Archiwum kategorii: Volkswagen

Volkswagen 1303 Karmann Cabrio 1975 – 33000 PLN – Poznań

Garbus powstał jako wóz mający motoryzować Niemcy, lecz wkrótce oprócz spełniania wyłącznie praktycznych funkcji okazało się, że dobrze, gdyby mógł być również symbolem statusu szybko podnoszącego się po wojnie społeczeństwa. Tak narodził się pomysł na otwartą wersję, szybko zrealizowany na zlecenie Volkswagena w firmach Karosseriewerke Joseph Hebmüller Söhne oraz Wilhelm Karmann GmbH. Ten pierwszy miał sportowe kształty i nadwozie 2+2, powstał wyłącznie w 696 sztukach między 1949 a 1953 roku, a jego karierę przerwał poważny pożar fabryki w lipcu 1949, po którym nigdy nie udało się firmie stanąć na nogi. Drugi kabriolet to działo firmy karoseryjnej Karmann, a jego produkcja to lata 1949–1980 i dokładnie 331847 zbudowanych egzemplarzy. Był 4-osobowy, bogato wyposażony i stale rozwijany z kolejnymi latami. Volkswagen 1303 Karmann Cabrio w 1973 roku otrzymał już większość unowocześnień, w tym zmodernizowane zawieszenie, hamulce tarczowe z przodu, 12-voltową instalację elektryczną, panoramiczną giętą przednią szybę i nowy, mocny silnik o pojemności 1,6 l. Dzięki temu jeździ nim się już nieco sprawniej i pewniej, niż starszymi modelami, ale to co w Garbusach najważniejsze – piękne brzmienie chłodzonego powietrzem silnika typu bokser – jest tu wciąż obecne.
Czytaj dalej Volkswagen 1303 Karmann Cabrio 1975 – 33000 PLN – Poznań

Volkswagen Passat B4 1994 – 17900 PLN – Biała Podlaska

Volkswagen Passat B4 debiutował w 1993 roku, a to oznacza, że egzemplarze z dwóch pierwszych lat produkcji, zachowane w oryginalnym stanie, z powodzeniem można zarejestrować na żółte tablice samochodu zabytkowego. Dla wielu miłośników klasyki będzie to bluźnierstwo, lecz cóż, postęp technologiczny doprowadził nas do takiego etapu, że samochody sprzed ćwierćwiecza nie różnią się znacznie od współczesnych, a często w bezpośrednim odbiorze mogą wręcz sprawiać wrażenie bardziej trwałych i godnych zaufania. Wszak lata 90-te nie oznaczały jeszcze ery downsizingu i wielu innych proekologicznych pomysłów, które niekoniecznie sprawdzają się w codziennej eksploatacji. Taki Passat nie powali stylistyką ani dynamiką, ale egzemplarz z przebiegiem nieco ponad 100 tysięcy kilometrów sprawdzać się może nawet w codziennej jeździe jeszcze przez wiele lat.
Czytaj dalej Volkswagen Passat B4 1994 – 17900 PLN – Biała Podlaska

Volkswagen Garbus 1969 – 47000 PLN – Jarocin

Volkswagen Garbus (Typ 1) to samochód zaprojektowany w latach 30-tych przez Ferdinanda Porsche. Sławny na cały świat Beetle miał status najdłużej i najliczniej produkowanego modelu samochodu w historii motoryzacji. Napędzany przez chłodzony powietrzem silnik typu bokser umieszczony za osią tylną, wyróżnia się dźwiękiem i zapachem, jest absolutnie niepowtarzalny. Ten kultowy samochód cieszył się równie wielkim powodzeniem i sympatią ludzi w latach 70-tych, jak i cieszy się dziś, a kluby jego miłośników na całym świecie liczą setki tysięcy członków. To symbol obyczajowej rewolucji i wolności oraz niezależności. Ten egzemplarz kilka lat temu został gruntownie odbudowany, dzięki czemu można nim śmiało wybrać się w dowolną podróż… i spokojnie z niej wrócić do domu.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus 1969 – 47000 PLN – Jarocin

