Archiwum kategorii: Sportivo Silesia

Sportivo Silesia – działamy prężnie w Tychach i Katowicach, tworząc markę zrodzoną z pasji do włoskiej, sportowej motoryzacji. W naszej ofercie mamy zarówno sportowe auta klasyczne jak również youngtimery i auta stosunkowo młode – trzech marek z Italii: Alfa Romeo, Ferrari, Maserati.

Ferrari 348 TB 1992 – 346000 PLN – Tychy

Ferrari 348 TB to debiutujący w 1989 roku następca modelu 328. Podobnie jak u poprzednika, ze design i tutaj odpowiadał Leonardo Fioravanti, mistrz z Pininfariny. Zapewne nieprzypadkowo mówiono o nim „mała Testarossa” i odpowiada za to projekt bocznych wlotów powietrza, przechodzących na drzwi. Od strony technicznej była to całkowicie nowa konstrukcja. Silnik V8 zainstalowany został tu wzdłużnie i połączony został z poprzeczną skrzynią biegów, przenoszącą moc 300 KM na tylne koła. W swoim czasie 348 było chwalone za sensacyjnie dobre zachowanie układu kierowniczego. Dziennikarze byli zgodni, że Honda NSX była tak dobra, że ​​była bardzo blisko Ferrari 348, ale jednak z nim przegrywała. Z nazwy samochodu można rozszyfrować pojemność silnika (3,4 l), liczbę cylindrów (8), sposób umieszczenia skrzyni biegów (Transverse – poprzecznie) oraz rodzaj nadwozia (Berlinetta – zamknięte coupe). Ciekawostką może być, że model 348 był ostatnim samochodem zatwierdzonym do produkcji przez Enzo Ferrari. Do 1993 roku zbudowano 2894 sztuki.
Czytaj dalej Ferrari 348 TB 1992 – 346000 PLN – Tychy

Alfa Romeo Montreal 1972 – 520000 PLN – Tychy

Alfa Romeo Montreal narodziła się jako stworzony przez Marcello Gandini’ego model koncepcyjny, zaprezentowany na targach Expo w Montrealu w 1967 (stąd późniejsza nazwa modelu produkcyjnego). Gdy weszła do produkcji w 1970, wzbudziła ogromny entuzjazm, często będąc nazywaną najbardziej niezwykłą Alfą w historii. Jej cena była wysoka (przewyższała Porsche 911 i Jaguara E-Type), ale stylistyka, rozwiązania mechaniczne i osiągi były tu najwyższej klasy. Jej niewielki, 2,6-litrowy silnik V8 wywodził się z wyścigowego modelu 33 Stradale i oferował 200 KM kręcąc się do niebotycznych 7000 obr./min. Sprzedaż mocno utrudnił wybuch światowego kryzysu ekonomicznego, który poskutkował produkcją, która zamknęła się w ilości zaledwie 3925 egzemplarzy. Ten z ogłoszenia z pewnością jest jednym z najpiękniejszych, gdyż poddany został gruntownej renowacji.
Czytaj dalej Alfa Romeo Montreal 1972 – 520000 PLN – Tychy

Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale 1967 – 980000 PLN – Tychy

Oferta Alfa Romeo lat 60. składała się z samochodów produkcyjnych, samochodów budowanych pod kątem sportu i samochodów budowanych wyłącznie po to, by zachwycać swoją prezencją. O ile Bertone musiało opracować Giuliettę Sprint po to, aby wygrywała na torach wyścigowych, Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale była po prostu dumą, wystawowym prototypem z 1957 roku, który zdołano wdrożyć do produkcji. W 1963 roku Alfa Romeo zaprezentowała Giulię Sprint Speciale – model zastępujący Giuliettę – równie piękny, ale wyposażony w większy i mocniejszy silnik o pojemności 1,6 l, wyposażony w gaźniki Weber 40 DCOE i współpracujący z pięciobiegową skrzynią. Ten pięknie odrestaurowany egzemplarz to jedna z 1400 wyprodukowanych sztuk. Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale to z pewnością jeden z najpiękniejszych samochodów wspaniałej włoskiej marki, a może nawet jeden z najzgrabniejszych projektów w całej historii motoryzacji.
Czytaj dalej Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale 1967 – 980000 PLN – Tychy

