Archiwum kategorii: Volkswagen

Volkswagen 1303 Karmann Cabrio 1975 – 27000 PLN – Poznań

Garbus powstał jako wóz mający motoryzować Niemcy, lecz wkrótce oprócz spełniania wyłącznie praktycznych funkcji okazało się, że dobrze, gdyby mógł być również symbolem statusu szybko podnoszącego się po wojnie społeczeństwa. Tak narodził się pomysł na otwartą wersję, szybko zrealizowany na zlecenie Volkswagena w firmach Karosseriewerke Joseph Hebmüller Söhne oraz Wilhelm Karmann GmbH. Ten pierwszy miał sportowe kształty i nadwozie 2+2, powstał wyłącznie w 696 sztukach między 1949 a 1953 roku, a jego karierę przerwał poważny pożar fabryki w lipcu 1949, po którym nigdy nie udało się firmie stanąć na nogi. Drugi kabriolet to działo firmy karoseryjnej Karmann, a jego produkcja to lata 1949–1980 i dokładnie 331847 zbudowanych egzemplarzy. Był 4-osobowy, bogato wyposażony i stale rozwijany z kolejnymi latami. Volkswagen 1303 Karmann Cabrio w 1973 roku otrzymał już większość unowocześnień, w tym zmodernizowane zawieszenie, hamulce tarczowe z przodu, 12-voltową instalację elektryczną, panoramiczną giętą przednią szybę i nowy, mocny silnik o pojemności 1,6 l. Dzięki temu jeździ nim się już nieco sprawniej i pewniej, niż starszymi modelami, ale to co w Garbusach najważniejsze – piękne brzmienie chłodzonego powietrzem silnika typu bokser – jest tu wciąż obecne.
Czytaj dalej Volkswagen 1303 Karmann Cabrio 1975 – 27000 PLN – Poznań

Volkswagen T2a Westfalia 1970 – 173500 PLN – Siemianowice Śląskie

O ile T1 to wybór największych entuzjastów modelu, o tyle Volkswagen T2a Westfalia jako model większy, mocniejszy, bardziej komfortowy i zdecydowanie bardziej praktyczny, może być fantastycznym pomysłem na letnie wojaże z klasyką w tle. To gwarantowane stylowe wakacje, choć tak odrestaurowany egzemplarz spokojnie można traktować po prostu jako piękny element kolekcji. W swojej pierwotnej formie, jako model przejściowy T2a z lat ’67-’70, może zauroczyć masą stylowych detali. Duże chromowane kołpaki, małe światła tylne z chromowaną obwódką, kierunkowskazy z przodu umieszczone tak jak w T1, pod reflektorami, duże logo VW. Zdecydowana większość tych uroczych kamperów, w szczytowym momencie aż 90%, znajdywała nabywców w USA. Stamtąd pochodzi również piękny egzemplarz prezentowany w ogłoszeniu. To wzorowo odrestaurowany egzemplarz, odtworzony zgodnie z oryginałem. Na jego pokładzie odnajdziemy rozkładane łóżko, lodówkę, umywalkę i kran z ręczną pompą, a także podnoszony dach pozwalający swobodnie poruszać się podczas biwaku, z rozkładaną kuszetką w górnej części. Aż kusi, by ruszyć przed siebie w poszukiwaniu przygody.
Czytaj dalej Volkswagen T2a Westfalia 1970 – 173500 PLN – Siemianowice Śląskie

