Wadowscy klasyczne

Należymy do pokolenia czterdziestolatków, którym dzieciństwo i młodość upływały w siermiężnej Polsce lat 70 i 80 na marzeniach o motoryzacyjnych legendach, niezawodności i trwałości poruszających się z rzadka po pustych wówczas drogach. Pamiętamy doskonale samochody naszego dziadka i taty , którzy już wówczas byli szczęśliwymi użytkownikami samochodów spod znaku szwedzkiej stali oraz niemieckiej gwiazdy. W nosie pozostał do dziś ten niesamowity zapach wnętrz nieporównywalny z żadnym innym , a w uszach charakterystyczny dźwięk benzynowych mruczących volvo i przyjemnie klekoczących diesli mercedesa i ten komfort jazdy przypominający wówczas wrażenia z wycieczki statkiem Nimfa po Wiśle pod Wawelem. To wtedy każde kieszonkowe przeznaczaliśmy z bratem na zakup samochodzików – modeli w ówczesnej „bramie raju” – PEWEXIE. Dziś kiedy każdy z nas na co dzień eksploatuje tylko współczesne samochody z racji naszej podstawowej działalności, jaką stała się przed laty sprzedaż nowych samochodów Volvo i Kia, wracamy z sentymentem do przeszłości, do dzieciństwa, beztroski, wspólnych wypadów za miasto tylko bo to, by przewieźć się ukochanym samochodem taty i do marzeń o pierwszym własnym samochodzie. Ja ziściłem je już dwadzieścia lat temu kupując mój pierwszy wóz: Mercedesa w123 280CE, który kiedyś wiernie służył, a dziś czeka co wiosnę na przejażdżki w słoneczne dni. Niedawno dołączył do mnie brat ze swoim wspaniale, własnoręcznie odrestaurowanym w108 280SE. Tata zaś cieszy się nabytym w Szwecji od leciwego pana na początku lat dwutysięcznych Volvo Amazon rocznik ’64 (dokładnie takim jakim jeździł nasz nieżyjący dziadek). Dziś chcemy się z Wami podzielić naszą pasją, wspomnieniami i tym czego nie da się przekazać słowami, a można jedynie poczuć wsiadając do klasyka. Zapraszamy do Nowego Sącza, gdzie przy ul. Tarnowskiej 180 otworzył swoje podwoje nasz salon, w którym znajdziecie głównie auta z duszą.

BMW 2800 E3 1970 – 39900 PLN – Nowy Sącz

BMW 2800 E3 debiutowało w 1968 roku, otwierając linię luksusowych sedanów o sportowym charakterze, napędzanych nową rodziną sześciocylindrowych silników. Oferowało więcej komfortu i przestrzeni w kabinie od wprowadzonej wcześniej „Neue Klasse”, pod zgrabnym nadwoziem opracowanym przez zespół projektantów pod wodzą Wilhelma Hofmeistera. Dopracowanie detali zlecono firmą Bertone i Michelotti, a efekt wprost zwalał z nóg, wytyczając trendy na kolejne dziesięciolecie. Już rok po debiucie Max Hoffman rozpoczął import tych samochodów do Stanów Zjednoczonych, i z tej właśnie puli pochodzi egzemplarz z ogłoszenia. Doskonałe wrażenie robi jego pięknie zachowane wnętrze, choć blacharka niestety wymaga interwencji, a lakier położenia od nowa.
Czytaj dalej

Mercedes 220D W115 1973 – SPRZEDANY

Strich-Achter był w naszej rzeczywistości w latach 70-tych szczytem motoryzacyjnych marzeń. Nawet dekadę później wciąż do tych Mercedesów wzdychano, szczególnie gdy były wyposażone w silniki diesla, tak bardzo cenione w dobie reglamentowanej etyliny. Lata 70-te i 80-te to był czas, do niektórych niejednokrotnie chcielibyśmy wrócić… i wcale nie znaczy to konieczności przesiadania się na Maluchy i Duże Fiaty. Wszak lepiej żyć nie tyle minioną codziennością, co marzeniami, a taki Mercedes 220D W115, jak ten prezentowany, to prawdziwa kapsuła czasu. Przepiękny egzemplarz z końca pierwszej serii (tzw. seria 1,5) z silnikiem 2,2 l diesel. Unikatowy wręcz z racji swojej oryginalności, z wyjątkowo niskim przebiegiem, zwłaszcza dla takiej wersji silnikowej. Jest rewelacyjny.
Czytaj dalej

