Archiwum kategorii: Volvo

Volvo 480 ES 1987 – 14900 PLN – Częstochowa

Volvo 480 było nowatorskie pod każdym względem: stylistyka absolutnie nie przypominająca innych modeli marki, chowane reflektory, napęd na przednią oś. Fachowcy z Volvo pracowali nad nim 8 lat. Jego skrzynia biegów oraz czterocylindrowy silnik pochodziły z Renault, ale zostały dopracowywane przez Porsche. Nad zawieszeniem pracowano wraz ze specjalistami z brytyjskiego Lotusa. W tej bardzo nowoczesnej sylwetce znalazło się również nawiązanie do historii – zamiast tylnej klapy zastosowano samą szybę, podobnie jak w modelu 1800 ES z lat 70-tych. Choć mogłoby się zdawać, że spełniono wszelkie przesłanki by osiągnąć rynkowy sukces, klientela wówczas nie była przygotowana na tak awangardowe Volvo. Wyprodukowano ich około 80 tysięcy sztuk, z których jedna ładnie zachowana oferowana jest aktualnie w Częstochowie.
Czytaj dalej Volvo 480 ES 1987 – 14900 PLN – Częstochowa

Volvo 740 1987 – 24000 PLN – Skorochów

Volvo 740 GL to pojazd dla tych, którzy chcą kontestować nowoczesny sposób życia. Jego cięta ostrymi ciosami karoseria już w momencie debiutu w 1982 roku nazywana była konserwatywną, jednak dziś dodaje to Szwedowi indywidualnego stylu i smaku. To youngtimer dla tych, którzy lubią duże i wygodne wozy oraz nie lubią, gdy samochód często się psuje. Nawet po ponad 30 latach Volvo może uchodzić za wzór niezawodności, a jego benzynowy silnik, tzw. “red block”, uchodzi za jedną z najtrwalszych jednostek w historii. Zapewnia gładkie brzmienie i absolutnie wystarczającą dynamikę, a automatyczna skrzynia biegów świetnie pasuje do dość leniwego i relaksującego charakteru samochodu. Ten egzemplarz pochodzi z 1987 roku, który był pierwszym, w którym wprowadzono w tych autach technologię cynkowania blachy. Jak widać na zdjęciach, zdecydowanie mu to służyło, jego karoseria wciąż prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej Volvo 740 1987 – 24000 PLN – Skorochów

Volvo 960 1995 – SPRZEDANE

Szwedzka wizja samochodu luksusowego zawsze była inna, niż niemiecka myśl czy włoska. Tu użyteczność na pierwszym planie jest, a samochód zaprojektowany musi być tak, by po kilku latach nie zestarzał się, nie znudził, służył wiernie i był bezpieczny. Volvo 960 spełniało te zalecenia wyśmienicie. To następca modelu Volvo 760, od bazowej 940-tki z zewnątrz różniący się jedynie detalami, lecz bardziej dopracowany technicznie i gwarantujący wyższy komfort. Wyposażone zostało w wielowahaczowe tylne zawieszeniu oraz nowy, w pełni aluminiowym, 24-zaworowy silnik rzędowy sześciocylindrowy. Odnajdziemy tu też automatyczną skrzynię biegów, tempomat, klimatyzację, szyberdach oraz jedyne szaleństwo w postaci beżowej, skórzanej tapicerki, pięknie kontrastującej z ciemnozielonym lakierem.
Czytaj dalej Volvo 960 1995 – SPRZEDANE

