Volvo

Volvo S80 T5 1999 – 31600 PLN – Gdynia

Volvo S80 debiutowało w 1998 roku jako następca modelu 960/S90. Był to wówczas najbezpieczniejszy i najbardziej zaawansowany pod względem elektroniki samochód na świecie. Po latach S80 wciąż ma swoich miłośników, którzy nie chcą przesiadać się do nowszych modeli. Perfekcyjna ergonomia, doskonały komfort i ponadczasowy design mają niezrównaną siłę przyciągania. Volvo S80 T5 to rzadka wersja, dostępna wyłącznie na rynku włoskim, hiszpańskim i portugalskim, gdzie podatkowe obostrzenia bardzo surowo traktowały modele z silnikami o pojemności powyżej dwóch litrów. Tej niewielkiej jednostce nie można jednak odmówić wigoru ani kultury pracy. Za wzorową pracę odpowiada pięć cylindrów w rzędzie, wyposażone w turbosprężarkę i intercooler. Kiedy trzeba, samochód potrafi osiągnąć pierwszą setkę w 7,5 sekundy, z drugiej strony zadowalając się niewielkim zużyciem paliwa w codziennej eksploatacji. Ten egzemplarz posiada niewielki przebieg, zdrową blacharkę i lakier. Rok temu przeszedł kompleksowy serwis, przygotowujący go do eksploatacji. Nie jest to klasyk, lecz propozycja ciekawego i nieszablonowego samochodu do codziennego użytku. Dla tych, którzy wiedzą co dobre – gratka.
Czytaj dalej

Volvo P121 Amazon 1964 – 60000 PLN – Nowy Sącz

Volvo P121 Amazon debiutowało w 1957 roku, będąc dostępne jako dwu- lub czterodrzwiowy sedan oraz kombi. Wyposażone w kontrolowane strefy zgniotu i dostępne po raz pierwszy w samochodzie seryjnym trzypunktowe pasy bezpieczeństwa wyznaczało nowe standardy w dziedzinie bezpieczeństwa. Konstrukcja sprzedawała się świetnie i uchodziła za niezwykle trwałą – Volvo niegdyś chwaliło się, że przeciętny okres użytkowania ich samochodów był o dwa lata dłuższy niż Mercedesów. Ten dwudrzwiowy egzemplarz poszczycić się może jednak nie tylko utrzymaniem w pełnej mechanicznej sprawności, ale i przepiękną prezencją. To niezwykle apetyczny, fantastycznie zachowany, nigdy nie remontowany blacharsko egzemplarz z doskonale utrzymanym, oryginalnym wnętrzem.
Czytaj dalej

Volvo 740 GLT 1990 – SPRZEDANE

O jego konserwatywnych kształtach mówiono, że zostały stworzone by schlebiać amerykańskim gustom, lecz faktem jest,
że Volvo 740 kochane było na całym świecie. Produkowane było w latach 1984-93, słynęło z komfortu i wytrzymałości, zawsze było samochodem, na którym po prostu można było polegać. Dziś, po ponad dwóch dekadach, te samochody przykuwają uwagę swoim wyglądem i… w dalszym ciągu bezproblemowo jeżdżą, pomimo że większość z nich dawno już przekroczyła ponad pół miliona kilometrów. Volvo 740 z tego ogłoszenia jednak jest wyjątkowe. Raz, że to pięknie skonfigurowana, bogata wersja GLT, z pięknym czerwonym, skórzanym wnętrzem i automatyczną klimatyzacją, dwa, że jego przebieg dziś to zaledwie 115 tysięcy kilometrów. Jak za tak piękny okaz – wyceniony jest rozsądnie i z pewnością da wiele radości.

