Archiwum kategorii: Volvo

Volvo S60 2002 – 19500 PLN – Łódź

Lata 80-te i lata 90-te to czas, kiedy samochody marki Volvo kierowane były do najbardziej konserwatywnych odbiorców. Kanciate kształty nawiązujące do amerykańskich samochodów, nacisk położony na maksymalne bezpieczeństwo, stateczne limuzyny i praktyczne kombi. Grupa odbiorców – emeryci i rodziny. Volvo S60 pierwszej generacji było pierwszym, które odmieniło ten wizerunek. Opływowe kształty, atrakcyjny design karoserii i wnętrza, opcjonalny napęd na cztery koła i mocne silniki. Samochód zaprojektowany przez Petera Horbury’ego i skonstruowany na bazie skróconej płyty podłogowej modelu S80, w 2000 roku przebojem wdarł się na rynek. Najmocniejsze były wersje R, ale dynamiki nie brakowało również turbodoładowanym silnikom o pojemności 2,4 i 2,5 litra. Taki właśnie pięciocylindrowy silnik wraz z elektronicznie dołączanym napędem na 4 koła AWD (ze sprzęgłem Haldex) prezentowany jest w tym ogłoszeniu.
Czytaj dalej Volvo S60 2002 – 19500 PLN – Łódź

Volvo 740 1987 – 18900 PLN – Skorochów

Volvo 740 GL to pojazd dla tych, którzy chcą kontestować nowoczesny sposób życia. Jego cięta ostrymi ciosami karoseria już w momencie debiutu w 1982 roku nazywana była konserwatywną, jednak dziś dodaje to Szwedowi indywidualnego stylu i smaku. To youngtimer dla tych, którzy lubią duże i wygodne wozy oraz nie lubią, gdy samochód często się psuje. Nawet po ponad 30 latach Volvo może uchodzić za wzór niezawodności, a jego benzynowy silnik, tzw. “red block”, uchodzi za jedną z najtrwalszych jednostek w historii. Zapewnia gładkie brzmienie i absolutnie wystarczającą dynamikę, a automatyczna skrzynia biegów świetnie pasuje do dość leniwego i relaksującego charakteru samochodu. Ten egzemplarz pochodzi z 1987 roku, który był pierwszym, w którym wprowadzono w tych autach technologię cynkowania blachy. Jak widać na zdjęciach, zdecydowanie mu to służyło, jego karoseria wciąż prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej Volvo 740 1987 – 18900 PLN – Skorochów

Volvo 1800 S 1968 – 45000 PLN – Mścice

Volvo 1800 S zawsze otoczone było odpowiednią charyzmą i estymą. To nigdy nie był tani samochód, od ponad pół wieku wzbudzał wzbudzał respekt i szacunek. Można zaryzykować stwierdzenie, że nigdy żaden inny szwedzki samochód nie miał więcej smaku i klasy. W latach 60-tych rozpoczął swoją karierę wraz z brytyjskim serialem “Święty”, gdzie wraz z Simonem Templarem (granym przez Rogera Moore’a) grał absolutnie pierwszoplanową rolę. Zakochali się w nim widzowie, jak i sam aktor, który kupił takie Volvo do prywatnego użytku. W ogłoszeniu – marzenia w zasięgu ręki, czyli zachowany w stanie oryginalnym egzemplarz do renowacji.
Czytaj dalej Volvo 1800 S 1968 – 45000 PLN – Mścice

Volvo 960 1990 – SPRZEDANE

Luksusowe Volvo 960 pojawiło się na rynku w 1990 roku, zastępując model 760. Było pierwszym, nieśmiałym jeszcze krokiem brytyjskiego designera Petera Horbury, który zapoczątkował odejście od pudełkowatych kształtów, tak bardzo charakterystycznych przez szereg lat dla marki. Od strony technicznej był właściwie delikatnie poprawioną siedemsetką, przejmując po niej m.in. zawieszenie i całą gamę silników, w tym nieśmiertelną, wysokoprężną, sześciocylindrową jednostkę D24TIC, zakupioną od Volkswagena. W wersji z turbosprężarką i intercoolerem osiągał 122 KM, co zapewniało zdecydowanie lepsze wrażenia niż w VW LT, w którym silnik ten debiutował 12 lat wcześniej. Z bogatym wyposażeniem i komfortowym wnętrzem to wciąż doskonały wóz do krótszych i dłuższych podróży.
Czytaj dalej Volvo 960 1990 – SPRZEDANE

Volvo C70 Cabrio 2000 – 21500 PLN – Kalisz

Volvo C70 Cabrio to przedstawiciel klasy, z której zarządzana obecnie przez Chińczyków szwedzka marka kompletnie zrezygnowała. To szykowny, czteroosobowy kabriolet słusznych rozmiarów, zbudowany na platformie Volvo 850. Między 1997 a 2005 rokiem zbudowano ich około 50 tysięcy sztuk. Oferują komfort, wysoką trwałość i bogate wyposażenie dodatkowe. Na pokładzie jest między innymi podgrzewana tylna szyba, awaryjnie wysuwany w razie dachowania pałąk bezpieczeństwa oraz automatycznie składany, materiałowy dach. Prezentowany egzemplarz wyposażony jest we wzmocniony niskociśnieniową turbosprężarką silnik, automatyczną skrzynię biegów, skórzaną tapicerkę i dwustrefową klimatyzację.
Czytaj dalej Volvo C70 Cabrio 2000 – 21500 PLN – Kalisz

