Volvo 760 GLE 1989 – 15999 PLN – Głuchołazy

Volvo 760 GLE to bardziej luksusowa odmiana modelu 740, wyróżniająca się bogato wyposażonym wnętrzem ze skórzaną tapicerką oraz w wersji poliftowej zmodyfikowanym, wielowahaczowym (bardziej komfortowym) tylnym zawieszeniem. W parze z tymi atrakcjami klienci otrzymywali również jednostkę R4 Turbo (najlepszy wybór) albo V6 konstrukcji Peugeot-Renault-Volvo. Ten ostatni silnik znalazł zastosowanie w niezliczonej ilości modeli wielu producentów, lecz nigdy nie uważany za konstrukcję przystającą trwałością do produktów, jakie oferowało Volvo. Daleko mu było do popularnych czterocylindrowych „red block’ów”, benzynowych jednostek gotowych działać do końca świata i o jeden dzień dłużej. Właściciel tego egzemplarza postawnowił skorygować „wadę fabryczną” zmienijąc silnik, a dzięki pracom renowacyjnym samochód prezentuje się wciąż wyjątkowo okazale.

Volvo 760 GLE
Rocznik: 1989
Przebieg: 200000 km
Pojemność: 2300 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 115 KM

Cena: 15999 PLN

Wyposażenie:
– skórzana tapicerka,
– elektryczne szyby i lusterka,
– ABS,
– hak

Chciałbym zaprezentować Państwu moje Volvo 760 GLE z 1989 roku.

Limuzyna po pracach renowacyjnych wykonanych przeze mnie w sierpniu 2016 roku.
Zakres prac:
– kompletna naprawa blacharsko-lakiernicza całej karoserii oraz podwozia wraz z konserwacją i zabezpieczeniem antykorozyjnym,
– wymieniony wydech,
– zregenerowane alufelgi,
– odnowione zderzaki.

Posiadam dokumentację około 100 zdjęć auta przed, jak i w trakcie tych prac do wglądu.
Jak widać ze zdjęć pięknie się prezentuje w tym białym kolorze.
Błyszczące chromy na zderzakach oraz nowe oryginalne tylne lampy specjalnie sprowadzane ze Szwecji dodają szyku.
Volvo oczywiście sprawne techniczne.

Silnik 4 cylindrowy red block o mocy 115 KM w bardzo dobrym stanie, idealnie współpracuje z automatyczną skrzynią biegów.
Zestaw napędowy czyli silnik i skrzynia biegów w całości pochodzi z Volvo 740, ponieważ oryginalny silnik o pojemności 2.8 V6, który był w tym aucie skończył się kilka lat wcześniej.
Całej tej przekładki dokonał jeszcze poprzedni właściciel i powiem szczerze to był trafny wybór, ponieważ oryginalne silniki 2.8 V6 nie sprawdzały się w tych autach, dość często ulegały awarii, a koszt naprawy był nieopłacalny.

Fotele i kanapa z czarnej skóry, ładne boczki i ładna podsufitka – nic tutaj nie poprawiałem.
Fotel kierowcy jedynie wymaga małej korekty, ale to zostawiam już przyszłemu właścicielowi.
Całe wnętrze oceniam na 4+.

Volvo z tej serii to prawdziwy rarytas na naszych drogach, a w takim stanie jak prezentowany egzemplarz z powodzeniem może zawieźć np. parę młodą do ślubu.
Dodatkową ciekawostką jest fakt, że zanim Volvo trafiło w prywatne ręce było użytkowane przez Urząd Ochrony Państwa (informacja, którą przekazał mi poprzedni sprzedający).

Volvo jeśli nie zostanie sprzedane chętnie przyjmie takie zlecena na wypożyczenie go do filmów, teledysków oraz innych imprez.

Telefon: +48 774 393 089
Miejscowość: Głuchołazy

2 myśli nt. „Volvo 760 GLE 1989 – 15999 PLN – Głuchołazy”

  1. wrzucę łyżkę ( może nawet i wazową ) dziegciu do tej beczki miodu:
    – co się stało z konsolą centralną tego auta – jakiś granat tam wybuchł ?
    – szkoda że przy przekładaniu silnika ktoś na chama wyciął sprężarkę od klimatyzacji, zostawiając ‚piękne’ nawet nie zaślepione końcówki instalacji czynnika
    – wycieraczki na reflektorach w pozycji spoczynkowej założone w drugą stronę, trzeba się bardzo postarać by silniczki pracowały poprawnie przy tym układzie
    – dekle do tych felg z logo volvo kosztują grosze, nawet nowe
    – te logotypy na błotnikach przednich, a nie, czepiam się one jednak tam były czasami
    – progi, nie one nie powinny być pomalowane, jak już robisz ( nie wiem czemu ) malowanie całego nadwozia to chociaż można postarać się zachować pozory oryginału

    mógłbym tak jeszcze pewnie sporo wyliczać…

    teraz tak, nie czepiam się, po prostu trafiłeś na człowieka maniakalnie zakochanego w Volvo ogólnie a w serii 7xx / 9xx
    od ’92 roku jeździłem tylko tymi samochodami, i wk(urzam) się gdy widzę takie zbezczeszczenie dokonane w fajnym aucie.

    sorry, tyle w temacie

    ps. odejmij tą jedynkę z przodu, akurat trzeba będzie tyle poświęcić by to auto nabrało należnego mu blasku, i nie mówię tu o chromach czy lakierze.

  2. Giełdo Klasyków, domyślam się, że Waszym celem jest pozycjonowanie się w roli miejsca dla entuzjastów motoryzacji. Miejsca godnego zaufania i grupującego wyselekcjonowane ciekawostki. I zapewne stąd interesujący wstęp i informacje o silniku R4 i V6. A poniżej prezentacja żenującego ulepu.

    Do tego co pod ogłoszeniem napisał mike dorzucę jedno – silnik na zdjęciach to B23F, w tej konfiguracji produkowany przez jeden rok w 1984, montowany w 240 i 740. Podawanie przebiegu w tym wypadku mija się z celem lub delikatnie mówiąc wprowadza w błąd. Wycięte elementy, to moim zdaniem nieudana próba przeróbki silnika na wersję B23FT (tak, T jak Turbo). O wysokich aspiracjach właściciela świadczy też stożkowy filtr powietrza i groźna końcówka wydechu. Silnik całkiem udany, jednak ze względu na podniesiony stopień sprężania w stosunku do wersji z manualem (do 10.3 – taka podpowiedź, gdyby ktoś chciał jednak to kupić) bardzo wrażliwy na jakość paliwa.

    28-letnie volvo z 33-letnim silnikiem to „towar” skierowany do bardzo specyficznego klienta i próba koloryzowania, czarowania rzeczywistości, by nie rzec nabijania w butelkę nie ma żadnego sensu – nie tylko nie zda egzaminu, ale potrafi zemścić się okrutnie.
    GD – rozumiem, że żyjecie z ogłoszeń, ale zachęcanie do kupna czegoś takiego mocno podważa Waszą wiarygodność.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Najciekawsze samochody klasyczne, youngtimery i przyszłe klasyki na sprzedaż.