Volkswagen T1 High-Roof Panel Van 1967 – SPRZEDANY

To były piękne czasy, kiedy marki motoryzacyjne słuchały rynku i reagowały na sugestie. Tak było i z Volkswagenem w roku 1947, kiedy to holenderski importer, Ben Pon, zaproponował inżynierom producenta furgonetkę, niedługo po wyprowadzeniu pierwszych Typu 1 w swoim kraju. Niemcom spodobał się ten pomysł i postanowili jak najszybciej zbudować prototyp. Nowa furgonetka dzieliła wiele elementów podwozia z Garbusa, lecz zyskała całkiem nową karoserię. Van był początkowo pomyślany jako użytkowy pojazd dostawczy, doskonale dostosowany do ciasnych europejskich ulic. Auto o niewielkich wymiarach, z małym promieniu skrętu, było bardzo potrzebne. Oferowano również wersję z przedziałem dla pasażerów, a niedługo potem pojawił się Microbus, który mógł funkcjonować jako samochód rodzinny. T1, zwany również jako Typ 2, ewoluował. Był tak udanym modelem, że Volkswagen w 1956 roku zbudował dedykowany zakład produkcyjny w Hanowerze. Typ 2 wystawiony na aukcji wyposażony został w niezwykłą konstrukcję z wysokim dachem, tzw. “Hochdach”. Wysokie drzwi boczne zapewniają dostęp do przestrzeni ładunkowej tak wysokiej, że można stać w środku. Biorąc pod uwagę ciężkie życie tych furgonetek, niewiele z nich przetrwało do dziś. Okaz wystawiony na sprzedaż zbudowany był na rynek niemiecki, wykończony w kolorze Dove Blue i wyposażony w kilka opcji, w tym białe zderzaki i pasy biodrowe. Furgonetka odnowiona w latach 2003-2004, prezentuje się niemal jak nowa, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Jako część kolekcji został spersonalizowany za pomocą winylowej grafiki Taj Ma Garaj. Pomalowany na biało bagażnik dachowy został wykonany na zamówienie i ma pasującą do niego drabinę, która pomaga podkreślić, jak wysoka jest ta wersja T1. Ten uroczy samochód wylicytowany został za 50400 dolarów, czyli około 202 tysiące złotych.
Czytaj dalej Volkswagen T1 High-Roof Panel Van 1967 – SPRZEDANY

Volkswagen T1 Westfalia 1966 – 215000 PLN – Warszawa

Volkswagen Transporter, inaczej nazywany platformą typu T, to prawdziwa legenda, nie tylko motoryzacji, ale i popkultury. Nazwany fabrycznie Type 2, aby odróżnić go od Type 1, czyli Garbusa, dopiero z wejściem do produkcji trzeciej generacji, zaczął nosić nazwę T1, T2, T3. Pierwsza generacja, w całości oparta na VW Garbusie, jest najbardziej rozpoznawalnym samochodem dostawczym lat 60. i 70. na całym świecie. Symbol rewolucji liberalnej, hipisów, dzieci-kwiatów, był produkowany do 1967 roku w Niemczech oraz do 1975 roku w Brazylii. Obecnie VW T1 są bardzo pożądanymi i poszukiwanymi pojazdami klasycznymi, zwłaszcza w wersjach typu Samba wyposażonych w 21 lub 23 okna, lub w wersjach kampingowych, takich jak prezentowany Volkswagen T1 Westfalia. Z pełnym wyposażeniem wnętrza, z podnoszonym dachem, gotowy jest ruszyć na kolorowe wakacje. Wyposażony jest w silnik Super Beetle, który zapewnia mu dwukrotnie wyższą od oryginału moc i z pewnością przyda się na każdym wzniesieniu. Urocza jest patyna tego egzemplarza, dzięki niej samochód wydaje się być niezwykle autentyczny.
Czytaj dalej Volkswagen T1 Westfalia 1966 – 215000 PLN – Warszawa

Volkswagen New Beetle 2000 – SPRZEDANY

Uroczy, nowocześniejszy brat kultowego Garbusa, tak jak i jego poprzednik, zaskarbił serca odbiorców i zyskał wierne grono fanów. Nietuzinkowy design nadwozia New Beetle zaprojektowany był w Kalifornii przez J Maysa i Freemana Thomasa. Osadzony na płycie podłogowej Golfa IV, oferowany był od 1997 roku. Volkswagen New Beetle często traktowany był jako pierwsze auto, jak uroczy gadżet albo jako kolejne auto w rodzinie. Dziś też się może przydać w garażu. Powstał na fali mody na retro, lecz przede wszystkim był kompetentnym samochodem. Zwłaszcza z silnikiem 1,8 Turbo jeździł naprawdę doskonale. Właśnie taką wersję w bardzo dobrym stanie oferuje KlasykaGatunku.pl. Cena – rozsądna.
Czytaj dalej Volkswagen New Beetle 2000 – SPRZEDANY

