Lancia 2000 Berlina to ostatni model włoskiej firmy stworzony samodzielnie, przed przejęciem przez koncern Fiata. Po usunięciu z cennika Flaminii, był to flagowy model marki. Samochód był wyposażony bogato i z wykorzystaniem wysokiej klasy materiałów, co poskutkowało wysoką finalną ceną, na poziomie konkurencji z silnikami 2,5-3 l. Model 2000 jest uważany przez entuzjastów i znawców marki za „ostatnią prawdziwą Lancię”. Ten egzemplarz wymaga wielu prac renowacyjnych, które mogłyby przywrócić ją do dawnej świetności.
Czytaj dalej Lancia 2000 Berlina 1971 – 11500 PLN – Zgierz
Archiwum kategorii: Lancia
Lancia Fulvia Sport Zagato 1972 – 129900 PLN – Zgierz
Poza seryjną produkcją, Lancia w latach 60. oferowała nabywcom również coś specjalnego. Podobnie, jak w przypadku modeli Appia, Flavia i Flaminia, również Fulvia otrzymała wyjątkową wersję. Zadanie stworzenia sportowej odmiany Fulvii, wyposażonej w aerodynamiczne nadwozie, otrzymała firma Zagato z Mediolanu. To piękne nadwozie narysował Ercole Spada, autor takich sylwetek, jak Aston Martin DB4 GT Zagato, Alfa Romeo Giulia TZ Tubolare Zagato czy znacznie późniejsze… BMW E34. Mimo, że delikatna konstrukcja skorupowa nie dedykowała samochodu do kariery w rajdach, jej opływowe nadwozie poprawiło osiągi, a specjalne dodatki uczyniły ciekawą propozycją dla indywidualistów. Ciekawostką w Sport Zagato jest tylna klapa otwierana elektrycznie za pomocą przycisku umieszczonego na desce rozdzielczej. Co więcej, silnik elektryczny podnosi tu klapę tylną o kilka centymetrów, na tyle, aby zapewnić cyrkulację powietrza w czasie jazdy. Prawdziwy luksus na tamte czasy. Prezentowana Lancia Fulvia Sport Zagato pochodzi z drugiej serii produkcyjnej z lat 1970-72 i jest jednym z około 2 tysięcy egzemplarzy tej serii. Auto ma piękny czerwony kolor, świetnie utrzymane, oryginalne wnętrze i prezentuje się absolutnie zjawiskowo.
Czytaj dalej Lancia Fulvia Sport Zagato 1972 – 129900 PLN – Zgierz
Lancia Kappa 3.0 V6 SW 1997 – SPRZEDANA
Tu wszystko jest na swoim miejscu. Luksusowa marka o wspaniałej historii, nadwozia produkowane tylko w niewielkim nakładzie w firmie karoseryjnej Pininfarina, skórzana tapicerka z owianej legendą fabryki Poltrona Frau, a pod maską bodaj najwspanialej brzmiące serce z całej gamy dostępnej w imperium Fiata – pochodząca z Alfy Romeo aluminiowa jednostka V6 konstrukcji Giuseppe Busso. Lancia Kappa 3.0 V6 SW to z pewnością wybór nieoczywisty wśród luksusowych kombi lat 90, jednak miłośnicy włoskiej motoryzacji z pewnością docenią każdy zachowany w doskonałym stanie egzemplarz.
Czytaj dalej Lancia Kappa 3.0 V6 SW 1997 – SPRZEDANA
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione II 1994 – 549900 PLN – Zawiercie
Lancia Delta Integrale, we wszystkich swoich wariantach, zdobyła sześć kolejnych tytułów Rajdowych Mistrzostw Świata w latach 1987-1992, stając się jednym z najbardziej utytułowanych samochodów rajdowych w historii. W swojej ostatecznej formie przez wielu uważana jest za ideał piękna. Bo owszem – z jednej strony silnik turbo, napęd na 4 koła i możliwość szybkiej jazdy, ale z drugiej – kultowe kształty, potężne nadkola, regulowane spojlery. Debiutująca w 1993 roku Delta Integrale Evoluzione II była najdoskonalszą wersją ze wszystkich, tak mechanicznie, jak i wizualnie. W przeciwieństwie do niezliczonych modeli Integrale w kolorze czerwonym i żółtym, ta Evoluzione II otrzymała rzadki i wyjątkowo elegancki odcień koloru niebieskiego, zwany „Blu Lord”, zestawiony gustownie z beżowym, zamszowym wnętrzem.
