Archiwum kategorii: Ford

Ford Mustang 1966 – 440000 PLN – Wągrowiec

Ford Mustang, szalone lata 60. i legenda Rent-a-Racer. Firma Hertz oryginalnie zamówiła 800 sztuk z modyfikacjami Shelby’ego z przeznaczeniem na wynajem. Bywało, że auta te były używane wprost do ścigania w zawodach SCCA, a po okresie najmu zostały zwrócone do Forda i ponownie sprzedane – jako Shelby GT350H. Większość z nich – choć nie wszystkie – miała czarny kolor ze złotymi pasami i to jest wzór, który obecnie bardzo często wraca jako wspomnienie tej historii. Takim hołdem jest również ten egzemplarz, który poza efektownym wyglądem może pochwalić się kompleksowo przeprowadzoną odbudową z wykorzystaniem mocnych, tuningowych części. Jest to 450-konna maszyna ze zmodyfikowanym zawieszeniem i hamulcami – tak, aby nie tylko fantastycznie brzmiała, ale i jeździła lepiej, niż za czasów swojej młodości.
Czytaj dalej Ford Mustang 1966 – 440000 PLN – Wągrowiec

Ford Escort RS2000 Mk2 1979 – 52000 PLN – Teresin

Te dwie litery – „RS” – poruszają serca miłośników Fordów już od ponad pół wieku. Pierwsze było Capri RS2600 i Escort RS1600 Mk1, i oba te samochody dziś są już horrendalnie drogie i bardzo kolekcjonerskie. Po nich pojawił się zdobywca tytułu rajdowego mistrza świata, czyli Ford Escort RS1800 Mk2, a jeszcze później RS2000 z poliuretanowym, pochylonym przodem i dwulitrowym silnikiem Pinto. Ten ostatni to cel, który jest dziś wśród wszystkich tylnonapędowych, legendarnych Fordów, ukierunkowanych na sport, zdecydowanie najłatwiejszy do zrealizowania. Choć pod jego maską nie odnajdziemy już silnika BDA z dwoma wałkami rozrządu pochodzącego z Formuły 3, to wcale nie znaczy, że poczujemy rozczarowanie. Osiągane przez niego 110 KM, to nie jest mniej, niż miał do dyspozycji choćby pierwszy Golf GTI. Największą różnicę robi przede wszystkim fakt, że Escort jest napędzany na tylną oś. Również masa jest jego sprzymierzeńcem. Escort waży ledwie 920 kg, a pierwszą setkę zrobi w 8,9 s.
Czytaj dalej Ford Escort RS2000 Mk2 1979 – 52000 PLN – Teresin

Ford Crown Victoria 2011 – 79000 PLN – Wrocław

Po raz pierwszy nazwa Crown Victoria pojawiła się w nomenklaturze Forda już w ’55 roku w modelu Fairlane, do nazwy Ford wrócił jeszcze w latach 80. wypuszczając kanciastego LTD Crown Victoria, jednak to model z lat 90. skradł serca i najbardziej wrył się w pamięci motomaniaków na całym świecie. Ford Crown Victoria to jeden z najpopularniejszych sedanów marki. Zbudowany w tradycyjny sposób, tylnonapędowy, osadzony na ramie, był dokładnie takim samochodem, jakiego oczekiwali amerykańcy konserwatywni klienci. Trafiał do korporacji taksówkowych, policji i innych służb mundurowych. Doskonale nadawał się chociażby do taranowania aut przestępców. W 2008 roku Ford zdecydował się wycofać Crown Victorię z oferty indywidualnej i sprzedawać ją wyłącznie flotom, policji i korporacjom taksówkarskim. Ostateczny koniec produkcji Forda Crown Victoria nastąpił w 2011 roku i właśnie z tego roku pochodzi prezentowany egzemplarz.
Czytaj dalej Ford Crown Victoria 2011 – 79000 PLN – Wrocław

Ford Galaxie 500 Convertible 1964 – 183000 PLN – Dębe Wielkie

Ford Galaxie 500 to komfort i luksus. To klasa full size. Stworzony po to, by przyjemnie było na niego patrzeć i jeszcze przyjemniej – nim podróżować. Miejsca w nim jest tyle, że spokojnie pomieści 6 osób. Ówczesna reklama głosiła, że Galaxie jest cichszy od Rolls Royce’a, a to jest już osiągnięcie nie lada. To pełnowymiarowy wóz z nadwoziem typu cabrio – na lato woź absolutnie wspaniały. To rocznik 1964, czyli ten sam, w którym Ford wprowadził do sprzedaży kultowego Mustanga. Większy z braci nigdy nie sprzedał się w takim nakładzie, lecz z pewnością jest dzięki temu dziś zdecydowanie rzadziej spotykaną propozycją, polecaną tym, którzy nie boją się królewskich rozmiarów największych amerykańskich krążowników.
Czytaj dalej Ford Galaxie 500 Convertible 1964 – 183000 PLN – Dębe Wielkie

Ford Mustang Cabrio 1968 – 70000 PLN – Maków Podhalański

Pierwsza generacja Forda Mustanga była produkowana przez od 1964 do 1973 roku. Debiutował jako hardtop i kabriolet. Rocznik ’68 przeszedł już parę aktualizacji, ale to wciąż klasyczny Mustang, rozpoznawalny natychmiastowo na ulicy. Prezentowane czerwone cabrio z czarnym wnętrzem, wyposażone w silnik o pojemności 4,7 litra generujące 220 KM, to typowy „driver car”. Z zewnątrz nie zachwyca, ale za to jest sprawny mechanicznie i do końca jeździł. Jego konfiguracja jest ciekawa – obejmuje opcjonalną, 4-stopniową skrzynię manualną, przednie hamulce tarczowe i tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu.
Czytaj dalej Ford Mustang Cabrio 1968 – 70000 PLN – Maków Podhalański

