WADOWSCY KLASYCZNE

Jesteśmy pokoleniem, które dorastało w siermiężnej Polsce lat 70. i 80. marząc o motoryzacyjnych legendach poruszających się z rzadka po pustych wówczas drogach oraz ich niezawodności i trwałości. Z łezką w oku wspominamy auta naszego ojca i dziadka – szczęśliwych użytkowników pojazdów spod znaku szwedzkiej stali oraz niemieckiej gwiazdy, których zapach i dźwięki nadal tkwią w naszej pamięci. To właśnie w tamtych czasach każdą złotówkę z kieszonkowego wydawaliśmy na samochodziki z PEWEX-u, naszej „bramy raju” dla motoryzacyjnych marzeń. Ja osobiście spełniłem to marzenie kupując za pierwsze zarobione pieniądze w latach dziewięćdziesiątych Mercedesa w123 280 CE, który kiedyś służył mi wiernie na co dzień, a teraz czeka w garażu na przejażdżki w słoneczne dni.

Chociaż dziś sprzedajemy nowe samochody jako autoryzowany dealer marki Volvo oraz Kia, a każdy z nas eksploatuje współczesne samochody, to i tak największą pasją pozostały klasyki, ponieważ stanowią coś więcej niż tylko pojazdy – to kolekcja wspomnień, emocji i nieustającego zachwytu nad pięknem motoryzacyjnej historii.

Obecnie skupujemy i odrestaurowujemy samochody klasyczne dążąc do przywrócenia im pierwotnego blasku, dbając o każdy detal, by jak najwierniej oddać ich oryginalny stan. Zajmujemy się również sprzedażą najpopularniejszych marek wśród klasyków, między innymi Mercedes i Volvo.

Dziś dzielimy się z Wami pasją do samochodów klasycznych, doświadczeniami i unikalnym uczuciem, którego można jedynie doświadczyć wsiadając do prawdziwego klasyka. Serdecznie zapraszamy do Gaju koło Krakowa przy ul. Myślenickiej 7, gdzie w naszym salonie znajdziecie wyłącznie samochody z duszą, klasyki motoryzacji, które nieustannie zachwycają swym pięknem i urokiem.

Mercedes 230 CE Coupe C123 1983 – 90000 PLN – Gaj

„Beczka” w latach 80. była synonimem wygody i luksusu. Nie chodzi jednak tylko o sentyment – W123 to po prostu stary, dobry Mercedes. Wersja Coupe o oznaczeniu fabrycznym C123 była dla tych, którzy oprócz luksusu cenili sportowy styl i nie potrzebowali drugiej pary drzwi. Mercedes 230 CE C123 dziś łatwo może przypaść do gustu każdemu. Jeździ nim się niezwykle przyjemnie, na pokładzie tego egzemplarza jest nawet klimatyzacja, a styl jest ponadczasowy. Samochód już jako baza był świetny, ale przeszedł szereg zabiegów renowacyjnych, by prezentować się jeszcze lepiej. Warto obejrzeć dokładnie obszerną galerię zdjęć, bo efekt zdaje się być olśniewający.
Czytaj dalej Mercedes 230 CE Coupe C123 1983 – 90000 PLN – Gaj

Mercedes 300D W123 1977 – 80000 PLN – Gaj

Mercedes 300D W123 to dla wielu miłośników przede wszystkim doskonały, wysokoprężny silnik, który na przełomie lat 70-tych i 80-tych z pewnością był najlepszą tego typu jednostką na świecie zainstalowaną w samochodzie osobowym. Jednak beczka to z pewnością coś więcej, i nie mowa tu tylko o przestronnym nadwoziu i komfortowym zawieszeniu. Gwiazda na masce to styl i charakter, a często również ciekawa kolorystyka wnętrza, tak jak w tym przypadku. Ten odcień nosił nazwę Tabak i był oferowany tylko do połowy 1979 roku. Lakier to z kolei 740 Pastellgrau – szary, niemetaliczny. Egzemplarz pochodzi z 1977, czyli pierwszego pełnego roku produkcji. Z której strony by na niego nie spojrzeć, prezentuje się pięknie. Firma Wadowscy klasyczne wyspecjalizowała się w Mercedesach W114/W115 oraz W123 i trzeba przyznać, że specjaliści spod Krakowa potrafią wynaleźć świetne egzemplarze i wiedzą również, jak je właściciwie dopieścić.
Czytaj dalej Mercedes 300D W123 1977 – 80000 PLN – Gaj

