Archiwum kategorii: Volvo

Volvo V70 XC AWD Cross Country 1998 – 24500 PLN – Poznań

Volvo V70 XC AWD Cross Country to prekursor uterenowionych kombi. Wywodzi się wprost od Volvo 850 AWD, które debiutowało w 1996 roku i było pierwszym szwedzkim samochodem osobowym z napędem na 4 koła. Był to układ działający na podobnej zasadzie jak debiutujący dwa lata później Haldex, z przekładnią kątową, dołączanym w razie poślizgu napędem tylnej osi i blokadą mechanizmu różnicowego tylnych kół. V70 AWD pojawiło się już rok później, w 1997 roku. Klasyczne kształty cegły nieco tu wyoblono, poza tym popracowano nad detalami, by odróżnić nowy model od standardowego kombi V70. Auto otrzymało podwyższony o niecałe 3 cm prześwit, osłonę pod miską olejową, zmienione zderzaki, inny grill, inne relingi na dachu, czarną blendę wokół tylnej szyby z napisem Cross Country, a we wnętrzu dwutonową tapicerkę z łączoną skórą i materiałem oraz grubsze dywaniki, a także kokosową matę bagażnika. Tak przygotowany samochód miał nie tylko nowy styl, ale i nadawał się lepiej do eksploatacji w górskich terenach czy na wyprawy do lasu. Nasz egzemplarz wyposażony jest w benzynowy silnik 2,4 l z turbosprężarką, zapewniający mu świetną dynamikę. Ma świetne zestawienie kolorystyczne i gotowy jest do podjęcia nowych wyzwań.
Czytaj dalej Volvo V70 XC AWD Cross Country 1998 – 24500 PLN – Poznań

Volvo 740 GL 1988 – 24500 PLN – Warszawa

Kształt Volvo 740 to jeden z najbardziej charakterystycznych, jakie możemy spotkać na drogach. Niepowtarzalny, pudełkowaty, kanciasty, podkreślający całą klasę tego auta, na zawsze będzie już wpisany w historię motoryzacji. Najlepiej o tym świadczy fakt, iż wystąpił w niezliczonych amerykańskich filmach schyłku poprzedniego stulecia, a jedynym jego konkurentem w tym zakresie jest jego starszy brat, Volvo serii 200. Dziś najbardziej cenione egzemplarze to te, które pod maską mają słynącego z trwałości, pięknie mruczącego “red blocka”. Ten egzemplarz nie dość, że ma pod maską właśnie tę, najlepszą jednostkę, to może poszczycić się przebiegiem zapewne o połowę niższym od przeciętnego egzemplarza na rynku. Co warte uwagi, od ćwierćwiecza jest w rękach jednego właściciela, co dokumentują czarne tablice rejestracyjne. Widać, że to zadbany egzemplarz, a samo Volvo serii 700 to nie tylko zwykłe auto, to styl życia.
Czytaj dalej Volvo 740 GL 1988 – 24500 PLN – Warszawa

Volvo C70 Cabrio 2005 – SPRZEDANE

Volvo C70 Cabrio to szykowny, czteroosobowy kabriolet, zbudowany na platformie Volvo 850. Między 1997 a 2005 rokiem zbudowano ich około 50 tysięcy sztuk. Dziś już w ofercie szwedzkiej marki takiego samochodu nie znajdziemy. Oferuje nie tylko otwarty dach nad głową, ale też komfort, wysoką trwałość i bogate wyposażenie dodatkowe. Na pokładzie jest między innymi podgrzewana tylna szyba, awaryjnie wysuwany w razie dachowania pałąk bezpieczeństwa oraz automatycznie składany, materiałowy dach. Prezentowany egzemplarz wyposażony jest w doskonały, wzmocniony niskociśnieniową turbosprężarką pięciocylindrowy silnik, automatyczną skrzynię biegów, skórzaną tapicerkę i dwustrefową klimatyzację. Ma piękną kolorystykę, rozsądną cenę i skuteczne ogrzewanie, które pozwolą się cieszyć jazdą z otwartym dachem nawet przy temperaturze rzędu kilkunastu stopni Celsjusza.
Czytaj dalej Volvo C70 Cabrio 2005 – SPRZEDANE

