Volvo

Volvo 940 1993 – 13900 PLN – Warszawa

Volvo 940 to ostatnie z rodu dużych, komfortowych, tylnonapędowych i kanciatych wozów szwedzkiej marki. Choć otrzymało nową nazwę, w gruncie rzeczy stanowiło rozwinięcie modelu 740, dziedzicząc jego strukturę karoserii, zawieszenie, układ napędowy i dużą część wnętrza. Ta konstrukcja to do dziś wzór niezawodności i wytrzymałości – benzynowy 4-cylindrowy „red block” to silnik, który bez remontu może osiągnąć choćby pół miliona kilometrów i więcej. To ponadczasowy wóz, który przy odrobinie troski przeżyje każde nowe auto z salonu.
Czytaj dalej

Volvo 960 1993 – 13800 PLN – Zbrosławice

Volvo 960 to auto klasy wyższej, projektowane w starym, dobrym stylu, z tylnym napędem i kształtami tworzonymi niemal według ekierki. To następca modelu Volvo 760, od bazowej 940-tki różniący się detalami w stylistyce… i zdecydowanie większymi różnicami ukrytymi pod karoserią. Zapewnia świetny komfort dzięki wielowahaczowemu tylnemu zawieszeniu oraz odpowiednią moc, szczególnie w prezentowanej odmianie z nowym, w pełni aluminiowym, 24-zaworowym silnikiem R6. W przedliftowej wersji czaruje kanciatymi kształtami i dużym, chromowanym grillem, który dumnie wieńczy przód pojazdu.
Czytaj dalej

Volvo 244 GL 1981 – 12900 PLN – Łódź

Jest niezawodne, trwałe, komfortowe i nie przez przypadek utrzymało się w produkcji przez 19 lat. Volvo 244 to czterodrzwiowa odmiana popularnej „dwusety”, samochodu, który przez lata służył założycielowi sieci sklepów IKEA, Ingvarovi Kampradowi. Ekscentryczny milioner wybrał ten model w 1993 roku, u schyłku produkcji, i użytkował go przez dwie kolejne dekady, wielokrotnie chwaląc pragmatyczność tego wyboru w wywiadach. W dalszym ciągu jest to wóz dla tych, którzy nie muszą nikomu nic udowadniać i jeżeli wybierzemy odpowiednio zadbany egzemplarz, podróżowanie w nim będzie przyjemnością. To Volvo ma pod maską benzynową jednostkę „red block” (o legendarnej wręcz trwałości) i jest po kompleksowej renowacji nadwozia. Oferta wygląda niezwykle obiecująco.
Czytaj dalej

Volvo PV 544 1960 – Warszawa

Volvo PV544, zaprezentowane w roku 1958, było zmodernizowaną odmianą wcześniejszego modelu PV444. Zachowało jego tradycyjne kształty, choć powiększono powierzchnię przeszkleń i zmieniono nieco wnętrze. Nowością były trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, zastosowany po raz pierwszy w seryjnie produkowanym samochodzie wynalazek Nilsa Bohlina. Volvo wystawione na sprzedaż na aukcji 22 kwietnia trafiło do Polski ze Szwecji w zeszłym roku. Jego renowacja rozpoczęła się na początku roku 2017. Nowy właściciel zdecydował się na zmianę koloru nadwozia, na głęboki bordowy z historycznej palety Volvo. Samochód prezentuje się wyśmienicie, licytowany będzie od ceny 45000 zł.
Czytaj dalej

Volvo 240 GL 1991 – 14500 PLN – Mysiadło

Volvo 240 GL to prawdziwie nieśmiertelna szwedzka cegła. To konstrukcja, której korzenie sięgają lat 60-tych, choć świetnie sprawdza się i dziś. Będąc w sprzedaży do lat 90-tych była żywym klasykiem i podobnie jak przykładowo Garbus 10 lat wcześniej, była wybierana przez tych, którzy cenili rozwiązania sprawdzone, trwałe, ponadczasowe, nie poddające się zmieniającej się modzie. Tu w parze z ponadczasowymi kształtami otrzymujemy tylny napęd oraz silnik o solidnej pojemności, niemałej mocy i legendarnej trwałości.
Czytaj dalej

