Mercedes 280 SEL 4.5 W108 to limuzyna, która w swojej epoce nie miała sobie równych. Generacja debiutowała w 1965 roku, uzupełniając luksusową linię modeli W111 o wersję, w której nie zawarto odchodzących do lamusa skrzydeł. Pod koniec produkcji generacji W108 Mercedes robił wszystko, by zaspokoić rosnące oczekiwania klientów względem mocy dostępnych jednostek napędowych. Do oferty weszły więc silniki V8 o pojemności 3,5 oraz 4,5 l, dysponujące mocą około 200 koni mechanicznych. Mercedes 280 SE 4.5 W108 powstał z myślą o rynku amerykańskim. Wprowadzony w 1971 roku, wyposażony w powiększoną o litr jednostkę kompensował straty mocy spowodowane kontrolą emisji spalin oraz niższą liczbą oktanową paliwa w Stanach Zjednoczonych. Takich samochodów zbudowano jedynie 8173 sztuk, wyłącznie w latach 1971-73 i wyłącznie na północnoamerykański rynek.
Czytaj dalej Mercedes 280 SE 4.5 W108 1972 – 249000 PLN – Warszawa
Archiwum kategorii: Classic Cars Warsaw
Firma Classic Car Warsaw oferuje sprzedaż samochodów zabytkowy jak również naszym celem jest popularyzacja pasji, jaką jest klasyczna motoryzacja. Wyjątkowy stan pojazdów w połączeniu z ich historią czyni je wyjątkowymi dla kolekcjonerów. Chcemy docierać do tych, dla których pasja jest nieodłączną częścią życia.
Zapraszamy do naszego salonu, żeby bliżej obejrzeć bliżej oferowane przez nas samochody.
Oferujemy leasing na samochody zabytkowe.
Zapewniamy finansowanie na samochody zabytkowe i ubezpieczenie OC i AC.
BMW 525i E28 1984 – 96000 PLN – Warszawa
BMW 525i E28 ma wiele zalet. Zgrabna linia, piękna praca sześciocylindrowego silnika, tylny napęd, doskonałe właściwości jezdne i niska masa, dzięki której cechuje je doskonała lekkość prowadzenia. Produkowane od 1981 do 1987 roku następca modelu E12 dał się zapamiętać jako praktyczny sedany o wręcz sportowej charakterystyce. Tu zawieszenie jest jak na dzisiejsze standardy miękkie, ale pewność prowadzenia stoi na bardzo wysokim poziomie, a 150 koni zestawione ze skrzynią manualną znaczyło wówczas zdecydowanie więcej niż dziś. Pomimo, że w tamtych latach rywalami BMW E28 na rynku były modele takie, jak Mercedes W124 czy Audi 100, które oferowały wysoki komfort i doskonałe warunki do spokojnego pokonywania długich dystansów, to charakter tych samochodów różnił się od BMW. Mercedes i Audi skupiały się na izolowaniu kierowcy od drogi, pochłaniając kilometry w mało angażujący i bardziej stonowany sposób. BMW reprezentuje zupełnie inne podejście. Samochód stworzony jest z myślą o kierowcy, który ceni sobie pełny kontakt z drogą. Każdy zakręt, każde przyspieszenie, każda zmiana biegów dostarcza informacji o tym, co dzieje się z samochodem. E28 nie odgradza kierowcy od otoczenia, ale stara się przekazać możliwie jak najwięcej informacji o warunkach na drodze, czyniąc jazdę dynamiczną i angażującą. To samochód, który wymaga i nagradza uwagę kierowcy, oferując doświadczenie pełne emocji i poczucia pełnej kontroli.
