Volkswagen

Volkswagen Golf GTI 16V Mk3 1996 – 14900 PLN – Warszawa

Volkswagen Golf GTI 16V Mk3 to samochód trwały mechanicznie i szybki, który na wartości już nie straci. Szczególnie, gdy mówimy o bogato wyposażonej wersji GTI Edition, prezentowaną w ogłoszeniu. Na pokładzie odnajdziemy tu m.in. automatyczną klimatyzację, aluminiowe felgi, sportowe zawieszenie, komputer pokładowy i fotele Recaro. Jego 16-zaworowa jednostka zapewnia osiągi, których rzadko kto spodziewa się na ulicy widząc tą wciąż popularną sylwetkę.
Czytaj dalej

Volkswagen Phaeton 2004 – 45000 PLN – Zdzieszowice

Volkswagen Phaeton to samochód niezwykły, nieprzypominający swoim rozmachem żadnego innego w historii tej popularnej marki. Oparty o tą samą platformę co Bentley Continental Flying Spur, pozwolił uczynić z „samochodu dla ludu” limuzynę dla elit – obłędnie luksusową, zaawansowaną technicznie i… odpowiednio drogą. Wybierany był przez osoby, które poszukiwały możliwie luksusowego auta, lecz nie chciały się ze swoim bogactwem obnosić. Do dziś jest to wybór dla tych, którzy pragną tego co najlepsze, lecz nie chcą nikomu imponować ani nazbyt rzucać się w oczy. W momencie debiutu w 2002 roku dostępne były trzy jednostki benzynowe i jedna wysokoprężna. Samochód w ogłoszeniu to doskonale zachowany egzemplarz z niskim przebiegiem, z jednostką 4.2 l V8 o mocy 335 KM – wybór ani najmocniejszy, ani najsłabszy, lecz za to trwały i niezawodny, dostępny aż do zakończenia produkcji w 2016 roku.
Czytaj dalej

Volkswagen Golf GTI Mk1 1980 – 39900 PLN – Elbląg

Volkswagen Golf GTI Mk1 to dziś prawdziwa legenda. Pierwszy hot hatch, który odniósł globalny sukces, samochód, który daje ogromną radość z jazdy. Debiutował w 1976 roku, wyposażony w silnik 1.6 l i krótką, pięciobiegową skrzynię, kubełkowe fotele z tapicerką w kratę i dźwignią zmiany biegów z kultową piłeczką golfową na szczycie. Produkowano je jedynie do 1980 roku, a kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne sprawiło, że dziś tych egzemplarzy z pierwszej serii produkcyjnej (z mniejszymi tylnymi lampami i prostą deską rozdzielczą) praktycznie już nie ma. Samochody w konkursowym stanie przekroczyły już wartość 100 tysięcy złotych, stąd zakup blacharsko zdrowego egzemplarza w cenie o ponad połowę niższej i jego pełna renowacja jak najbardziej ma uzasadnienie ekonomiczne.
Czytaj dalej

Volkswagen Garbus 1961 – Niemcy

Głównym celem projektowym Dr Porsche było założenie, aby samochód był dostępny dla każdego. Volkswagen Garbus to prawdziwa ikona motoryzacji, która od 1938 roku przynosiła mobilność ludziom na całym świecie. Garbus pozostawał w produkcji przez blisko sześćdziesiąt lat. Podczas swojego życia produkcyjnego podstawowa koncepcja pozostała niezmieniona, chociaż otrzymał przeszło 70000 możliwych do zidentyfikowania modyfikacji. Ten wystawiony na aukcji, wspaniały i w pełni oryginalny Garbus, wyprodukowany został w końcówce 1961 roku z przeznaczeniem na rynek niemiecki. Egzemplarz po kompleksowej renowacji otrzymał turkusowo-zieloną powłokę lakierniczą i odpowiednie do swojego okresu produkcji szare winylowe wnętrze. Wyposażony w silnik 1,5 l, jeździ równie doskonale jak wygląda. Wyposażony w oryginalne książki i faktury serwisowe, wyceniony został na 13000 – 17000 euro, czyli około 55 – 72 tysiące złotych.

Czytaj dalej

Volkswagen Passat Variant B3 1991 – SPRZEDANY

Oto on, słynny „przemytnik”, Volkswagen Passat Variant B3, samochód który zasłynął jako narzędzie do szmuglowania paliwa przez wschodnią granicę. Większość tych wyposażonych w 100-litrowe baki samochodów dzielnie służyła kursując w jedną i drugą stronę, powoli dokonując żywota. Te, które zachowały się w idealnym stanie, sprowadzone zostały w ostatnich latach od niemieckich emerytów. Teraz już w troskliwych rękach, traktowane są tak, jak z racji swojego wieku zasługują, jako youngtimery. To weekendowe wozy lub wypieszczone auta na co dzień. W końcu trwałość mają nadzwyczajną, i nawet podczas regularnego użytku można tu zapomnieć, kiedy ostatnio tankowało się samochód. Przebieg na jednym baku można tu zrobić rekordowy, możliwe jest nawet przekroczenie 2000 km. Ten egzemplarz przejechał dotąd poniżej 200 tysięcy kilometrów i jest w najbogatszej wersji wyposażenia GL. Na jego pokładzie odnajdziemy nawet tempomat i klimatyzację, a komfortowe fotele z pełną regulacją i doskonałą welurową tapicerką uprzyjemnią każdą podróż.
Czytaj dalej

