Volkswagen

Volkswagen Garbus 1973 – 50000 PLN – Skoczów

Volkswagen Garbus (Typ 1) to samochód zaprojektowany w latach 30-stych przez Ferdinanda Porsche. Sławny na cały świat Beetle ma status najdłużej i najliczniej produkowanego modelu samochodu w historii motoryzacji. Napędzany przez chłodzony powietrzem silnik typu bokser umieszczony jest za osią tylną. Żuczek niezmiennie cieszy się powodzeniem i sympatią ludzi do dziś, a kluby jego miłośników na całym świecie liczą setki tysięcy członków. Okaz wystawiony do sprzedaży jest egzemplarzem tuningowanym, w bardzo ciekawym kolorze. Modyfikacje zewnętrzne są raczej subtelne i w takim wydaniu Garbus na pewno znajdzie amatora.
Czytaj dalej

Volkswagen Golf R32 2005 – 77000 PLN – Poznań

Volkswagen Golf R32 nie należy do wiekowych klasyków, lecz posiada to, czego nie odnajdziemy już dziś i co z czasem będzie budzić coraz większe pożądanie. Mowa tu o dziecku ery przed downsizingiem, sześciocylindrowej jednostce wolnossącej w układzie V o pojemności 3189 cm³ i niebagatelnej mocy 250 KM. To o 50 KM niż oferowało GTI piątej generacji, lecz nie tylko o moc tu chodzi, lecz również o niepowtarzalne brzmienie i towarzyszące jemu emocje. W szóstej i siódmej generacji Golfa odnajdziemy już jedynie turbodoładowaną jednostkę R4, która swoją kulturą pracy i bezbarwnym brzmieniem nie może dorównać mniej dbającemu o ekologię poprzednikowi. To prawdziwy łobuz, który w pięknie zachowanym stanie zawsze będzie warty uwagi.

Czytaj dalej

VW Transporter T2 Westfalia Champagne Limited Edition II 1978 – 260000 PLN – Pępowo

Westfalia Champagne Limited Edition II to jeden z tych samochodów, które wzbudzają zachwyt we wszystkich, którzy tylko na niego spojrzą. Ta limitowana edycja VW Transportera T2, produkowana na rynek amerykański, wyróżnia się brązową deską rozdzielczą i kierownicą, które komponują się kolorystycznie z całą resztą pojazdu – wykończonymi w brązie meblami oraz utrzymaną w brązowych tonach tapicerką w charakterystyczną kratę. Wnętrze Westfalii zawiera w sobie, tak jak i w innych tego typu modelach, wyposażenie kempingowe – zlew, kuchenkę i wiele szafek i półek oraz oczywiście rozkładane do kanapy siedzenie i rozkładany dach. Ten przepiękny okaz z Muzeum Volkswagena w Pępowie dodatkowo został wyposażony również w klimatyzację..
Czytaj dalej

Volkswagen T3 Caravelle 1989 – 50000 PLN – Stargard

Volkswagen T3 Caravelle to jedna z najbardziej poszukiwanych wersji popularnego Transportera. W doskonały sposób łączy urok youngtimera ze świetnymi cechami użytkowymi. Tradycyjne umieszczenie silnika za tylną osią pozwoliło wygospodarować w kabinie miejsce, jakiego nie oferuje żaden z jego przedniosilnikowych następców. Mimo zewnętrznych rozmiarów nieprzerastających samochodów osobowych, wygodnie podróżować tu może aż ośmiu pasażerów, na wygodnych fotelach umieszczonych w trzech rzędach. Jako, że były to samochody użytkowe, pomimo ich dawnej popularności, znalezienie dziś dobrze zachowanego egzemplarza z niskim przebiegiem nie jest łatwe. Ten ma za sobą jedynie 79 tysięcy kilometrów i napędzany jest najmocniejszym silnikiem w całej gamie – 111-konną jednostką benzynową typu bokser, chłodzoną cieczą i zasilaną wtryskiem.
Czytaj dalej

Volkswagen Golf Cabriolet Mk1 1988 – 25800 PLN – Białystok

Słoneczko świeci, a w takich okolicznościach zawsze najprzyjemniej jeździ się klasykami. Szczególnie, gdy można w nich złożyć dach i pomieścić całą rodzinę. Volkswagen Golf Cabriolet pierwszej generacji w produkcji znajdował się od 1979 aż do 1993 roku, kiedy z taśm montażowych zjeżdżały już hatchbacki generacji trzeciej. Tak długi cykl produkcyjny był wynikiem niesłabnącej popularności, w sumie w zakładach Karmanna w Osnabrück zbudowano ich aż 388522 sztuk. Pomimo to, z każdym rokiem znalezienie ładnie zachowanego, nieskalanego tuningiem egzemplarza staje się coraz trudniejsze. Warto zainwestować, w Niemczech te samochody mają już status auta kultowego, a ich ceny stale rosną. Obecna wycena modelu dla stanu 2. według niemieckiego katalogu Oldtimer Markt Preise to 5900 euro, z odnotowanym 67% wzrostem wartości w ciągu ostatnich 5 lat.
Czytaj dalej

Volkswagen Garbus 1952 – SPRZEDANY

Kulturowa ikona, ponadczasowy środek transportu, kochany samochód dla ludu, uroczy Beetle. Niby nic niezwykłego, Volkswagen Garbus jakich wiele, ale wystarczy przyjrzeć mu się dokładniej. Wspaniale zachowany oryginał, przedstawiciel serii z dzieloną tylną szybą, pokryty patyną czasu, z herbem Wolfsburga na masce. Po 50 latach hibernacji w „stodole” ożył po zaledwie podstawowych zabiegach, a prędkościomierz, zegar, światła i wskaźniki dalej działają. 77 tys. kilometrów przebiegu i jeden właściciel dodają tej kapsule czasu wartości. Ten wspaniały okaz zaoferowany na aukcji RM Sotheby’s podczas Retromobile w Paryżu osiągną wartość 58 240 euro.