Mercedes 380 SL R107 1985 – 69900 PLN – Nowy Sącz

Mercedes 380 SL R107 to znakomity sposób na połączenie klasycznego stylu i przyjemności z jazdy. Następca Pagody zaprojektowany został z zastosowaniem wszystkiego, co koncern miał najlepsze, gwarantując o wiele wyższe bezpieczeństwo od swojego poprzednika. Łączył komfort i dynamikę, zapewnianą przez stosowane po raz pierwszy w klasie SL silniki V8. Znalezienie dziś egzemplarza zachowane w oryginalnym stanie, z niskim przebiegiem, to coraz większe wyzwanie. Ten przybył do Polski z USA i ma przebieg zaledwie 78 tysięcy mil.
Czytaj dalej

Mercedes 380 SE W126 1984 – 45000 PLN – Nowy Sącz

Ponad 30 lat temu było to absolutne marzenie. W czasach, gdy za samochody duże uznawano te, które niewiele przekraczały długość 4 metrów, on mierzył ich aż 5. Mercedes 380 SE W126 przynależał do luksusowej klasy S i to zobowiązywało. Rozpieszczał pasażerów obszernym i świetnie wykonanym wnętrzem, uszy gładząc łagodną muzyką silnika V8. W swojej pierwotnej formie, z karbowanymi listwami bocznymi, wyróżniał się lekką stylistyką, nawiązującą do modelu SL generacji 107. Ten egzemplarz przez lata uchował się w rewelacyjnym stanie. Jest wolny od korozji, mimo, że wciąż posiada oryginalną powłokę lakierniczą. Na pokładzie bogato – między innymi odnajdziemy skórzaną tapicerkę, klimatyzację, tempomat i elektryczny szyberdach.
Czytaj dalej

Mercedes 230 C C123 1978 – 52000 PLN – Nowy Sącz

Klasyczne coupe z gwiazdą na masce – to brzmi dumnie i wygląda niezwykle efektownie. Zmiany przeprowadzone w popularnej „beczce” podczas tworzenia dwudrzwiowej wersji nadały jej zupełnie nowego, wyjątkowego stylu. Skrócony rozstaw osi, obniżona linia dachu, mocniejsze pochylenie przedniej i tylnej szyby, a także piękne otwarcie bocznej linii okien (rezygnacja ze środkowego słupka) były zabiegami trafionymi w dziesiątkę. Dziś Mercedes 230 C C123 to nie tylko środek transportu, lecz ponadczasowy i stylowy klasyk, który daje radość z jazdy i wykonany jest w fantastycznym stylu. Tu mimo mniejszego z dwóch dostępnych silników odnajdziemy bogate wyposażenie obejmujące klimatyzację i elektryczne opuszczanie wszystkich szyb. Na ulicy z pewnością odwróci niejedną głowę, szczególnie w tak efektownym i wypieszczonym lakierze.
Czytaj dalej

Volvo P121 Amazon 1964 – 60000 PLN – Nowy Sącz

Volvo P121 Amazon debiutowało w 1957 roku, będąc dostępne jako dwu- lub czterodrzwiowy sedan oraz kombi. Wyposażone w kontrolowane strefy zgniotu i dostępne po raz pierwszy w samochodzie seryjnym trzypunktowe pasy bezpieczeństwa wyznaczało nowe standardy w dziedzinie bezpieczeństwa. Konstrukcja sprzedawała się świetnie i uchodziła za niezwykle trwałą – Volvo niegdyś chwaliło się, że przeciętny okres użytkowania ich samochodów był o dwa lata dłuższy niż Mercedesów. Ten dwudrzwiowy egzemplarz poszczycić się może jednak nie tylko utrzymaniem w pełnej mechanicznej sprawności, ale i przepiękną prezencją. To niezwykle apetyczny, fantastycznie zachowany, nigdy nie remontowany blacharsko egzemplarz z doskonale utrzymanym, oryginalnym wnętrzem.
Czytaj dalej