Volkswagen Buggy 1967 – 45900 PLN – Częstochowa

Przerabianie Garbusów na pojazdy nadające się do jazdy po wydmach i plażach ma tradycje sięgające lat 60-tych. Prekursorem był Bruce Meyers i jego Meyers Manx, stworzony w USA z myślą o wyścigach na pustyni. Konstrukcja typu buggy z silnikiem umieszczonym z tyłu, napędem na tylną oś i lekkim nadwoziem nadawała się do wszelkich szaleństw znakomicie. Sprawdzi się i podczas powolnego objazdu nadmorskiego bulwaru w sezonie letnim. Ten Buggy zbudowany został na bazie Volkswagena z 1967 roku. Ma silnik po pojemności 1,5 l, pozwalający w tak lekkiej konstrukcji na wspaniałą zabawę.
Czytaj dalej Volkswagen Buggy 1967 – 45900 PLN – Częstochowa

Volkswagen Garbus 1964 – 69000 PLN – Boguchwała

Volkswagen Garbus to prawdziwa ikona popkultury, najdłużej i najliczniej produkowane auto w historii. Do dziś budzi na ulicy żywą sympatię, szczególnie jeżeli mówimy o egzemplarzu z 1964 roku w kompletnie odremontowanym stanie. Nie do podważenia są także jego praktyczne zalety. Garbusem jeździ się niespiesznie, ale bardzo przyjemnie. Mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych jego kabina jest przestronna, a kanapy bardzo wygodne. Brzmienie chłodzonego powietrzem silnika typu bokser jest niepowtarzalne i miłe dla ucha. Samochód jest bardzo dobrze zaprojektowany, a zarazem ekonomiczny i trwały. Używanie takiego klasyka to dziś przyjemność, szczególnie, jeżeli każdy jego podzespół został wymieniony na nowy lub zregenerowany. W ten egzemplarz właściciel włożył setki godzin pracy, by mógł wyglądać i jeździć nie gorzej, niż ponad pół wieku temu.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus 1964 – 69000 PLN – Boguchwała

Volkswagen Passat B2 1987 – 17500 PLN – Łęczna

Volkswagen Passat B2 pojawił się na rynku w 1981 roku. Platforma, podobnie jak u poprzednika, bazowała na debiutującym w 1978 roku Audi 80 B2. Passat otrzymał nieco dłuższe nadwozie i więcej indywidualnego stylu. Wyróżniał się prostokątnymi przednimi lampami i nadwoziem w stylu liftback, z aerodynamicznie ukształtowaną tylną częścią, z klapą bagażnika podnoszoną wraz z tylną szybą. Topowe wersje otrzymały jednostki pięciocylindrowe 1,9 i 2,2 l, choć najpopularniejsze były diesle i benzynowe R4, jak poliftowy egzemplarz z ogłoszenia. 90 KM napędza go sprawnie, gdyż mówimy o samochodzie, który waży mniej niż tona. Zaletą Passata z ogłoszenia jest z pewnością zdrowa blacharka, która była największą bolączką tego modelu i sprawiła, że samochody te zniknęły już z ulic. Odpowiednia troska wieloletniego właściciela i trwała mechanika tego modelu sprawiają, że z pewnością można na nim polegać.
Czytaj dalej Volkswagen Passat B2 1987 – 17500 PLN – Łęczna

Volkswagen Golf Mk1 GTD 1982 – 29000 PLN – Elbląg

Volkswagen Golf Mk1 GTD był dzieckiem fascynującej epoki turbo. W czasach, gdy wynalazek ten szturmem zaczął podbijać arenę motorsportu, jednocześnie w światach rajdów i wyścigów, zwykli zjadacze chleba zapragnęli również mieć je pod maskami swoich samochodów. Volkswagen wyszedł naprzeciw tym oczekiwaniom w 1982 roku, gdy światło dzienne ujrzał Volkswagen Golf Mk1 GTD. Stworzono go dodając do bazowego 1,6-litrowego wolnossącego silnika diesla o mocy 40 kW turbosprężarkę Garretta. Konieczne było ponad 30 zmian w projekcie jednostki, w tym bardziej wydajna pompa oleju, lepsze chłodzenie oraz wzmocnienie elementów konstrukcji, lecz w rezultacie uzyskano imponujące na owe czasy 70 KM (51 kW). W rezultacie samochód jeździł tak żwawo, że zdecydowano się zastosować wizualne wyróżniki zarezerwowane wcześniej dla wersji GTI, zastosowano również sztywniejsze zawieszenie. Samochód stał się kultowy, a dowodem niesłabnącej miłości użytkowników może być ten egzemplarz, odrestaurowany od podstaw.
Czytaj dalej Volkswagen Golf Mk1 GTD 1982 – 29000 PLN – Elbląg

