Archiwum kategorii: Volkswagen

Volkswagen Passat B2 1986 – 24999 PLN – Wałbrzych

Ewolucja, jaką przeszedł Volkswagen Passat w czasie ośmiu generacji modelu, powoli zaciera nam obraz samochodu, jakim był na początku. Pierwszy Passat był odmianą modelu Audi 80, z którym dzielił wszystkie rozwiązania technologiczne, w tym płytę podłogową. Volkswagen Passat B2 był rozwinięciem pierwszej generacji, zachowując identyczny układ z silnikiem umieszczonym wzdłużnie przed przednią osią i napędzającym koła przednie. 70-konny silnik Turbo Diesel wydaje się być słaby? Ależ skąd, to auto pomimo sporych gabarytów waży mniej niż tonę, co skutkuje fajną dynamiką, choć oczywiście nie jest to ekspres gotowy sunąć 200 km/h po autostradzie. Ten egzemplarz przeszedł szereg prac renowacyjnych, dzięki czemu z pewnością może służyć dłużej, niż nowe auto sąsiada.
Czytaj dalej Volkswagen Passat B2 1986 – 24999 PLN – Wałbrzych

Volkswagen Caravelle T3 1984 – 48000 PLN – Warszawa

Volkswagen Caravelle T3 z wnętrzem Multivan to idealny towarzysz urlopowej włóczęgi. Konstrukcja samochodu z silnikiem umieszczonym z tyłu pod podłogą pozwoliła wygospodarować we wnętrzu sympatyczną przestrzeń służącą za salon i sypialnię. Ten zielony bus oferuje rozkładany stolik, fotele kapitańskie oraz tylną kanapę, którą można przekształcić w wygodne łóżko. Ponadto – we wnętrzu znajdziesz lodówkę i praktyczne schowki pod fotelami i kanapą. Klimat dopełnia drewniana podłoga i oraz markiza, która staje się dachem na wakacyjnych postojach. To swoista namiastka kampera – praktyczna, trwała, powszechnie lubiana i ceniona. Silnik 1.9 D nie wychodził w tej karoserii seryjnie, ale należy go traktować jako praktyczny dodatek. W końcu taki samochód służy głównie do podróżowania, a dzięki niemu ma więcej mocy i jest wyjątkowo oszczędny.
Czytaj dalej Volkswagen Caravelle T3 1984 – 48000 PLN – Warszawa

Volkswagen Garbus 1965 – 39900 PLN – Poznań

Może tylko tapicerkę i dywany, może wszystko, a może nic? Upływ czasu, znak historii, patyna, to zdecydowanie ma swój urok. Tak pięknie i oryginalnie wyeksploatowanych klasyków jest coraz mniej na rynku, lecz zarazem są coraz bardziej cenione. Moda na to, by wszytko restaurować od śrubki, każdy chrom kłaść od nowa i każdy materiał zastępować nowym zdecydowanie jest w odwrocie. Wszystkie te zabiegi dają klasykom nowe życie, ale zarazem odbierają duszę. To, co zrobić dalej z takim samochodem zależy wyłącznie od nowego właściciela. Taki Volkswagen Garbus to wspaniałe pole do popisu, by zrobić wszystko według własnego gustu i pomysłu. Albo nic nie robić, i zachować tylko historię, ewentualnie inwestując w mechanikę. Wszak podwojenie mocy nie jest tu dużym wyzwaniem, i można to zrobić tradycyjnym tuningiem, powiększając cylindry, modyfikując zasilanie i układ wydechowy. Jeżeli ktoś nie jest ortodoksyjny, to może zaszczepić tu i boksera z Subaru… możliwości są nieograniczone, a sprzedający zresztą ma doświadczenie i może pomóc w realizacji każdej wizji. Na razie zaczęło się od obniżenia zawieszenia i felg, a co będzie dalej… to zależy tylko od Was.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus 1965 – 39900 PLN – Poznań

Volkswagen Passat 1.9 TDi B5FL 2003 – 42500 PLN – Wrocław

Spełnienie marzeń może wyglądać na wiele sposobów, lecz jeżeli zapytalibyśmy wszystkich Polaków, o jakim samochodzie zawsze marzyli, zwycięzca mógłby być tylko jeden. Volkswagen Passat 1.9 TDi B5FL w stanie salonowym, jedyne 25 tysięcy kilometrów przebiegu, bezwypadkowa historia. Wszak Polscy najczęściej marzą nie o supercarach, lecz o wozach, które mogłyby ich wozić długo, tanio i bezpiecznie. A on w powszechnej opinii spełniał te zadania najlepiej. Na takie zgłoszenie czekaliśmy na Giełdzie klasyków od początku działalności, czyli przez 7,5 roku. Lecz oto jest. Drogi król. Z najbardziej ukochanym TDi pod maską.
Czytaj dalej Volkswagen Passat 1.9 TDi B5FL 2003 – 42500 PLN – Wrocław

