Volvo 780 Bertone Coupe 1987 – SPRZEDANE

Zaprojektowane przez Bertone Volvo 780 jest doskonałym materiałem na future classic. Produkowane jedynie w niskiej serii charakteryzowało się elegancką linią nadwozia i obłędnie luksusowym wnętrzem. W ogłoszeniu mamy możliwość nabycia egzemplarza w wyjątkowo okazyjnej cenie. Choć nie jest on wolny od wad, wyczerpujący opis pozwala nam dobrze przemyśleć decyzję przed zakupem.

Rok produkcji: 1987
Przebieg (km): 231000
Pojemność silnika (cm3): 1986
Moc silnika (KM): 160
Rodzaj paliwa: Benzyna + LPG
Kolor: Czarny
Informacje dodatkowe: Sprowadzony
Stan: Używany
Uszkodzony: Nie

Jeśli przeglądasz tą ofertę, pewnie jesteś zapalonym miłośnikiem marki Volvo (jak ja), lub po prostu szukasz samochodu wyjątkowego, niebanalnego i bardzo unikalnego, który w dodatku będzie dobrą lokatą.
Jeśli należysz do pierwszej grupy, zapewne wiesz wiele o tym modelu, lub wiesz gdzie znaleźć informacje na jego temat. Jeśli natomiast należysz do grupy drugiej, pozwól, że opiszę pokrótce historię
Volvo 780 Bertone…

“W marcu 1985 roku, Volvo zaprezentowało rezultat współpracy pomiędzy Szwecją, a Włochami. Mówiono wówczas, iż jest to włoski styl połączony ze szwedzką techniką. Współpraca dotyczyła modelu 780, który został
zaprojektowany i zbudowany w fabryce Bertone w Turynie. Prezentacja samochodu odbyła się na stoisku Volvo na Genewskich Targach Motoryzacyjnych. Nowy model nie był pierwszym z serii coupe szwedzkiego producenta.
Przed nim były takie modele jak 1800 czy 262C, który również został zaprojektowany we Włoszech przez Carrozzeria Bertone.
Volvo 780 jak na tamte czasy było niezwykle komfortowe, zarówno pod względem właściwości jezdnych, ale też i wyposażenia, które było w standardzie. Większość funkcjonalnych rzeczy, posiadało napęd elektryczny,
np.: regulacja siedzeń, lusterka czy szyberdach. Samochód posiadał także klimatyzację, ABS, komputer pokładowy oraz zaawansowany zestaw car-audio. Auto nie było tanie, kosztowało 290.000 SEK,
co było równowartością dwóch modeli Volvo 760 GLE! Do wyboru były trzy silniki, dwa benzynowe i jeden wysokoprężny.
Samochód był skierowany głównie na rynek USA i Japonii oraz kliku krajów europejskich, w tym Szwecji. Produkcja samochodu została zakończona w 1990 roku, a liczba wyprodukowanych pojazdów wyniosła 8518 sztuk. Dzisiaj samochód jest mocno poszukiwanym egzemplarzem kolekcjonerskim przez miłośników marki Volvo.”
– źródło http://www.automobilia.pl/25-lat-temu-na-targch-motoryzacyjnych-w-genewie-zaprezentowano-volvo-780.html

więcej o modelu tutaj: http://www.reocities.com/MotorCity/Garage/6570/
tutaj: http://www.vlvworld.com/indexframe.html?700/Production780.htm
lub w numerze 02/2013 czasopisma CLASSICAUTO

Zgodnie z informacjami jakie odnalazłem, ponad 5000 sztuk z wyprodukowanych we Włoszech aut, sprzedanych zostało w sieci dealerskiej Volvo w USA.
Ilość egzemplarzy sprzedanych na rynek europejski szacuje się na 3500 sztuk (dostępne dane są sprzeczne, jedne podają produkcję na poziomie 8518 sztuk, inne 9215 aut)
Z owych 3500 szt Volvo Europejskich, jak nietrudno się domyślić, ocalało do dziś stosunkowo niewiele.