Volvo 144 1969 – 53000 PLN – Gaj

Wchodząc do salonu Volvo w 1969 roku wybór miałeś niezwykły, gdyż obok siebie stały samochody zdające się pochodzić z zupełnie różnych epok. Wciąż dostępny był Duett, produkowany od 1953 roku samochód użytkowy z nadwoziem typu van/kombi, spokrewniony z serią PV, choć zabudowany na ramie. Dalej stał model Amazon, niezwykle popularny, lecz stylistycznie zdający się być jeszcze w poprzedniej dekadzie. W tym towarzystwie Volvo 144 zdawało się być samochodem z innego świata. Nowoczesne, kanciate nadwozie to był nowy styl szwedzkiej marki, który niemal bez zmian dotrwał aż do lat 90. Na te samochody mówiono „cegła” nie tylko ze względu a wygląd, ale i na wytrzymałość. Mechanika samochodu była ewolucją tej zastosowanej w Amazonie czy P1800 i sprawdzała się znakomicie. Zresztą – znakomicie sprawdza się do dziś i będzie za kolejne dziesięciolecia, jeżeli dalej będzie utrzymywany w takim stanie. To jest czysta ekologia, a nie produkcja co 3 lata nowego samochodu i utylizacja starego.
Czytaj dalej Volvo 144 1969 – 53000 PLN – Gaj

Mercedes 600 SL R129 1992 – 90000 PLN – Gaj

Genewski Salon Samochodowy w marcu 1989 roku stał się sceną tryumfu marki Mercedes-Benz. Firma zaprezentowała nową generację SL z serii R129. Reakcja rynku była natychmiastowa – ​​planowana roczna zdolność produkcyjna została wkrótce przekroczona. Każdy, kto chciał zamówić R129, musiał zaakceptować nawet kilkuletni okres oczekiwania. Najwyższą konfiguracją modelu R129 był 600 SL z silnikiem V12 o mocy 394 KM, wprowadzony na rynek w październiku 1992 roku. Najmocniejszy silnik w ofercie Mercedesa zapewniał doskonałe osiągi i był uosobieniem płynności dostarczania mocy. Klienci docenili też stabilne prowadzenie przy wysokich prędkościach oraz imponujący i jednocześnie wyrafinowany sposób przyspieszania. Jeżeli więc chciałbyś odczuć to na własnej skórze, właśnie nadarza się ku temu okazja. On wciąż, nawet po 3 dekadach, robi fantastyczne wrażenie.
Czytaj dalej Mercedes 600 SL R129 1992 – 90000 PLN – Gaj

Mercedes 560 SEC C126 1988 – 165000 PLN – Gaj

Mercedes 560 SEC to przepiękne i ponadczasowe coupe, luksusowy symbol doskonałości. Ponieważ warianty coupe w hierarchii Mercedesa są tradycyjnie usytuowane nad sedanami, SEC był droższy i lepiej wyposażony niż sedany, i występował tylko z silnikami V8. 560 SEC był najwyższą dostępną wersją silnikową C126, do oferty wprowadzoną w 4 lata po debiucie modelu, w 1985 roku. Ze względu na swój nowoczesny wygląd czy zderzaki z tworzywa sztucznego długo nie uznawano tej serii za przynależącą do kategorii samochodów klasycznych, lecz dziś co do jego statusu nikt nie ma najmniejszych wątpliwości, a dowodem są stale rosnące ceny najlepiej utrzymanych egzemplarzy. Ten Mercedes został sprowadzony z Monako. Egzemplarz ma rzadko spotykaną fabryczną opcję #822, co oznacza najmocniejszy dostępny silnik w tym modelu, o mocy imponujących 300 KM. Mercedes jest w całości zgodny z fabryczną specyfikacją i zachwyca swoją prezencją. Oferta ta to okazja do nabycia ponadczasowego coupé, które wyznaczało standardy w swoich czasach, a elegancją zachwyca do dziś.
Czytaj dalej Mercedes 560 SEC C126 1988 – 165000 PLN – Gaj

Lincoln Continental Mark IV 1974 – 115000 PLN – Gaj

Pierwsza połowa lat 70-tych to wciąż były czasy, gdy bogactwo w Ameryce mierzono długością samochodu i ilością chromu. Lincoln Continental Mark IV był kolejną odsłoną najbardziej kochanego i luksusowego coupe swojej epoki. Generacja IV oferowana była w latach 1972–1976. Dostępna tylko z jednym, 7,5-litrowym silnikiem V8, wyróżniała się operowymi oknami w słupkach C, pokrywą bagażnika z wyraźnie zaznaczoną linią elegancko schowanego koła zapasowego, chowanymi przednimi lampami i grillem w kształcie małej świątyni. Nazywano go biurowcem na kołach albo lądowym jachtem, znakomicie sprawdzał się w długich trasach, a zdająca się nigdy nie kończyć maska była wyrazem stylu. To wciąż jest doskonała propozycja dla osób, które po prostu lubią podróżować. Choć w mieście nie należy do najporęczniejszych, gdy wyjedzie w trasę, można nim jechać cały dzień, wciąż nie czując zmęczenia.
Czytaj dalej Lincoln Continental Mark IV 1974 – 115000 PLN – Gaj

