam go tam jak tam przewieźć i gdzie parkować, i stąd decyzja o sprzedaży.

Wykonane naprawy:
– kpl rozrząd
– kpl nowe sprzęgło Sachs
– nowe markowe zaciski tylne
– nowy układ wydechowy, końcowy wykonany ze stali nierdzewnej przez renomowany warsztat Eltech (robili wydech np. do Arrinera)
– wymienione oleje (Motul) i filtry
– fabrycznie nowe opony Uniroyal Rain oraz felgi po pełnej renowacji

Samochód jeździ bardzo dobrze, silnik nie bierze grama oleju.
Przebieg auta jest oryginalny i nie ma absolutnie powodu do obaw co do jego trwałości.
Zawieszenie sztywne, bez jakichkolwiek luzów.
Amortyzatory też w bardzo dobrym stanie.
Klimatronik w pełni sprawny, bardzo wydajna klima, wyświetlacz w pełni sprawny.
Na chwilę obecną auto nie wymaga jakichkolwiek prac, tylko jeździć.
Wszystkie listwy zewnętrzne mają kolor głęboko czarny (nie są malowane tylko po prostu nie są wypłowiałe), fotele oryginalne GTI Edition (Recaro) w stanie idealnym, absolutnie brak jakichkolwiek przetarć, czy zmechaceń.
W środku i na zewnątrz jest w takim stanie, że spokojnie może służyć jako auto wystawowe.

Nie jestem handlarzem tylko kolekcjonerem, auto sprzedaję ze względów osobistych.
Posiadam do niego kpl drugich felg oryginalnych 15 calowych VW GTI wraz z oponami zimowymi.

Na koniec kilka słów z mojego doświadczenia w zakresie aut tego typu.
Golf GTI III to nie jest może taka perełka jak 205 GTI czy Clio Williams, ale to auto bardzo dobrze zaprojektowane, w tamtych latach będące jednak autem prestiżowym i drogim.
Swój najgorszy okres tuningu ma już od kilku lat za sobą.
Egzemplarze w pełni oryginalne i bardzo dobrze zachowane są coraz trudniejsze do kupienia.
Wystarczy obejrzeć ogłoszenia zagraniczne, gdzie aut tego typu jest coraz mniej a ceny potrafią szokować.
Na pewno te samochody tańsze już nie będą.
Ponadto Golfem jeździ się bardzo przyjemnie, dynamika potrafi zaskoczyć niejednego właściciela nowoczesnego auta.
Skrzynia zestopniowana raczej „dłużej”.
Stosunek mocy do wagi wypada w porównaniu do samochodów współczesnych bardzo korzystnie.
Fabryczne zawieszenie Golfa to kompromis między komfortem a sportem, jednak osoby, które miały do czynienia z profesjonalnym ściganiem wiedzą, że na zwykłej polskiej drodze samochód zbyt sztywny prowadzi się gorzej.

To naprawdę bardzo dobry samochód i pewnie już ostatni moment na znalezienie egzemplarzy oryginalnych, a nie odbudowywanych jak obecnie w przypadku Golfa I GTI.
I jeszcze jedna dygresja – nie kojarzy się już na ulicy z tzw. dresiarstwem.
Często zagadywany jestem przez eleganckich „managerów”, którzy podziwiając jego stan przyznawali, że kiedyś w liceum to było ich marzenie.
Tak samo jak moje… Zależy mi, aby to auto trafiło w ręce osoby, która będzie potrafiła dalej o niego dbać i nie zacznie go tuningować.
Samochód do obejrzenia w Warszawie. Zapraszam.

Telefon: +48 609 277 855
Miejscowość: Warszawa

Najciekawsze samochody klasyczne, youngtimery i przyszłe klasyki na sprzedaż.