Volkswagen Garbus Cabrio 1979 – SPRZEDANY

Volkswagen Super Beetle to unowocześniona wersja słynnego Garbusa, która debiutowała na koniec 1970 roku. Z nowym zawieszeniem, mocniejszym silnikiem i powiększoną przestrzenią bagażową gwarantował więcej komfortu i pozytywnych emocji, szczególnie jako kabriolet, dostępny nie tylko w Europie, ale i Stanach Zjednoczonych, skąd pochodzi prezentowany egzemplarz. To absolutnie wyjątkowy okaz, który w momencie zakupu przez obecnego właściciela miał jedynie kilka tysięcy mil przebiegu. Ponieważ jednak czas zaznaczył na nim swoje ślady, a właściciel nie znosił kompromisów, podjął odważną decyzję o przywróceniu stanu fabrycznego. To, co możemy zobaczyć na zdjęciach jest absolutnie imponujące. To cacko wygląda dziś lepiej, niż w momencie, gdy opuszczało linię produkcyjną.

Volkswagen Super Beetle
Rocznik: 1979
Przebieg: 8000 mil
Pojemność: 1600 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 54 KM

VW Super Beetle 1979 (marzec). Auto z USA.
Zostało nabyte od rodziny pierwszego właściciela, która odziedziczyła ten samochód w spadku.
Garbus stał nie używany przez okres 36 lat.
Naturalną rzeczą było, że w niektórych miejscach pojawił nalot korozji, zaznaczam tylko niektórych, trudno dostępnych miejscach podwozia (co jest raczej normalne po tylu latach).
Z tego powodu należało auto całkowicie rozebrać, mając na uwadze jego stan i wartość.
Było to duże wyzwanie, można powiedzieć szaleństwo.
Podjąłem je, mimo iż w USA stan auta był określany „jak nowy”.
Obecnie samochód ten jest egzemplarzem wyjątkowym, jedynym w rodzaju, muzealnym.
Jego stan jest dużo lepszy niż w roku 1979.
Renowacja samochodu trwała ponad 2 lata.
W tym czasie każda, dosłownie każda tego wymagająca część, została powtórnie zbadana i ocynkowana.
Wszystkie elementy, które zestarzały się, popękały, elementy gumowe – zostały wymienione.
Poprawiono każde „fabryczne niedopracowanie”, a nie było ich mało.
Przykładem są uszczelki szyb bocznych, które były wciskane, wssysane do środka przy opuszczaniu szyby, co wyglądało okropnie. Podobnie klimatyzacja, była oryginalna, montowana przez firmę zależną VW, jednak z dużą ilością niedokładności.
Wszystkie one zostały wyeliminowane.
Podwozie, ze wszystkimi elementami, zostało całkowicie wypiaskowane i następnie pomalowane proszkowo.
We wnętrzu okleina orzechowa została zastąpiona oryginalnym orzechem, tj. czeczotem.
Radio stereo oryginalne.
Felgi ATS. Nowe opony Michelin.
Nowe wtryski Bosch.
Klimatyzacja nie jest napełniona czynnikiem współczesnym, ale przed sprzedażą będzie pracowała bez zarzutu.
Samochód jest teraz zabezpieczony w każdym miejscu, w tym w profilach zamkniętych, czyli w każdym, gdzie dociera wilgoć.
Specjalnym, przezroczystym środkiem konserwującym zabezpieczona jest każda śrubka nadwozia i podwozia.

Auto stoi przykryte, zabezpieczone w suchym garażu.
Dodam, że oczywiście jest pokrowiec czarny na złożony dach.
Jest zarejestrowane jako zabytek.
Posiadam ponad 1000 zdjęć dokumentujących przebieg prac nad samochodem.