Mercedes E 240 W210 1998 – SPRZEDANY

Mercedes W210 to z jednej strony legendarna nieodporność na korozję, a z drugiej strony szereg zalet. Jeżeli uda nam się okiełznać główny i podstawowy problem modelu, życie z nim może być łatwe i przyjemne. Zestawiając z nowszymi Mercedesami – to samochód wolny od wielu problemów ze skomplikowanymi systemami elektronicznymi. Zestawiając ze starszymi – jest świetnie wyciszony, równie komfortowy i wciąż wykonany ze znakomitych materiałów we wnętrzu. W wersji z najmniejszym, benzynowymi silnikiem V6 – pracuje równo, jest trwały i ekonomiczny. Ten egzemplarz ma 356 tys. km przebiegu, a ponad 200 tys. ostatnich kilometrów spędził w jednych rękach, które jak widać na załączonych zdjęciach, wiedziały jak właściwie zadbać o samochód.
Czytaj dalej Mercedes E 240 W210 1998 – SPRZEDANY

Mercedes 500 SL R129 1990 – SPRZEDANY

Mercedes 500 SL R129 z pięciolitrowym V8 pod maską generuje ponad 320 koni mechanicznych. Z taką mocą i oczywiście napędem na tylną oś, to niebywale szybki roadster, który doskonale sprawdza się również w dalekiej podróży. Debiutował na targach Geneva Motor Show w 1989 roku i był ogromnym technologicznym i stylistycznym krokiem naprzód. Zastosowano w nim elektrohydraulicznie składany miękki dach oraz ręcznie nakładany hardtop, jak również zamontowano system windshaft – kratkę osłaniającą pasażerów kabrioletu przed wiatrem, umocowaną za siedzeniami i wysuwaną na życzenie kierowcy. Ten wyprodukowany w Europie egzemplarz początkowo trafił do Japonii, później do Kanady, by finalnie wrócić znów na Stary Kontynent. Ma niewysoki przebieg i ciekawy kolor lakieru 172 Anthrazitgrau.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R129 1990 – SPRZEDANY

Volvo 240 GL 1988 – SPRZEDANE

Volvo 240 to nieśmiertelna szwedzka cegła. To auto, które będąc w sprzedaży od 1974 do 1993 roku, było pod koniec produkcji już żywym klasykiem, podobnie jak przykładowo Garbus dekadę wcześniej. Volvo zawsze wybierali Ci, którzy cenili rozwiązania sprawdzone, trwałe i ponadczasowe, nie poddające się zmieniającej się modzie. Przykładowo niemal przez dwie dekady 240-tką jeździł Ingvar Kamprad, założyciel firmy IKEA, którego przecież stać było na wybranie dowolnego samochodu na świecie. Jeżeli nie potrzebujesz nigdzie się spieszyć, poczujesz się w jego wnętrzu doskonale. Ma świetne i niezwykle ergonomiczne fotele, a jego benzynowy silnik zwany „red block” cechuje solidna pojemność i nadzwyczajna trwałość.
Czytaj dalej Volvo 240 GL 1988 – SPRZEDANE

Mercedes 560 SL R107 1986 – SPRZEDANY

Całkowicie nowy projekt dwumiejscowego samochodu o otwartym nadwoziu Mercedes przedstawił światu w kwietniu 1971 roku. R107 to model SL trzeciej generacji, który w produkcji przetrwał ponad 18 lat, stając się niekwestionowanym klasykiem już w czasach swojej produkcji. Elegancki i sportowy, mocny i pewny w prowadzeniu, jest klasycznym roadsterem ucieleśniającym wartości marki. W 1986 roku najbardziej spektakularną nowością był Mercedes 560 SL z silnikiem o rekordowej w tym modelu pojemności 5,5 l i mocy 230 KM, zarezerwowany na rynki eksportowe USA, Australii i Japonii. Osiągi zapewniał fantastyczne. Taki właśnie model w pięknym kolorze nadwozia 587 Pajettrot oferowany jest przez firmę Wadowscy klasyczne.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1986 – SPRZEDANY