Czytaj dalej

Volvo 740 GL 1987 – SPRZEDANE

Volvo 740 GL to pojazd dla tych, którzy chcą kontestować nowoczesny sposób życia. Jego cięta ostrymi ciosami karoseria już w momencie debiutu w 1982 roku nazywana była przestarzałą, jednak dziś dodaje to Szwedowi indywidualnego stylu i smaku. To youngtimer dla tych, którzy lubią się wyróżniać, lubią duże i wygodne wozy oraz klekot Diesla. Wolnossący silnik wysokoprężny o mocy 82 KM to konstrukcja zapożyczona z Volkswagena. Do dzisiaj uchodzi za wzór wytrzymałości i niekłopotliwej pracy, a dzięki sześciocylindrowej konstrukcji zapewnia gładkie brzmienie. Dynamika? Lepsza niż w konkurencyjnych Mercedesach z czterocylindrowymi Dieslami… i na tym dyplomatycznie należy pozostać. Ten egzemplarz pochodzi z 1987 roku, który był pierwszym, w którym wprowadzono w tych autach technologię cynkowania blachy. Jak widać na zdjęciach, zdecydowanie mu to służyło, karoseria wciąż prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej

Volvo 960 1993 – 12300 PLN – Zbrosławice

Volvo 960 to auto klasy wyższej, projektowane w starym, dobrym stylu, z tylnym napędem i kształtami tworzonymi niemal według ekierki. To następca modelu Volvo 760, od bazowej 940-tki różniący się detalami w stylistyce… i zdecydowanie większymi różnicami ukrytymi pod karoserią. Zapewnia świetny komfort dzięki wielowahaczowemu tylnemu zawieszeniu oraz odpowiednią moc, szczególnie w prezentowanej odmianie z nowym, w pełni aluminiowym, 24-zaworowym silnikiem R6. W przedliftowej wersji czaruje kanciatymi kształtami i dużym, chromowanym grillem, który dumnie wieńczy przód pojazdu.
Czytaj dalej

Volvo 850 1996 – 24900 PLN – Strzegom

Surowe, podporządkowane funkcjonalności i użyteczne. Volvo 850 pochodzi ze starej, dobrej, szwedzkiej szkoły, podobnie jak sklepy Ikea czy zespół Abba. Były dokładnie takie, jak oczekiwali zagorzali miłośnicy i za to je kochano. Silnik 2.5 TDI pod maską Volvo to trwała pięciocylindrowa jednostka, zapożyczona z Audi i zdolna do ogromnych przebiegów. Za kierownicą tego Szweda można poczuć się po prostu komfortowo – to doskonały wóz na długie trasy, perfekcyjnie dopracowany pod kątem ergonomii i bezpieczeństwa. W wersji kombi jest na tyle pojemny, że z powodzeniem może spełniać rolę samochodu rodzinnego… szczególnie, gdy ma na pokładzie klimatyzację, tak jak prezentowany egzemplarz.
Czytaj dalej

Volvo 240 Pickup 1982 – 22900 PLN – Warszawa

Nadwozie typu pickup daje wiele ciekawych możliwości i o ile są miejsca na świecie, gdzie samochody tego typu królują w rankingach sprzedaży, u nas zawsze były towarem niszowym i dostępnym w ograniczonej ilości. Nawet gdy dziś myślimy o klasycznym pojeździe, możliwości są ograniczone. Nie każdy przecież lubi motoryzację amerykańską, a Polski Fiat, a tym bardziej Żuk, to poważne już ograniczenia w komforcie i wieczny deficyt mocy. Wiele jest samochodów, również z tamtych lat, którymi jeździ się o wiele przyjemniej… jedyny problem, że fabrycznie nie występowały w takiej wersji. Właściciel tego w sposób wybitny podszedł do realizacji swojego marzenia. Za podstawę projektu wziął posiadający już wydłużony rozstaw osi karawan, ścinając mu dach i aranżując otwartą przestrzeń ładunkową. Volvo 240 Pickup jest unikalnym, jednostkowym projektem stworzonym przez hobbistę. Całość zrealizowana jest niezwykle schludnie i przykuwa uwagę na ulicy, zwłaszcza gdy umieścimy na pace równie klimatyczny obiekt. Zastosowana blokada tylnego mostu pozwoli nam zerwać przyczepność tylnej osi zawsze wtedy, gdy tylko prawa stopa pokieruje żwawo w kierunku podłogi.
Czytaj dalej