Volkswagen Garbus 1964 – SPRZEDANY

Najbardziej pożądanymi Volkswagenami Garbusami są te wyprodukowane przez 1968 rokiem, ze względu na czystość i prostotę designu. Solidnie zbudowane z wysokiej jakości materiałów, z prostą, metalową deską rozdzielczą i chromem na zderzakach, wciąż raczą swoim klasycznym urokiem. Ten w ogłoszeniu jednak ma nie tylko właściwy rocznik, ale też przepięknie zachowany, oryginalny stan, który czyni go prawdziwym ewenementem na rynku. Ma zachowany w większości oryginalny lakier i przeuroczą patynę, nigdy nie przechodził napraw blacharskich, lecz jest w perfekcyjnym stanie technicznym i posiada rzadką fabryczną opcję w postaci szyberdachu.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus 1964 – SPRZEDANY

Volkswagen Karmann Ghia 1973 – SPRZEDANY

Jaskrawopomarańczowa barwa i logo ziołowego likieru Jägermeister nieodłącznie kojarzą się ze światem motorsportu i legendarnymi BMW z lat 70-tych i 80-tych, startującymi w wyścigach DRM, a później DTM. Pod znakiem jelenia rywalizowali słynni kierowcy, jak Graham Hill, Niki Lauda czy Hans-Joachim Stuck, a barwy te, oprócz BMW, nosiły również samochody Porsche, Opel czy Alfa Romeo. Dziś świat wyścigów i alkoholu już nie łączy się, a czasy gdy seks był bezpieczny, a motorsport potwornie ryzykowny bezpowrotnie minęły. Nam pozostają tylko symbole, a takim bez wątpienia jest klasyczny Volkswagen Karmann Ghia. Kształty ma absolutnie zmysłowe, brzmienie silnika typu bokser piękne, a do wyścigowego sznytu w tym egzemplarzu nawiązują gustowne kubełki OMP i oczywiście kultowe barwy Jägermeister, zadziwiająco zgodne z oryginalnym lakierem pokrywającym tego Karmanna. Sam egzemplarz zaimponować może oryginalnością swojego stanu zachowania. W dobie przerestaurowanych samochodów, urzeka jego klimat i naturalność.
Czytaj dalej Volkswagen Karmann Ghia 1973 – SPRZEDANY

Volkswagen Polo G40 1992 – 16900 PLN – Ożarów Mazowiecki

Volkswagen Polo G40 to mały youngtimer, który świetnie się prowadzi i daje mnóstwo frajdy z jazdy. Jego wartość na rynku zaczyna rosnąć, a ceny modeli kolekcjonerskich zaczynają osiągać bardzo wysokie kwoty. G40 charakteryzuje się mocą 113 KM oraz momentem obrotowym na poziomie 150 Nm (modele po 1990). Tak dobre parametry z relatywnie niewielkiej jednostki o pojemności 1,3 l uzyskano dzięki zastosowania kompresora. Tłoczy on powietrze pod ciśnieniem 0,7 bara, ma średnicę 40 mm i kształt ślimaka, czemu model zawdzięcza swoją nazwę. W stosunku do standardowej wersji Polo G40 posiada wzmocniony układ hamulcowy, obniżone zawieszenie, szersze koła, kubełkowe fotele oraz trójramienną kierownicę. Z zewnątrz charakteryzują je czerwone akcenty we wgłębieniach zderzaków oraz emblematy z przodu i z tyłu. Ten egzemplarz na zdjęciach prezentuje się bardzo efektownie i co ważne, w każdym detalu jego wygląd zgodny jest z fabryczną specyfikacją. W modelu, który niegdyś poddany był ciężkiej próbie popularności na scenie tuningowej, zdarza się to dziś nieczęsto.
Czytaj dalej Volkswagen Polo G40 1992 – 16900 PLN – Ożarów Mazowiecki