Volvo 240 Estate 1987 – 30800 PLN – Warszawa

Volvo 240 Estate ma wiele cech pojazdu, gotowego towarzyszyć właścicielowi przez wiele lat. Jest idealny dla tych, którzy lubią rozwiązania proste, praktyczne, sprawdzające się przez lata i nie znoszą w życiu żadnych zmian. Dla tych, którzy nie muszą się spieszyć, docenią wygodne fotele i praktyczną przestrzeń bagażową. Takim właśnie człowiekiem był Ingvar Kamprad, który Volvo 240 kupił w 1993 roku i jeździł nim przez 20 lat. Podobnie właściciel prezentowanego Volvo kupił je 7 lat temu i z racji wieku – przeprowadził w nim szeroko zakrojone prace remontowe, zarówno blacharsko-lakiernicze, jak i mechaniczne. Auto odwdzięczyło się bezawaryjnością, i oby równie dzielnie służyło u kolejnego właściciela.

Volvo 240
Rocznik: 1987
Przebieg: 430000 km
Pojemność: 2300 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 113 KM

Cena: 30800 PLN

Wyposażenie:
– klimatyzacja,
– Nivomaty,
– światła przeciwmgielne przednie Bosch,
– obrotomierz,
– zegar analogowy,
– termometr zewnętrza analogowy,
– elektryczne szyby przednie i tylne,
– elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka,
– podgrzewane przednie fotele,
– roleta przestrzeni bagażowej,
– hak,
– snowcaps,
– gaśnica.

Auto kupione w lipcu 2014 r. pod Warszawą od miłośnika marki, przeszło pełną renowację blacharsko-lakierniczą oraz mechaniczną:
– lakierowanie całego nadwozia,
– zabezpieczenie podwozia i profili zamkniętych,
– wymiana wszystkich elementów metalowo-gumowych,
– wymiana sprężyn i amortyzatorów,
– remont hamulców przód i tył,
– wymiana łożysk w piastach,
– wymiana układu wydechowego,
– remont silnika – niezniszczalny redblock, więc była to przesada,
– naprawa/wzmocnienie włóknem szklanym i żywicą epoksydową kieszeni na drzwiach,
– regeneracja foteli,
– doszycie kieszeni na oparciu foteli,
– wymiana głośników na Pioneery,
– inne drobne, typu wycieraczki.

Dokumenty:
– instrukcja obsługi,
– książka Haynes,
– dokumentacja na zabytek,
– wyciąg z badania zbieżności i sztywności karoserii,
– katalogi itp. .pdf

w komplecie:
– dwa kluczyki – zgodne z oryginałem,
– koła zimowe – felgi stalowe i kołpaki,
– dużo drobiazgów,
– podstawowe części zamienne.

Z wad należy wymienić: udział w dwóch stłuczkach (po obu wykonano profesjonalna naprawę blacharsko-lakierniczą), brak radia (nie było oryginalne i był zamiar je wymienić), konieczność założenia nowej centalki zamków i niedziałający od pewnego czasu licznik kilometrów (najpewniej zimne luty, do naprawienia).

Do założenia przygotowane są po części:
– podłokietnik z uchwytem na napoje,
– składana krata bagażnika.

Auto użytkowane na co dzień na dojazdy do pracy z tzw. autostradowym przebiegiem.

Latem 2019 podróż życia dookoła Bałtyku. Auto przejechało 5500 km, spalił 307 l paliwa i ani razu nawet nie zakaszlało ze zmęczenia. Po tej wyprawie garażowany i jeżdżony już tylko niedzielnie.
Robiony na wieczność u siebie, bez oszczędności.

Cena zgodna z wyceną rzeczoznawcy.
Do obejrzenia w Warszawie, na Sielcach – okolice WFDiF.

Telefon: +48 600 853 547
Miejscowość: Warszawa