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2020 – 280000 PLN – Tychy

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio to jest auto, o jakim marzyli wszyscy Alfisti pamiętający, jak jeszcze włoska marka miała tylny napęd i mocne silniki. W końcu 2015 roku, przy okazji 105-rocznicy marki, odsłonięto projekt, który wprowadził wszystkich w zachwyt. Najmocniejsza wersja zadebiutowała jako pierwsza odsłonięta nowa Giulia, reklamowana zresztą nowym hasłem „La meccanica delle emozioni” („mechanika emocji”). Samochód napędzany jest całkowicie aluminiowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 2891 cm³, będącym pochodną silnika Ferrari F154 CB V8. Silnik umieszczony wzdłużnie, napędza tylne koła poprzez układ różnicowy z wektorowaniem momentu obrotowego. Rozkład masy wynosi 52,5% z przodu, 47,5% z tyłu dzięki temu, wiele elementów wykonane jest z kompozytów, np. dach i maska wykonane są z włókna węglowego. Auto było ogromnym sukcesem i wygrało wiele testów porównawczych, między innymi z wiodącymi markami na rynku, czyli BMW z serii M i Mercedesem-AMG.
Czytaj dalej Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2020 – 280000 PLN – Tychy

Alfa Romeo 147 GTA 2004 – 96000 PLN – Tychy

Silnik Alfa Romeo V6 zwany Busso albo „skrzypcami z Arese” przez dziesięciolecia tworzył legendę marki i przyprawiał o gęsią skórkę tysiące entuzjastów marki na całym świecie. Zaprojektowany był w pierwszej połowie lat 70. przez Giuseppe Busso, po raz pierwszy w produkcyjnym samochodzie pojawił się w Alfie 6 1979 roku. Był stale rozwijany, by w finalnej, 24-zaworowej formie i pojemności 3,2 l pojawić się w modelu 156 GTA w 2001 roku i w 147 GTA rok później. To był szalony pomysł. Potężne serce i kompaktowe nadwozie to fascynująca mieszanka, która potrafi zachwycić do dziś. W latach 2002-06 zbudowano tylko 5389 sztuk.
Czytaj dalej Alfa Romeo 147 GTA 2004 – 96000 PLN – Tychy

Alfa Romeo Spider 1991 – 128000 PLN – Tychy

Klasyczna Alfa Romeo Spider miała wyjątkowo długi żywot. Rodziła się w 1966 roku, z miejsca zdobywając światowy rozgłos i sławę. Jej pierwsza wersja, zwana „Duetto”, doskonale wpasowała się w rynek, będąc ambasadorką włoskiego stylu. W latach 70. przyszedł czas jej drugiej edycji, czyli „Coda tronca”, lata 80. to „Aerodynamica”, aż wreszcie od 1990 do 1993 roku przyszła kolei na jej ostatnią odsłonę, zwaną po prostu Serią 4. Jej tylny szeroki pas świateł miał nawiązywać do modelu 164, z tylnej klapy zniknął nielubiany spojler, dodano za do elektroniczny wtrysk Bosch Motronic i złącze diagnostyczne. Nie zmienił za to się charakter Alfy. To wciąż było surowe, tylnonapędowe i do szpiku sportowe auto, dające niezwykle bezpośrednie wrażenia z jazdy.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 1991 – 128000 PLN – Tychy

