Archiwum kategorii: Volvo

Volvo 850 1994 – 22850 PLN – Warszawa

Volvo 850 – kanciaste jak trzeba, z płynnie zmieniającym biegi automatem, w pięknym wiśniowym kolorze. Model zaprezentowany został w 1991 roku i utrzymał się w produkcji do 1997, ze zmianami liftingowymi przeprowadzonymi w 1994 roku. Był to ostatni model Volvo zaprojektowany przez Jana Wilsgaarda, który pracował dla Volvo od 1950 roku. Było konserwatywne, ale też stworzone z większym naciskiem na sport i dynamikę. Otrzymało przedni napęd, nowoczesne zawieszenie i doskonały, 5-cylindrowy silnik własnego projektu Volvo. Wstęp już jest niezły, ale to auto, które zyskuje przy bliższym poznaniu. Jego najważniejsza zaleta to oferowany komfort jazdy i świetne, niezwykle ergonomiczne wnętrze. Już po eleganckim odgłosie zamykanych drzwi, uruchomieniu silnika i pierwszym przejechanym kilometrze zdaje się mówić: “Odpocznij, zrelaksuj się – przejedźmy się gdzieś dalej”. To auto solidne, dopracowane, z czasów, gdy nikt go nie mógł nazwać chińską zabawką.
Czytaj dalej Volvo 850 1994 – 22850 PLN – Warszawa

Volvo 240 GL 1986 – 17900 PLN – Zgierz

Volvo 240 to nieśmiertelna szwedzka cegła. To auto, które będąc w sprzedaży w latach 90-tych było żywym klasykiem, podobnie jak przykładowo Garbus dekadę wcześniej. Volvo zawsze wybierali Ci, którzy cenili rozwiązania sprawdzone, trwałe i ponadczasowe, nie poddające się zmieniającej się modzie. Przykładowo niemal przez dwie dekady 240-tką jeździł Ingvar Kamprad, założyciel firmy IKEA, którego przecież stać było na wybranie dowolnego samochodu na świecie. Jeżeli nie potrzebujesz nigdzie się spieszyć, poczujesz się w jego wnętrzu doskonale. Ma świetne i niezwykle ergonomiczne fotele, a jego silnik “red block” cechuje solidna pojemność i nadzwyczajna trwałość. Co ciekawe, w tym egzemplarzu trzy lata temu silnik zastąpiony został nowym, nieużywanym. W takim przypadku można mieć niemal pewność, że jest to auto gotowe nam towarzyszyć przez całe życie.
Czytaj dalej Volvo 240 GL 1986 – 17900 PLN – Zgierz

Volvo C70 Cabrio 2001 – SPRZEDANE

Volvo C70 Cabrio to szykowny, czteroosobowy kabriolet, zbudowany na platformie Volvo 850. Między 1997 a 2005 rokiem zbudowano ich około 50 tysięcy sztuk. Dziś już w ofercie szwedzkiej marki takiego samochodu nie znajdziemy. Oferuje nie tylko otwarty dach nad głową, ale też komfort, wysoką trwałość i bogate wyposażenie dodatkowe. Na pokładzie jest między innymi podgrzewana tylna szyba, awaryjnie wysuwany w razie dachowania pałąk bezpieczeństwa oraz automatycznie składany, materiałowy dach. Prezentowany egzemplarz wyposażony jest w doskonały, wzmocniony niskociśnieniową turbosprężarką pięciocylindrowy silnik, automatyczną skrzynię biegów, skórzaną tapicerkę i dwustrefową klimatyzację. Ma piękną kolorystykę, rozsądną cenę i skuteczne ogrzewanie, które pozwolą się cieszyć jazdą z otwartym dachem nawet przy temperaturze rzędu kilkunastu stopni Celsjusza.
Czytaj dalej Volvo C70 Cabrio 2001 – SPRZEDANE

