Archiwum kategorii: Volkswagen

Volkswagen Golf Mk3 1995 – REZERWACJA

Ten Volkswagen Golf Mk3 nie należy do żadnej serii specjalnej, co w przypadku tego modelu samo w sobie wydaje się być ewenementem. Ma srebrny kolor, pięć drzwi i nie wyróżnia się absolutnie niczym, poza jednym faktem – ma minimalny przebieg, dzięki czemu wygląda niemal jak nowy. To dla miłośników modelu z pewnością może być absolutnie wystarczającym argumentem, by sięgnąć do kieszeni. Fani potrafią dostrzec, że napędza go lubiana i pancerna jednostka 1.6, a poziom wyposażenia to GL, niegdyś poważany i gwarantujący już pewne atrybuty komfortu.
Czytaj dalej Volkswagen Golf Mk3 1995 – REZERWACJA

Volkswagen T1 1964 – 65000 PLN – Środa Wielkopolska

Marzysz o własnym kamperze w najprawdziwszym, klasycznym stylu? Kultowe T1 czeka na dokończenie, i to nie byle jakie. Volkswagen T1 o niemieckim pochodzeniu z rewelacyjnym dachem w stylu „pop-top”, któremu wystarczy okazać przez zimowe miesiące trochę serca. Samochód po poprawkach blacharskich, w bardzo dobrym stanie technicznym, to idealna baza do tego aby stworzyć przyjaciela na kolejne wakacje. Ale ten projekt może przynieść Wam nie tylko wiele radości, wystarczy spojrzeć na ceny okazów po renowacji zza naszej zachodniej granicy.
Czytaj dalej Volkswagen T1 1964 – 65000 PLN – Środa Wielkopolska

Volkswagen Golf GTI Edition Mk3 1995 – 6900 PLN – Ostrów Wielkopolski

Volkswagen Golf GTI Edition Mk3 to samochód trwały mechanicznie i szybki, na dodatek w na tyle rzadkiej i poszukiwanej wersji, że na wartości już nie straci. GTI Edition oznacza nie tylko emblematy na karoserii, ale i klimatyzację, aluminiowe felgi BBS, sportowe zawieszenie, komputer pokładowy i fotele Recaro. Jego dwulitrowa jednostka, nawet w 8-zaworowej wersji, zapewnia osiągi, które pozwalają na przyjemnie dynamiczną jazdę. Ten egzemplarz zachował wciąż oryginalna powłokę lakierniczą, co na rynku tych upadlanych przez lata samochodów nie zdarza się często. Patrząc na to, jak po latach wystrzeliły w górę ceny Golfów GTI pierwszej i drugiej generacji, można prognozować, że to właściwy moment, by zaopiekować się ładnym egzemplarzem trzeciej generacji.
Czytaj dalej Volkswagen Golf GTI Edition Mk3 1995 – 6900 PLN – Ostrów Wielkopolski

Volkswagen T1 Westfalia 1966 – 215000 PLN – Warszawa

Volkswagen Transporter, inaczej nazywany platformą typu T, to prawdziwa legenda, nie tylko motoryzacji, ale i popkultury. Nazwany fabrycznie Type 2, aby odróżnić go od Type 1, czyli Garbusa, dopiero z wejściem do produkcji trzeciej generacji, zaczął nosić nazwę T1, T2, T3. Pierwsza generacja, w całości oparta na VW Garbusie, jest najbardziej rozpoznawalnym samochodem dostawczym lat 60. i 70. na całym świecie. Symbol rewolucji liberalnej, hipisów, dzieci-kwiatów, był produkowany do 1967 roku w Niemczech oraz do 1975 roku w Brazylii. Obecnie VW T1 są bardzo pożądanymi i poszukiwanymi pojazdami klasycznymi, zwłaszcza w wersjach typu Samba wyposażonych w 21 lub 23 okna, lub w wersjach kampingowych, takich jak prezentowany Volkswagen T1 Westfalia. Z pełnym wyposażeniem wnętrza, z podnoszonym dachem, gotowy jest ruszyć na kolorowe wakacje. Wyposażony jest w silnik Super Beetle, który zapewnia mu dwukrotnie wyższą od oryginału moc i z pewnością przyda się na każdym wzniesieniu. Urocza jest patyna tego egzemplarza, dzięki niej samochód wydaje się być niezwykle autentyczny.
Czytaj dalej Volkswagen T1 Westfalia 1966 – 215000 PLN – Warszawa

