Volkswagen

Volkswagen Golf Mk2 1988 – 15000 PLN – Stargard

Volkswagen Golf Mk2 to niezwykle udana konstrukcja, która swoją niesłabnącą popularność zawdzięcza ogromną sprawnością milionów wyprodukowanych egzemplarzy. Na ulicy to wciąż dość częsty widok, choć jego wiek pozwala już myśleć o rejestracji na żółte tablice samochodu zabytkowego. W ogłoszeniu egzemplarz w skromnej wersji wyposażeniowej CL, ze skrzynią automatyczną. Przebieg ma niewysoki i w troskliwych rękach z pewnością jeszcze długo posłuży.
Czytaj dalej

Volkswagen T1 Camper 1967 – UK

Volkswagen T1 narodził się w latach 40-tych na rysunku Bena Pona, holenderskiego dealera, który zgłaszał zapotrzebowanie na auto towarowe oparte o koncepcję Garbusa, z napędem zespolonym za tylna osią. Ideę wprowadzono w życie 1950 roku i już w pierwotnej, produkowanej do 1968 roku wersji, okazała się być ogromnym hitem, sprzedanym w niemal 2 milionach egzemplarzy. Oprócz wersji typowo towarowych, na rynku pojawiły się również microbus i camper, odmiany uwielbiane do dzisiaj. Ten egzemplarz przybył do Wielkiej Brytanii ze Stanów Zjednoczonych. Wyprodukowany jako 13-okienny bus, w ostatnich latach przeszedł renowację wraz z metamorfozą, czyniącą z niego współczesną, lifestyle’ową perełkę. Wśród modyfikacji można wymienić ok. 100-konną jednostkę o pojemności 2 l, wzmocnione hamulce, obniżone zawieszenie i kompletnie od nowa stworzone wnętrze, inspirowane zabudową Westfalii. Na urlopowym wyjeździe sprawdzić się może znakomicie, szczególnie jeżeli celem naszego wyjazdu będzie takie miejsce, jak festiwal w Goodwood, na którym zresztą licytowany będzie prezentowany egzemplarz.
Czytaj dalej

Volkswagen T2 Last Edition 2014 – 179000 PLN – Radlin

Volkswageny z serii T mają swój niepowtarzalny charakter i styl, a każdego z nich można kochać za inne zalety. Do dnia dzisiejszego powstało sześć generacji Transportera, a o ilości jego odmian bez zgłębiania historii nie mamy nawet pojęcia. Tylko druga generacja powstała aż w czterech odmianach nadwozi (van, minibus, dwu i trzy-drzwiowy pickup), była wyposażona w 5 jednostek napędowych i mogła być wyposażona w automatyczną lub manualną skrzynię biegów, a z taśm produkcyjnych zjeżdżała na 3 kontynentach. T2 produkowany był w Europie i USA od 1967 do 1979 roku, w Argentynie jego produkcja zakończyła się w 1986 roku, w Meksyku w 1994 roku, natomiast w Brazylii trwała aż do grudnia 2013 roku. Legenda niemieckiej motoryzacji doczekała się finalnej, limitowanej do 1200 sztuk serii Last Edition wyprodukowanej w 2013 roku. Jeden egzemplarz tego hołdu dla historii marki właśnie szuka nowego właściciela. Numer 558 w pięknej i charakterystycznej wyłącznie dla tego wydania konfiguracji kolorystycznej z niebiesko-białym nadwoziem, kołami oraz tapicerką w tej samej kolorystyce, prezentuje się oszałamiająco. Oldschoolowe zasłonki i tabliczka nad radiem wskazująca numer seryjny tego unikatowego Busa, to tylko przykłady świetnego stylu wyróżniającego przedstawiciela tej limitowanej serii. Praktycznie nieużywany T2 z minimalnym przebiegiem jest niezwykłą okazją na powiększenie kolekcji lub realizację marzeń o użytkowym klasyku.
Czytaj dalej

Volkswagen Golf Cabriolet Mk1 1987 – 18700 PLN – Warszawa

Volkswagen Golf Cabriolet Mk1 powstał w około 389 tysiącach egzemplarzy, co sprawia, że na ulicy czy zlotach spotkać go dość łatwo. Ten jeden jednak, bardziej niż tysiące innych, wyróżnia się i szczególnie przykuwa uwagę. Zasługa to absolutnie niebanalnej kolorystyki, połączenia niebieskiego lakieru Inkablau LK5T z czerwonym wnętrzem ze sportowymi fotelami w drobną krateczkę. Egzemplarz pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej, wyróżniającej się wąskimi zderzakami i bardziej delikatną stylistyką. Pod maską ma najmocniejszy z dostępnych w tym nadwoziu silnik – 98 KM zapewni świetną zabawę. Z pewnością zachęca również niski przebieg i regularny serwis. Właściwie jedynie po drobnych, kosmetycznych poprawkach, mamy tu szansę uzyskać prawdziwą perełkę, w pełni zasługującą na zaszczyt noszenia żółtych blach samochodu zabytkowego.
Czytaj dalej

