Archiwum kategorii: Volkswagen

Volkswagen 1303 Karmann Cabrio 1975 – 37000 PLN – Warszawa

Garbus powstał jako wóz mający motoryzować Niemcy, lecz wkrótce oprócz spełniania wyłącznie praktycznych funkcji okazało się, że dobrze, gdyby mógł być również symbolem statusu szybko podnoszącego się po wojnie społeczeństwa. Tak narodził się pomysł na otwartą wersję, szybko zrealizowany na zlecenie Volkswagena w firmach Karosseriewerke Joseph Hebmüller Söhne oraz Wilhelm Karmann GmbH. Ten pierwszy miał sportowe kształty i nadwozie 2+2, powstał wyłącznie w 696 sztukach między 1949 a 1953 roku, a jego karierę przerwał poważny pożar fabryki w lipcu 1949, po którym nigdy nie udało się firmie stanąć na nogi. Drugi kabriolet to działo firmy karoseryjnej Karmann, a jego produkcja to lata 1949–1980 i dokładnie 331847 zbudowanych egzemplarzy. Był 4-osobowy, bogato wyposażony i stale rozwijany z kolejnymi latami. Volkswagen 1303 Karmann Cabrio w 1973 roku otrzymał już większość unowocześnień, w tym zmodernizowane zawieszenie, hamulce tarczowe z przodu, 12-voltową instalację elektryczną, panoramiczną giętą przednią szybę i nowy, mocny silnik o pojemności 1,6 l. Dzięki temu jeździ nim się już nieco sprawniej i pewniej, niż starszymi modelami, ale to co w Garbusach najważniejsze – piękne brzmienie chłodzonego powietrzem silnika typu bokser – jest tu wciąż obecne.
Czytaj dalej Volkswagen 1303 Karmann Cabrio 1975 – 37000 PLN – Warszawa

Volkswagen Polo G40 1992 – 16900 PLN – Ożarów Mazowiecki

Volkswagen Polo G40 to mały youngtimer, który świetnie się prowadzi i daje mnóstwo frajdy z jazdy. Jego wartość na rynku zaczyna rosnąć, a ceny modeli kolekcjonerskich zaczynają osiągać bardzo wysokie kwoty. G40 charakteryzuje się mocą 113 KM oraz momentem obrotowym na poziomie 150 Nm (modele po 1990). Tak dobre parametry z relatywnie niewielkiej jednostki o pojemności 1,3 l uzyskano dzięki zastosowania kompresora. Tłoczy on powietrze pod ciśnieniem 0,7 bara, ma średnicę 40 mm i kształt ślimaka, czemu model zawdzięcza swoją nazwę. W stosunku do standardowej wersji Polo G40 posiada wzmocniony układ hamulcowy, obniżone zawieszenie, szersze koła, kubełkowe fotele oraz trójramienną kierownicę. Z zewnątrz charakteryzują je czerwone akcenty we wgłębieniach zderzaków oraz emblematy z przodu i z tyłu. Ten egzemplarz na zdjęciach prezentuje się bardzo efektownie i co ważne, w każdym detalu jego wygląd zgodny jest z fabryczną specyfikacją. W modelu, który niegdyś poddany był ciężkiej próbie popularności na scenie tuningowej, zdarza się to dziś nieczęsto.
Czytaj dalej Volkswagen Polo G40 1992 – 16900 PLN – Ożarów Mazowiecki

Volkswagen Garbus 1964 – SPRZEDANY

Najbardziej pożądanymi Volkswagen’ami Garbusami są te wyprodukowane przez 1968 rokiem, ze względu na czystość i prostotę designu. Solidnie zbudowane z wysokiej jakości materiałów, z prostą, metalową deską rozdzielczą i chromem na zderzakach, wciąż raczą swoim klasycznym urokiem. Ten w ogłoszeniu jednak ma nie tylko właściwy rocznik, ale też szczególną historię, co czyni go prawdopodobnie jedynym takim egzemplarzem w Polsce. Samochód od nowości zarejestrowany był w Polsce, zachowany jest w oryginale i zachowana jest również jego obszerna dokumentacja, łącznie z rachunkiem zakupu. Jest stylowy, ponadczasowy i przeuroczo spatynowany.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus 1964 – SPRZEDANY