Czytaj dalej

Volkswagen Corrado VR6 1994 – 45000 PLN – Wrocław

Jego agresywna sylwetka była strzałem w dziesiątkę, a wysuwany spojler przypominał rozwiązanie znane z Ferrari, a zachwycona publiczność domagała się jedynie wyższej mocy. Prośby zostały wysłuchane w 1991 roku. Volkswagen Corrado VR6 otrzymał dwa dodatkowe cylindry i 190 KM, co pozwoliło mu w pełni zasłużyć na obiegowe miano „volks-porsche”. Z powodu ograniczonej produkcji oraz zamiłowania do tuningu oraz szybkiej i niebezpiecznej jazdy wielu użytkowników, uszanowany i zachowany w oryginale egzemplarz to dziś prawdziwa rzadkość. Ten poliftowy egzemplarz wygląda przepięknie, ma niski przebieg i znajdował się pod stałą opieką serwisową. Wyposażony jest w skrzynię automatyczną, co w przypadku tego modelu wcale nie oznacza marnych osiągów (7,7 s do 100 km/h).
Czytaj dalej

Volkswagen Corrado VR6 1992 – 55000 PLN – Wałcz

Następca Scirocco wyznaczał w koncernie nową jakość. Volkswagen Corrado był o tyle bardziej dopracowany od poprzednika, że nowemu modelowi postanowiono nadać nową nazwę. Klienci wraz ze zdecydowanie wyższą ceną otrzymywali samochód, któremu wciąż nie brakowało sportowego charakteru, lecz poza tym był bardziej cywilizowany, komfortowy, lepiej nadawał się na dalsze podróże. Po trzech latach do oferty trafiły nowe silniki – w tym najmocniejszy w ofercie VR6, o nowatorskim kształcie pozwalającym łączyć zalety jednostek widlastych i rzędowych. Zaoferował 190 KM, czyli moc równą Porsche 944 S, które było naturalnym celem, a jaki mierzył Volkswagen. Po latach Corrado VR6 wciąż robi wrażenie, o ile tylko uda nam się znaleźć doskonale zachowany egzemplarz. Ten ma zaledwie 64 tysiące kilometrów przebiegu i został sprowadzony przed trzema laty z Japonii. Jak przystało na samochód z tego rynku, wyróżnia się doskonałym wyposażeniem, obejmującym m.in. klimatyzację i automatyczną skrzynię biegów.
Czytaj dalej

Volkswagen Jetta A2 1990 – 16000 PLN – Jarosław

Volkswagen Jetta A2 zbudowany został w oparciu o jedną z najbardziej uniwersalnych, lubianych i popularnych konstrukcji lat 80-tych, czyli VW Golf’a drugiej generacji. Zyskał on trzecią bryłę, czyli wyodrębniony bagażnik o pojemności 485 l, mechanicznie pozostając w pełnym pokrewieństwie z kompaktowym królem klasy. To wytrzymałe auta, których wciąż niemało jest na rynku, choć uczciwie trzeba przyznać, że egzemplarz zachowany w świetnym stanie, z przebiegiem zaledwie 44 tys. km, to prawdziwy ewenement. Choć cena jest zdecydowanie wyższa od rynkowej średniej, w tym przypadku warto. To i tak częściowo zwróci się kosztach eksploatacji, a przyjemność użytkowania tak dziewiczo utrzymanego egzemplarza z pewnością wynagrodzi nam różnicę w cenie.
Czytaj dalej

Volkswagen Golf Mk1 1982 – 40000 PLN – Gdańsk

Volkswagen Golf Mk1 w ofercie niemieckiego koncernu był prawdziwą rewolucją, kompletnie nie przypominającą swojego poprzednika, archaicznego Garbusa. Przedniosilnikowa i przednionapędowa konstrukcja z uniwersalnym i praktycznym nadwoziem typu hatchback była kopią najbardziej nowoczesnych rozwiązań włoskich i francuskich. Nawet stylizację nadwozia powierzono zewnętrznej firmie – studio Ital Design pod przewodnictwem Giorgetto Giugiaro. W rezultacie w 1974 roku światło dzienne ujrzał projekt, który rynek przyjął entuzjastycznie, a samochody tego typu przez wiele lat i kolejnych generacji wręcz nazywano „klasą Golfa”. Dziś model pierwszej generacji wciąż ujmuje swoją prostotą i funkcjonalnością, szczególnie gdy mówimy o egzemplarzu, który wręcz przywołuje fabryczny stan. Ten wygląda imponująco i doskonale udowadnia, że intrygujący klasyk wcale nie potrzebuje mieć wyzywającego wyglądu i tabuna koni pod maską. To egzemplarz po pierwszej modernizacji, po kompleksowych pracach renowacyjnych, z podstawowym silnikiem 1,1 i pięknym, bordowym wnętrzem.
Czytaj dalej