Volkswagen Golf Cabriolet Mk1 1994 – 25000 PLN – Chwaszczyno

Typ 155 czyli Volkswagen Golf Cabriolet Mk1 to bodaj najciekawsza wersja nadwoziowa, w jakiej powstawał pierwszy Golf. Jego otwarte nadwozie opracowane i budowane było przez zakłady Karmann’a. Również tam odbywał się montaż dostarczanych przez Volkswagena zawieszeń, silników oraz całych wnętrz. Uniwersalna konstrukcja i linie sprawiły, że przez cały okres produkcji (1979-93) Golf Cabrio nie zmieniał diametralnie swojej stylistyki. Materiałowe dachy elektrycznie sterowane otrzymały w roku 1991, a szklana, tylna szyba dodatkowo zyskała ogrzewanie. Ładny i oryginalny okaz Golfa z samej końcówki produkcji szuka właśnie nowego domu. Ciekawy odcień lakieru przykuwa wzrok, a materiałowa tapicerka sprawi, że wsiadając w upalne dni tapicerka nas nie poparzy.
Czytaj dalej

Volkswagen Polo 1992 – 3500 PLN – Kielce

To niegdyś był popularny widok na naszych drogach, lecz dziś coraz trudniej go spotkać. Volkswagen Polo e tej wersji prezentował ciekawą koncepcję niewielkiego nadwozia kombi, łącząc skromne wymiary zewnętrzne idealnie sprawdzające się w mieście z praktycznym nadwoziem, które sprawdzało się podczas wyjazdów poza nie. Dziś za naszą zachodnią granicą ceny tych sympatycznych wozów zwyżkują i ceny w przedziale 2-3 tys. euro nikogo już nie dziwią. U nas wciąż można odszukać taki model taniej, choć trzeba mieć świadomość, że nie będzie to nówka z salonu…
Czytaj dalej

Volkswagen T1 1967 – 43000 PLN – Radlin

Volkswagen T1 (Typ 2), popularny Bulik, to bez wątpienia samochód otoczony kultem. Chcąc takowego zakupić musimy przygotować naprawdę duży budżet lub poszukać dobrej bazy do renowacji. Ten z ogłoszenia czeka na odbudowę, lecz z pewnością jego atutem jest bardzo ciekawa wersja. To 15-okienny mikrobus, wersja DeLuxe nie występująca w Europie. Nie uwzględniając wersji Samba, to najbardziej przeszklona wersja pierwszego Transportera, z szybami w tylnych narożnikach karoserii. W 1967 roku opuścił bramy brazylijskiej fabryki w São Bernardo do Campo, a ciepły klimat pozwolił jego karoserii przetrwać w niezłym stanie całe półwiecze.
Czytaj dalej

Volkswagen Passat B3 1989 – 18000 PLN – Lubianków

Volkswagen Passat B3 zaprezentowany został w 1988, wyznaczając nowe standardy w klasie średniej. Jego aerodynamiczny front wywodził się wprost z koncepcyjnego VW Auto 2000 z 1981 roku i pozwolił na znaczne obniżenie współczynnika oporu aerodynamicznego Cx=0,29. Niezwykle lubiany i popularny, stał się stałym widokiem na drogach całej Europy. Dziś to już youngtimer, który wyszukany w bardzo dobrym stanie może być ciekawą propozycją do spokojnej jazdy.
Czytaj dalej

Volkswagen Golf Cabriolet Mk1 1988 – 25900 PLN – Radlin

Volkswagen w niemal 80-letniej historii stworzył kilka modeli, które cieszyły się ogromną popularnością, a z czasem uzyskały status samochodów kultowych. Garbus, Bulik, Karmann Ghia, Golf GTI – co do ich statusu nikt nie ma najmniejszych wątpliwości, a w ich ślady idzie także Volkswagen Golf Cabriolet Mk1. Od 1979 do 1993 wyprodukowano ich 389 tysięcy, lecz popularność nie jest tu przeszkodą… zwiększa tylko możliwość znalezienia odpowiednio dobrej sztuki dziś. W tej kategorii cenowej remonty generalne i blacharskie się nie opłacają. Grunt by wybrać egzemplarz możliwie oryginalny, nieskażony tuningiem, zachowany w jak najlepszym stanie. I tak będzie kosztował ułamek tego, ile musielibyśmy zapłacić za klasycznego Mercedesa, a frajda z jazdy bez dachu jest równie fantastyczna.
Czytaj dalej

Volkswagen Corrado VR6 1994 – 45000 PLN – Wrocław

Jego agresywna sylwetka była strzałem w dziesiątkę, a wysuwany spojler przypominał rozwiązanie znane z Ferrari, a zachwycona publiczność domagała się jedynie wyższej mocy. Prośby zostały wysłuchane w 1991 roku. Volkswagen Corrado VR6 otrzymał dwa dodatkowe cylindry i 190 KM, co pozwoliło mu w pełni zasłużyć na obiegowe miano „volks-porsche”. Z powodu ograniczonej produkcji oraz zamiłowania do tuningu oraz szybkiej i niebezpiecznej jazdy wielu użytkowników, uszanowany i zachowany w oryginale egzemplarz to dziś prawdziwa rzadkość. Ten poliftowy egzemplarz wygląda przepięknie, ma niski przebieg i znajdował się pod stałą opieką serwisową. Wyposażony jest w skrzynię automatyczną, co w przypadku tego modelu wcale nie oznacza marnych osiągów (7,7 s do 100 km/h).
Czytaj dalej