Volkswagen Corrado G60 1989 – SPRZEDANE

Debiutował w 1988 roku, zastępując model Scirocco. Nabywców urzekał bardziej agresywną stylistyką, a w topowej wersji ze sprężarką mechaniczną – również osiągami. Volkswagen Corrado G60 technicznie oparty był o modele popularne, jak Passat B3 czy Golf/Jetta, lecz jego wyjątkowość budowały takie rozwiązania, jak wymieniona wcześniej sprężarka czy spojler wysuwany automatycznie przy prędkości 120 km/h i chowany poniżej 20 km/h, pozwalający zwiększyć docisk tylnej osi. W swoim czasie model ten stanowił mocną konkurencję dla Porsche 944. Choć VW posiadał przedni napęd, możliwościami dynamicznymi konkurencji ze Stuttgartu nie ustępował.
Czytaj dalej

Volkswagen Lupo GTI 16V 2001 – 19999 PLN – Gdynia

Lupo to typowo miejskie auto od Volkswagena, produkowane w latach 1998 – 2005, stworzone na płycie podłogowej Polo 6N. W najmocniejszej benzynowej odmianie 1.6 16v GTI, ze zmiennymi fazami rozrządu, jego silnik generujący fabrycznie 125 KM rozpędza samochód do maksymalnej prędkości 205 km/h. Nic dziwnego zatem, że pod koniec lat dziewięćdziesiątych powstaje w Niemczech ADAC VW Lupo Cup. Na sprzedaż wystawiony został właśnie okaz cywilnego auta, wzorowanego na jego pucharowym bracie. Szereg zmian zawieszenia, mocy silnika, która tutaj wzrasta do 147 KM, odelżona karoseria, stworzyły z niego sportowego potworka, którym startować można w wielu amatorskich imprezach sportowych, lub zawstydzić niejednego kierowcę BMW podczas startu spod świateł. Ciekawy okaz, w który włożono niezwykle dużo pracy, pieniędzy i serca, powinien zainteresować amatorów niecodziennych samochodów o ponadprzeciętnych osiągach.
Czytaj dalej

Volkswagen Passat B3 1991 – 13900 PLN – Gniezno

Volkswagen Passat B3 po raz pierwszy zaprezentowany został podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 1988 roku. Otrzymał zdecydowanie bardziej opływowe od poprzednika linie, a jego współczynnik oporu powietrza wynosił tylko 0,29. Jest to pierwszy model Passata z silnikiem umieszczonym poprzecznie. Okaz wystawiony na sprzedaż wygląda na zachowany w świetny stanie, na tapicerce nie widać przetarć i poza drobnym wgnieceniem przedniego błotnika nie widać uszkodzeń karoserii. Dwudziestosześcioletni samochód z oryginalnym wnętrzem i lakierem w dobrym stanie nie zdarza się zbyt często, więc jeśli lubicie starsze VW, ten może być godny uwagi.
Czytaj dalej

Volkswagen Vento 1992 – 8500 PLN – Gdańsk

Volkswagen Vento (poza Europą znany jako Jetta III) po raz pierwszy zaprezentowany został pod koniec 1991 roku. Powstał na bazie płyty podłogowej VW A03, wykorzystanej do budowy m.in. Golfa III. Model oferował dużo przestrzeni we wnętrzu z dobrym stosunkiem cena / wydajność. Nazwa Vento pochodzi z języka portugalskiego i oznacza wiatr. Na sprzedaż wystawiona została właśnie wersja GT samochodu pochodząca z początku produkcji, wyposażona w najbardziej pożądany silnik o pojemności 1,8 litra i mocy 90 KM. Vento posiada dodatkowo felgi BBS oraz gwintowane zawieszenie. Stanowić może ciekawą bazę do dalszych modyfikacji, lub po prostu samochód na co dzień.
Czytaj dalej

Volkswagen Jetta 1991 – 9999 PLN – Lisica

Volkswagen Jetta A2 zbudowany został w oparciu o jedną z najbardziej uniwersalnych, lubianych i popularnych konstrukcji lat 80-tych, czyli Golf’a drugiej generacji. Zyskał on trzecią bryłę, czyli wyodrębniony bagażnik o pojemności 485 l, mechanicznie pozostając w pełnym pokrewieństwie z kompaktowym królem klasy. To wytrzymałe auta, których wciąż niemało jest na rynku, choć uczciwie trzeba przyznać, że egzemplarz w takim stanie jak ten z ogłoszeniu to już widok nieczęsty.
Czytaj dalej