Volvo C70 Cabrio 2001 – 22000 PLN – Wrocław

Volvo C70 Cabrio to szykowny, czteroosobowy kabriolet, zbudowany na platformie Volvo 850. Między 1997 a 2005 rokiem zbudowano ich około 50 tysięcy sztuk. Dziś już w ofercie szwedzkiej marki takiego samochodu nie znajdziemy. Oferuje nie tylko otwarty dach nad głową, ale też komfort, wysoką trwałość i bogate wyposażenie dodatkowe. Na pokładzie jest między innymi podgrzewana tylna szyba, awaryjnie wysuwany w razie dachowania pałąk bezpieczeństwa oraz automatycznie składany, materiałowy dach. Prezentowany egzemplarz wyposażony jest w doskonały, wzmocniony niskociśnieniową turbosprężarką pięciocylindrowy silnik, automatyczną skrzynię biegów, skórzaną tapicerkę i dwustrefową klimatyzację. Ma piękną kolorystykę, rozsądną cenę i skuteczne ogrzewanie, które pozwolą się cieszyć jazdą z otwartym dachem nawet przy temperaturze rzędu kilkunastu stopni Celsjusza.
Czytaj dalej Volvo C70 Cabrio 2001 – 22000 PLN – Wrocław

Volvo 1800S 1964 – 210000 PLN – Poznań

Volvo 1800S najlepiej znają fani kultowego już serialu “Święty” z Rogerem Moorem w roli głównej. Volvo, znane z praktyczności, niezawodności i bezpieczeństwa, nigdy wcześniej w swej historii nie miało w ofercie samochodu sportowego ani auta typu gran turismo. Sytuacja zmieniła się dopiero na początku lat 60, wraz z debiutem modelu P1800, stylowego coupe, określanego w tamtych czasach mianem “szwedzkiego Ferrari”. Jego proporcje i charakterystyczny grill z kratką do złudzenia przypominały Ferrari 250GT z 1956 roku. Wyraźnie zaznaczone płetwy w tylnej części auta, były z kolei odzwierciedleniem silnych wpływów stylistycznych zza oceanu. Samochód został zaprojektowany przez młodego szwedzkiego stylistę Pelle Pettersona pod nadzorem legendarnego włoskiego mistrza wzornictwa Pietro Frua.
Czytaj dalej Volvo 1800S 1964 – 210000 PLN – Poznań

Volvo C70 T5 1998 – SPRZEDANE

Tradycja produkcji modeli coupe u Volvo sięga kultowego modelu P1800, nieodłącznie związanego z serialem “Święty”. Wprowadzając model Volvo C70 na rynek zadbano o to, by znów wyposażyć w ten samochód filmowego Simona Templar’a, tym razem na planie kinowego remake’u z Valem Kilmer’em (Święty / The Saint z 1997 roku). Smukłe coupe znów przełamało wizerunek firmy produkującej bezpieczne, rodzinne i nieco nudne samochody. W ciągu 8 lat sprzedano 27 tysięcy sztuk modelu C70 coupe – niewiele, czego powodem była w dużej mierze astronomiczna cena. Dziś na rynku wtórnym ten model jest niemal okazją, zważając na jego świetne osiągi, bogate wyposażenie, tradycyjnie wysoki poziom bezpieczeństwa i wysoką trwałość. Volvo C70 T5 to najmocniejsza odmiana tego smukłego samochodu, generująca 240 koni mechanicznych z pięciocylindrowej, turbodoładowanej jednostki. W kolorze grafitowym, z beżową skórzaną tapicerką, wprost ze Szwajcarii – prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej Volvo C70 T5 1998 – SPRZEDANE

Volvo 960 1995 – SPRZEDANE

Szwedzka wizja samochodu luksusowego była inna, niż niemiecka czy włoska. Tu użyteczność najważniejsza jest, a samochód zaprojektowany musi być tak, by po kilku latach nie zestarzał się, nie znudził, służył wiernie i był bezpieczny. Volvo 960 spełniało te założenia wyśmienicie. To następca modelu Volvo 760, który od bazowej 940-tki z zewnątrz różnił się tylko detalami, lecz został bardziej dopracowany technicznie i gwarantował wyższy komfort. Odnajdziemy tu między innymi wielowahaczowe tylne zawieszenie oraz nowy, w pełni aluminiowy, 24-zaworowy, sześciocylindrowy silnik rzędowy. Jest też automatyczna skrzynia biegów, klimatyzacja, pięknie zachowana skórzana tapicerka, drewniane wykończenie wnętrza oraz jedyne szaleństwo w postaci urokliwego, fioletowego lakieru.
Czytaj dalej Volvo 960 1995 – SPRZEDANE

