Volvo 850 R 1996 – 32500 PLN – Trzcianka

Volvo 850 R (Racing) swoją nazwę otrzymało w 1996 roku dla uczczenia rywalizacji firmy w serii wyścigowej WTCC. Był to ostatni rok produkcji modelu i zarazem jego najmocniejsza w historii wersja. Pięciocylindrowy silnik o oznaczeniu B5234T4 połączono z turbosprężarką Mitsubishi TD04HL-16T i manualną skrzynią M59 z dyferencjałem o ograniczonym poślizgu. W efekcie dane techniczne mówią o mocy 250 KM, momencie obrotowym 350 Nm, przyspieszeniu 0-100 km/h równym 6,7 s i prędkości maksymalnej 250 km/h. Nawet po ponad 20 latach ten kanciaty sedan niejednego może zadziwić po starcie ze świateł. W ogłoszeniu jedna z około 9000 wyprodukowanych sztuk, w “najszybszym” czerwonym kolorze, z jasnym wnętrzem łączącym skórę licowaną i Alcantarę. To absolutnie wyjątkowe i niepowtarzalne połączenie osiągów, kanapowej wygody i urody meblościanki.

Volvo 850 R
Rocznik: 1996
Przebieg: 373500 km
Pojemność: 2300 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 250 KM

Cena: 32500 PLN

Wyposażenie:
– centralny zamek,
– boczne i przednie poduszki powietrzne,
– autoalarm + brake glass sensor,
– el.szyby przód i tył,
– rolety szyb bocznych i tylnej,
– el. i podgrzewane lusterka boczne,
– fotele skóra + alcantara,
– kierownica skórzana z regulacją wysokości,
– fotele przednie elektr. z pamięcią, podgrzewane,
– podłokietnik skóra ze schowkiem,
– tylna kanapa podgrzewana, z podłokietnikiem, składana 2/3,
– oświetlenie kabiny przód, tył, nogi, drzwi,
– daszki p/słoneczne z lusterkami, podświetlane,
– czujnik niezapiętych pasów,
– klimatyzacja automatyczna dwustrefowa,
– nawiew dodatkowego świeżego powietrza na kierowcę,
– radio CD, MP3, kaseta “premium sound”,
– zmieniarka na 6 płyt w bagażniku,
– 8 głośników, wzmacniacz,
– komputer pokładowy (spalanie chwilowe, średnie, temp. zewnątrz, trip, zasięg),
– tempomat,
– wycieraczki z automatycznym ustawianiem czasu pracy,
– dodatkowy przełącznik do halogenów dalekosiężnych,
– dodatkowy przełącznik chowania anteny,
– kontrola trakcji,
– el. regulacja reflektorów przednich,
– wycieraczki i spryskiwacz reflektorów,
– funkcja “coming home”,
– halogeny p/mgłowe,
– postojowe podgrzewanie silnika i wnętrza kabiny (230v),
– ABS.

Po samochód poleciałem osobiście do Szwecji rok temu.
Jest to oryginalne Volvo 850 R z 1996 r., rok modelowy 1997.
Poprzedni właściciel wymienił układ wydechowy na sportowy 3″ (z katalizatorem), założył zmodyfikowany regulator ciśnienia doładowania (ATM Tech).
Samochód poza tym zachowany jest cały w oryginale, wszystkie szyby, szybki i lusterka datowane są na listopad 1996 r., cały czas jeżdżony i serwisowany w Volvo w Szwecji.
Przyjechał na nowych Yokohamach S-drive.

Po sprowadzeniu auta wymieniłem rozrząd i nagrzewnicę (serwis Volvo), zregenerowałem turbinę, wymieniłem przednie tarcze z 280 na 305 mm, tylne na nowe, nowe klocki, regeneracja zacisków, przewody hamulcowe w oplocie stalowym, płyn RBF600.
Olej wymieniany co 7500 km Valvoline 5w50, nowe oryginalne świece, przewody, kopułka z palcem.
Klimatyzacja po serwisie, filtry tylko oryginalne, Bosch lub Mann.

Auto służy na codzienne dojazdy do pracy, wymaga już odnowienia lakieru, fotele proszą się pomału o renowację (szczególnie alcantara).
Wszystko pozostałe działa i jest w doskonałej kondycji.
Na dokonane naprawy posiadam faktury.
Dokładam nowe tuleje tylnego zawieszenia, felgi na podmianę Amalthea, no i rarytas – komplet elektrycznie składanych lusterek.

Nowy właściciel, nawet po odnowieniu go, na pewno nie straci.
Aha, brak ograniczenia prędkości powyżej 250 km/h.

Telefon: +48 504 035 002
Miejscowość: Trzcianka