Volkswagen Passat Variant B2 1986 – 33000 PLN – Poznań

Volkswagen Passat Variant B2 to przedstawiciel gatunku, który już niemal wyginął. O ile modele o kilka lat młodsze wciąż zalewają polskie ulice, to produkowana w latach 1979 – 1988 w Niemczech druga generacja to rzadkość. Większość przegrała walkę z rdzą, ale te które przetrwały, z pewnością są już wartymi uwagi klasykami. Podobnie jak B1, była konstrukcja oparta na modelu Audi 80 (tym razem B2), lecz tylko Volkswagen zdecydował się na odmianę kombi. To co niegdyś było główną zaletą tych samochodów, z czasem stało się przekleństwem. Doskonałe możliwości transportowe sprawiły, że ogromną większość Variantów po prostu zajechano na śmierć. Dziś taki Diesel, który przejechał zaledwie 140 tysięcy kilometrów i wciąż zachował oryginalny stan, to prawdziwy ewenement.
Czytaj dalej Volkswagen Passat Variant B2 1986 – 33000 PLN – Poznań

Volkswagen 1303 Karmann Cabrio 1975 – REZERWACJA

Garbus powstał jako wóz mający motoryzować Niemcy, lecz wkrótce oprócz spełniania wyłącznie praktycznych funkcji okazało się, że dobrze, gdyby mógł być również symbolem statusu szybko podnoszącego się po wojnie społeczeństwa. Tak narodził się pomysł na otwartą wersję, szybko zrealizowany na zlecenie Volkswagena w firmach Karosseriewerke Joseph Hebmüller Söhne oraz Wilhelm Karmann GmbH. Ten pierwszy miał sportowe kształty i nadwozie 2+2, powstał wyłącznie w 696 sztukach między 1949 a 1953 roku, a jego karierę przerwał poważny pożar fabryki w lipcu 1949, po którym nigdy nie udało się firmie stanąć na nogi. Drugi kabriolet to działo firmy karoseryjnej Karmann, a jego produkcja to lata 1949–1980 i dokładnie 331847 zbudowanych egzemplarzy. Był 4-osobowy, bogato wyposażony i stale rozwijany z kolejnymi latami. Volkswagen 1303 Karmann Cabrio w 1973 roku otrzymał już większość unowocześnień, w tym zmodernizowane zawieszenie, hamulce tarczowe z przodu, 12-voltową instalację elektryczną, panoramiczną giętą przednią szybę i nowy, mocny silnik o pojemności 1,6 l. Dzięki temu jeździ nim się już nieco sprawniej i pewniej, niż starszymi modelami, ale to co w Garbusach najważniejsze – piękne brzmienie chłodzonego powietrzem silnika typu bokser – jest tu wciąż obecne.
Czytaj dalej Volkswagen 1303 Karmann Cabrio 1975 – REZERWACJA

Volkswagen T2a Westfalia 1970 – 173500 PLN – Siemianowice Śląskie

O ile T1 to wybór największych entuzjastów modelu, o tyle Volkswagen T2a Westfalia jako model większy, mocniejszy, bardziej komfortowy i zdecydowanie bardziej praktyczny, może być fantastycznym pomysłem na letnie wojaże z klasyką w tle. To gwarantowane stylowe wakacje, choć tak odrestaurowany egzemplarz spokojnie można traktować po prostu jako piękny element kolekcji. W swojej pierwotnej formie, jako model przejściowy T2a z lat ’67-’70, może zauroczyć masą stylowych detali. Duże chromowane kołpaki, małe światła tylne z chromowaną obwódką, kierunkowskazy z przodu umieszczone tak jak w T1, pod reflektorami, duże logo VW. Zdecydowana większość tych uroczych kamperów, w szczytowym momencie aż 90%, znajdywała nabywców w USA. Stamtąd pochodzi również piękny egzemplarz prezentowany w ogłoszeniu. To wzorowo odrestaurowany egzemplarz, odtworzony zgodnie z oryginałem. Na jego pokładzie odnajdziemy rozkładane łóżko, lodówkę, umywalkę i kran z ręczną pompą, a także podnoszony dach pozwalający swobodnie poruszać się podczas biwaku, z rozkładaną kuszetką w górnej części. Aż kusi, by ruszyć przed siebie w poszukiwaniu przygody.
Czytaj dalej Volkswagen T2a Westfalia 1970 – 173500 PLN – Siemianowice Śląskie

