W związku z wydaniem nowej wersji BMW M3 o pojemności 3,2 l, również Alpina zdecydowała się na wydanie nowej wersji swojego najmniejszego przeboju. Alpina B3 3.2 w kwietniu 1996 zastąpiła model B3 3.0. Jej silnik bazował na jednostce 2,8 l BMW, w której powiększono pojemność do 3,2 l, zastosowano lekkie tłoki Mahle, dopracowano komory spalania i zmodyfikowano układ wydechowy. Moc wzrosła ze 193 do 265 KM i mimo, że było to wciąż mniej niż w M3, samochód był niemal równie szybki. 5,9 s do setki i prędkość maksymalna powyżej 260 km/h robiły wówczas niemałe wrażenie. Wzmocniono również stabilizatory i hamulce, a wygląd zarówno karoserii, jak i wnętrza, nie pozostawiał złudzeń, że to dziecko kultowej marki z Buchloe. Alpina B3 3.2 Coupe E36 to jeden z zaledwie 80 wyprodukowanych egzemplarzy w tym nadwoziu. Ten egzemplarz dodatkowo zachęca „najszybszym” czerwonym lakierem i manualną skrzynią biegów, nieczęsto spotykaną w autach importowanych z Japonii.
Czytaj dalej Alpina B3 3.2 Coupe E36 1996 – 159000 PLN – Dębe Wielkie
Archiwum kategorii: Alpina
Alpina B10 V8 E39 2000 – 110000 PLN – Żyrardów
Alpina B10 V8 E39 powstawała w fabryce w Buchloe, w Bawarii, gdzie każdy egzemplarz otrzymywał nie tylko własny numer VIN, ale też tabliczkę znamionową z kolejnym numerem w serii. Wyróżnia się dyskretnym ospojlerowaniem, charakterystycznymi felgami, a także kompletnie zindywidualizowanym wnętrzem. Żaden fan nie pomyli jej z BMW. Ważne też, że ma naprawdę mocny charakter. Pod maską tu pracuje V8 skonstruowane przez Alpinę na bazie jednostki 4,4 l, z pojemności 4,6 osiągające 347 KM i zespolone ze zautomatyzowaną 5-stopniową skrzynią ZF Switch-Tronic. Producent deklarował przyspieszenie do pierwszej setki w 5,9 s, lecz co ciekawe według testu Auto Motor und Sport, w bezpośrednim porównaniu z BMW M5 i 540i, Alpina uzyskała wynik 5,4 s, tylko o 0,2 s wolniejszy niż 400-konne M5 z manualną skrzynią biegów. W zestawieniu z M5, jest to auto zdecydowanie rzadsze. Zbudowano ich tylko 1061 sztuk, a ta przedstawiona to numer 786. To, co ją wyróżnia, to piękny odcień lakieru Silverstone Metallic.
Czytaj dalej Alpina B10 V8 E39 2000 – 110000 PLN – Żyrardów
Alpina B3 3.2 E36 1998 – 199000 PLN – Łódź
W związku z wydaniem nowej wersji BMW M3 o pojemności 3,2 l, również Alpina zdecydowała się na wydanie nowej wersji swojego najmniejszego przeboju. Alpina B3 3.2 w kwietniu 1996 zastąpiła model B3 3.0. Jej silnik bazował na jednostce 2,8 l BMW, w której powiększono pojemność do 3,2 l, zastosowano lekkie tłoki Mahle, dopracowano komory spalania i zmodyfikowano układ wydechowy. Moc wzrosła ze 193 do 265 KM i mimo, że było to wciąż mniej niż w M3, samochód był niemal równie szybki. 5,9 s do setki i prędkość maksymalna powyżej 260 km/h robiły wówczas niemałe wrażenie. Wzmocniono również stabilizatory i hamulce, a wygląd zarówno karoserii, jak i wnętrza, nie pozostawiał złudzeń, że to dziecko kultowej marki z Buchloe. Ta Alpina B3 3.2 E36 w wersji sedan to jeden z zaledwie 85 wyprodukowanych egzemplarzy w tym nadwoziu.
