Volvo V70 2000 – SPRZEDANE

Volvo V70 pierwszej generacji debiutowało pod koniec 1996 roku, zastępując odnoszące wiele sukcesów kombi modelu 850, dostępne od 1993 roku. Auto otrzymało wiele ulepszeń, zarówno pod kątem bezpieczeństwa, jak i wyposażenia czy stylistyki. Auto otrzymało nowe wnętrze i aerodynamiczny front nadwozia, choć zachowano charakterystyczną dla marki, pionową tylną szybę i wysoko poprowadzoną linię dachu. To zapewniło doskonałą uniwersalność i możliwości przewozowe. Dość powiedzieć, że pojemność przestrzeni bagażowej po złożeniu tylnych siedzeń rosła do 1,6 m³. Liczba wyprodukowanych sztuk to 319832 – niemało, choć ilość zadbanych egzemplarzy wciąż maleje. Ten egzemplarz pochodzi z końcówki produkcji, miał dotąd jedynie dwóch właścicieli, a od 18 lat jest w jednych rękach.

Volvo V70 I
Rocznik: 2000
Przebieg: 260000 km
Pojemność: 2435 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 170 KM

Wyposażenie:
Kontrola trakcji
System antykradzieżowy
Wspomaganie kierownicy
Centralny zamek
Elektryczne szyby
Klimatyzacja z przodu
ABS
Tempomat
Podgrzewane fotele z przodu oraz tylna kanapa
Podgrzewane lusterka
Relingi

Wyjątkowy egzemplarz Volvo V70 I, 03/2000.

Dlaczego wyjątkowy? Ponieważ to jeden z ostatnich egzemplarzy tego legendarnego modelu, jaki wyprodukowano w fabryce w Goeteborgu. W marcu 2000 roku miała miejsce premiera Volvo V70 II, który ze swoim starszym bratem niewiele miał już wspólnego. Wystawiony przeze mnie pojazd trafił do Polski prosto ze skandynawskiej fabryki jako samochód służbowy dyrektora polskiej filii jednego z największych szwedzkich przedsiębiorstw. Dwa lata później wykupiłem go od firmy, co było możliwe tylko dlatego, że również byłem w niej zatrudniony. Oznacza to, że auto miało tylko dwóch właścicieli, a od 18 lat jest użytkowany w jednych rękach.

Pod maską znajduje się 5-cio cylindrowy silnik o pojemności 2,4 litra, dla którego 500 tys. kilometrów bezawaryjnej jazdy jest niemal normą. W prasie motoryzacyjnej nierzadko można spotkać informacje o egzemplarzach, które przejechały 1.000.000 km.

Jedyne poważne naprawy, jakie do tej pory musiało przejść Volvo, to regeneracja przepustnicy oraz wymiana sprzęgła.

Samochód miał lakierowane oba zderzaki, drzwi bagażnika, oraz lewy błotnik i tylne drzwi – podczas manewrowania na podwórku nie zwróciłem uwagi na nową poręcz zainstalowaną przed wejściem do klatki schodowej.

Auto jest w ciągłej eksploatacji i żeby wizualnie móc czerpać pełną przyjemność z jego posiadania niezbędna byłaby polerka oraz lakierowanie przedniego zderzaka (widoczne na zdjęciach zarysowania z prawej strony są efektem zeszłomiesięcznej szkody parkingowej spowodowanej nie z mojej winy).