Volkswagen T1 High-Roof Panel Van 1967 – SPRZEDANY

To były piękne czasy, kiedy marki motoryzacyjne słuchały rynku i reagowały na sugestie. Tak było i z Volkswagenem w roku 1947, kiedy to holenderski importer, Ben Pon, zaproponował inżynierom producenta furgonetkę, niedługo po wyprowadzeniu pierwszych Typu 1 w swoim kraju. Niemcom spodobał się ten pomysł i postanowili jak najszybciej zbudować prototyp. Nowa furgonetka dzieliła wiele elementów podwozia z Garbusa, lecz zyskała całkiem nową karoserię. Van był początkowo pomyślany jako użytkowy pojazd dostawczy, doskonale dostosowany do ciasnych europejskich ulic. Auto o niewielkich wymiarach, z małym promieniu skrętu, było bardzo potrzebne. Oferowano również wersję z przedziałem dla pasażerów, a niedługo potem pojawił się Microbus, który mógł funkcjonować jako samochód rodzinny. T1, zwany również jako Typ 2, ewoluował. Był tak udanym modelem, że Volkswagen w 1956 roku zbudował dedykowany zakład produkcyjny w Hanowerze. Typ 2 wystawiony na aukcji wyposażony został w niezwykłą konstrukcję z wysokim dachem, tzw. „Hochdach”. Wysokie drzwi boczne zapewniają dostęp do przestrzeni ładunkowej tak wysokiej, że można stać w środku. Biorąc pod uwagę ciężkie życie tych furgonetek, niewiele z nich przetrwało do dziś. Okaz wystawiony na sprzedaż zbudowany był na rynek niemiecki, wykończony w kolorze Dove Blue i wyposażony w kilka opcji, w tym białe zderzaki i pasy biodrowe. Furgonetka odnowiona w latach 2003-2004, prezentuje się niemal jak nowa, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Jako część kolekcji został spersonalizowany za pomocą winylowej grafiki Taj Ma Garaj. Pomalowany na biało bagażnik dachowy został wykonany na zamówienie i ma pasującą do niego drabinę, która pomaga podkreślić, jak wysoka jest ta wersja T1. Ten uroczy samochód wylicytowany został za 50400 dolarów, czyli około 202 tysiące złotych.
Czytaj dalej Volkswagen T1 High-Roof Panel Van 1967 – SPRZEDANY

Volkswagen New Beetle 2000 – SPRZEDANY

Uroczy, nowocześniejszy brat kultowego Garbusa, tak jak i jego poprzednik, zaskarbił serca odbiorców i zyskał wierne grono fanów. Nietuzinkowy design nadwozia New Beetle zaprojektowany był w Kalifornii przez J Maysa i Freemana Thomasa. Osadzony na płycie podłogowej Golfa IV, oferowany był od 1997 roku. Volkswagen New Beetle często traktowany był jako pierwsze auto, jak uroczy gadżet albo jako kolejne auto w rodzinie. Dziś też się może przydać w garażu. Powstał na fali mody na retro, lecz przede wszystkim był kompetentnym samochodem. Zwłaszcza z silnikiem 1,8 Turbo jeździł naprawdę doskonale. Właśnie taką wersję w bardzo dobrym stanie oferuje KlasykaGatunku.pl. Cena – rozsądna.
Czytaj dalej Volkswagen New Beetle 2000 – SPRZEDANY

Volkswagen Passat B3 1992 – 19999 PLN – Katowice

Przełom lat 80-tych i 90-tych. Wielkie zmiany po zjednoczeniu Niemiec. Jedna z największych gwiazd piłkarskich Niemiec, Andreas Thom, decyduje się na zakup nowego samochodu. Co to może być? Porsche? Sportowe BMW? Nie! Otóż jego wybór to Volkswagen Passat B3! Dokładnie ten Passat. Widać nie tylko na polskiej wsi robił szum 😉 W kolejnych latach samochód nabawił się wprawdzie zmian i modyfikacji, obejmujących m.in. tylne lampy, nacięcia na błotniku, spojler na tylnej klapie i szybie, tłumik czy instalacja gazowa, ale prominentny pierwszy właściciel w papierach pozostał.
Czytaj dalej Volkswagen Passat B3 1992 – 19999 PLN – Katowice