Czytaj dalej Lancia Delta HF Integrale Evoluzione II 1994 – 549900 PLN – Zawiercie
Lancia Prisma 1988 – 14000 PLN – Zgierz
Klasyczna linia sedan modelu Lancia Prisma to dzieło Giorgetto Giugiaro. Wszelkie technikalia pochodzą tu z modelu Delta, podobnie wnętrze z deską rozdzielczą, imponującą mnogością zegarów i kontrolek. Jej masa to tylko 950 kg, dzięki czemu nawet z podstawową jednostką 1300 był to bardzo żwawy samochód. Prezentowany egzemplarz pochodzi z drugiej serii produkcyjnej, wyróżniającej się zmodyfikowanym przednim zderzakiem, szerszą atrapą chłodnicy i nowymi tylnymi światłami. Przebieg tej Lancii to jedynie 65 tys. km.
Czytaj dalej Lancia Prisma 1988 – 14000 PLN – Zgierz
Lancia Fulvia Berlina 1972 – 13900 PLN – Zgierz
Lancia Fulvia Berlina debiutowała w 1963 roku jako następca najmniejszego w gamie modelu Appia. Tylny napęd zamieniono na przedni, a pod maską zamontowano silnik V4 o niezwykle małym kącie rozwarcia cylindrów (14 stopni). Zamontowano go daleko z przodu, przed przednią osią, i pochylono o 45 stopni. W przedstawionej drugiej serii pojemność zwiększono do 1,3 l, a uzyskana moc to 88 KM. Druga seria od strony technicznej otrzymała również takie udoskonalenia, jak alternator, 5-biegowa skrzynia i nowy układ hamulcowy Superduplex. Auto prowadziło się świetnie, a na drodze dotrzymywało kroku konkurencji z silnikami o znacznie większej pojemności. Ten egzemplarz jest bazą do renowacji.
Czytaj dalej Lancia Fulvia Berlina 1972 – 13900 PLN – Zgierz
Lancia Thema 1991 – SPRZEDANA
Lancia Thema to wóz klasy średniej-wyższej, powstały jako jeden z czworaczków, Tipo 4. Jeżeli spojrzymy na kształt drzwi, możemy odkryć, że dokładnie identyczny mają Alfa Romeo 164, Fiat Croma i Saab 9000. Każda z tych marek miała wówczas własną tożsamość i swój styl. Alfa była sportowa, Saab wręcz lotniczy, Fiat popularny, a Lancia luksusowa. Wyprodukowana w 1991 roku jest wyposażony w jedną z najbardziej kultowych fiatowskich jednostek napędowych, 2-litrowy silnik Lamprediego, o dwóch wałkach rozrządu w głowicy i mocy 117 KM z 5-cio biegową manualną skrzynię biegów. Produkowana w turyńskiej fabryce Mirafiori. Była symbolem statusu, wybierana przez władze oraz ludzi, którzy chcieli wyróżnić się elegancją. W Polsce na początku lat 90. główną rozpoznawalność zyskała jako auto najważniejszych osób w państwie, w administracji rządowej oraz dawnym Biurze Ochrony Rządu. Również dlatego, że w czasach Themy, w Polsce nie było oficjalnego przedstawicielstwa marki Lancia, zatem zakup indywidualny był szczególnie utrudniony, a egzemplarze w rękach prywatnych były ogromną rzadkością.