Volvo C70 T5 1998 – SPRZEDANE

Tradycja produkcji modeli coupe u Volvo sięga kultowego modelu P1800, nieodłącznie związanego z brytyjskim serialem “Święty” z lat 60-tych. Również na planie hollywoodzkiego remake’u Święty (The Saint) z 1997 roku zadbano o ukłon w stronę tej marki. Simon Templar (Val Kilmer) zasiadł tu za sterami nowo wprowadzonego na rynek coupe, jakim było Volvo C70 T5. Smukła linia, złoty kolor, pięciocylindrowy silnik z turbosprężarką pod maską. Nowe auto “Świętego” wyglądało dokładnie tak, jak prezentowany w tym ogłoszeniu samochód. Ładnie zachowany egzemplarz po ponad dwóch dekadach nadal budzi pozytywne emocje. 240 koni mechanicznych zapewnia świetne osiągi, a poza tym – to Volvo. Szwedzkie, trwałe, komfortowe i bezpieczne.
Czytaj dalej Volvo C70 T5 1998 – SPRZEDANE

Volvo 1800 ES 1973 – SPRZEDANE

Jest stylowe i praktyczne, można nawet nazwać je sportowym kombi. Volvo 1800 ES to finalna edycja samochodu, który debiutował jako piękne coupe w serialu “Święty” z Rogerem Moore’m w roli głównej. Mimo skromnego, czterocylindrowego silnika, w ofercie szwedzkiej marki wóz był zdecydowanym odejściem od wyłącznie trzeźwego myślenia o motoryzacji. Do zaprojektowania jego karoserii i stworzenia pierwszych prototypów zaangażowano nawet włoskie studio stylistyczne Carrozzeria Frua. Oparty technicznie o model 121 (Amazon) samochód miał powstawać w zakładach Karmann’a, lecz po veto postawionym przed koncern VW wóz montowano początkowo w Wielkiej Brytanii (w zakładach Jensen), a od 1963 roku w Szwecji. Lata 1972-73 to ostatnia edycja tego wozu, Volvo 1800 ES, z nadwoziem które przywoływało styl “shooting brake” i powstało w sumie w 8078 sztukach. Ten egzemplarz ma absolutnie obłędne zestawienie kolorystyczne lakieru Petroleum blue i koniakowej skóry. Jest po renowacji, którą przeprowadzono dekadę temu, lecz wciąż prezentuje się fenomenalnie. Wóz licytowany bez ceny minimalnej podczas aukcji w Scottsdale, sprzedany został za 19600 dolarów, czyli 75028 złotych.
Czytaj dalej Volvo 1800 ES 1973 – SPRZEDANE

Volvo 244 GL 1981 – SPRZEDANE

Blisko 40-letnie Volvo z przebiegiem poniżej 250 tysięcy kilometrów to samochód, o którego przebiegu śmiało można powiedzieć – jest symboliczny. To były auta, które dzielnie przebywały trasy na całym świecie – od Skandynawii po drogi międzystanowe w USA. Idealne na trasy, z ergonomicznie zaprojektowanym wnętrzem, fenomenalnie komfortowymi fotelami, silniami red block, których brzmienie potrafiło ukołysać, a wytrzymałość była legendarna. Pół miliona na blacie tych samochodów to był chleb powszedni. Do tego karoseria o stylistyce, która nic nikomu nie musiała udowadniać i wyglądała po prostu jak “kapelusz” z dziecięcych rysunków. Volvo 244 GL to z jednej strony auto nie budzące gwałtownych emocji, a z drugiej niepowtarzalne i przykuwające uwagę swoją odmiennością i niewymuszonym stylem. Jako oldtimer na co dzień – znakomite, zwłaszcza gdy mówimy o egzemplarzu wyposażonym w klimatyzację.
Czytaj dalej Volvo 244 GL 1981 – SPRZEDANE