Volkswagen Passat B3 1992 – 12999 PLN – Katowice

Dla miłośnika piłki nożnej czasami historia samochodu może być ważniejsza niż samo auto. Pierwszy właściciel tego Passata, Andreas Thom, to napastnik, które gole zdobywał zarówno dla NRD, jak i Zjednoczonych Niemiec. Urodzony w 1965 roku, karierę prowadził przez blisko 20 lat, debiutując w 1983 roku i schodząc z murawy w roku 2001 roku jako zawodnik Herthy Berlin. W tym okresie strzelił w sumie 132 bramek dla takich zespołów jak BFC Dynamo, Bayer 04 Leverkusen, Celtic F.C. i Hertha BSC, dokładając jeszcze 18 trafień w karierze reprezentacyjnej. Po zakończeniu kariery pozostał w Hercie, jako trener tymczasowy poprowadził zespół w 3 spotkaniach, na stałe zajmując się drużyną juniorską Herthy od sezonu 2010/11. W roku 1992, w szczycie kariery, kiedy był liderem ofensywy Bayer’u 04 Leverkusen, pozwolił sobie na zakup prezentowanego w tym ogłoszeniu Volkswagena Passata B3. Swoją drogą – klasa tego samochodu dobitnie podkreśla zmiany, jakie zaszły w futbolu na przełomie ostatnich 3 dekad.
Czytaj dalej Volkswagen Passat B3 1992 – 12999 PLN – Katowice

Volkswagen Golf GTi Mk2 1988 – 57000 PLN – Myślenice

Z jakim ogromem prac wiąże się odbudowa dowolnego samochodu dowie się tylko ten, kto taki proces przeszedł. Jeżeli to zbyt ciężkie zadanie, zamiennie można przejrzeć dokładnie zdjęcia, które prezentuje sprzedający ten samochód. To nie jest jak w telewizji, gdzie tydzień wystarczy, by z zapuszczonego parcha zrobić gwiazdę salonów. Jeżeli nie planujemy półśrodków i efekt ma cieszyć przez lata, są to setki godzin pieczołowitej pracy, przeplatanej poszukiwaniem części, materiałów, współpracą z podwykonawcami, którzy nigdy nie będą tak słowni, skrupulatni i terminowi, jakbyśmy tego oczekiwali… Słowem proces, który w planach i marzeniach zawsze wygląda świetnie, a w rezultacie okazuje się być drogą przez mękę, wymagającą nadludzkiej cierpliwości. Efekt pracy wysokiej jakości oczywiście tani być nie może, i choć zawsze znajdą się tacy, którzy zakrzykną „ileeee!”, to nie dla nich są tak wspaniale odnowione samochody. Natomiast jeżeli zamiast robić, postanowimy kupić auto po renowacji, grunt to wybrać umiejętnie model i egzemplarz. Volkswagen Golf GTi Mk2 to bez wątpienia auto, które doczekało się statusu auta kultowego. Prekursor niewielkich hatchbacków o sportowym zacięciu działa na wyobraźnię wszystkich, którzy pamiętają te wozy z dzieciństwa. Oczywiście wersja 16-zaworowa byłaby lepsza niż 8-zaworowa, lecz z drugiej strony – obejrzyjcie raz jeszcze wszystkie zdjęcia, i zastanówcie się, czy to w ogóle jest możliwe, żeby znaleźć taki drugi, praktycznie nieużywany egzemplarz. Wszystko odtworzone jest według oryginału i wygląda dokładnie tak, jak niegdyś po opuszczeniu fabryki. Tak jest najlepiej.
Czytaj dalej Volkswagen Golf GTi Mk2 1988 – 57000 PLN – Myślenice