Czytaj dalej Lancia Thema 1991 – SPRZEDANA
Lancia Delta HPE 1996 – 13900 PLN – Zgierz
Lancia Delta II debiutowała na salonie w Genewie w 1993 roku, a jej trzydrzwiowa wersja, oznaczona jako Delta HPE, ujawniła się dokładnie w tym samym miejscu 2 lata później. Nazwa nawiązywała do Lancii Bety HPE – również trzydrzwiowej wersji coupe-kombi z lat siedemdziesiątych. Charakterystyczną cechą Delty HPE jest osłona chłodnicy z grubszą ramką w kolorze nadwozia i zaokrąglone przednie błotniki, takie jakie były wcześniej zarezerwowane dla najmocniejszych wersji HF. Sportowego stylu i charakteru z pewnością jej nie brakuje, nawet jeżeli mówimy o egzemplarzu z otwierającym ówczesną ofertę silnikiem o pojemności 1,6 l.
Czytaj dalej Lancia Delta HPE 1996 – 13900 PLN – Zgierz
Lancia Delta 1992 – SPRZEDANA
Lancia Delta trwale zapisała się w historii motoryzacji dzięki niewiarygodnym sukcesom jej czteronapędowej wersji – Integrale. Warto jednak pamiętać, że sukcesy rajdowe HF Integrale to lata 90., a sam model ukazał się o wiele wcześniej, bo po raz pierwszy został zaprezentowany na targach we Frankfurcie w 1979 roku. Pojazd firmowany był przez studio stylistyczne Italdesign, a projekt nadzorował słynny Giorgetto Giugiaro. Był to popularny pojazd kompaktowy, w którym można jednak odnaleźć wiele stylistycznych smaczków, a sam projekt zegarów na desce rozdzielczej do dziś może służyć za wzór. Choć Lancia bez poszerzeń wygląda skromnie i napędzana jest jedynie na przednią oś, to nie brakuje jej sportowego charakteru. Jej serce to umieszczona poprzecznie konstrukcja Aurelio Lamprediego z podwójnym wałkiem rozrządu, silnik który pozwolał zdobywać koncernowi FIATa mistrzostwo świata konstruktorów w Rajdowych Mistrzostwach Świata przez całą dekadę. Atutem tego egzemplarza z pewnością jest niezwykle niski przebieg, tylko 22 tys. km.
Czytaj dalej Lancia Delta 1992 – SPRZEDANA
Lancia Thema 8.32 1988 – SPRZEDANA
Lancia Thema 8.32 kosztowała jako nowa 2 razy tyle co Thema Turbo. Dziś jej wartość stanowi 5-cio krotność ceny wersji z doładowaniem. Co za tym stoi? To jedyne rodzinne auto, którym możesz pojechać na zlot Ferrari. Pierwszy sedan, w którym można odnaleźć spojler wysuwany z tylnej klapy. Ten samochód to skrzyżowane szaleństwa osobowej Tatry z wygodą Renault 25! 3 litrowe V8 znajduje się nad przednią osią i napędza przednie koła. Ma 215 koni, ale to wystarcza, bo to auto autentycznie wyrywa, a wynik 6,8 sekund do 100 km/h daje doznania na poziomie 5 sekund… silnik pochodzi z Ferrari 308 QV, lecz zmieniono w nim wał korbowy. W klasycznym 308 wykorbienia były co 180 stopni sprawiając, że wóz kręcił się do 9000 obrotów i miał dźwięk szlifierki. Tutaj wykorbienie jest co 90 stopni, powodując, że auto lepiej jedzie z dołu, ma nieco mniej koni, ale fantastycznie brzmi. To jest autentycznie ryczące V8. Dźwięk motoru rozwala system. I to wszystko w przepięknym wnętrzu, o niesamowitych kolorach. Powstało ich poniżej 4000 sztuk, przetrwało niewiele.
Czytaj dalej Lancia Thema 8.32 1988 – SPRZEDANA