Czytaj dalej BMW 525i E28 1984 – 96000 PLN – Warszawa
BMW 535i E12 1980 – 135000 PLN – Warszawa
Projekt jego karoserii to dzieło Francuza, Paula Bracq’a, mocno inspirowane concept carem BMW 2002ti Garmich z 1970 roku, zaprojektowanym przez Marcello Gandiniego ze studio Bertone. To właśnie w tych latach rodził się obecny wizerunek BMW, jako marki o sportowym charakterze. Dość powiedzieć, że ten model w czasach swojej młodości był konkurentem Mercedesa W114/5, choć dziś odbieramy te auta jako wozy z zupełnie różnej epoki. BMW ma doskonały układ jezdny i miało też szeroką paletę silników, wśród których był i takie, które zawsze kochali fani dynamicznej jazdy. Topową jednostką w tej generacji był silnik z modelu M535i o fabrycznym oznaczeniu M90, czyli sześciocylindrowe 3,5 l o mocy 217 KM, i dokładnie taki silnik pracuje tu pod maską. Dodatkowo ten egzemplarz może zauroczyć stanem zachowania i zestawieniem kolorystycznym, doskonale odzwierciedlającym klimat lat 70. ubiegłego wieku.
Czytaj dalej BMW 535i E12 1980 – 135000 PLN – Warszawa
Mercedes 200 W123 1978 – SPRZEDANY
Tego samochodu nie trzeba nikomu przedstawiać. To, że te samochody były absolutnie niezniszczalne, wie każdy. Legenda tego samochodu roznosi się od Murmańska do Johannesburga. Wyprodukowano 2,7 milionów sztuk w 11 lat i jest to jeden z najlepszych wyników sprzedaży w historii motoryzacji. To Mercedes 200 W123, czyli popularna „beczka”, tak zawsze przez wszystkich podziwiana i szanowana. Wysokim komfortem i niezwykłą wytrzymałością mechaniczną zapracowała sobie na świetną opinię, podtrzymywaną przez lata przez użytkowników. „200” bez litery E w oznaczeniu to wersja z czterocylindrowym silnikiem M115 zasilanym gaźnikiem Stromberga. Ten egzemplarz pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej i zachowany jest w zadziwiająco oryginalnym stanie, z oryginalnym przebiegiem jedynie 56 tys. km.
Czytaj dalej Mercedes 200 W123 1978 – SPRZEDANY
Mercedes 300 CE-24 C124 1991 – 96000 PLN – Warszawa
Mercedes 300 CE-24 C124 z manualną skrzynią Getrag to konfiguracja niezwykle rzadko spotykana i bardzo poszukiwana. W takim zestawieniu ma więcej mocy i charakteru, niż spodziewałby się każdy widzący wielką chromowaną atrapę chłodnicy i gwiazdę na masce. 220 koni mechanicznych, tylny napęd, no i skrzynia z ustawieniem biegów typu „dog leg”, czyli z jedynką w lewo i do tyłu. Układ jest analogiczny, jak w kultowym 190E 2.3-16, co sprawia, że drugi i trzeci bieg są w jednej linii i zmiana pomiędzy tymi biegami jest niezwykle przyjemna. Ponoć taki układ dedykowany był do ułatwienia najczęstszej zmiany wykonywanej na torach wyścigowych, ale nawet jeżeli przyjmiemy, że to tylko legenda, rozwiązanie jest przyjemne i użyteczne na co dzień.
Czytaj dalej Mercedes 300 CE-24 C124 1991 – 96000 PLN – Warszawa
Triumph TR6 1974 – SPRZEDANY
Triumph TR6 był dla fabryki z Coventry radykalnym zerwaniem z kobiecymi kształtami wcześniejszych modeli projektowanych przez Giovanniego Michelottiego. Nowy model został zaprojektowany przez słynną niemiecką firmę karoseryjną Karmann. Samochód został wprowadzony na rynek pod koniec 1968 roku i szybko zawojował świat, a szczególnie niesamowicie lukratywny w tamtym czasie rynek amerykański. Wyprodukowano 91.000 egzemplarzy, z czego wiele z tych samochodów dalej cieszy swoich właścicieli niepowtarzalnym charakterem, który mają tylko lekkie brytyjskie roadstery. Ten egzemplarz zapewnia szczególne emocje dzięki swojej zmodyfikowanej jednostce napędowej.