Volvo V70 XC AWD Cross Country 1998 – SPRZEDANE

Volvo V70 XC AWD Cross Country to prekursor uterenowionych kombi. Wywodzi się wprost od Volvo 850 AWD, które debiutowało w 1996 roku i było pierwszym szwedzkim samochodem osobowym z napędem na 4 koła. Był to układ działający na podobnej zasadzie jak debiutujący dwa lata później Haldex, z przekładnią kątową, dołączanym w razie poślizgu napędem tylnej osi i blokadą mechanizmu różnicowego tylnych kół. V70 AWD pojawiło się już rok później, w 1997 roku. Klasyczne kształty cegły nieco tu wyoblono, poza tym popracowano nad detalami, by odróżnić nowy model od standardowego kombi V70. Auto otrzymało podwyższony o niecałe 3 cm prześwit, osłonę pod miską olejową, zmienione zderzaki, inny grill, inne relingi na dachu, czarną blendę wokół tylnej szyby z napisem Cross Country, a we wnętrzu dwutonową tapicerkę z łączoną skórą i materiałem oraz grubsze dywaniki, a także kokosową matę bagażnika. Tak przygotowany samochód miał nie tylko nowy styl, ale i nadawał się lepiej do eksploatacji w górskich terenach czy na wyprawy do lasu. Nasz egzemplarz wyposażony jest w benzynowy silnik 2,4 l z turbosprężarką, zapewniający mu świetną dynamikę. Ma świetne zestawienie kolorystyczne i gotowy jest do podjęcia nowych wyzwań.
Czytaj dalej Volvo V70 XC AWD Cross Country 1998 – SPRZEDANE

Volvo 1800S 1964 – 210000 PLN – Poznań

Volvo 1800S najlepiej znają fani kultowego już serialu “Święty” z Rogerem Moorem w roli głównej. Volvo, znane z praktyczności, niezawodności i bezpieczeństwa, nigdy wcześniej w swej historii nie miało w ofercie samochodu sportowego ani auta typu gran turismo. Sytuacja zmieniła się dopiero na początku lat 60, wraz z debiutem modelu P1800, stylowego coupe, określanego w tamtych czasach mianem “szwedzkiego Ferrari”. Jego proporcje i charakterystyczny grill z kratką do złudzenia przypominały Ferrari 250GT z 1956 roku. Wyraźnie zaznaczone płetwy w tylnej części auta, były z kolei odzwierciedleniem silnych wpływów stylistycznych zza oceanu. Samochód został zaprojektowany przez młodego szwedzkiego stylistę Pelle Pettersona pod nadzorem legendarnego włoskiego mistrza wzornictwa Pietro Frua.
Czytaj dalej Volvo 1800S 1964 – 210000 PLN – Poznań

Volvo S70 1997 – 29500 PLN – Kielce

Volvo S70 pierwszej generacji było krokiem pomiędzy Volvo klasycznymi, a współczesnymi. Z jednej strony w sylwetce wciąż zawiera kultowe kanty, z drugiej oferuje już lepsze wyciszenie kabiny, przedni napęd i jakość prowadzenia, jakiej nie mogła zapewnić dawna generacja. Do tego pionierskie rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa, jak boczne poduszki. W teście zderzeniowym Euro NCAP w 1998 roku S70 uzyskał cztery na pięć gwiazdek, a w teście zderzenia bocznego samochód był najlepszy w swojej klasie dzięki systemowi SIPS. Dla wielu nawet dziś będzie to złoty kompromis, a po tym modelu ciężko będzie znaleźć jakiegokolwiek następcę. Miłośnicy silników wysokoprężnych nie mieli wówczas dużego wyboru – dostępna była jedna jednostka, 2,5 TDI z pięcioma cylindrami i turbosprężarką, rozwijająca moc 140 KM, zapożyczona z koncernu VAG. Silnik bardzo dobry, a w tym nadwoziu wrażenie robi z pewnością o wiele ciekawsze, niż jakiś oklepany Passat.
Czytaj dalej Volvo S70 1997 – 29500 PLN – Kielce