Volvo V40 2002 – 39900 PLN – Kraków

Volvo V40 z silnikiem R4 o pojemności 1,8 litra może nie brzmi jakoś szczególnie fascynująco. Ot dosyć komfortowe, ergonomiczne i całkiem niezawodne kombi, z emblematem kojarzącym się przede wszystkim z bezpieczeństwem. Jednak ten owoc współpracy Volvo i Mitsubishi z dodatkiem francuskiej techniki od Renault, wytwarzany w holenderskiej fabryce NedCar, znalazł amatora. Jak to bywa z wieloma powszechnie dostępnymi na rynku modelami, jak chociażby Golf czy Civic, jeżeli egzemplarz trafi na podatny grunt, zaczynają się zmiany. Zmiany odróżniające czy też wyróżniające z tłumu zwykłych samochodów często nie kończą się na wyglądzie zewnętrznym czy tapicerce. Prawdziwi amatorzy tuningu potrafią niejednokrotnie, niczym amatorzy ścigania, odkładać miesiącami pieniądze na wymarzony zawias czy felgi. Oferowany do sprzedaży egzemplarz, chociaż pochłonął nie mało pieniędzy i zaangażowania, wyceniony został poniżej kosztów obecnego właściciela. I chociaż nie każdemu musi podobać się w tym stylu, liczymy na to iż dotrze jednak do osoby, która będzie potrafiła docenić pasję i oryginalny styl modyfikacji.

Czytaj dalej

Volvo 1800S 1965 – SPRZEDANE

Volvo 1800S to ponadczasowy szwedzki klasyk, zachwycający swoim efektownym stylem zarówno pół wieku temu, jak i dziś. Auto stało się słynne z powodu swojej roli filmowej – wystąpiło w bijącym rekordy popularności serialu „Święty” z Rogerem Moore’m w roli głównej. Jako magnes na kobiety używał go również słynny polski playboy – Zbyszek Cybulski. To oferowane przez Oldtimer Centrum pochodzi z drugiego etapu produkcji. Jego biały kolor z pewnością można go uznać za najlepszy dla tego modelu. Volvo opuściło bramy szwedzkiej fabryki Volvo, po czym zostało wyeksportowane do USA, żeby finalnie wrócić do Polski. Samochód jest po rozpoczętych pracach renowacyjnych, gotowy do dalszych remontów.
Czytaj dalej

Volvo 1800S 1965 – SPRZEDANE

Skojarzenia z Volvo są oczywiste: solidność i bezpieczeństwo. Od początku, czyli od 1927 roku, samochody te były uznawane za wybór ludzi rozsądnych, wręcz konserwatywnych. Znane były z wytrzymałości na przebiegi nieosiągalne dla większości współczesnych im samochodów. Spora w tym zasługa niezniszczalnych silników benzynowych z serii „redblock”. Za najpiękniejszy model marki uznaje się sportowe coupe Volvo 1800S: zupełnym przypadkiem jest to zarazem samochód, który dzierży rekord przebiegu auta seryjnego – pewien mężczyzna z okolic Nowego Jorku przejechał swoim czerwonym P1800 dystans… 4,8 mln km. Ten sam model był też gwiazdą serialu „Święty” z Rogerem Moore’em. Przepięknie zachowany egzemplarz z niskim przebiegiem, sprowadzony z rynku japońskiego, oferuje Infinitum Classic cars.
Czytaj dalej

Volvo 440 GL 1991 – SPRZEDANE

Choć budowane było w holenderskiej fabryce i miało francuski silnik, zachowało wszystkie cechy tradycyjnie wiązane ze szwedzką marką. Konstruowane solidnie i z dużym naciskiem na bezpieczeństwo, Volvo 440 oferowało niezłą ilość przestrzeni w kabinie i łatwy dostęp do przestrzeni bagażowej dzięki nadwoziu typu liftback. Ten egzemplarz wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów i zachowany jest w bardzo dobrym stanie, z niskim przebiegiem. Właściciel wykonał przy nim szereg prac, co pozwala myśleć o spokojnej eksploatacji.
Czytaj dalej

Volvo 760 GLE 1989 – 15999 PLN – Głuchołazy

Volvo 760 GLE to bardziej luksusowa odmiana modelu 740, wyróżniająca się bogato wyposażonym wnętrzem ze skórzaną tapicerką oraz w wersji poliftowej zmodyfikowanym, wielowahaczowym (bardziej komfortowym) tylnym zawieszeniem. W parze z tymi atrakcjami klienci otrzymywali również jednostkę R4 Turbo (najlepszy wybór) albo V6 konstrukcji Peugeot-Renault-Volvo. Ten ostatni silnik znalazł zastosowanie w niezliczonej ilości modeli wielu producentów, lecz nigdy nie uważany za konstrukcję przystającą trwałością do produktów, jakie oferowało Volvo. Daleko mu było do popularnych czterocylindrowych „red block’ów”, benzynowych jednostek gotowych działać do końca świata i o jeden dzień dłużej. Właściciel tego egzemplarza postawnowił skorygować „wadę fabryczną” zmienijąc silnik, a dzięki pracom renowacyjnym samochód prezentuje się wciąż wyjątkowo okazale.
Czytaj dalej