Volvo 480 Turbo 1990 – 38500 PLN – Wrocław

Volvo 480 było nowatorskie pod każdym względem: stylistyka z kosmosu, chowane reflektory, napęd na przednią oś. Fachowcy z Volvo pracowali nad nim 8 lat. Jego skrzynia biegów oraz czterocylindrowy silnik pochodziły z Renault i zostały dopracowywane przez Porsche. Grupą docelową tego Volvo mieli być młodzi Amerykanie, ale nigdy go niestety nie zobaczyli. W Europie model zdobył wiernych fanów, choć hitem sprzedaży nigdy nie był. Totalnie niepraktyczny samochód lubiany jest dziś za swoją odmienność, nieszablonowy wygląd i… bezramkową szybę bagażnika, rozwiązanie nawiązujące do modelu P 1800 ES z lat 70-tych. Okaz z ogłoszenia to Volvo 480 Turbo, które przez 28 lat przejechało jedynie 6300 kilometrów. Jego historia jest wyjątkowa, a prezencja sensacyjna. Niemal jak z fabryki! Łatwo się w nim zakochać bez pamięci 🙂
Czytaj dalej Volvo 480 Turbo 1990 – 38500 PLN – Wrocław

Volvo 960 1990 – 25900 PLN – Lublin

Luksusowe Volvo 960 pojawiło się na rynku w 1990 roku, zastępując model 760. Było pierwszym, nieśmiałym jeszcze krokiem brytyjskiego designera Petera Horbury, który zapoczątkował odejście od pudełkowatych kształtów, tak bardzo charakterystycznych przez szereg lat dla marki. Od strony technicznej był właściwie delikatnie poprawioną siedemsetką, przejmując po niej m.in. zawieszenie i całą gamę silników, w tym nieśmiertelną, wysokoprężną, sześciocylindrową jednostkę D24TIC, zakupioną od Volkswagena. W wersji z turbosprężarką i intercoolerem osiągał 122 KM, co zapewniało zdecydowanie lepsze wrażenia niż w VW LT, w którym silnik ten debiutował 12 lat wcześniej. Z bogatym wyposażeniem i komfortowym wnętrzem to wciąż doskonały wóz do krótszych i dłuższych podróży.
Czytaj dalej Volvo 960 1990 – 25900 PLN – Lublin

Volvo 240 Classic 1991 – SPRZEDANE

Samochód projektowany dla przeciętnego Szweda, spełniający wymagania tamtejszego rynku i klimatu, nie mógł być zwykły. To prawdziwy twardziel, stworzony do pokonywania długich dystansów: w czasie i przestrzeni. Gruba blacha, proste kształty, fenomenalnie wygodne fotele i benzynowy silnik, które trwałość obrosły legendy. W produkcji utrzymywało się od 1974 do 1993 roku, w ostatnim etapie otrzymało nawet nazwę, która właściwie podkreślała jego cechy: Volvo 240 Classic. W latach 90-tych kochali go wszyscy Ci, którzy nienawidzili nowości. Dziś trafia do tych, którzy potrafią docenić ponadczasowy design, wysoki komfort, trwałe rozwiązania mechaniczne i… nie mają potrzeby spieszyć się na drodze. W stanie takim jak egzemplarz sprowadzony przez KlasykaGatunku.pl praktycznie ich się już nie spotyka. W końcu z jednej strony korzenie auta sięgają do 1966 roku (wtedy debiutowało Volvo 140, z 240 praktycznie tożsame), a z drugiej strony auto jest jak nowe. Na dodatek auto ma idealne zestawienie silnika 2,3 l red block i automatycznej skrzyni biegów. Dla fana marki jest jak mokry sen.
Czytaj dalej Volvo 240 Classic 1991 – SPRZEDANE