Czytaj dalej Triumph TR6 1974 – SPRZEDANY
BMW 635 CSi E24 1983 – 160000 PLN – Warszawa
BMW E24 czyli pierwszy samochód bawarskiej marki z szóstką na tylnej klapie. Dowód na to, że coupe może mieć słupek B i dalej wyglądać świetnie, nie mieć ramek drzwi, a dodatkowo zachować większą sztywność nadwozia, co pozytywnie wpływa na prowadzenie. Jest to najdłużej produkowane BMW wszechczasów (1976-1989) – najpierw w fabryce Karmann, a potem w oficjalnej fabryce BMW w Dingolfing. To BMW 635 CSi E24 ma piękną, choć nie fabryczną kolorystykę i drobne modyfikacje, z pewnością pasujące do jego charakteru. Od 20 lat jest w jednych rękach – i są to ręce motoryzacyjnego maniaka, Włodka Młota z Classic Cars Warsaw.
Czytaj dalej BMW 635 CSi E24 1983 – 160000 PLN – Warszawa
Jaguar XJS-C 1987 – 115000 PLN – Warszawa
Powiedzieć, że ma swój klimat i styl, to mało. To samochód, który wytwarza wokół siebie atmosferę. Następca legendarnego E-Type’a jest fenomenalnie komfortowy i leniwy w obyciu. Za jego kierownicą wręcz leżysz i po prostu odpoczywasz. Gdyby ówczesna S klasa miała wersję cabrio, jeździłaby zapewne tak. Jaguar XJS-C piękna sylwetka z niemal niekończącą się maską i fantastycznym 5,3-litrowym silnikiem V12 pod maską. Jego wyjątkowy kolor ecru znakomicie komponuje się ze skórzanym wnętrze w kolorze wiśniowym i kremowy dachem typu targa, który pozwala odkryć nadwozie i czerpać przyjemność z jazdy w kontakcie z naturą.
Czytaj dalej Jaguar XJS-C 1987 – 115000 PLN – Warszawa
Lancia Kappa 3.0 V6 SW 1997 – SPRZEDANA
Tu wszystko jest na swoim miejscu. Luksusowa marka o wspaniałej historii, nadwozia produkowane tylko w niewielkim nakładzie w firmie karoseryjnej Pininfarina, skórzana tapicerka z owianej legendą fabryki Poltrona Frau, a pod maską bodaj najwspanialej brzmiące serce z całej gamy dostępnej w imperium Fiata – pochodząca z Alfy Romeo aluminiowa jednostka V6 konstrukcji Giuseppe Busso. Lancia Kappa 3.0 V6 SW to z pewnością wybór nieoczywisty wśród luksusowych kombi lat 90, jednak miłośnicy włoskiej motoryzacji z pewnością docenią każdy zachowany w doskonałym stanie egzemplarz.
Czytaj dalej Lancia Kappa 3.0 V6 SW 1997 – SPRZEDANA
Audi 100 Coupe S 1974 – 255000 PLN – Warszawa
Dziś Audi okupuje wszystkie elementy rynku, ale przeszło pół wieku temu sytuacja była zgoła odmienna. W ofercie były tylko skromne sedany, i dopiero Audi 100 Coupe S jako debiutujące na rynku w 1970 roku przełamało ten trend, będąc pierwszym model marki obliczonym na blask i sławę. Ówczesna prasa używała nawet porównań do Astona Martina DBS i Dino, choć mechanika niemieckiego auta była zdecydowanie bardziej powszednia i oparta o popularny, przednionapędowy model Audi 100 C1. Sprzedaż nigdy nie była masowa, choć po latach zainteresowanie tym klasykiem rośnie, na co wpływ ma z pewnością fantastyczna linia i design jego nadwozia. Ten egzemplarz zachowany jest w fantastycznie oryginalnym stanie i wprost zachwyca swoją prezencją.
Czytaj dalej Audi 100 Coupe S 1974 – 255000 PLN – Warszawa