Archiwum kategorii: Willys

Willys-Knight A70 1928 – 269000 PLN – Łódź

Pod marką Willys-Knight oferowano samochody przedsiębiorstwa Willys-Overland z Toledo w stanie Ohio, w latach 1914-1933. Konstrukcyjną nowością w tych autach był bezzaworowy układ rozrządu Knight’a, oparty na poruszających się wewnątrz cylindrów tulejach. Największą zaletą tych silników była cicha praca, którą zresztą te silniki potrafią zadziwiać do dziś. Choć patenty Knight’a zostały wydane w co najmniej ośmiu różnych krajach i zostały zbudowane przez około trzydzieści firm, w tym tak luksusowych marek jak Minerva, Voisin czy Panhard Levassor, ostatecznie konstrukcja przegrała rywalizacje z tańszym w produkcji, tradycyjnym silnikiem zaworowym. Willys-Knight A70 to model produkowany w latach 1927-29. Posiadał sześciocylindrową jednostkę, tylny napęd i zamknięte, luksusowo wykończone, czterodrzwiowe nadwozie. Choć o takich samochodach dziś czytać możemy najczęściej w książkach i albumach dotyczących historii motoryzacji, okazuje się, że czasem taką konstrukcję możemy spotkać również na drodze, albo i w ogłoszeniu. Ten egzemplarz został drobiazgowo odrestaurowany i choć kolor białej perły nie jest tu historycznie uzasadniony, jakość wykonanych prac z pewnością robi ogromne wrażenie. Samochód jest sprawny i gotowy do drogi, bo przecież do jazdy został on stworzony, a nie tylko do ozdoby garażu.
Czytaj dalej Willys-Knight A70 1928 – 269000 PLN – Łódź

Willys-Overland 4WD Utility Station Wagon 1949 – 51900 PLN – Kraków

W tym przypadku określenie “jedyny taki” z pewnością nie będzie na wyrost. Ten Willys-Overland 4WD Utility Station Wagon zachowany jest w całkowicie oryginalnym stanie. Pochodzi z 1949 roku, jest pokryty przecudowną patyną, lecz wciąż sprawny, gotowy do pokonywania terenowych przeszkód. To powojenny produkt firmy Willys-Overland, łączący dzielność wojskowych Willysów MB z bardziej uniwersalnym nadwoziem. Napędza go wciąż ten sam dolnozaworowy silnik “Go Devil” o pojemności 134 cali sześciennych, w tym przypadku połączony 3-stopniową skrzynią T-90 z reduktorem z obiema osiami. Napęd 4 WD w tym nadwoziu to rzadki przypadek, oferowany jedynie przez rok. Co z nim robić? Właściciel pokazuje jak może wyglądać samochód do pełnej renowacji, lecz właściwie każdy miłośnik motoryzacji powinien trzymać kciuki za to, żeby wóz pozostał w takim stanie jak jest, jedynie z niezbędnymi do dalszego użytkowania naprawami. To żywe świadectwo historii motoryzacji, wciąż gotowe robić to, do czego zostało stworzone.
Czytaj dalej Willys-Overland 4WD Utility Station Wagon 1949 – 51900 PLN – Kraków