Mercedes 230E W123 1983 – 31000 PLN – Nowy Sącz

Mercedes 230E W123 serwuje nam klasyczną niemiecką motoryzację w najlepszym wydaniu. Silnik generuje solidne 137 KM, choć nie moc tu jest najważniejsza. W Mercedesie nikt się nie spieszy, on uspokaja. Zza kierownicy robi doskonałe wrażenie. Przestronna kabina, komfortowe fotele, świetna widoczność w każdym kierunku, wzorowo zaprojektowane zegary, wielka kierownica i celownik na masce. To wszystko potrafi oczarować, szczególnie gdy zachowane jest w świetnym stanie. Ten egzemplarz ponad 30 lat przetrwał w doskonałej kondycji, do czego przyłożył się ciepły klimat południa Francji. Brak rdzy to świetna wiadomość i sprawa dla „beczki” kluczowa – to korozja jest największym wrogiem tych samochodów i zdążyła niestety zniszczyć większość egzemplarzy poruszających się po polskich drogach.
Czytaj dalej

Mercedes 190D W121 1959 – 20000 PLN – Nowy Sącz

Potocznie nazywany Pontonem, był prekursorem E-klasy. Mercedes 180 i 190 (serii W120 i W121) to pierwszy Benz wykorzystujący konstrukcję samonośną i zarazem pierwszy seryjnie produkowany samochód na świecie, w którym zrealizowano strefę kontrolowanego zgniotu. Mercedes 190D pod maską skrywa silnik wysokoprężny, co w owych czasach było rzadkością w samochodach osobowych, lecz z czasem stało się specjalnością niemieckiej marki. W ogłoszeniu jeden z 20629 wyprodukowanych egzemplarzy w latach 1958-59, w stanie do renowacji.
Czytaj dalej

Mercedes 300D Turbodiesel W123 1985 – 29900 PLN – Nowy Sącz

Mercedes 300D Turbodiesel W123 był w latach 70-tych i 80-tych symbolem długotrwałości i niezawodności. Gdy na rynku pojawił się jego następca, klienci kręcili nosami nie dowierzając, że dorówna poprzednikowi. I choć dziś narzekanie na Mercedesa przeniosło się na nowsze modele, beczka wciąż budzi szacunek, szczególnie jeżeli skrywa pod maską kultowego pięciocylindrowego turbodiesla i zachowała się w oryginalnym stanie blacharskim, co dziś niestety należy do rzadkości. Ten wyróżniający się amerykańskimi przednimi lampami, nieco większymi zderzakami i niezwykle bogatym wyposażeniem egzemplarz z USA pochodzi z ostatniego etapu produkcji i prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej

Mercedes 500 SEL W126 1981 – 21000 PLN – Nowy Sącz

Luksus, wygoda, najwyższej klasy wykonanie i trwałość mechanicznych podzespołów, tak w skrócie opisać można Mercedesa 500 SEL z serii W126. Ten samochód zaoferuje nam wszystko, czego możemy oczekiwać od klasy S tamtego okresu. Skórzana tapicerka, elektryczne fotele, podgrzewane fotele, klimatyzacja, tempomat, automatyczna skrzynia biegów, hydropneumatyczne zawieszenie… na pokładzie ma wszystko, co dało się ówcześnie zamówić, lecz nawet nie to jest w tym egzemplarzu najciekawsze. Niemniej fascynująca jest historia tego Mercedesa, ponieważ był jednym z prywatnych samochodów ówczesnej księżnej Grace, matki Alberta II, który jest aktualnie głową tego małego księstwa. Jeżeli chcesz podróżować jak rodzina królewska, to W126 jest dla Ciebie i po wymaganych pracach renowacyjnych z pewnością nabierze jeszcze wartości.
Czytaj dalej