Volvo 264 GLE 1979 – 35000 PLN – Nałęczów

Volvo 264 GLE było luksusową wersją modelu 244, z lepszym wyposażeniem i silnikiem V6 pod maską. Z zewnątrz wyróżniała je wyższa atrapa chłodnicy i prostokątne reflektory (początkowo Volvo 244 miało okrągłe światła, od 1980 otrzymało identyczne jak wyższy model). Pod maską odnajdziemy silnik PRV, jednostkę opracowaną wspólnie z francuskimi producentami – Renault i Peugeot. Ten egzemplarz prezentuje się niezwykle efektownie i ma przebieg poniżej 100 tysięcy kilometrów. Na pokładzie – doskonały welur, a o pełen komfort i relaks kierowcy oraz pasażerów dbają welurowa tapicerka, klimatyzacja, ogrzewanie postojowe i skrzynia automatyczna.
Czytaj dalej Volvo 264 GLE 1979 – 35000 PLN – Nałęczów

Volvo 960 1995 – SPRZEDANE

Szwedzka wizja samochodu luksusowego zawsze była inna, niż niemiecka myśl czy włoska. Tu użyteczność na pierwszym planie jest, a samochód zaprojektowany musi być tak, by po kilku latach nie zestarzał się, nie znudził, służył wiernie i był bezpieczny. Volvo 960 spełniało te zalecenia wyśmienicie. To następca modelu Volvo 760, od bazowej 940-tki z zewnątrz różniący się jedynie detalami, lecz bardziej dopracowany technicznie i gwarantujący wyższy komfort. Wyposażone zostało w wielowahaczowe tylne zawieszeniu oraz nowy, w pełni aluminiowym, 24-zaworowy silnik rzędowy sześciocylindrowy. Odnajdziemy tu też automatyczną skrzynię biegów, tempomat, klimatyzację, szyberdach oraz jedyne szaleństwo w postaci beżowej, skórzanej tapicerki, pięknie kontrastującej z ciemnozielonym lakierem.
Czytaj dalej Volvo 960 1995 – SPRZEDANE

Volvo 480 Turbo 1990 – 38500 PLN – Wrocław

Volvo 480 było nowatorskie pod każdym względem: stylistyka z kosmosu, chowane reflektory, napęd na przednią oś. Fachowcy z Volvo pracowali nad nim 8 lat. Jego skrzynia biegów oraz czterocylindrowy silnik pochodziły z Renault i zostały dopracowywane przez Porsche. Grupą docelową tego Volvo mieli być młodzi Amerykanie, ale nigdy go niestety nie zobaczyli. W Europie model zdobył wiernych fanów, choć hitem sprzedaży nigdy nie był. Totalnie niepraktyczny samochód lubiany jest dziś za swoją odmienność, nieszablonowy wygląd i… bezramkową szybę bagażnika, rozwiązanie nawiązujące do modelu P 1800 ES z lat 70-tych. Okaz z ogłoszenia to Volvo 480 Turbo, które przez 28 lat przejechało jedynie 6300 kilometrów. Jego historia jest wyjątkowa, a prezencja sensacyjna. Niemal jak z fabryki! Łatwo się w nim zakochać bez pamięci 🙂
Czytaj dalej Volvo 480 Turbo 1990 – 38500 PLN – Wrocław

Volvo 240 Classic 1991 – SPRZEDANE

Samochód projektowany dla przeciętnego Szweda, spełniający wymagania tamtejszego rynku i klimatu, nie mógł być zwykły. To prawdziwy twardziel, stworzony do pokonywania długich dystansów: w czasie i przestrzeni. Gruba blacha, proste kształty, fenomenalnie wygodne fotele i benzynowy silnik, które trwałość obrosły legendy. W produkcji utrzymywało się od 1974 do 1993 roku, w ostatnim etapie otrzymało nawet nazwę, która właściwie podkreślała jego cechy: Volvo 240 Classic. W latach 90-tych kochali go wszyscy Ci, którzy nienawidzili nowości. Dziś trafia do tych, którzy potrafią docenić ponadczasowy design, wysoki komfort, trwałe rozwiązania mechaniczne i… nie mają potrzeby spieszyć się na drodze. W stanie takim jak egzemplarz sprowadzony przez KlasykaGatunku.pl praktycznie ich się już nie spotyka. W końcu z jednej strony korzenie auta sięgają do 1966 roku (wtedy debiutowało Volvo 140, z 240 praktycznie tożsame), a z drugiej strony auto jest jak nowe. Na dodatek auto ma idealne zestawienie silnika 2,3 l red block i automatycznej skrzyni biegów. Dla fana marki jest jak mokry sen.
Czytaj dalej Volvo 240 Classic 1991 – SPRZEDANE

Volvo C70 2000 – SPRZEDANE

Volvo C70 pierwszej generacji produkowane było w latach 1997 – 2005, a powstało we współpracy z brytyjskim konstruktorem samochodów wyścigowych Tom Walkinshaw Racing. Zbudowane na bazie modeli S70 i V70, początkowo oferowano wyłącznie w nadwoziu coupé, a rok po wprowadzeniu doczekało się wersji cabrio. Możecie kojarzyć model z filmu “Święty”, gdzie za kierownicą nowego, rudego C70 zasiadł Val Kilmer. Egzemplarz z ogłoszenia może święty nie jest, ale ma doskonalą konfigurację kolorystyczną i zachował się w świetnej kondycji. Pod jego maską pracuje silnik benzynowy o pojemności 2,4 l, doładowany turbosprężarką, generujący moc 193 KM. Ładnie zachowane wnętrze oferuje dwustrefową klimatyzację, podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele, skórzaną tapicerkę i typowy dla Volvo surowy klimat. Volvo C70 to luksusowy samochód, a jego linie są tak uniwersalne, że mimo wieku nadal wygląda świeżo.
Czytaj dalej Volvo C70 2000 – SPRZEDANE