Volvo 850 R 1996 – 32500 PLN – Trzcianka

Volvo 850 R (Racing) swoją nazwę otrzymało w 1996 roku dla uczczenia rywalizacji firmy w serii wyścigowej WTCC. Był to ostatni rok produkcji modelu i zarazem jego najmocniejsza w historii wersja. Pięciocylindrowy silnik o oznaczeniu B5234T4 połączono z turbosprężarką Mitsubishi TD04HL-16T i manualną skrzynią M59 z dyferencjałem o ograniczonym poślizgu. W efekcie dane techniczne mówią o mocy 250 KM, momencie obrotowym 350 Nm, przyspieszeniu 0-100 km/h równym 6,7 s i prędkości maksymalnej 250 km/h. Nawet po ponad 20 latach ten kanciaty sedan niejednego może zadziwić po starcie ze świateł. W ogłoszeniu jedna z około 9000 wyprodukowanych sztuk, w „najszybszym” czerwonym kolorze, z jasnym wnętrzem łączącym skórę licowaną i Alcantarę. To absolutnie wyjątkowe i niepowtarzalne połączenie osiągów, kanapowej wygody i urody meblościanki.
Czytaj dalej

Volvo 1800E 1970 – SPRZEDANE

Prototyp nowego pojazdu Volvo był już gotowy w 1957 roku. Za pilotaż projektu odpowiadał Helmer Petterson, wcześniej odpowiedzialny za model PV444. Nowoczesne i bardzo udane nadwozie zaprojektował zaś jego syn, Pelle Petterson, pracujący wówczas w turyńskim studiu kierowanym przez Pietra Fruę. Włoski styl jest zresztą łatwo wyczuwalny w efektownych liniach szwedzkiego coupé. Volvo 1800E oferowane przez Ardor Auctions zostało wyprodukowane w roku 1970 i posiada ówczesną nowość w modelu, wtrysk paliwa Bosch D-Jetronic. Uzyskano dzięki niemu 130 KM przy zachowaniu dotychczasowego zużycia paliwa. Prezentowany egzemplarz jest po kompleksowych pracach renowacyjnych, które przeszedł po sprowadzeniu do Polski. Oferta Ardor Auctions jest prawdziwą okazją do nabycia wyjątkowo pięknego i technicznie dopracowanego Volvo, który posłuży nowemu właścicielowi jeszcze wiele lat, a jego ceny będą tylko i wyłącznie rosły. Sprzedane na aukcji 1 lipca za 92000 złotych.
Czytaj dalej

Volvo 240 GLT 1990 – 18990 PLN – Poznań

Volvo 240 GLT to klasyk dobry na wszystko. Można nim jeździć, można w nim spać, można nim odwracać głowy na ulicy i można wyposażyć je w milion oryginalnych gadżetów, z jakimi było dostępne przez lata. Właściciel robił z Volvo wszystko co należy i trzeba przyznać, że samochód prezentuje się imponująco. Nie jest to typ „jak z salonu”, lecz egzemplarz faktycznie eksploatowany przez lata, nie zniszczony, a jedynie delikatnie naznaczony patyną. Do jazdy idealny. To wysoka wersja wyposażeniowa GLT, która z fabryki wyjechała w ciekawym połączeniu lakieru Blue Green Metallic z efektowną, skórzaną tapicerką. Pod maską nieśmiertelny Red block – benzynowy, czterocylindrowy silnik uznawany za jedną z najtrwalszych jednostek napędowych w historii.
Czytaj dalej