Volkswagen Buggy 1967 – 49500 PLN – Częstochowa

Przerabianie Garbusów na pojazdy nadające się do jazdy po wydmach i plażach ma tradycje sięgające lat 60-tych. Prekursorem był Bruce Meyers i jego Meyers Manx, stworzony w USA z myślą o wyścigach na pustyni. Konstrukcja typu buggy z silnikiem umieszczonym z tyłu, napędem na tylną oś i lekkim nadwoziem nadawała się do wszelkich szaleństw znakomicie. Sprawdzi się i podczas powolnego objazdu nadmorskiego bulwaru w sezonie letnim. Ten Buggy zbudowany został na bazie Volkswagena z 1967 roku. Ma silnik po pojemności 1,5 l, pozwalający w tak lekkiej konstrukcji na wspaniałą zabawę.
Czytaj dalej Volkswagen Buggy 1967 – 49500 PLN – Częstochowa

Volkswagen Karmann Ghia 1973 – 66666 PLN – Środa Wielkopolska

Jaskrawopomarańczowa barwa i logo ziołowego likieru Jägermeister nieodłącznie kojarzą się ze światem motorsportu i legendarnymi BMW z lat 70-tych i 80-tych, startującymi w wyścigach DRM, a później DTM. Pod znakiem jelenia rywalizowali słynni kierowcy, jak Graham Hill, Niki Lauda czy Hans-Joachim Stuck, a barwy te, oprócz BMW, nosiły również samochody Porsche, Opel czy Alfa Romeo. Dziś świat wyścigów i alkoholu już nie łączy się, a czasy gdy seks był bezpieczny, a motorsport potwornie ryzykowny bezpowrotnie minęły. Nam pozostają tylko symbole, a takim bez wątpienia jest klasyczny Volkswagen Karmann Ghia. Kształty ma absolutnie zmysłowe, brzmienie silnika typu bokser piękne, a do wyścigowego sznytu w tym egzemplarzu nawiązują gustowne kubełki OMP i oczywiście kultowe barwy Jägermeister, zadziwiająco zgodne z oryginalnym lakierem pokrywającym tego Karmanna. Sam egzemplarz zaimponować może oryginalnością swojego stanu zachowania. W dobie przerestaurowanych samochodów, urzeka jego klimat i naturalność.
Czytaj dalej Volkswagen Karmann Ghia 1973 – 66666 PLN – Środa Wielkopolska

Volkswagen T2 Last Edition 2014 – 179000 PLN – Radlin

Volkswageny z serii T mają swój niepowtarzalny charakter i styl, a każdego z nich można kochać za inne zalety. Do dnia dzisiejszego powstało sześć generacji Transportera, a o ilości jego odmian bez zgłębiania historii nie mamy nawet pojęcia. Tylko druga generacja powstała aż w czterech odmianach nadwozi (van, minibus, dwu i trzy-drzwiowy pickup), była wyposażona w 5 jednostek napędowych i mogła być wyposażona w automatyczną lub manualną skrzynię biegów, a z taśm produkcyjnych zjeżdżała na 3 kontynentach. T2 produkowany był w Europie i USA od 1967 do 1979 roku, w Argentynie jego produkcja zakończyła się w 1986 roku, w Meksyku w 1994 roku, natomiast w Brazylii trwała aż do grudnia 2013 roku. Legenda niemieckiej motoryzacji doczekała się finalnej, limitowanej do 1200 sztuk serii Last Edition wyprodukowanej w 2013 roku. Jeden egzemplarz tego hołdu dla historii marki właśnie szuka nowego właściciela. Numer 558 w pięknej i charakterystycznej wyłącznie dla tego wydania konfiguracji kolorystycznej z niebiesko-białym nadwoziem, kołami oraz tapicerką w tej samej kolorystyce, prezentuje się oszałamiająco. Oldschoolowe zasłonki i tabliczka nad radiem wskazująca numer seryjny tego unikatowego Busa, to tylko przykłady świetnego stylu wyróżniającego przedstawiciela tej limitowanej serii. Praktycznie nieużywany T2 z minimalnym przebiegiem jest niezwykłą okazją na powiększenie kolekcji lub realizację marzeń o użytkowym klasyku.
Czytaj dalej Volkswagen T2 Last Edition 2014 – 179000 PLN – Radlin