Model który oferuję opuścił fabrykę w 1987 roku. Numer nadwozia mówi jasno, że jest to jedna z ostatnich sztuk ze “starą” deską rozdzielczą sprzed modernizacji, która miała miejsce w 1988 roku.
Samochód posiada silnik benzynowy 2.0 TURBO o oznaczeniu producenta B200ET – osiągający 160KM – co nawet na obecne czasy nie jest złym wynikiem.
Wyposażenie auta:
– centralny zamek
– elektryczne szyby (sprawne)
– elektryczne lusterka (sprawne)
– elektryczna antena (silnik sprawny, słychać jak pracuje, jednak antena się nie wysuwa, prawdopodobnie wystarczy wymienić tzw bat – cięgło)
– elektrycznie sterowane fotele przednie w kilku płaszczyznach, z elektrycznym odjechaniem fotela i powrotem do pozycji po wyjściu pasażera z tyłu! (fotel kierowcy do poprawek, działa posuw w 1 jednym kierunku, fotel pasażera w pełni sprawny)
– elektrycznie otwierany i zamykany szyberdach (sprawny)
– tempomat (sprawny)
– OVERDRIVE – elektrycznie włączany 5ty bieg (przycisk na gałce zmiany biegów)
– podgrzewane fotele przednie (niestety nie wiem czy sprawne, lampka przełącznika świeci, lecz fotel raczej nie grzeje)
– podświetlane otwierane osłony słoneczne (sprawne)
– oświetlenie tylnej kanapy lampkami dedykowanymi, lewa i prawa strona uruchamiane włącznikiem na tylnym boczku (sprawne)
– wycieraczki lamp przednich (sprawne)
– klimatyzacja (nie chłodzi, nie znam przyczyny)
– skórzana tapicerka w dobrym stanie (jedynie fotel kierowcy nosi oznaki użytkowania, tylna kanapa jest jak nowa, fotel pasażera jak w aucie po przebiegu 50-100tys km)
– wspomaganie kierownicy
– lampki oświetlające podłogę pod fotelem pasażera i kierowcy (sprawne)
– podświetlane zapięcia pasów przy podłokietniku (sprawne)
– oryginalne alufelgi dedykowane dla tego modelu (stan bardzo dobry) z bardzo dobrymi oponami MICHELIN (koło zapasowe również)
– oryginalne dywaniki zapinane w podłodze
– jeden oryginalny kluczyk (drugi dorobiony)
– samochód posiada instalację LPG – jedni potraktują to jak zaletę, inni jako największą wadę – ale takiego go już kupiłem (instalacja jest sprawna)

Wady:
– samochód do ogólnych poprawek blacharsko-lakierniczych
– uszkodzony – złamany fotel kierowcy
– mocowanie boczka drzwi kierowcy do poprawy
P.S (listwa tylnego błotnika prawego jest, lekko zgięta ale jest, kwestia jej umiejętnego naprostowania i założenia, drzwi prawe nie są wgięte, uszkodzona i lekko zagięta jest tylko listwa)

Stan prawny auta:
– auto sprowadzone przeze mnie zimą 2012, opłacona akcyza, zrobione tłumaczenia, dokument VAT-25, niezarejestrowany w kraju

Przebieg:
231000km – zużycie samochodu przekonuje, że raczej realny i prawdziwy

O aucie:
Samochód odpala, jeździ (w dodatku bardzo żwawo, wyraźnie czuć, że turbo jest sprawne). skręca, hamuje…. Innymi słowy jest po prostu sprawny i można się nim normalnie poruszać. Nie jest on ani uprany, ani czyszczony, ani picowany.
Wychodzę z założenia, że jeśli go kupisz, z pewnością sam będziesz chciał to zrobić, a ja nie mam prawa odbierać Ci tej przyjemności z pielęgnacji i dopracowywania auta. Samochód parkuje w garażu.
Nie znalazłem na nim większych od 1-groszówki śladów rdzy. Mechanicznie nie jestem w stanie opisać jego stanu gdyż nie byłem nim nawet na żadnym przeglądzie u mechanika.

Niestety ja nie mam czasu, którego wymaga posiadanie takiego samochodu, nie mam możliwości cieszenia się nim, a tym bardziej dopracowania go do ideału co było moim celem, odkąd kupiłem to auto jechałem nim może 5-6 razy.
Jak każdy facet jestem małym chłopcem, który lubi bawić się autkami, ale problem polega na tym, że liczba zabawek przewyższa już moje możliwości (posiadam m.in jeszcze 2 inne Volva), niestety czas dorosnąć…

Nie muszę sprzedać tego auta, więc jeśli chcesz oferować śmiesznie niskie pieniądze – nie dzwoń, szkoda naszego czasu, znam wartość rynkową tego modelu, szczególnie że ilość tych aut w Polsce można by policzyć na palcach maxymalnie 2 rąk.
Jeśli chcesz tylko pooglądać, bo fascynuje Cię model – nie piszę tego złośliwie – również nie dzwoń – polecam muzeum Volvo w Goteborgu, wstęp jedynie 20 koron szwedzkich – a wrażenia i widoki bezcenne dla miłośnika marki.
Jeśli szukasz “igły”, “cukierka” czy jak lubią pisać handlarze “lalki” zapraszam do naszych zachodnich sąsiadów – ceny lalek zaczynają się od 8000 a kończą na 14000 Euro.

Sprzedaż:
Cena za ten samochód to 16,500zł do negocjacji tylko na miejscu
Dlaczego więc tak tanio? Umiem liczyć i jestem świadomy kosztów jakie musi ponieść nowy nabywca, by w pełni cieszyć oko.
Jeśli jesteś gotów na taki wydatek, który zapewne jest dopiero początkiem inwestycji, zapraszam do kontaktu.
Możliwa jest również zamiana na auto do codziennej jazdy, tylko współczesne Volvo lub Saab, tylko benzyna, od 2006 wzwyż, automat, kombi. Ewentualnie Volvo 240 w kombi, tylko benzyna, najlepiej automat.