Volkswagen Passat TDi B4 1994 – 21500 PLN – Wrocław

Takie samochody nie zdarzają się często. Ten Volkswagen Passat TDi B4 został zamówiony w 1994 roku z każdą możliwą dostępną opcją wyposażenia dodatkowego, możliwą dla silnika 1.9TDI 1Z. Za jego cenę zakupu można było już nabyć Mercedesa klasy S, ale jak widać, kultowy diesel mógł być ceniony wyżej. Skórzana tapicerka, skórzane wykończenie całych boczków, mieszków gałki zmiany biegów i hamulca ręcznego, do tego drewniana kierownica i gałka zmiany biegów, to wygląda naprawdę apetycznie, a na dodatek auto wciąż jest w wyśmienitym stanie, z przebiegiem jedynie 166 tysięcy kilometrów. Auto jest oferowane po kompleksowym serwisie i z pewnością da wiele radości nowemu właścicielowi.
Czytaj dalej Volkswagen Passat TDi B4 1994 – 21500 PLN – Wrocław

Volkswagen Transporter T3 1990 – SPRZEDANY

Podwyższony dach i suwane boczne drzwi wraz z oszkloną kabiną to zawsze jest pokusa, aby Volkswagen Transporter T3 mógł otrzymać funkcję domu na kółkach. Nawet po otrzymaniu podstawowych atrybutów, jak w wersji Multivan, staje się świetnym kompanem do wycieczek, z możliwością noclegu w aucie. Tu zabudowano kilka dodatkowych szafek i nawet jeżeli nie odnajdziemy tu lodówki, kuchenki czy zlewu, dzięki temu auto lepiej sprawdzi się w codziennym użytku. Zresztą, swego czasu firma Westfalia proponowała podobną zabudowę opartą na T3. Nazwano ją Sport Joker i podobnie, mogła posiadać podnoszony lub wysoki dach. W końcu nikt nie lubi na kempingu schylać głowy… Ten egzemplarz pochodzi z ostatniej fazy produkcji, a napędza go ceniony i lubiany turbodiesel o pojemności 1,6 l. Włożono wiele pracy i środków, by mógł się prezentować tak jak dziś.
Czytaj dalej Volkswagen Transporter T3 1990 – SPRZEDANY

Volkswagen Garbus Cabrio 1984 – 49000 PLN – Chełm

Volkswagen Garbus to najpopularniejszy samochód XX wieku. Prosty, niezawodny i kochany na całym świecie. Ten narodził się w 1984 roku jako VW 1200, czyli wersja zasilaną 34-konnym silnikiem o pojemności 1,2 l. Życie wybrało dla niego całkiem ciekawy scenariusz. Przerobiony został na dwuosobową wersję cabrio w stylu Speedster. W zestawie jest również dopasowana do niego stylem przyczepa namiotowa. Na zloty (a te wiemy, że Garbusiarze mają najlepsze) będzie to zestaw idealny. W drodze wiatr we włosach, a na miejscu po 15 minutach rozkładania własny dom gotowy.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus Cabrio 1984 – 49000 PLN – Chełm

Volkswagen Scirocco Mk2 1992 – 45000 PLN – Warszawa

Volkswagen Scirocco to sportowa wersja zbudowana w oparciu o mechanikę Golfa, która, co ciekawe, wcale nie powstała na zlecenie koncernu VW. Pomysł na zbudowanie modelu wyszedł od Giorgetto Giugiaro. Skontaktował się z producentem nadwozi Karmann i przedstawił pierwsze projekty następcy modelu Karmann Ghia Typ 14. Ze względów ekonomicznych zarząd VW odmówił wniesienia wkładu finansowego i finalnie Karmann dokonał całej inwestycji, budując pojazd na własną rękę. Druga generacja modelu debiutowała w 1981 roku. Była bardziej aerodynamiczna, miała więcej miejsca dla pasażerów i bagażu i choć stylistycznie została już opracowana przez wewnętrzny dział projektowy VW, wciąż powstawała w Osnabrueck u Karmanna, i wciąż była oparta na Golfie Mk1. Auto z drobnymi zmianami utrzymało się w produkcji aż do 1992 roku, z którego pochodzi prezentowany egzemplarz. Odnajdziemy w nim silnik 1,8 l o mocy 95 KM i oznaczeniu kodowym JH, a także stosunkowo bogate wyposażenie, obejmujące szyberdach, wspomaganie kierownicy, barwione szyby, sportowe fotele z regulacją wysokości i trzypunktowe pasy na tylnej kanapie. Najbardziej godny podziwu jest jednak z pewnością stan zachowania prezentowanego egzemplarza.
Czytaj dalej Volkswagen Scirocco Mk2 1992 – 45000 PLN – Warszawa