Volkswagen Garbus 1968 – 39000 PLN – Poznań

Jego wygląd i brzmienie są nie do podrobienia. Kultowy bokser potrafi obracać głowy na ulicy, szczególnie gdy mówimy o jednostce przygotowanej tak, jak w tym egzemplarzu. To Volkswagen Garbus, ale 90 koni mechanicznych to moc, jaką w czasach jego młodości oferowało Porsche. Za tą mocą idzie w parze również udoskonalone, usztywnione zawieszenie, pozwalające na bezpieczną jazdę i zmniejszająca podatność na podmuchy bocznego wiatru. Jazda takim autem to przyjemność i nie sposób pozostać w nim niezauważonym.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus 1968 – 39000 PLN – Poznań

Volkswagen T1 Pritsche 1967 – 59000 PLN – Elbląg

Oryginalny, niemiecki Volkswagen T1 Pritsche z zabudową firmy Westfalia to rzadki gość na rynku. Ten ma szeroką skrzynię, niemieckie dokumenty, zachowany jest w oryginalnym stanie i może być idealnym kandydatem do odbudowy. Może laicy stwierdzą, że to kupa złomu, ale wybierając materiał do renowacji najważniejsze jest, aby wybrać takiego kandydata, który po profesjonalnej odbudowie zwielokrotni swoją wartość. Tu tak będzie z całą pewnością, a co ważne, przy renowacji T1 nie ma najmniejszego problemu z dostępnością odpowiednich części i materiałów.
Czytaj dalej Volkswagen T1 Pritsche 1967 – 59000 PLN – Elbląg

Volkswagen Polo 1990 – 9000 PLN – Wisła

Volkswagen Polo Typ 86C (zwany czasami jako Polo II), produkowany od września 1981 roku w do lipca 1994 w Wolfsburgu, Zwickau i Pampelunie. Stworzono ich 1,7 miliona, w wersjach hatchback i jako trzydrzwiowe kombi, takie jak w ogłoszeniu. Zyskały sławę jako tanie i solidne małe samochody, szczególnie cenione przez początkujących kierowców. Prezentowany egzemplarz to jeden z ostatnich przed przeprowadzonym w 1990 roku liftingiem, obejmującym między innymi zmianę przednich świateł. Zakupiony od pierwszej właścicielki, ma jedynie 60 tysięcy kilometrów przebiegu.
Czytaj dalej Volkswagen Polo 1990 – 9000 PLN – Wisła

Volkswagen Golf Cabriolet Mk1 1990 – 23999 PLN – Warszawa

Volkswagen Golf Cabriolet pierwszej generacji został stworzony w 1979 roku przez specjalizującą się w tego typu przeróbkach firmę nadwoziową Karmann. Projekt się okazał tak trafiony, że w seryjnej produkcji utrzymywał się aż do 1993 roku, spotykając się z hatchbackami Golfa o dwie generacje młodszymi. Już w czasie produkcji patrzono na niego jak na młodego klasyka, a po upływie kolejnego ćwierćwiecza, jest to bez wątpienia już auto kultowe. Ten egzemplarz ma pod maską znany i lubiany silnik 2H generujący 98 KM, manualną skrzynię biegów i ciekawą, czerwoną tapicerkę na sportowych fotelach Recaro. Auto od kilkunastu lat jest w Polsce i znajduje się pod stałą opieką. Poza kilkoma elementami tuningowymi (zmienione zawieszenie, sprzęt audio, kierownica, rozpórka, dach z przeszyciami nawiązującymi do tapicerki), zachowuje wciąż niemal fabryczną prezencję.
Czytaj dalej Volkswagen Golf Cabriolet Mk1 1990 – 23999 PLN – Warszawa