Volvo 740 Turbo 1989 – SPRZEDANE

Volvo 740 Turbo to szwedzka cegła, która zawsze była uwielbiana przez tunerów na całym świecie. Jej silniki uchodziły za niezwykle wytrzymałe, a poddane modyfikacjom mogły swobodnie dwukrotnie powiększyć generowaną moc. Wzorowy przykład w ogłoszeniu. Blok silnika z natryskiem oleju na denka tłoków, kute korbowody, odpowiednie tłoki, zmodyfikowana głowica. W tej chwili 350 KM i tylny napęd, w zestawieniu z manualną skrzynią to zabawka, która pozwoli na swobodny drift nawet na suchej nawierzchni. Ten łoś jest szalony, mimo że dla przeciętnego kierowcy wygląda jak kombi emeryta, albo wół roboczy ekipy budowlanej. Niejeden na ulicy się zdziwi!

Volvo 740 Turbo
Rocznik: 1989
Pojemność: 2316 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 350 KM

Wyposażenie:
– elektryczne szyby P+T,
– zamek centralny,
– szyberdach,
– skórzana tapicerka foteli,
– podgrzewane fotele przednie

Klasyczne rodzinne kombi z lat osiemdziesiątych, wydanie na rynek USA.

Przybył do Polski z New Jersey lata temu, po latach świetności trafił w ręce zaprzyjaźnionego pasjonata marki z Płocka, właściciela co najmniej kilkunastu wozów z pod znaku Volvo.

Silnik przeszedł remont i terapię wzmacniającą, która pozwala aktualnie wygenerować 350 KM i 420 Nm, a ma potencjał na 400+ KM. Remont i wzmocnienie polega na wymianie kluczowych elementów, takich jak korbowody na kute H-beam, śruby korbowodów ARP2000, tłoki turbo FK std, blok B230FK std honowany z natryskiem oleju na denka tłoków.
Pierścienie nowe std, panewki King-Racing nowe std, głowica po wymianie zaworów na większe i po portingu została przygotowana w firmie Dziak Motorsport.
Most jest ze szperą Hydralock, silnik w powietrze zasila oryginalny Garrett gtx3076, duży intercooler i zmodyfikowany kolektor ssący. Paliwem zasila bardzo wydajna pompa używana w motorsporcie, 3 razy wydajniejsze od seryjnych wtryskiwacze, ogólnie silnik ma potencjał na ponad 400 KM.

W aucie automatyczna skrzynia biegów została zastąpiona manualną M90.

Układ wydechowy został zbudowany w całości ze stali nierdzewnej.

Zawieszenie jest uzdrowione nowymi amortyzatorami Bilstein, została wymieniona też część elementów gumowych zawieszenia oraz sprężyny na krótsze niż seryjne, dołożony został też drążek Panharda z regulacją.

W układzie hamulcowym zostały wymienione wszystkie tarcze, klocki, szczęki, linka ręcznego, pompa hamulcowa, przewody przednie elastyczne w oplocie stalowym. W zaciskach hamulcowych klocki mintex.

Wewnątrz została zregenerowana podsufitka, wymienione pasy bezpieczeństwa na europejskie.

Dołożone 3 wskaźniki w miejscu na radio, temperatura oleju, EGT i doładowanie. Wskaźniki można zdemontować odkręcając 4 śrubki.

Aktualny fotel kierowcy to w tej chwili oryginalny, skórzany, niestety nie działa w nim podgrzewanie. Mam też dla nowego właściciela auta oryginalne pasy bezpieczeństwa USA.

Z dodatków posiadam akcesoryjny snowcap, lotkę tylnej klapy od serii 240 i dokładki zderzaka przedniego.

Przegląd techniczny aktualny do września 2019, niskie oc niecałe 300 zł/rok ważne do końca stycznia 2019.

Do poprawy blacharskiej/lakierniczej po poprzednich właścicielach komora silnika po lewej stronie i lewy przedni błotnik. Prawa podłożnica pod nogami pasażera wymaga wstawienia łatki wielkości 10×4 cm.
Poza tym karoseria jest w bardzo dobrym stanie, ocynkowana, naprawdę bez zarzutów. Z zewnątrz powłoka lakiernicza w mojej ocenie jest także w bardzo dobrym stanie, dobrze byłoby nałożyć powłokę ochronną. Kilka drobnych zdrapek, jedno wgniecenie też są oryginalne, jak na prawie 30-to letnie auto jest naprawdę nieźle. Prawa tylna lampa w stanie dostatecznym, nowy właściciel dostanie drugą w stanie bardzo dobrym. Wkłady reflektorów wymienione zostały na nowe europejskie, nowe też zostały zamontowane lampy pozycyjne.

Ogólnie nie wymaga inwestycji, sprawny, pewny youngtimer w świetnej kondycji. Nowy właściciel na pewno znajdzie kilka detali do poprawy, chociażby z nudów. Na ulicy świetnie daje sobie radę ze współczesnymi szybkimi i drogimi samochodami.

Takich samochodów na Polskich drogach i nie tylko, jest już naprawdę niewiele. Polecam, frajda z jazdy niesamowita.

Właśnie ten wóz wystąpił w jesiennej ramówce 2018 TVN Turbo. Przegląd techniczny przeszedł wzorowo z końcem sierpnia.