Volkswagen Passat B2 1987 – 14500 PLN – Łęczna

Volkswagen Passat B2 pojawił się na rynku w 1981 roku. Platforma, podobnie jak u poprzednika, bazowała na debiutującym w 1978 roku Audi 80 B2. Passat otrzymał nieco dłuższe nadwozie i więcej indywidualnego stylu. Wyróżniał się prostokątnymi przednimi lampami i nadwoziem w stylu liftback, z aerodynamicznie ukształtowaną tylną częścią, z klapą bagażnika podnoszoną wraz z tylną szybą. Topowe wersje otrzymały jednostki pięciocylindrowe 1,9 i 2,2 l, choć najpopularniejsze były diesle i benzynowe R4, jak poliftowy egzemplarz z ogłoszenia. 90 KM napędza go sprawnie, gdyż mówimy o samochodzie, który waży mniej niż tona. Zaletą Passata z ogłoszenia jest z pewnością zdrowa blacharka, która była największą bolączką tego modelu i sprawiła, że samochody te zniknęły już z ulic. Odpowiednia troska wieloletniego właściciela i trwała mechanika tego modelu sprawiają, że z pewnością można na nim polegać.

Volkswagen Passat B2
Rocznik: 1987
Przebieg: 344000 km
Pojemność: 1800 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 90 KM

Cena: 14500 PLN

Wyposażenie:
– siedzenia przednie podgrzewane,
– szyberdach,
– hak,
– katalizator

Najprawdopodobniej jedyny taki egzemplarz (wersja skandynawska – fińska) w Polsce.
Cały czas garażowany. Oryginalny przebieg 344.000 km.
Jestem drugim właścicielem od 1998 r. do chwili obecnej (21 lat).

Kupiony od pierwszego właściciela w Szwecji przy stanie licznika 185000 km i używany w Szwecji.
Po przeprowadzce do Polski w 2006 roku zarejestrowany i używany do chwili obecnej przeze mnie.
Oryginalny lakier. Serwisowany w Polsce regularnie u jednego solidnego i dobrego mechanika.
Używano tylko części oryginalnych.

W ostatnich 2-3 latach wymieniono: chłodnicę (na aluminiową), przewody hamulcowe przód i tył (miedziane) oraz paliwowe (miedziane), sworznie, teleskopy przód i tył, renowacja belki przedniej tzw. sanki (piaskowanie), układ wydechowy wraz z kolektorem. W ubiegłym roku (na jesieni) wymieniono uszczelkę pod głowicą, kable zapłonowe, świece oraz rozrząd przy stanie 340.000 km, wymiana oleju (syntetic) oraz tarcze hamulcowe (przód).
W kwietniu tego roku blacharz usunął drobne ślady korozji na karoserii.

Samochód jest utrzymany w 99% w oryginalnym stanie i używane przede wszystkim do jazdy poza miastem.
Tankuję tylko benzynę verva 98.
Przez 21 lat użytkowania nigdy nie było przypadku, aby nie zastartował albo popsuł się w drodze.
Nie miałem zamiaru go sprzedawać, dlatego do ostatniej chwili w niego inwestowałem.

W ostatnich miesiącach stan mojego zdrowia raptownie się pogorszył (mam już 78 lat) tak, że nie jestem w pełni sprawny, aby siadać za kierownicą. Stąd moja decyzja o sprzedaży. Cena którą proponuję jest do negocjacji i konsultowałem ją z rzeczoznawcą, a w zasadzie pokrywa tylko w jakiejś części koszta ostatnich serwisów.

Samochodu w tym stanie i takiej specjalnej wersji nie znalazłem na giełdach internetowych w Polsce.
Jedno jest pewne, że z każdym rokiem nie będzie tracił, ale zyskiwał na wartości.

Telefon: +48 696 185 335
Miejscowość: Łęczna, woj. lubelskie