Ford Thunderbird 1956 – 239000 PLN – Dębe Wielkie

Ford Thunderbird z 1956 roku to amerykańska legenda z drugiego roku produkcji. W odróżnieniu od sportowej w stylu Corvette, T-Bird projektowany był jako luksusowy cruiser, mający dać możliwie wiele frajdy z dalekich wycieczek. Dlatego pomyślano tu o powiększeniu przestrzeni bagażowej, przenosząc koło zapasowe na zewnątrz, do własnego, stylowego pojemnika. Ten egzemplarz ma opcjonalną jednostkę V8 o pojemności 312 cali sześciennych, sprzężoną z automatyczną skrzynią Ford-O-Matic. Wyposażenie ma tak bogate, że aż trudno w to uwierzyć. Kto by się spodziewał klimatyzacji w kabriolecie z 1956 roku? Otóż tu jest. Jest też opcjonalny sztywny dach z okrągłymi okienkami – kolejny symbol i rzecz dziś niemal nie do zdobycia. Wielkość produkcji Forda Thunderbirda z 1956 roku wyniosła 15631 egzemplarzy, co było najniższym wynikiem z pierwszych trzech lat, ale i tak było to ponad trzykrotnie więcej, niż w przypadku ówczesnej Corvette. Co ciekawe, jednym z nabywców T-Birda z 1956 roku był król rock and rolla, Elvis Presley.
Czytaj dalej Ford Thunderbird 1956 – 239000 PLN – Dębe Wielkie

Ford Mustang 1968 – 220000 PLN – Dębe Wielkie

Ford Mustang z 1968 roku to najprawdopodobniej najbardziej legendarny rocznik tego modelu. Wszystkiemu oczywiście winien film „Bullitt”, choć szczęśliwie nie każdy Mustang z tego toku ma ten kolor highland green i nadwozie fastback. Ten to bardziej dyskretne coupe ze skromniejszym, 289 calowym silnikiem C-code pod maską i manualną, 3-stopniową skrzynią biegów. To, co w nim zwraca uwagę najbardziej, to fantastyczny stan będący konsekwencją skrupulatnie przeprowadzonej renowacji.
Czytaj dalej Ford Mustang 1968 – 220000 PLN – Dębe Wielkie

Ford Mustang 1965 – 130000 PLN – Radzymin

Jeżeli zapytajcie pierwsza z brzegu osobę o największą ikonę amerykańskiej historii, to istnieje duże prawdopodobieństwo że usłyszycie „Ford Mustang”. To auto, które pokochali wszyscy. Jak na amerykańskie warunki kompaktowe, lecz stylowe i o sportowym charakterze, bez wątpienia należy do kanonu amerykańskich legend. Ten egzemplarz z początku produkcji ma tzw. pony interior, co oznacza nie tylko konie wytłoczone na tapicerce, ale również zestaw zegarów z pięcioma tarczami, drewno na desce rozdzielczej, tarczowe hamulce z przodu, krótsze przełożenie kierownicy i grubszy stabilizator w przednim zawieszeniu.
Czytaj dalej Ford Mustang 1965 – 130000 PLN – Radzymin

Ford Mustang Bullitt 2019 – 248000 PLN – Tychy

Ford Mustang Bullitt powstał jako hołd dla legendarnego filmu w 50. rocznicę jego powstania. Za jego kierownicą można poczuć się jak Steve McQueen i ruszyć w pościg ulicami San Francisco. Ma 480 koni z wolnossącego V8. Ma ciemnozielony kolor, pięcioramienne felgi, grill bez logo i emblematy z celownikiem, a na deser jest tu sześciostopniowa skrzynia manualna. Fabrycznie ma 5,5 s o setki choć aby osiągnąć taki wynik, pewne umiejętności są wymagane. Choć to współczesne auto, jest tak analogowe i mocne w charakterze, że poczuje się w nim dobrze każdy, kto kocha starą, dobrą amerykańską motoryzację. A nawiązanie do wspaniałego filmu „Bullitt” to tylko dodatkowy smaczek. Ten egzemplarz ma tylko 7 tys. km przebiegu i prezentuje się jak nowy.
Czytaj dalej Ford Mustang Bullitt 2019 – 248000 PLN – Tychy

Ford Mustang 1965 – 115000 PLN – Maków Podhalański

Ford Mustang z lat sześćdziesiątych to ikona. To był ogromny sukces. Amerykańska legenda. Wóz, który odzwierciedlał ducha tamtych lat, dał poczucie wolności, swobody i nieograniczonych możliwości. To żywe spełnienie amerykańskiego snu, wspaniale bulgoczące zwłaszcza w wersji z silnikiem V8. Pod maską tego egzemplarza jest właśnie to – V8, i to pojemności większej od seryjnej. Z objętości 351 cali sześciennych (5,8 l) według zapewnień sprzedającego silnik generuje 280 KM, czyli o 20% więcej, niż podstawowa jednostka 289 V8 z 1965 roku.
Czytaj dalej Ford Mustang 1965 – 115000 PLN – Maków Podhalański