Volvo V70 R 2004 – 38000 PLN – Warszawa

Szwedzkie kombi w większości wersji można traktować jako stateczny samochód rodzinny, choć wersje Turbo, a w szczególności modele R, znacząco odbiegają od tego schematu. Napęd na cztery koła i kultowy, pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik robią z tego rodzinnego kombi prawdziwą rakietę na drodze. Z zewnątrz Volvo V70 R różni się od zwyczajnego kombi wydłużonym spojlerem i powiększonym wlotem powietrza. Skromnie i elegancko, aby nie rzucać się niepotrzebnie w oczy. Prowadzenie należy do przyjemności, bo mamy tu do dyspozycji 300 koni mechanicznych ale też bezpieczeństwo, komfort i najwyższej klasy ergonomię.

Volvo V70 R II
Rocznik: 2004
Przebieg: 255000 km
Pojemność: 2500 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 300 KM

Cena: 38000 PLN

Wyposażenie:
– Felgi PEGASUS 18″ z nowymi-letnimi oponami
– Felgi Pegasus 17″ z nowymi zimowymi oponami
– Bixenonowe reflektory i halogenowe światła dalekosiężne (włączające się wspólnie z drogowymi, dostępne tylko w wersji R
– Wycieraczki reflektorów ze spryskiwaczami
– Hamulce BREMBO (4-tłoczkowe 330 mm przód, 2-tłoczkowe tył)
– Napęd na 4 koła ze sprzęgłem typu Haldex 3 generacji.
– Bardzo ładna tapicerka ze skóry naturalnej
– FOUR C pracujący w trybach comfort (czyli kanapa), sport i Advanced (czyli beton) – aktywne zawieszenie opracowane z firmą Ohlins – w ówczesnych czasach był to najbardziej zaawansowany system tego typu, obliczający swoje nastawy 500x na sekundę.
– Podgrzewane fotele przednie, regulowane elektrycznie z pamięcią (dla 3 kierowców, łącznie z ustawieniem lusterek)
– Dobre nagłośnienie. Sterowanie z kierownicy
– WHIPS (ochrona kręgosłupa szyjnego)
– SIPS (boczne strefy zgniotu)
– ISOFIX
– DSTC (ESP i ASR) z trybem zredukowanym i całkowicie wyłączonym (dostępne tylko w wersja R)
– Automatyczne światła (tryb skandynawski)
– Fotochromatyczne lusterko wsteczne (wylane szkło, ale dodaję nowe – trzeba przełożyć)
– Nawigacja satelitarna RTI (obecnie zmieniona na Yanosik PRO), możliwy powrót do oryginału
– Kolor “cosmos blue”
– Tarcze wskaźników z logotypami „R”
– Niebieskie przeszycia na kierownicy i daszku deski rozdzielczej
– Listwy ozdobne i klamki wewnętrzne wykonane z aluminium
– Podświetlane: lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, przestrzeń na nogi kierowcy i pasażera, przestrzeni wokół samochodu z pilota (oświetlenie spod lusterek zewnętrznych, światła pozycyjne)
– Elektrycznie składane, regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne

Najistotniejsze. Silnik 300 KM, skrzynia automatyczna, napęd 4×4, zawieszenie 4C.

Kiedy Volvo wprowadzało do sprzedaży dwa sportowe modele: S60 R i V70 R, były to samochody ekskluzywne. V70 R w Polsce w podstawowej wersji kosztowało około 260 tys. PLN. Volvo zamierzało sprzedawać 7000 tych aut rocznie na na całym świecie, najwięcej w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Szwecji. W V70 R kierowca zasiada w wygodnym, dobrze wymodelowanym, sportowym fotelu, którego kształt może dostosować do indywidualnych potrzeb. Dzięki ergonomicznemu rozmieszczeniu wszystkich przełączników, typowe czynności potrzebne przy prowadzeniu tego samochodu doświadczony kierowca wykonuje odruchowo.

Pięciocylindrowy turbodoładowany silnik rzędowy o pojemności 2,5 litra był najmocniejszy w rodzinie Volvo. Układ kierowniczy reaguje szybko i precyzyjnie. Samochód zachowuje się stabilnie nawet przy pokonywaniu ze znaczną prędkością dróg o złej nawierzchni.

V70 R, jak większość topowych Volvo, jest świetnie wyposażony pod kątem bezpieczeństwa. Oznacza to między innymi: układ ochrony kręgosłupa szyjnego na przednich fotelach, nadmuchiwaną kurtynę dla ochrony bocznej, boczne poduszki powietrzne na przednich fotelach. We wnętrzu pełen komfort, a tapicerowane skórą fotele mają bardziej sportowy, wyprofilowany kształt. Bezpieczeństwo zapewnia szereg elektronicznych systemów, a frajdę z jazdy gwarantuje aktywne zawieszenie z regulowaną siłą tłumienia.

Samochód w moich rękach od dłuższego czasu.
Import ze Szwajcarii, gdzie autem jeździła… kobieta :).
Bardzo ładnie utrzymany w oryginale.
Serwisowany.
Od fana marki.
Udostępniam Vidę oraz miernik lakieru (nigdzie nie był powtórnie lakierowany).
Posiada książkę serwisową.
W Polsce też dbał o niego wyspecjalizowany warsztat.

Telefon: +48 506 605 705
Miejscowość: Warszawa