Volkswagen

Volkswagen Corrado VR6 1994 – 45000 PLN – Wrocław

Jego agresywna sylwetka była strzałem w dziesiątkę, a wysuwany spojler przypominał rozwiązanie znane z Ferrari, a zachwycona publiczność domagała się jedynie wyższej mocy. Prośby zostały wysłuchane w 1991 roku. Volkswagen Corrado VR6 otrzymał dwa dodatkowe cylindry i 190 KM, co pozwoliło mu w pełni zasłużyć na obiegowe miano „volks-porsche”. Z powodu ograniczonej produkcji oraz zamiłowania do tuningu oraz szybkiej i niebezpiecznej jazdy wielu użytkowników, uszanowany i zachowany w oryginale egzemplarz to dziś prawdziwa rzadkość. Ten poliftowy egzemplarz wygląda przepięknie, ma niski przebieg i znajdował się pod stałą opieką serwisową. Wyposażony jest w skrzynię automatyczną, co w przypadku tego modelu wcale nie oznacza marnych osiągów (7,7 s do 100 km/h).
Czytaj dalej

Volkswagen Golf Cabriolet Mk1 1989 – 29500 PLN – Niemodlin

Idzie wiosna, w efekcie każdy o takich samochodach myśli coraz częściej. Kabriolety, auta w których najprzyjemniej korzysta się z pierwszych słonecznych dni, łapiąc wiatr do wnętrza. Są tacy, którzy je uwielbiają, jak i tacy, do których ich fenomen nie trafia. Naturalnie jeżeli nie mamy jeszcze wyrobionego własnego zdania, czas się przekonać. Szukając niedrogiego wyboru wśród klasyków, naszą uwagę powinien naturalnie przykuć Volkswagen Golf Cabriolet pierwszej generacji. Stworzony przez zakłady Karmann’a na podstawie hitu projektu Giorgetto Giugiaro przez długie lata był prawdziwym bestsellerem. Choć jego produkcję rozpoczęto w 1979 roku, ostatni egzemplarz opuścił fabrykę dopiero w 1993 roku, gdy oferowany przez koncern Volkswagen’a hatchback był już o dwie generacje modelu młodszy. Ten z powodzeniem jednak może służyć i dziś, po upływie ponad dwóch kolejnych dekad. Grunt, żebyśmy wybrali zadbany egzemplarz, jak ten od Autobello.
Czytaj dalej

Volkswagen Golf GT Mk2 1989 – 10500 PLN – Kraków

Czerwone obramowanie atrapy chłodnicy oznaczało w tym modelu coś specjalnego. Volkswagen Golf GT Mk2 w rzeczy samej nie jest przeciętnym kompaktem. Oferował zdecydowanie więcej niż konkurencja, szczególnie w tak bogatej wersji. Na pokładzie odnajdziemy tu mocne, 90-konne serce, automatyczną skrzynię biegów, klimatyzację, komputer pokładowy i fantastyczną tapicerkę w kratę. Wszystko wykonane tak dobrze, że w zadbanym egzemplarzu przy przebiegu 225 tys. km wciąż wygląda fantastycznie. Cena też nie jest wygórowana, jak za praktyczny i uniwersalny samochód, który w mgnieniu okaz przenosi nas w lata 80-te.
Czytaj dalej

Volkswagen Scirocco GTi Mk1 1980 – 38700 PLN – Sopot

Zanim ukazał się Golf GTi Mk1, rewolucję rozpoczął Volkswagen Scirocco GTi Mk1. Zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro, łączył sportowy styl z uniwersalnym nadwoziem typu hatchback. Następca Volkswagena Karmann Ghia kultową jednostkę 1.6 z wtryskiem mechanicznym Bosch K-Jetronic otrzymał w 1976 roku. Dostępna wyłącznie na europejskich rynkach, zapewniła mu fantastyczne osiągi i ogromną popularność, choć problemy z korozją i niejednokrotnie szaleni użytkownicy z czasem mocno przetrzebili ich liczebność. Dziś ta topowa wersja na rynku pojawia się niezwykle rzadko, a ładnie zachowany oryginał z pewnością warty jest zakupu i doprowadzenia do perfekcji.
Czytaj dalej

Volkswagen Garbus 1973 – 50000 PLN – Skoczów

Volkswagen Garbus (Typ 1) to samochód zaprojektowany w latach 30-stych przez Ferdinanda Porsche. Sławny na cały świat Beetle ma status najdłużej i najliczniej produkowanego modelu samochodu w historii motoryzacji. Napędzany przez chłodzony powietrzem silnik typu bokser umieszczony jest za osią tylną. Żuczek niezmiennie cieszy się powodzeniem i sympatią ludzi do dziś, a kluby jego miłośników na całym świecie liczą setki tysięcy członków. Okaz wystawiony do sprzedaży jest egzemplarzem tuningowanym, w bardzo ciekawym kolorze. Modyfikacje zewnętrzne są raczej subtelne i w takim wydaniu Garbus na pewno znajdzie amatora.
Czytaj dalej