Czytaj dalej Alpina B3 3.2 E36 1998 – 199000 PLN – Łódź
BMW Alpina B5 BiTurbo F10 2011 – 169900 PLN – Gliwice
BMW Alpina B5 BiTurbo bazuje na modelu BMW 550i F10. Debiutowało na Goodwood Festival of Speed w 2010 roku, zbudowano tylko 320 sztuk w wersji sedan. Modyfikacje silnika pozwoliły tu uzyskać początkowo 507 KM, a w kolejnych wersjach również 540 KM i 600 KM. Silnik zestawiono ze skrzynią ZF8HP70 ze sterowaniem Switchtronic. Zmodyfikowano również zawieszenie, hamulce, wygląd zewnętrzny i wnętrze. Prezentowany egzemplarz to 14-ta wyprodukowana sztuka. Podróż w niej jest absolutnie komfortowa, a osiągi są fenomenalne. Pierwsza setka jest tu w zasięgu już po 4,9 s, a prędkość maksymalna to 307 km/h.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 BiTurbo F10 2011 – 169900 PLN – Gliwice
BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 149900 PLN – Gliwice
BMW Alpina B5 Supercharged E60 narodziła się jako alternatywa dla BMW M5. Jej wyróżnikiem jest mechaniczna sprężarka, opatentowana i opracowana specjalnie z myślą o tej generacji silników V8. W zestawieniu z jednostkami V12 pozwalała uzyskać niższą masę, nie skutkowała taką turbodziurą jak w przypadku turbodoładowania, pozwalała też na lepsze odprowadzanie temperatury i była mniej skomplikowana niż układy z dwiema bądź czterema turbosprężarkami. Była również bardziej wydajana – w normalnym użytku spalanie na poziomie 10 l/100 km (przy prędkościach rzędu 130 km/h) jest tu na porządku dziennym, a należy pamiętać, że jest to samochód zdolny rozpędzić się nawet do 314 km/h. Do tego oczywiście charakterystyczna dla marki Alpina stylizacja zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Specjalnie dobrana skóra i jedyne w swoim rodzaju drewno oraz oczywiście plakietka z sygnowanym numerem egzemplarza, w tym przypadku 270 z 428 wyprodukowanych.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 149900 PLN – Gliwice
Alpina B3 3.3 E46 1999 – 29900 EUR – Estonia
Alpina B3 3.3 zadebiutowała w grudniu 1999 roku. Jej jednostka bazowała na M3 3.2 w amerykańskiej specyfikacji, czyli S52B32, jednak Alpina solidnie tu popracowała. Zamiast 240 KM udało się wycisnąć 280 KM po zmianie wału korbowego, delikatnym zwiększeniu skoku tłoka, zastosowaniu lżejszych tłoków i nowego kolektora wydechowego. Wzmocniono również zawieszenie, zastosowano większe hamulce (z modelu 330i) i 18-calowe felgi. Wyposażona w skrzynię Switchtronic pierwszą setkę może sięgnąć po 6,8 s, a prędkość maksymalna przekracza 260 km/h. Z zewnątrz i we wnętrzu zmiany charakterystyczne dla Alpiny, dzięki czemu mamy tu wrażenie obcowania z samochodem lepiej wykonanym i bardziej luksusowym, niż standardowe BMW. Z pewnością Alpina jest również bardziej unikalna. Prezentowany egzemplarz to numer 69 z 1299 wyprodukowanych.
Czytaj dalej Alpina B3 3.3 E46 1999 – 29900 EUR – Estonia
Alpina B10 V8 E39 2000 – SPRZEDANA
Alpina B10 V8 E39 powstawała w fabryce w Buchloe, w Bawarii, gdzie każdy egzemplarz otrzymywał nie tylko własny numer VIN, ale też tabliczkę znamionową z kolejnym numerem w serii. Wyróżnia się kolorem lakieru, dekorami na karoserii, charakterystycznymi felgami, a także kompletnie zindywidualizowanym wnętrzem. Żaden fan nie pomyli jej z BMW. Ważne też, że ma naprawdę mocny charakter. Co ciekawe, w tym egzemplarzu standardowy ZF Switch-Tronic zastąpiony został tradycyjnym manualem, co z pewnością przypadnie do gustu tym, którzy lubią, jak auto ma więcej pieprzu.
Czytaj dalej Alpina B10 V8 E39 2000 – SPRZEDANA