Tam, gdzie popyt, prędzej czy później pojawi się podaż. Jedno z podstawowych praw biznesu znalazło swoje zastosowanie również w przypadku Mercedesa W126. Choć producent oferował zarówno klasyczną limuzynę jak i dwudrzwiowe coupé, rynek domagał się większej ekstrawagancji. Tak oto kilkanaście manufaktur, skupionych głównie w Stanach Zjednoczonych oraz Europie, zaoferowały konwersję modelu coupé (SEC) na kabriolet. Jedną z nich był warsztat Gerharda Bähra w niemieckim Hagen. Zaprezentował on swoją własną koncepcję przeróbki ekskluzywnego Mercedesa. Poza autorską konstrukcją dachu, auto otrzymywało niezbędne wzmocnienia karoserii i przebudowaną konstrukcję tylnej klapy, co pozwoliło wygospodarować miejsce na ukrycie złożonego dachu za fotelami. Na przestrzeni kilkunastu lat, bramy zakładu w Hagen opuściło kilkadziesiąt egzemplarzy przerobionego modelu C126. Poznajcie jeden z nich.
Czytaj dalej Mercedes 500 SEC Bähr C126 1988 – 265000 PLN – Bielsko-Biała
Archiwum kategorii: Classic-Group
Classic-Group to firma stworzona przez ludzi z pasją do zabytkowej motoryzacji, powstała aby wspierać osoby o podobnych zamiłowaniach. Wielotnie posiadanie zabytkowych pojazdów i aktywna działalność w tej branży powoduje, że świetnie rozumiemy potrzeby posiadaczy klasyków i potrafimy je skutecznie zaspakajać. Pomagamy także osobom, które planują postawić pierwsze kroki w tym wspaniałym hobby.
BMW 325i Cabriolet E30 1990 – 93000 PLN – Rybarzowice
BMW prezentując w 1982 roku generację E30 swojej serii “3”, być może nie oczekiwało tak gigantycznego sukcesu. Wszechstronność, mnogość wyboru jednostek silnikowych oraz wersji wyposażenia, połączona ze znakomicie zaprojektowanym i wykonanym układem jezdnym, sprawiła że BMW E30 odnalazło swoich miłośników pośród przedstawicieli wielu różnych grup społecznych, zarówno pośród zwykłych użytkowników dróg, jak i tych próbujących swoich sił w motorsporcie. BMW 325i Cabriolet E30 ma wszystko, by sprawiać przyjemność. Wyważone i eleganckie kształty, czteroosobowe, otwarte nadwozie, tylny napęd oraz wyśmienity, sześciocylindrowy silnik M20B25. Ma moc 170 KM, co w tak niewielkim nadwoziu jest absolutnie przekonujące. Ten egzemplarz to niezwykle rzadki przypadek, w którym auto oryginalnie pochodzące z rynku Stanów Zjednoczonych ma licznik wyskalowany w kilometrach. Jak to możliwe? Ano jest taki stan, który posługuje się układem miar SI, a nazywa się Hawaje.
Czytaj dalej BMW 325i Cabriolet E30 1990 – 93000 PLN – Rybarzowice
Hansa 1100 Cabriolet 1936 – 284000 PLN – Rybarzowice
Hansa była jedną z tych europejskich marek, która choć osiągnęła sukces sprzedażowy i wizerunkowy, została już niemal zupełnie zapomniana w upływie kolejnych dziesięcioleci. Założona z początkiem XX wieku, początkowo niezależna, później weszła w skład równie zapomnianego już koncernu Borgward, utworzonego na początku lat trzydziestych. W jego ramach, Hansa skupiła się na projektowaniu oraz produkcji pojazdów celujących w gusta rosnącej wówczas klasy średniej. Na rozpoczęcie lat trzydziestych, producent ruszył z nową ofertą modelową, prezentując typ 1100/1700, napędzany odpowiednio silnikami cztero- lub sześciocylindrowymi autorskiej konstrukcji. Modele te nie miały szokować designem, czy też niespotykanymi rozwiązaniami technicznymi. Ich rolą było ustabilizowanie pozycji marki oraz koncernu w świadomości odbiorców, poprzez oferowanie dobrze zbudowanych i zaprojektowanych samochodów rodzinnych. Z perspektywy historii można śmiało uznać, że modelom 1100/1700 w pełni udało się spełnić postawione im zadania. Ich popularność, zwłaszcza w Niemczech, spełniła ambicje producenta. Ich dalszą realizację oraz produkcję niestety przerwało rozpoczęcie II wojny światowej. Dziś niewiele egzemplarzy przetrwało w stanie, który można określić jako “sprawny”. Do oferty Classic-Group dołączył jeden z tych, którym się poszczęściło.
