Volvo 240 GL 1991 – 14500 PLN – Mysiadło

Volvo 240 GL to prawdziwie nieśmiertelna szwedzka cegła. To konstrukcja, której korzenie sięgają lat 60-tych, choć świetnie sprawdza się i dziś. Będąc w sprzedaży do lat 90-tych była żywym klasykiem i podobnie jak przykładowo Garbus 10 lat wcześniej, była wybierana przez tych, którzy cenili rozwiązania sprawdzone, trwałe, ponadczasowe, nie poddające się zmieniającej się modzie. Tu w parze z ponadczasowymi kształtami otrzymujemy tylny napęd oraz silnik o solidnej pojemności, niemałej mocy i legendarnej trwałości.

Volvo 240 GL
Rocznik: 1991
Przebieg: 250000 km
Pojemność: 2316 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 115 KM

Cena: 14500 PLN

Wyposażenie:
– elektrycznie sterowane lusterka,
– centralny zamek,
– oryginalne radio,
– światła przeciwmgłowe,
– odkręcany hak holowniczy,
– elektryczne szyby z przodu (założone przez właściciela w Niemczech)

Volvo w bardzo dobrej kondycji.
Mechanika idealna, blacharka prawie idealna, bez rdzy, tylko drobne mankamenty z racji wieku.
Najlepszy silnik 2,3 l na wtrysku tzw. “red block” nie do zajechania.
Działa praktycznie wszystko, oprócz tempomatu.
Szykowałem na długie lata dla siebie, ale znalazłem Volvo 264 i musiałem je mieć.

Gdy go kupowałem na wiosnę tego roku, był w bardzo dobrym stanie, zrobiłem tylko trochę kosmetyki.
Udało mi się uruchomić:
– licznik przebiegu, który nie działał, dlatego nie wiem jaki jest oryginalny (trzeba założyć 250-300 tys. km – silnik nie bierze praktycznie oleju),
– zamieniłem zegar na obrotomierz, mały zegarek (oryginalny jest na środku konsoli),
– spryskiwacze i wycieraczki reflektorów przednich,
– halogeny

Poza tym wymieniłem na nowe:
– w zawieszeniu tuleję główną (prawy tył)
– termostat
– prawą poduszkę amortyzatora
– płyn we wspomaganiu
– uszczelki (skrobaki) w drzwiach przednich i tylnych lewa strona.

Obecnie nic nie trzeba robić, samochód pięknie jeździ, jest naprawdę dynamiczny.
Mały mankament estetyczny: to połamana kieszeń plastikowa w prawych przednich drzwiach (ostatnie zdjęcie) oraz brak chromowanej listwy narożnej lewej nad tylnym zderzakiem.
Aaaa i jeszcze środek – tapicerka oryginalna jak nowa.
Opony w dobrym stanie całoroczne.

Historia:
W Niemczech jeden właściciel do 2014 roku.
Zarejestrowany w Polsce w grudniu 2014.
Jeden właściciel do marca 2016 i później ja.

Naprawdę polecam, nowy właściciel nie będzie zawiedziony.

Telefon: +48 730 414 814
Miejscowość: Mysiadło