Volvo

Volvo 240 GLT 1990 – 18990 PLN – Poznań

Volvo 240 GLT to klasyk dobry na wszystko. Można nim jeździć, można w nim spać, można nim odwracać głowy na ulicy i można wyposażyć je w milion oryginalnych gadżetów, z jakimi było dostępne przez lata. Właściciel robił z Volvo wszystko co należy i trzeba przyznać, że samochód prezentuje się imponująco. Nie jest to typ „jak z salonu”, lecz egzemplarz faktycznie eksploatowany przez lata, nie zniszczony, a jedynie delikatnie naznaczony patyną. Do jazdy idealny. To wysoka wersja wyposażeniowa GLT, która z fabryki wyjechała w ciekawym połączeniu lakieru Blue Green Metallic z efektowną, skórzaną tapicerką. Pod maską nieśmiertelny Red block – benzynowy, czterocylindrowy silnik uznawany za jedną z najtrwalszych jednostek napędowych w historii.
Czytaj dalej

Volvo 1800E 1970 – Warszawa

Prototyp nowego pojazdu Volvo był już gotowy w 1957 roku. Za pilotaż projektu odpowiadał Helmer Petterson, wcześniej odpowiedzialny za model PV444. Nowoczesne i bardzo udane nadwozie zaprojektował zaś jego syn, Pelle Petterson, pracujący wówczas w turyńskim studiu kierowanym przez Pietra Fruę. Włoski styl jest zresztą łatwo wyczuwalny w efektownych liniach szwedzkiego coupé. Volvo 1800E oferowane przez Ardor Auctions zostało wyprodukowane w roku 1970 i posiada ówczesną nowość w modelu, wtrysk paliwa Bosch D-Jetronic. Uzyskano dzięki niemu 130 KM przy zachowaniu dotychczasowego zużycia paliwa. Prezentowany egzemplarz jest po kompleksowych pracach renowacyjnych, które przeszedł po sprowadzeniu do Polski. Oferta Ardor Auctions jest prawdziwą okazją do nabycia wyjątkowo pięknego i technicznie dopracowanego Volvo, który posłuży nowemu właścicielowi jeszcze wiele lat, a jego ceny będą tylko i wyłącznie rosły. Cena wywoławcza na aukcji 1 lipca: 70000 złotych.
Czytaj dalej

Volvo 960 1993 – 12300 PLN – Zbrosławice

Volvo 960 to auto klasy wyższej, projektowane w starym, dobrym stylu, z tylnym napędem i kształtami tworzonymi niemal według ekierki. To następca modelu Volvo 760, od bazowej 940-tki różniący się detalami w stylistyce… i zdecydowanie większymi różnicami ukrytymi pod karoserią. Zapewnia świetny komfort dzięki wielowahaczowemu tylnemu zawieszeniu oraz odpowiednią moc, szczególnie w prezentowanej odmianie z nowym, w pełni aluminiowym, 24-zaworowym silnikiem R6. W przedliftowej wersji czaruje kanciatymi kształtami i dużym, chromowanym grillem, który dumnie wieńczy przód pojazdu.
Czytaj dalej

Volvo V70 R 2003 – SPRZEDANE

Z zewnątrz Volvo V70 R pozostaje dyskretne, wyróżniając się jedynie wydłużonym spojlerem i powiększonym wlotem powietrza. Jednak napęd na cztery koła i pięciocylindrowy, kultowy, turbodoładowany silnik robią z tego rodzinnego kombi prawdziwą rakietę na drodze. Maksymalny moment obrotowy dochodzi do 400 Nm w przedziale od 1950 – 5250 obr./min, a moc to 300 KM. Pierwsza setka jest w zasięgu 5,9 sekundy, a maksymalna prędkość została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. We wnętrzu pełen komfort, a tapicerowane skórą fotele mają bardziej sportowy, wyprofilowany kształt. Bezpieczeństwo zapewnia szereg elektronicznych systemów, a frajdę z jazdy gwarantuje aktywne zawieszenie z regulowaną siłą tłumienia. Po 14 latach zadbany egzemplarz kupić można za zaledwie kilkanaście procent ceny nowego.
Czytaj dalej

Volvo PV544 1960 – SPRZEDANE

Choć laicy potrafią je pomylić… nie, to nie jest Warszawa. Oto Volvo PV544, samochód o całą epokę od naszej Warszawy nowocześniejszy i bardziej bezpieczny, szybszy i bardziej ekonomiczny, a nade wszystko mniej kłopotliwy w obsłudze. To pełnowartościowy klasyk, który budzi powszechny zachwyt na drodze i zlotach, a jego użytkowanie nie nastręcza kłopotów. Jego manualna skrzynia jest w pełni zsynchronizowana i ma aż cztery biegi, przednia szyba była laminowana by nie skaleczyć pasażerów w czasie wypadku, a siedzenia wyposażono po raz pierwszy na świecie w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa – rewolucyjny wynalazek, który sprawdza się do dziś. Ten egzemplarz jest świeżo po renowacji i wyróżnia się pięknym, głebokim bordowym kolorem z historycznej palety Volvo.
Czytaj dalej