Volkswagen Passat B3 1992 – 19999 PLN – Katowice

Przełom lat 80-tych i 90-tych. Wielkie zmiany po zjednoczeniu Niemiec. Jedna z największych gwiazd piłkarskich Niemiec, Andreas Thom, decyduje się na zakup nowego samochodu. Co to może być? Porsche? Sportowe BMW? Nie! Otóż jego wybór to Volkswagen Passat B3! Dokładnie ten Passat. Widać nie tylko na polskiej wsi robił szum 😉 W kolejnych latach samochód nabawił się wprawdzie zmian i modyfikacji, obejmujących m.in. tylne lampy, nacięcia na błotniku, spojler na tylnej klapie i szybie, tłumik czy instalacja gazowa, ale prominentny pierwszy właściciel w papierach pozostał.
Czytaj dalej Volkswagen Passat B3 1992 – 19999 PLN – Katowice

Volkswagen 1200 Dickholmer 1961 – 88000 PLN – Elbląg

Volkswagen Garbus (Typ 1) to samochód zaprojektowany w latach 30-tych przez Ferdinanda Porsche. Sławny na cały świat Beetle ma status najdłużej i najliczniej produkowanego modelu samochodu w historii motoryzacji. Ten kultowy samochód niezmiennie cieszy się powodzeniem i sympatią ludzi, a kluby jego miłośników na całym świecie liczą setki tysięcy członków. Volkswagen 1200 Dickholmer to nazwa, jaką dziś potocznie nosi ten model w wersji z początku lat 60-tych. Taki samochód w stanie oryginalnym to rzadkość. Tu zgadza się wszystko – nadwozie z dużymi ramami okiennymi, chromowane, duże zderzaki, właściwe lampy z tyłu i z przodu, migacze w swojej pierwszej formie, wnętrze z białą kierownicą i filigranowymi fotelami, właściwa tapicerka, a także 27-konny silnik i 6 V instalacja elektryczna. Wszystko wygląda świeżo i schludnie. Pięknie!
Czytaj dalej Volkswagen 1200 Dickholmer 1961 – 88000 PLN – Elbląg

Volkswagen T1 Pritsche 1967 – 59000 PLN – Elbląg

Oryginalny, niemiecki Volkswagen T1 Pritsche z zabudową firmy Westfalia to rzadki gość na rynku. Ten ma szeroką skrzynię, niemieckie dokumenty, zachowany jest w oryginalnym stanie i może być idealnym kandydatem do odbudowy. Może laicy stwierdzą, że to kupa złomu, ale wybierając materiał do renowacji najważniejsze jest, aby wybrać takiego kandydata, który po profesjonalnej odbudowie zwielokrotni swoją wartość. Tu tak będzie z całą pewnością, a co ważne, przy renowacji T1 nie ma najmniejszego problemu z dostępnością odpowiednich części i materiałów.
Czytaj dalej Volkswagen T1 Pritsche 1967 – 59000 PLN – Elbląg

Volkswagen Garbus 1303 Big 1974 – 20000 PLN – Elbląg

Volkswagen 1303 Big to linia, która wieńczyła wersje specjalne Garbusów. Wypuszczona na przełomie 1973 i 74 roku należała do trio Jeans, City i Big, reklamowanego jako “The Beatles”, z oczywistym nawiązaniem do święcącej triumfy na całym świecie rockowej kapeli. O ile Jeans oparty był na spartańskiej wersji 1200, City – był bardziej luksusową wersją modelu 1300, to Big zbudowany został w oparciu o najmocniejszy, sportowy model 1303 S z 50-konnym silnikiem 1600. Wyróżniały go lakiery metallic, czarny pas wokół karoserii, felgi Sport o szerokości 5,5 cala, drewniane wykończenie wnętrza, inaczej tapicerowane fotele (w Skandynawii dostępne również w wysokiej wersji, ze zintegrowanym zagłówkiem) i szereg pomniejszych, charakterystycznych detali. W ogłoszeniu przedstawiciel tej kultowej serii, zachowany w oryginalnym stanie.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus 1303 Big 1974 – 20000 PLN – Elbląg