Volkswagen

Volkswagen Scirocco Mk2 1992 – 28000 PLN – Kraśnik Lubelski

Ten Volkswagen Scirocco Mk2 posiada mocne, 16-zaworowe serce i wyposażenie rajdowe pozwalające w pełni wykorzystać jego możliwości. Klatka bezpieczeństwa, kubełkowe fotele i szelkowe pasy pozwolą tu zespolić się z autem w jedność i pojechać nim szybciej, niż nakazywałby zdrowy rozsądek. Z zewnątrz auto nie wygląda jak typowa rajdówka i widać, że raczej nigdy nie służyło do rozpychania szykan i cięcia każdego możliwego zakrętu. W rękach jednego właściciela znajduje się od 14 lat, powłoka lakiernicza jest zadbana, felgi cieszą oczy nienagannym wyglądem, a samochód zachował m.in. oryginalne wyposażenie w postaci elektrycznie otwieranego szyberdachu.
Czytaj dalej

Volkswagen Passat B3 1990 – 10400 PLN – Janki

Volkswagen Passat B3 zaprezentowany został w 1988, wyznaczając nowe standardy w klasie średniej. Jego aerodynamiczny front wywodził się wprost z koncepcyjnego VW Auto 2000 z 1981 roku i pozwolił na znaczne obniżenie współczynnika oporu aerodynamicznego Cx=0,29. Niezwykle lubiany i popularny, stał się stałym widokiem na drogach całej Europy. Dziś to już youngtimer, który wyszukany w idealnym stanie może być ciekawą propozycją do spokojnej jazdy. Takie auto w niejednym wzbudzi sentyment, na naszych drogach służyło ich wiele, choć dziś już są coraz rzadszym widokiem na naszych drogach, a egzemplarz zachowany w oryginalnym stanie, z przebiegiem zaledwie 56 tysięcy kilometrów, to wręcz ewenement.
Czytaj dalej

Volkswagen Golf Mk3 Pink Floyd 1994 – 9990 PLN – Olkusz

Volkswagen Golf Mk3 Pink Floyd był wersją specjalną, wyróżniającą się specjalnymi oznaczeniami na karoserii i we wnętrzu oraz charakterystyczną tapicerką. Zaprezentowany został w 1994 roku, w związku ze sponsorowaniem przez koncern VAG dużej trasy koncertowej zespołu Pink Floyd. Zamówić można było go w każdej wersji nadwoziowej i z każdym silnikiem. W ogłoszeniu wersja pięciodrzwiowa, z najprawdopodobniej najbardziej lubianą w Polsce jednostką wszech czasów – nieśmiertelnym 1.9 TDI. Zwraca uwagę bogate wyposażenie, obejmujące klimatyzację i szyberdach. Samochód wciąż prezentuje się świeżo, ma ładnie zachowane wnętrze i powłokę lakierniczą.
Czytaj dalej

Volkswagen Golf Cabriolet Mk1 1988 – 25800 PLN – Białystok

Słoneczko świeci, a w takich okolicznościach zawsze najprzyjemniej jeździ się klasykami. Szczególnie, gdy można w nich złożyć dach i pomieścić całą rodzinę. Volkswagen Golf Cabriolet pierwszej generacji w produkcji znajdował się od 1979 aż do 1993 roku, kiedy z taśm montażowych zjeżdżały już hatchbacki generacji trzeciej. Tak długi cykl produkcyjny był wynikiem niesłabnącej popularności, w sumie w zakładach Karmanna w Osnabrück zbudowano ich aż 388522 sztuk. Pomimo to, z każdym rokiem znalezienie ładnie zachowanego, nieskalanego tuningiem egzemplarza staje się coraz trudniejsze. Warto zainwestować, w Niemczech te samochody mają już status auta kultowego, a ich ceny stale rosną. Obecna wycena modelu dla stanu 2. według niemieckiego katalogu Oldtimer Markt Preise to 5900 euro, z odnotowanym 67% wzrostem wartości w ciągu ostatnich 5 lat.
Czytaj dalej

Volkswagen Corrado VR6 1994 – 45000 PLN – Wrocław

Jego agresywna sylwetka była strzałem w dziesiątkę, a wysuwany spojler przypominał rozwiązanie znane z Ferrari, a zachwycona publiczność domagała się jedynie wyższej mocy. Prośby zostały wysłuchane w 1991 roku. Volkswagen Corrado VR6 otrzymał dwa dodatkowe cylindry i 190 KM, co pozwoliło mu w pełni zasłużyć na obiegowe miano „volks-porsche”. Z powodu ograniczonej produkcji oraz zamiłowania do tuningu oraz szybkiej i niebezpiecznej jazdy wielu użytkowników, uszanowany i zachowany w oryginale egzemplarz to dziś prawdziwa rzadkość. Ten poliftowy egzemplarz wygląda przepięknie, ma niski przebieg i znajdował się pod stałą opieką serwisową. Wyposażony jest w skrzynię automatyczną, co w przypadku tego modelu wcale nie oznacza marnych osiągów (7,7 s do 100 km/h).
Czytaj dalej

