Zastava 1100 GTL 55 1985 – 16800 PLN – Świdnica

W Jugosławii, podobnie jak i w Polsce, produkcję samochodów oparto na licencyjnych modelach Fiata. Po modelach Zastava 750 (Fiat 600), Zastava 1300 (Fiat 1300) i Polska Zastava 125 (Polski Fiat 125p) przyszła kolej na zupełnie nową konstrukcję. Zastava 1100 (oznaczona na początku jako 101) powstała jako rozwinięcie Fiata 128. Przejęła po nim nowoczesną, przednionapędową architekturę, różniąc się tylną częścią nadwozia – zamiast trójbryłowego sedana stworzono bardziej uniwersalnego hatchbacka. Debiutowała w 1971, pozostając w produkcji aż do 2003 roku. Zastava 1100 GTL 55 to wersja po modernizacji w 1983 roku, którą wyróżniają prostokątne przednie reflektory oraz inna atrapa chłodnicy, a także szersze zderzaki z wkomponowanymi kierunkowskazami. Pod maską odnajdziemy jednostkę o pojemności 1,1 l z „ponadkwadratowym” układem (80 mm średnicy i 55,5 mm skoku tłoka), co zapewnia jej interesującą, pełną życia i sportową charakterystykę. Egzemplarz, w który włożono wiele pracy, zdecydowanie może cieszyć oczy.

Zastava 1100 GTL 55
Rocznik: 1985
Przebieg: 77800 km
Pojemność: 1114 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 54 KM

Cena: 16800 PLN do negocjacji

Mam na sprzedaż całkowicie wyremontowaną Zastavę 1100 (GTL 55).

Historia samochodu:

Auto zostało sprowadzone w grudniu 2019 roku przeze mnie, z racji zamiłowania do motoryzacji, klasyków i chęci posiadania „czegoś innego”. Odkupiłem gotowy projekt, który był w etapie realizacji i dokończyłem go tak, jak widać na zdjęciach. Pandemia obsunęła przygotowania samochodu czy pewne procedury, aczkolwiek auto już jest w pełni gotowe do jazdy.

– rok 1985
– przebieg: ok. 77800 km
– OC/PT do 12.2021
– skrzynia 5-biegowa (krótka)
– auto garażowane

Nadwozie/Podwozie:

Auto było w 100% remontowane jest w stanie -6/6, gdzie „-” pojawia się tylko z racji, że auto nie jest nowe i nie jest z salonu. Lakier nie jest oryginalny (paleta Peugeot 307 – KGAD), aczkolwiek bardzo ładnie komponuje się w styl samochodu. Jedno ze zdjęć powinno samo w sobie przedstawić stan samochodu oraz zabezpieczenie podwozia, na które Zastavy cierpiały, a tutaj nie ma o to strachu.

Nadwozie niedawno przechodziło jednoetapową korektę lakieru oraz zabezpieczenie twardym woskiem.

Mechanika:

Wszystkie elementy również przechodziły rewizję (tj. elementy zawieszenia, układ napędowy, etc.). Zawieszenie było piaskowane i malowane, a sam układ napędowy jest wręcz suchy i bez śladów wycieków, co najwyżej zakurzony od stania.

Jedyny drobny minus to lekko zgrzytający 3. bieg, co było standardem w większości FIAT’ów z tamtych lat (spokojnie można wysprzęglać bez zgrzytu i nie trzeba do tego anielskiej precyzji).

Wnętrze:

Tapicerka nie jest oryginalna, aczkolwiek jest odświeżona z gustem na nowych materiałach.

Jestem pewny, że o taki egzemplarz będzie bardzo trudno, aby nie tyle co kupić podobny, ale żeby mieć już tak wyremontowane auto w takich pieniądzach. Auto bardzo zwraca uwagę na siebie i przykuwa oko innych.

Główny powód sprzedaży? Zdążyłem się nacieszyć tym autem, nie mam czasu nim jeździć z racji mojej pracy, gdzie mam inne samochody oraz chciałbym sprawić sobie coś innego. Rozważam zamianę na sensowne cywilne auto (tylko i wyłącznie LPG).

W razie pytań zapraszam do kontaktu.

Telefon: +48 508 935 353
Miejscowość: Świdnica