Archiwum kategorii: Opel

Opel Astra GSi 1994 – 49000 PLN – Bochnia

Opel Astra GSi był prawdziwym postrachem. Zarówno na drogach publicznych, jak i podczas rajdów, trudno było znaleźć szybszego przeciwnika w klasie. Z niską masą, dwulitrowym, 16-zaworowym silnikiem pod maską i przednim napędem, samochody to pędziły bez wytchnienia, a ich liczebność regularnie była zmniejszana, wraz z każdym rozbitym egzemplarzem. Póki jednak jeździły, jeździły imponująco. 150 KM z seryjnej jednostki można tu bezproblemowo podnieść do okolic 190 KM, z czego zresztą skorzystał właściciel prezentowanego egzemplarza. Samochód odrestaurowany, choć nie idealny, oferowany jest w Bochni.
Czytaj dalej Opel Astra GSi 1994 – 49000 PLN – Bochnia

Opel Ascona C 1984 – 29000 PLN – Obrowiec

Opel Ascona C pochodzi z trzeciej generacja modelu. Debiutował w 1981 roku, całkowicie odmieniając koncepcję poprzednika. Stylistycznie nawiązywał do mniejszego Kadetta i podobnie jak ten ostatni otrzymał również przedni napęd. Auto było dostępne jako sedan albo liftback z podnoszoną tylną klapą, i taki właśnie samochód prezentuje Komfort-Trans. 90-konny silnik 1.6, który pracuje w tym samochodzie, był początkowo najmocniejszym w całej gamie, choć w 1984 roku ustępował już nowo wprowadzonej jednostce 1.8. Podobnie wersja wyposażeniowa Luxus nie była tą najbogatszą, bo przebijała ją jeszcze CD. W tym egzemplarzu jednak nie wersja i nie silnik sprawiają, że samochód jest godny zainteresowania i podziwu. Wóz ma niezwykle niski przebieg – tylko 64 tys. km i zachowany jest w stanie, w którym tych aut już po prostu nie ma.
Czytaj dalej Opel Ascona C 1984 – 29000 PLN – Obrowiec

Opel Manta B 1979 – 109000 PLN – Warszawa

Opel Manta B ukazał się w roku 1975. Pozostał sportowym, dwudrzwiowym coupe, ale zgodnie z mogą urósł i nabrał więcej optycznej muskulatury. Z kolejnymi latami otrzymywał coraz mocniejsze, nowocześniejsze silniki, aż w roku 1981 ukazał się Opel Manta 400, następca samochodu rajdowego Opel Ascona 400, którym Walter Röhrl wygrał Rajdowe Mistrzostwa Świata w 1982 roku. Do 1984 roku wyprodukowano 245 egzemplarzy Manty 400, ale nie tylko one walczyły na trasach rajdowych i wyścigowych torach. Mechanika Opla pozwalała na doskonalenie osiągów na wielu płaszczyznach (silnik, zawieszenie, halmulce) i wiele samochodów zostało zmodyfikowanych do udziału w zawodach sportowych, czy to na poziomie FIA, czy zawodów amatorskich. Ten egzemplarz zbudowany został dobre dwie dekady temu dla belgijskiego kierowcy rajdowego, Luca Bouckaert’a. Od 15 lat znajduje się w Polsce i jest zarejestrowany jako pojazd zabytkowy z wszystkimi modyfikacjami wpisanymi w białą kartę. To czystej krwi rajdówka, którą legalnie możesz przemieszczać się po drogach nie tylko podczas zawodów sportowych.
Czytaj dalej Opel Manta B 1979 – 109000 PLN – Warszawa

Opel Omega B 3.0 V6 MV6 1998 – SPRZEDANY

Opel Omega B to ostatni z rodziny wielkich, komfortowych, tylnonapędowych sedanów Opla. Dostępny był w latach 1994 – 2003, a prezentowany egzemplarz pochodzi z rynku szwajcarskiego, ma topowy do 1999 roku silnik X30XE i bogate wyposażenie MV6. Omega zawsze miała swoich wiernych fanów, którzy do dziś twierdzą, że po niej już nic nigdy nie było takie samo. Polubić w niej można przestrzeń, miękkość zawieszenia, tylny napęd. Ten egzemplarz wyróżnia piękna kolorystyka i zamówione u dealera dodatki Irmscher oraz felgi Works. Zachowany jest w bardzo dobrym stanie, a jego przebieg to tylko 101 tys. km.
Czytaj dalej Opel Omega B 3.0 V6 MV6 1998 – SPRZEDANY

Opel Astra G 1998 – 11999 PLN – Wrocław

Opel Astra G to druga generacja modelu, która debiutowała w 1998 roku. Był to jeden z najpopularniejszych samochodów kompaktowych na świecie i pierwszy Opel z całkowicie ocynkowanym nadwoziem. W zestawieniu z pierwszą generacja, auto znacznie urosło (rozstaw osi zwiększono o około 10 cm), co pozwoliło uzyskać rekordową przestrzeń w klasie we wnętrzu. Opel chwalił się również, że o ok. 20% zmniejszono spalanie paliwa, powiększony został bagażnik, a stylistyka ostała zupełnie nowy wyraz. Ktokolwiek tęskni za tym modelem, może teraz zakupić egzemplarz zarejestrowany na żółte tablice, z przebiegiem jedynie 58 tys. km.
Czytaj dalej Opel Astra G 1998 – 11999 PLN – Wrocław