Alfa Romeo GT 3.2 2004 – 48000 PLN – Tychy

Alfa Romeo GT z lat 2003 – 2010 była zaprojektowana przez studio Bertone, co świetnie korespondowało z największym hitem marki, coupe z serii Sprint GT z lat 60. i 70. W sumie zbudowano ich nieco ponad 80 tys., a najbardziej ceniona wśród nich jest wersja z topowym silnikiem 3.2 V6 Busso. Moc 240 KM, wspaniałe brzmienie i zestawienie z 6-stopniową skrzynią manualną czynią z niej doskonały samochód klasy gran turismo. Co ciekawe, auto było produkowane równolegle z drugim coupe (modelem Brera, w którym nie zamontowano kultowego silnika Busso), a po zakończeniu produkcji modele nigdy nie doczekały się następcy.
Czytaj dalej Alfa Romeo GT 3.2 2004 – 48000 PLN – Tychy

Alfa Romeo Spider 3.2 V6 2007 – 115000 PLN – Tychy

W przypadku marki Alfa Romeo niezależnie od epoki nigdy nie trzeba było patrzeć na cennik – to i tak zawsze były jedne z najbardziej seksownych samochodów, jakie spotkać mogliśmy na drodze. W przypadku generacji oznaczonej jako typ 939 do czynienia mieliśmy z siostrą modelu Brera. Obie opuszczały bramy zakładów Pininfarina w San Giorgio Canavese koło Turynu i to było oczywistą zapowiedzią dobrego smaku – zarówno z zewnątrz, jak i w środku. Pod maską flagowego modelu niespodzianka – V6 o pojemności 3,2 l, ale już nie od Giuseppe Busso, a z dalekiej Australii, zapożyczona od Holdena. Jak jeździ taki Spider? Nie jest to Boxster i nie jest to BMW Z4. Brzmieniem nie zachwyci, delikatną nadwagą również (1700 kg), ale za to nadrabia komfortem i łatwością prowadzenia. Trzecia generacja Spidera z lat 2006−2010 da kierowcy odpocząć, bo przecież Alfa Romeo bez dachu to zawsze przyjemne miejsce do spędzania czasu.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 3.2 V6 2007 – 115000 PLN – Tychy

Alfa Romeo 155 V6 1996 – 68000 PLN – Tychy

Alfa Romeo 155 debiutowała w 1992 roku, zastępując model 75. Powstała jako dziecko koncernu Fiata, będąc daleką siostrą modelu Fiata Tempry oraz Lancii Dedra i Delta. To, co ją wyróżniało, to sportowy styl i szeroka gama jednostek napędowych, obejmująca między innymi kultowe V6 Busso w wariancie 2,5 l. Silnik ten został umieszczony poprzecznie i otrzymał charakterystyczny wyróżnik w postaci pięknych, chromowanych rurek kolektora ssącego pod maską. Jednostka niesamowicie elastyczna i gwarantująca fenomenalne brzmienie. Akustyka jest tu tak dobra, że tylko ona może być powodem chęci zakupu takiego samochodu.
Czytaj dalej Alfa Romeo 155 V6 1996 – 68000 PLN – Tychy

Ford Mustang Bullitt 2019 – 248000 PLN – Tychy

Ford Mustang Bullitt powstał jako hołd dla legendarnego filmu w 50. rocznicę jego powstania. Za jego kierownicą można poczuć się jak Steve McQueen i ruszyć w pościg ulicami San Francisco. Ma 480 koni z wolnossącego V8. Ma ciemnozielony kolor, pięcioramienne felgi, grill bez logo i emblematy z celownikiem, a na deser jest tu sześciostopniowa skrzynia manualna. Fabrycznie ma 5,5 s o setki choć aby osiągnąć taki wynik, pewne umiejętności są wymagane. Choć to współczesne auto, jest tak analogowe i mocne w charakterze, że poczuje się w nim dobrze każdy, kto kocha starą, dobrą amerykańską motoryzację. A nawiązanie do wspaniałego filmu „Bullitt” to tylko dodatkowy smaczek. Ten egzemplarz ma tylko 7 tys. km przebiegu i prezentuje się jak nowy.
Czytaj dalej Ford Mustang Bullitt 2019 – 248000 PLN – Tychy