Volkswagen Golf R32 2005 – SPRZEDANY

Volkswagen Golf R32 nie należy do wiekowych klasyków, lecz posiada to, czego nie odnajdziemy już dziś i co z czasem będzie budzić coraz większe pożądanie. Mowa tu o dziecku ery przed downsizingiem, sześciocylindrowej jednostce wolnossącej w układzie V o pojemności 3189 cm³ i niebagatelnej mocy 250 KM. To o 50 KM niż oferowało GTI piątej generacji, lecz nie tylko o moc tu chodzi, lecz również o niepowtarzalne brzmienie i towarzyszące jemu emocje. W szóstej i siódmej generacji Golfa odnajdziemy już jedynie turbodoładowaną jednostkę R4, która swoją kulturą pracy i bezbarwnym brzmieniem nie może dorównać mniej dbającemu o ekologię poprzednikowi. To prawdziwy łobuz, który w pięknie zachowanym stanie zawsze będzie warty uwagi.

Czytaj dalej

VW Transporter T2 Westfalia Champagne Limited Edition II 1978 – 260000 PLN – Pępowo

Westfalia Champagne Limited Edition II to jeden z tych samochodów, które wzbudzają zachwyt we wszystkich, którzy tylko na niego spojrzą. Ta limitowana edycja VW Transportera T2, produkowana na rynek amerykański, wyróżnia się brązową deską rozdzielczą i kierownicą, które komponują się kolorystycznie z całą resztą pojazdu – wykończonymi w brązie meblami oraz utrzymaną w brązowych tonach tapicerką w charakterystyczną kratę. Wnętrze Westfalii zawiera w sobie, tak jak i w innych tego typu modelach, wyposażenie kempingowe – zlew, kuchenkę i wiele szafek i półek oraz oczywiście rozkładane do kanapy siedzenie i rozkładany dach. Ten przepiękny okaz z Muzeum Volkswagena w Pępowie dodatkowo został wyposażony również w klimatyzację..
Czytaj dalej

Volkswagen T3 Caravelle 1989 – 50000 PLN – Stargard

Volkswagen T3 Caravelle to jedna z najbardziej poszukiwanych wersji popularnego Transportera. W doskonały sposób łączy urok youngtimera ze świetnymi cechami użytkowymi. Tradycyjne umieszczenie silnika za tylną osią pozwoliło wygospodarować w kabinie miejsce, jakiego nie oferuje żaden z jego przedniosilnikowych następców. Mimo zewnętrznych rozmiarów nieprzerastających samochodów osobowych, wygodnie podróżować tu może aż ośmiu pasażerów, na wygodnych fotelach umieszczonych w trzech rzędach. Jako, że były to samochody użytkowe, pomimo ich dawnej popularności, znalezienie dziś dobrze zachowanego egzemplarza z niskim przebiegiem nie jest łatwe. Ten ma za sobą jedynie 79 tysięcy kilometrów i napędzany jest najmocniejszym silnikiem w całej gamie – 111-konną jednostką benzynową typu bokser, chłodzoną cieczą i zasilaną wtryskiem.
Czytaj dalej

Volkswagen Golf Cabriolet Mk1 1988 – 25800 PLN – Białystok

Słoneczko świeci, a w takich okolicznościach zawsze najprzyjemniej jeździ się klasykami. Szczególnie, gdy można w nich złożyć dach i pomieścić całą rodzinę. Volkswagen Golf Cabriolet pierwszej generacji w produkcji znajdował się od 1979 aż do 1993 roku, kiedy z taśm montażowych zjeżdżały już hatchbacki generacji trzeciej. Tak długi cykl produkcyjny był wynikiem niesłabnącej popularności, w sumie w zakładach Karmanna w Osnabrück zbudowano ich aż 388522 sztuk. Pomimo to, z każdym rokiem znalezienie ładnie zachowanego, nieskalanego tuningiem egzemplarza staje się coraz trudniejsze. Warto zainwestować, w Niemczech te samochody mają już status auta kultowego, a ich ceny stale rosną. Obecna wycena modelu dla stanu 2. według niemieckiego katalogu Oldtimer Markt Preise to 5900 euro, z odnotowanym 67% wzrostem wartości w ciągu ostatnich 5 lat.
Czytaj dalej

Volkswagen Garbus 1952 – SPRZEDANY

Kulturowa ikona, ponadczasowy środek transportu, kochany samochód dla ludu, uroczy Beetle. Niby nic niezwykłego, Volkswagen Garbus jakich wiele, ale wystarczy przyjrzeć mu się dokładniej. Wspaniale zachowany oryginał, przedstawiciel serii z dzieloną tylną szybą, pokryty patyną czasu, z herbem Wolfsburga na masce. Po 50 latach hibernacji w „stodole” ożył po zaledwie podstawowych zabiegach, a prędkościomierz, zegar, światła i wskaźniki dalej działają. 77 tys. kilometrów przebiegu i jeden właściciel dodają tej kapsule czasu wartości. Ten wspaniały okaz zaoferowany na aukcji RM Sotheby’s podczas Retromobile w Paryżu osiągną wartość 58 240 euro.

Czytaj dalej