Opel Calibra V6 1996 – SPRZEDANY

Produkowany w latach 1989-1997 był wspaniałym hitem, a jego smukła sylwetka była rekordowa pod względem aerodynamiki. Mimo technicznego pokrewieństwa z popularną Vectrą, wizualnego podobieństwa tu nie było. Zwłaszcza jej wąskie światła przednie opracowane przez firmę Hella były jej znakiem rozpoznawczym. Auto produkowano z czterema jednostkami napędowymi, z których największa (choć nie najmocniejsza) miała 2,5 litra pojemności, układ V6, dwie głowice DOHC oraz 24 zawory. Właśnie takie auto sprowadzone ze Szwajcarii prezentuje Klasykagatunku.pl. Ten model uwielbiali amatorzy tuningu, choć ten egzemplarz zachował się wolny od modyfikacji, co samo w sobie jest dziś rzadkością.
Czytaj dalej Opel Calibra V6 1996 – SPRZEDANY

Opel Vectra B 2000 – 23900 PLN – Gogolin

Opel Vectra B to samochód klasy średniej oferowany w latach 1995-2002. W swoich czasach wysoko oceniano jego aerodynamiczną sylwetkę z ciekawie zaprojektowanym kształtem lusterek, które łączyły się jedną linią z przetłoczeniem na masce. Vectra tworzona był w czasach, gdy nikt nie szukał na siłę możliwie niskich kosztów produkcji i dzięki temu nikt nie zastanawiał się, czy lepiej jest stworzyć nadwozie jako notchback, czy jako sedan – po prostu oferowano obie wersje równolegle. Ten prezentowany to notchback z podnoszoną klapą wraz z szybą, co znacznie ułatwia dostęp do przestrzeni bagażowej. Pod jego maską pracuje topowa jednostka V6 zestawiona ze skrzynią automatyczną. Auto ma 150 tys. km przebiegu i wciąż prezentuje się atrakcyjnie.
Czytaj dalej Opel Vectra B 2000 – 23900 PLN – Gogolin

Opel Rekord C Coupe 1969 – 33900 PLN – Zgierz

Opel Rekord C był nową, klasycznie tylnonapędową konstrukcją debiutującą w 1966 roku. Do 1971 roku wyprodukowano go w liczbie 1 276 681 egzemplarzy i był to pierwszy Opel klasy średniej, który przekroczył milion wyprodukowanych sztuk. Na ten rekordowy wynik składał się szereg wersji nadwoziowych – 2 i 4-drzwiowy sedan, 2 i 4-drzwiowe kombi, coupe, cabrio, panel wagen i nawet specjalnej wersji taxi o przedłużonym rozstawie osi. Piękna i ponadczasowa jest jego boczna linia z charakterystycznym kształtem „bioder”, czyli podniesionych tylnych błotników, najpiękniej prezentująca się w coupe, czyli wersji takiej, jak oferowana przez muzeum w Zgierzu. Pod maską silnik 1,9 CIH o mocy 90 KM – jednostka niezwykle udana i zasiadająca w komorach Opli przez długie lata. Auto jest w stanie do renowacji, choć porusza się o własnych siłach.
Czytaj dalej Opel Rekord C Coupe 1969 – 33900 PLN – Zgierz

Opel Astra F 1995 – 13500 PLN – Zgierz

Opel Astra F to pojazd klasy kompaktowej produkowany od lata 1991 do wiosny 1998 roku. Jest on następcą Opla Kadetta E i szóstym modelem w serii Kadett/Astra. Podobnie jak jego poprzednik bazuje na platformie GM-T. W latach 90., kiedy Opel zmieniał nazewnictwo modeli, wszystkie poprzednie nazwy zastąpiono kończącymi się na literę „a” (np. Vectra, Omega i Calibra). Ta zmiana miała na celu kreowanie nowego, pozytywnego wizerunku marki. Początkowo trzy- i pięciodrzwiowe Astry F w wersji hatchback dostępne były od sierpnia 1991 roku, a pięciodrzwiowe kombi w październiku. Klasyczny sedan trafił do dealerów w maju rok później. Opel Astra F oferowany był z bogatą gamą silników benzynowych od 1.4 aż po 2.0 oraz 3 wersje diesla. Jeżeli jesteście ciekawi jak jeździ się dziś Astrą pierwszej generacji, zapraszamy do Zgierza.
Czytaj dalej Opel Astra F 1995 – 13500 PLN – Zgierz

Opel Vectra C 2005 – SPRZEDANY

Opel Vectra C debiutował w marcu 2002 roku. Oparty n płycie podłogowej GM Epsilon I, był dalekim kuzynem m.in. Fiata Croma, Cadillaca BLS i Saaba 9-3 II. Podobnie jak poprzednik, był dostępny zarówno w nadwoziu sedan, liftback, jak i kombi. Ten prezentowany to sedan, z najmniejszym w gamie silnikiem 1.6 16V. To, co go wyróżnia to stan i przebieg, który wynosi obecnie tylko 54 tys. km.
Czytaj dalej Opel Vectra C 2005 – SPRZEDANY