Volvo S60 2002 – 18500 PLN – Łódź

Volvo S60 pojawiło się na rynku w 2000 roku, zapełniając lukę pomiędzy modelami S40 a S80. Choć zaszufladkowane zostało do klasy średniej, to naprawdę godny konkurent dla niemieckich limuzyn z początków nowego millenium. Magazyn Auto, Motor i Sport pisze o nim w teście z 2005 roku: “S60 jest jak wino – im starsze, tym lepsze” i trudno się z tym nie zgodzić. W prezentowanym egzemplarzu odnajdziemy doskonały, turbodoładowany, pięciocylindrowy silnik i napędzane wszystkie koła. AWD w S60 to elektronicznie sterowany napęd na obie osie, który czyni z Volvo limuzynę do bezpiecznego podróżowania w każdą pogodę. W napędzie tym znajduje się wielotarczowe, mokre sprzęgło szwedzkiej firmy Haldex, które sprawdza się w praktyce i nie wymaga żadnego działania od kierowcy. Można nim po prostu jechać, a Haldex i elektronika zadbają o przyczepność kół. Automatyczna skrzynia biegów i 200 KM również zadbają o wygodę i sprawność jazdy. Nic tylko wsiadać i jechać.
Czytaj dalej Volvo S60 2002 – 18500 PLN – Łódź

Volvo C70 2000 – SPRZEDANE

Volvo C70 pierwszej generacji produkowane było w latach 1997 – 2005, a powstało we współpracy z brytyjskim konstruktorem samochodów wyścigowych Tom Walkinshaw Racing. Zbudowane na bazie modeli S70 i V70, początkowo oferowano wyłącznie w nadwoziu coupé, a rok po wprowadzeniu doczekało się wersji cabrio. Możecie kojarzyć model z filmu “Święty”, gdzie za kierownicą nowego, rudego C70 zasiadł Val Kilmer. Egzemplarz z ogłoszenia może święty nie jest, ale ma doskonalą konfigurację kolorystyczną i zachował się w świetnej kondycji. Pod jego maską pracuje silnik benzynowy o pojemności 2,4 l, doładowany turbosprężarką, generujący moc 193 KM. Ładnie zachowane wnętrze oferuje dwustrefową klimatyzację, podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele, skórzaną tapicerkę i typowy dla Volvo surowy klimat. Volvo C70 to luksusowy samochód, a jego linie są tak uniwersalne, że mimo wieku nadal wygląda świeżo.
Czytaj dalej Volvo C70 2000 – SPRZEDANE

Volvo 960 1996 – SPRZEDANE

Szwedzka wizja samochodu luksusowego zawsze była inna, niż niemiecka myśl czy włoska. Tu użyteczność na pierwszym planie jest, a samochód zaprojektowany musi być tak, by po kilku latach nie zestarzał się, nie znudził, służył wiernie i był bezpieczny. Volvo 960 spełniało te zalecenia wyśmienicie. To następca modelu Volvo 760, od bazowej 940-tki z zewnątrz różniący się jedynie detalami, lecz bardziej dopracowany technicznie i gwarantujący wyższy komfort. Wyposażone zostało w wielowahaczowe tylne zawieszeniu oraz nowy, w pełni aluminiowym, 24-zaworowy silnik rzędowy sześciocylindrowy. Odnajdziemy tu też automatyczną skrzynię biegów, tempomat, klimatyzację, szyberdach oraz jedyne szaleństwo w postaci beżowej, skórzanej tapicerki, pięknie kontrastującej z granatowym lakierem.
Czytaj dalej Volvo 960 1996 – SPRZEDANE

Volvo 440 1991 – 9000 PLN – Kraków

Konstruowane solidnie i z dużym naciskiem na bezpieczeństwo, Volvo 440 oferowało klasyczną trójbryłową sylwetkę i sporą ilość przestrzeni w kabinie. Zaprezentowane zostało jesienią 1989 roku, trzy lata po wprowadzeniu na rynek sportowego Volvo 480, na którym bazowało konstrukcyjnie. Świetne warunki jezdne miało niejako we krwi, lecz poza tym imponowało również uniwersalnością. Łatwy dostęp do przestrzeni bagażowej zapewniała tylna klapa podnoszona wraz z szybą, co sprawiało, że mimo wyglądu sedana było to nadwozie typu liftback. Ten egzemplarz przeszedł gruntowe prace remontowe, dzięki czemu może cieszyć jak nowy i służyć długo i z powodzeniem.
Czytaj dalej Volvo 440 1991 – 9000 PLN – Kraków