Volvo 740 1992 – 7500 PLN – Złotoria

Volvo 740 sylwetką wyróżniało się zawsze, lecz dziś można je uznać za jeden ze sztandarowy przykład designu lat 80-tych. Wszędzie kanty, a okrągłe są jedynie jego koła, cylindry i kierownica 😉 Znane z trwałości swojego czterocylindrowego silnika, mocnej mechaniki, wygodnego i solidnie wykończonego oraz dobrze wyciszonego wnętrza, przez szereg lat uchodziło za synonim bezpieczeństwa i komfortu. I dziś jest to dobry wybór, jeżeli kochamy stare samochody i tylny napęd. Ten egzemplarz jest sprawny, zadbany, stale serwisowany. Wyposażony w skrzynię automatyczną wręcz rozleniwia na drodze. W takim samochodzie każda podróż to przyjemność.
Czytaj dalej

Volvo 940 1993 – 13900 PLN – Warszawa

Volvo 940 to ostatnie z rodu dużych, komfortowych, tylnonapędowych i kanciatych wozów szwedzkiej marki. Choć otrzymało nową nazwę, w gruncie rzeczy stanowiło rozwinięcie modelu 740, dziedzicząc jego strukturę karoserii, zawieszenie, układ napędowy i dużą część wnętrza. Ta konstrukcja to do dziś wzór niezawodności i wytrzymałości – benzynowy 4-cylindrowy „red block” to silnik, który bez remontu może osiągnąć choćby pół miliona kilometrów i więcej. To ponadczasowy wóz, który przy odrobinie troski przeżyje każde nowe auto z salonu.
Czytaj dalej

Volvo 244 GL 1981 – 12900 PLN – Łódź

Jest niezawodne, trwałe, komfortowe i nie przez przypadek utrzymało się w produkcji przez 19 lat. Volvo 244 to czterodrzwiowa odmiana popularnej „dwusety”, samochodu, który przez lata służył założycielowi sieci sklepów IKEA, Ingvarovi Kampradowi. Ekscentryczny milioner wybrał ten model w 1993 roku, u schyłku produkcji, i użytkował go przez dwie kolejne dekady, wielokrotnie chwaląc pragmatyczność tego wyboru w wywiadach. W dalszym ciągu jest to wóz dla tych, którzy nie muszą nikomu nic udowadniać i jeżeli wybierzemy odpowiednio zadbany egzemplarz, podróżowanie w nim będzie przyjemnością. To Volvo ma pod maską benzynową jednostkę „red block” (o legendarnej wręcz trwałości) i jest po kompleksowej renowacji nadwozia. Oferta wygląda niezwykle obiecująco.
Czytaj dalej

Volvo 240 GL 1991 – 14500 PLN – Mysiadło

Volvo 240 GL to prawdziwie nieśmiertelna szwedzka cegła. To konstrukcja, której korzenie sięgają lat 60-tych, choć świetnie sprawdza się i dziś. Będąc w sprzedaży do lat 90-tych była żywym klasykiem i podobnie jak przykładowo Garbus 10 lat wcześniej, była wybierana przez tych, którzy cenili rozwiązania sprawdzone, trwałe, ponadczasowe, nie poddające się zmieniającej się modzie. Tu w parze z ponadczasowymi kształtami otrzymujemy tylny napęd oraz silnik o solidnej pojemności, niemałej mocy i legendarnej trwałości.
Czytaj dalej

Volvo V40 2002 – 39900 PLN – Kraków

Volvo V40 z silnikiem R4 o pojemności 1,8 litra może nie brzmi jakoś szczególnie fascynująco. Ot dosyć komfortowe, ergonomiczne i całkiem niezawodne kombi, z emblematem kojarzącym się przede wszystkim z bezpieczeństwem. Jednak ten owoc współpracy Volvo i Mitsubishi z dodatkiem francuskiej techniki od Renault, wytwarzany w holenderskiej fabryce NedCar, znalazł amatora. Jak to bywa z wieloma powszechnie dostępnymi na rynku modelami, jak chociażby Golf czy Civic, jeżeli egzemplarz trafi na podatny grunt, zaczynają się zmiany. Zmiany odróżniające czy też wyróżniające z tłumu zwykłych samochodów często nie kończą się na wyglądzie zewnętrznym czy tapicerce. Prawdziwi amatorzy tuningu potrafią niejednokrotnie, niczym amatorzy ścigania, odkładać miesiącami pieniądze na wymarzony zawias czy felgi. Oferowany do sprzedaży egzemplarz, chociaż pochłonął nie mało pieniędzy i zaangażowania, wyceniony został poniżej kosztów obecnego właściciela. I chociaż nie każdemu musi podobać się w tym stylu, liczymy na to iż dotrze jednak do osoby, która będzie potrafiła docenić pasję i oryginalny styl modyfikacji.

Czytaj dalej