Czytaj dalej Hansa 1100 Cabriolet 1936 – 284000 PLN – Rybarzowice
Austin-Healey 3000 Mark II Convertible 1962 – Rybarzowice
Austin-Healey 3000 to esencja brytyjskiego, sportowego auta. Otwarte nadwozie, tylny napęd, niska sylwetka z długą maską, a pod nią schowany potężny, 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik. Najbardziej pokochano je w Stanach Zjednoczonych, gdzie trafiało nawet 90% produkcji, i gdzie trafił również prezentowany egzemplarz. Model debiutował w 1959 roku, a dostępna od 1961 wersja Mark II zaoferowana została w trzech wariantach, jako dwuosobowy roadster, 2+2 z dachem hardtop oraz 2+2 Convertible, taki jak prezentowany przez Classic Group. To jedna z 6113 wyprodukowanych sztuk. Do Polski trafiła w 2010 i przeszła tu kompleksową, bezkompromisową renowację, dzięki czemu dziś prezentuje się olśniewająco.
Czytaj dalej Austin-Healey 3000 Mark II Convertible 1962 – Rybarzowice
Jaguar E-Type S1 FHC 2+2 1966 – Rybarzowice
Jaguar dokonał w latach 60. sztuki niespotykanej w motoryzacji. Zarówno wersja roadster (OTS) jak i coupé (FHC) zostały ikonami stylu nie tylko swojej dekady, ale ogólnie postrzeganej motoryzacji, inspirując nie tylko innych producentów samochodów, lecz również świat mody i popkultury. Rok 1966 przyniósł debiut wersji Coupé 2+2, czyli wersji o wydłużonym rozstawie osi, zdolnej do przewiezienia czwórki pasażerów. Stylowy, brytyjski Grand Tourer w swoim pierwotnym wcieleniu (S1) wytwarzane było przez okres zaledwie roku, by już w kolejnym (1967) otrzymać stylistyczne zmiany. Oferowany przez Classic Group egzemplarz pochodzi z 1966 roku i zachował wszystkie cenione przez kolekcjonerów atrybuty tzw. pierwszej serii.
Czytaj dalej Jaguar E-Type S1 FHC 2+2 1966 – Rybarzowice
Dodge Viper GTS ACR 2002 – 339000 PLN – Rybarzowice
Dodge Viper jest samochodem jedynym w swoim rodzaju. Moc czerpana z potężnego silnika V10 o pojemności imponujących 8 l i możliwie niska masa. Kształty i brzmienie pozwoliły mu stać się legendą na miarę słynnych muscle cars z lat 60. Dla wszystkich niedowiarków szydzących z jego amerykańskiego pochodzenia najpierw w 1996 roku powstała wersja GTS, czyli coupe, a później jego ukierunkowana w stronę osiągów odmiana ACR, czyli “American Club Racer”. Zestaw ACR obejmuje 18-calowe koła BBS, amortyzatory Koni, specjalne sprężyny i filtr powietrza K&N. Moc została zwiększona do 466 KM. Na zewnątrz znajduje się tylko naklejka „ACR”, ale tu nikt nie miał już potrzeby, by cokolwiek więcej udowadniać. Ten egzemplarz ma tylko 21 tys. km przebiegu, a jego historia od początku związana jest z Polską, gdyż jest to egzemplarz – demo ówczesnego importera. Jeżeli pamiętacie sprzed ponad dwóch dekad taką żółtą żmiję ze zdjęć prasowych, możecie mieć pewność, że to jest ten sam egzemplarz i wciąż prezentuje się świetnie.
Czytaj dalej Dodge Viper GTS ACR 2002 – 339000 PLN – Rybarzowice