Volvo 740 GL 1988 – 24500 PLN – Warszawa

Kształt Volvo 740 to jeden z najbardziej charakterystycznych, jakie możemy spotkać na drogach. Niepowtarzalny, pudełkowaty, kanciasty, podkreślający całą klasę tego auta, na zawsze będzie już wpisany w historię motoryzacji. Najlepiej o tym świadczy fakt, iż wystąpił w niezliczonych amerykańskich filmach schyłku poprzedniego stulecia, a jedynym jego konkurentem w tym zakresie jest jego starszy brat, Volvo serii 200. Dziś najbardziej cenione egzemplarze to te, które pod maską mają słynącego z trwałości, pięknie mruczącego “red blocka”. Ten egzemplarz nie dość, że ma pod maską właśnie tę, najlepszą jednostkę, to może poszczycić się przebiegiem zapewne o połowę niższym od przeciętnego egzemplarza na rynku. Co warte uwagi, od ćwierćwiecza jest w rękach jednego właściciela, co dokumentują czarne tablice rejestracyjne. Widać, że to zadbany egzemplarz, a samo Volvo serii 700 to nie tylko zwykłe auto, to styl życia.
Czytaj dalej Volvo 740 GL 1988 – 24500 PLN – Warszawa

Volvo C70 Cabrio 2005 – SPRZEDANE

Volvo C70 Cabrio to szykowny, czteroosobowy kabriolet, zbudowany na platformie Volvo 850. Między 1997 a 2005 rokiem zbudowano ich około 50 tysięcy sztuk. Dziś już w ofercie szwedzkiej marki takiego samochodu nie znajdziemy. Oferuje nie tylko otwarty dach nad głową, ale też komfort, wysoką trwałość i bogate wyposażenie dodatkowe. Na pokładzie jest między innymi podgrzewana tylna szyba, awaryjnie wysuwany w razie dachowania pałąk bezpieczeństwa oraz automatycznie składany, materiałowy dach. Prezentowany egzemplarz wyposażony jest w doskonały, wzmocniony niskociśnieniową turbosprężarką pięciocylindrowy silnik, automatyczną skrzynię biegów, skórzaną tapicerkę i dwustrefową klimatyzację. Ma piękną kolorystykę, rozsądną cenę i skuteczne ogrzewanie, które pozwolą się cieszyć jazdą z otwartym dachem nawet przy temperaturze rzędu kilkunastu stopni Celsjusza.
Czytaj dalej Volvo C70 Cabrio 2005 – SPRZEDANE

Volvo C70 T5 1998 – SPRZEDANE

Tradycja produkcji modeli coupe u Volvo sięga kultowego modelu P1800, nieodłącznie związanego z serialem “Święty”. Wprowadzając model Volvo C70 na rynek zadbano o to, by znów wyposażyć w ten samochód filmowego Simona Templar’a, tym razem na planie kinowego remake’u z Valem Kilmer’em (Święty / The Saint z 1997 roku). Smukłe coupe znów przełamało wizerunek firmy produkującej bezpieczne, rodzinne i nieco nudne samochody. W ciągu 8 lat sprzedano 27 tysięcy sztuk modelu C70 coupe – niewiele, czego powodem była w dużej mierze astronomiczna cena. Dziś na rynku wtórnym ten model jest niemal okazją, zważając na jego świetne osiągi, bogate wyposażenie, tradycyjnie wysoki poziom bezpieczeństwa i wysoką trwałość. Volvo C70 T5 to najmocniejsza odmiana tego smukłego samochodu, generująca 240 koni mechanicznych z pięciocylindrowej, turbodoładowanej jednostki. W kolorze grafitowym, z beżową skórzaną tapicerką, wprost ze Szwajcarii – prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej Volvo C70 T5 1998 – SPRZEDANE

Volvo 960 1995 – SPRZEDANE

Szwedzka wizja samochodu luksusowego była inna, niż niemiecka czy włoska. Tu użyteczność najważniejsza jest, a samochód zaprojektowany musi być tak, by po kilku latach nie zestarzał się, nie znudził, służył wiernie i był bezpieczny. Volvo 960 spełniało te założenia wyśmienicie. To następca modelu Volvo 760, który od bazowej 940-tki z zewnątrz różnił się tylko detalami, lecz został bardziej dopracowany technicznie i gwarantował wyższy komfort. Odnajdziemy tu między innymi wielowahaczowe tylne zawieszenie oraz nowy, w pełni aluminiowy, 24-zaworowy, sześciocylindrowy silnik rzędowy. Jest też automatyczna skrzynia biegów, klimatyzacja, pięknie zachowana skórzana tapicerka, drewniane wykończenie wnętrza oraz jedyne szaleństwo w postaci urokliwego, fioletowego lakieru.
Czytaj dalej Volvo 960 1995 – SPRZEDANE