Volvo 1800 ES 1973 – 99000 PLN – Józefosław

Byli tacy, co nazywali je „shooting brake”, w Szwecji mówiono na nie „Fiskbilen”, a w Niemczech „Schneewittchensarg”. Tłumacząc na polski, było auto mogące przydać się na polowaniu, wyprawie na ryby, albo i na… pogrzebie królewny Śnieżki. Volvo mówiło o nim „the Beach car”, wyobrażając sobie parę turystów zabierających nim deski surfingowe na plażę. Volvo 1800 ES to realizacja projektu Jana Wilsgaard’a. Sylwetka Volvo 1800 ES jest niepowtarzalna i stylowa. Modyfikując pierwotne coupe serialowego „Świętego” wygospodarowano więcej miejsca na bagaż, bez uszczerbku na wizerunku i charakterze. Ciekawa jest tu tylna klapa, z całości wykonana z unoszonej tafli szkła. Oferowany od 1971 do 1973 roku model powstał jedynie w 8077 egzemplarzach. Jego żywot zakończyły rosnące wymagania dotyczące emisji spalin w USA. Volvo uznało, że lepiej zakończyć produkcję niż obniżać stopień kompresji i osiągi. Dziś to doskonały wybór dla tych, którzy z klasyka chcą po prostu korzystać. Samochód wygląda jak zdecydowanie bardziej egzotyczne, włoskie bądź brytyjskie klasyki, ale wyposażony jest w niezwykle trwałą i wytrzymałą mechanikę Volvo, taką samą, jak w popularnych modelach. Pod maską pracuje silnik B20, a mechaniczna, czterostopniowa skrzynia wyposażona jest w nadbieg dwóch najwyższych przełożeń. Mocy jest akurat tyle, by nie czuć się skrępowanym na drodze i móc czerpać przyjemność z jazdy.

Volvo 1800 ES
Rocznik: 1973
Przebieg: 97000 km
Pojemność: 2000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 125 KM

Cena: 99000 PLN

Volvo 1800 ES wyprodukowano w ilości 8078 sztuk, z czego do dzisiejszych czasów przetrwało jedynie ok. 3000 na całym świecie.
Z uwagi na bardzo niewielką skalę produkcji i znikomą ilość, która pozostała do obecnych czasów, auto stało się unikalne, kolekcjonerskie, przez co trudno dostępne.
Zdrowe blacharsko i sprawnie mechanicznie egzemplarze już osiągają bardzo wysokie ceny.

Przedmiotowy egzemplarz został sprowadzony z Kalifornii na przełomie 2019/2020 r.
Jest opłacony i zarejestrowany w Polsce (białe tablice).
Jego stan oceniam na 4+ w skali 6 stopniowej.
Auto jeżdżące, mechanicznie sprawne.
Po przyjeździe do Polski został zrobiony przegląd z wymianą płynów i olei. Silnik pracuje perfekcyjnie.
Brak oznak korozji, za wyjątkiem kilku małych purchelków na progu (auto całkowicie zdrowe). Lakier w ładnym stanie. Deska rozdzielcza do naprawy.

Naprawdę bardzo ładny egzemplarz, w takim stanie zachowania trudno dostępny.
Ze wszystkimi pytaniami zapraszam do kontaktu.

Telefon: +48 600 990 070
Miejscowość: Józefosław