Volkswagen Corrado G60 1990 – 22000 PLN – Poznań

Miała średnicę jedynie 60 mm i niepozorny kształt ślimaka, potrafiła jednak całkowicie zmienić oblicze niewielkiej jednostki napędowej. Sprężarka zwana po niemiecku „G-Lader” umożliwiała zwiększenie ilości powietrza potrzebnego do procesu spalania, zwiększając jego ciśnienie na wlocie do silnika. Napędzana mechanicznie od silnika, pozwalała uzyskać szczególnie korzystne cechy przy niskich i średnich obrotach silnika, co gwarantowało zwiększenie momentu obrotowego i świetne wrażenia z jazdy. Volkswagen Corrado G60 w zestawieniu z podstawową, wolnossącą wersją o tej samej pojemności 1,8 l, oferował przyspieszenie do setki o 2 sekundy krótsze, a różnice były jeszcze większe podczas pomiarów elastyczności. Corrado fascynowało jednak nie tylko osiągami, lecz także niebanalną sylwetką, za której stworzenie i produkcję odpowiedzialna była firma Karmann. Ciekawy jest także techniczny smaczek w postaci wysuwającego się przy 120 km/h tylnego spojlera, co pozwalało zwiększyć docisk tylnej osi.
Czytaj dalej

Volkswagen Golf Cabriolet Mk3 1994 – SPRZEDANY

Razem z nastaniem cieplejszych dni, pokusa posiadania samochodu z otwartym dachem jest coraz silniejsza. Volkswagen Golf Cabriolet Mk3 to ekonomiczny sposób na złapanie wiatru we włosach. Debiutował w 1994 roku jako rok modelowy ’95. Zastępował kabriolet oparty na Golfie pierwszej generacji, konkurując z takimi autami, jak Ford Escort czy Opel Astra. Może pomieścić cztery osoby i oferuje automatycznie składany dach, a oparcie konstrukcji na popularnym i trwałym mechanicznie kompakcie gwarantuje nie tylko niską cenę zakupu, ale i tanią eksploatację. Najlepiej celować w ładnie zadbany egzemplarz z niskim przebiegiem, taki jak ten w ogłoszeniu.
Czytaj dalej

Volkswagen Golf Cabriolet Mk1 1989 – 29500 PLN – Niemodlin

Idzie wiosna, w efekcie każdy o takich samochodach myśli coraz częściej. Kabriolety, auta w których najprzyjemniej korzysta się z pierwszych słonecznych dni, łapiąc wiatr do wnętrza. Są tacy, którzy je uwielbiają, jak i tacy, do których ich fenomen nie trafia. Naturalnie jeżeli nie mamy jeszcze wyrobionego własnego zdania, czas się przekonać. Szukając niedrogiego wyboru wśród klasyków, naszą uwagę powinien naturalnie przykuć Volkswagen Golf Cabriolet pierwszej generacji. Stworzony przez zakłady Karmann’a na podstawie hitu projektu Giorgetto Giugiaro przez długie lata był prawdziwym bestsellerem. Choć jego produkcję rozpoczęto w 1979 roku, ostatni egzemplarz opuścił fabrykę dopiero w 1993 roku, gdy oferowany przez koncern Volkswagen’a hatchback był już o dwie generacje modelu młodszy. Ten z powodzeniem jednak może służyć i dziś, po upływie ponad dwóch kolejnych dekad. Grunt, żebyśmy wybrali zadbany egzemplarz, jak ten od Autobello.
Czytaj dalej

Volkswagen Golf GT Mk2 1989 – 10500 PLN – Kraków

Czerwone obramowanie atrapy chłodnicy oznaczało w tym modelu coś specjalnego. Volkswagen Golf GT Mk2 w rzeczy samej nie jest przeciętnym kompaktem. Oferował zdecydowanie więcej niż konkurencja, szczególnie w tak bogatej wersji. Na pokładzie odnajdziemy tu mocne, 90-konne serce, automatyczną skrzynię biegów, klimatyzację, komputer pokładowy i fantastyczną tapicerkę w kratę. Wszystko wykonane tak dobrze, że w zadbanym egzemplarzu przy przebiegu 225 tys. km wciąż wygląda fantastycznie. Cena też nie jest wygórowana, jak za praktyczny i uniwersalny samochód, który w mgnieniu okaz przenosi nas w lata 80-te.
Czytaj dalej

Volkswagen Scirocco GTi Mk1 1980 – 38700 PLN – Sopot

Zanim ukazał się Golf GTi Mk1, rewolucję rozpoczął Volkswagen Scirocco GTi Mk1. Zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro, łączył sportowy styl z uniwersalnym nadwoziem typu hatchback. Następca Volkswagena Karmann Ghia kultową jednostkę 1.6 z wtryskiem mechanicznym Bosch K-Jetronic otrzymał w 1976 roku. Dostępna wyłącznie na europejskich rynkach, zapewniła mu fantastyczne osiągi i ogromną popularność, choć problemy z korozją i niejednokrotnie szaleni użytkownicy z czasem mocno przetrzebili ich liczebność. Dziś ta topowa wersja na rynku pojawia się niezwykle rzadko, a ładnie zachowany oryginał z pewnością warty jest zakupu i doprowadzenia do perfekcji.
Czytaj dalej