Punto po włosku oznacza kropkę, punkt i można powiedzieć samochód ten od 1993 roku trafia w punkt. Pierwsza seria powstała jako następca modelu Uno. Wychodziła nie tylko jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, lecz również w wersji Cabrio, którą stworzyło i produkowało Bertone. Zgrabny, miejski samochód w połączeniu z otwartym dachem nad głową to przepis na entuzjazm i celebrowanie życia bez dużego budżetu. Taki Fiat jest niedrogi zarówno w zakupie, jak i eksploatacji, a 86-konny silnik 1,2 l zapewnia mu wręcz sportowe osiągi. Grunt to znaleźć zadbany egzemplarz, a ten prezentuje się całkiem obiecująco.
Czytaj dalej Fiat Punto Cabrio 1998 – 12900 PLN – Zgierz
Archiwum kategorii: Tamte Lata
Muzeum Pojazdów Zabytkowych Tamte Lata w Zgierzu, mamy ok. 150 eksponatów. Naszym celem jest gromadzenie i trwała ochrona dziedzictwa ludzkości o charakterze motoryzacyjnym, informowanie o wartościach i treściach gromadzonych zbiorów, upowszechnianie podstawowych wartości historycznych eksponatów, kształtowanie wrażliwości poznawczej i estetycznej oraz umożliwianie przeglądania zgromadzonych zbiorów. Od około 2 lat zaczęliśmy również sprzedawać pojazdy zabytkowe. Średnio w ofercie mamy około 60-80 pojazdów.
Renault 8CV 1906 – 199900 PLN – Zgierz
Założona przez Louisa Renault oraz jego braci Marcela i Fernanda w 1898 roku firma stała się największym producentem samochodów we Francji. Początki był skromne, pierwszy był prototyp z silnikiem De Dion o mocy 4 KM. Jednak już do 1904 roku Renault zaczęło budować własne silniki. Zawodność wczesnych samochodów była dobrym powodem do sceptycyzmu opinii publicznej, jednak pojawienie się modelu 8CV, który miał stać się bestsellerem Renault przed I wojną światową, zapoczątkowało nową erę. Oto łatwy w prowadzeniu samochód o prostej konstrukcji, którego działanie mechaniczne może zacząć rozumieć nawet laik technicznie niepiśmienny. Chłodzony cieczą silnik z mechanicznie sterowanymi zaworami był prosty i solidny, a trzybiegowa skrzynia była łatwa do opanowania. Jak na tak mały samochód, Renault 8CV charakteryzowało się niezrównaną elastycznością w zakresie prędkości od 5 do 35 mil na godzinę na najwyższym biegu, utrzymując się na tym biegu na wszystkich wzniesieniach, z wyjątkiem najbardziej stromych. Samochód ten stał się tak popularny, że w wersji AG, a później AX, Renault 8CV było najlepszą paryską taksówką z czasów edwardiańskich, zyskując przydomek „Taxi de la Marne”.
Mercedes W114 1970 – 25900 PLN – Zgierz
Silnik 280 w modelu W114 pojawił się dopiero wraz ze zmianami liftingowymi w 1972 roku. Ten egzemplarz wyprodukowany został jednak wcześniej – ma zewnętrzne atrybuty pierwszej serii, jednak pod jego maską na jakimś etapie pojawiła się nowsza jednostka M110 – dwuwałkowa, z układem wtryskowym, o mocy 185 KM. Jest to samochód, który z pewnością może zaskoczyć swoimi osiągami i brzmieniem, a także faktem, że ma klimatyzację na pokładzie.
Czytaj dalej Mercedes W114 1970 – 25900 PLN – Zgierz
Fiat Seicento Sporting 2000 – 13500 PLN – Zgierz
Silnik 1,1 l, 54 KM i wersja sportowa. Takie połączenie dziś wydaje się być wręcz nierzeczywiste, ale ćwierć wieku tak właśnie prezentowało się marzenie wielu młodych ludzi. Piórkowa masa i krótkie przełożenia skrzyni biegów pozwalały mu być jednym z najszybszych samochodów w mieście. Fiat Seicento Sporting miał również inne atrybuty – głębiej wyprofilowane fotele, obrotomierz i aluminiowe felgi. Mógł też otrzymać pakiet Abarth – tak jak prezentowany egzemplarz – a w jego ramach logo z legendarnym skorpionem na progach, zderzakach i zagłówkach, dodatkowy spojler, skórzaną kierownicę i mieszek zmiany biegów i jeszcze krótszą skrzynię biegów. Znaleźć takie auto dziś w doskonałym stanie to już duże wyzwanie.
Czytaj dalej Fiat Seicento Sporting 2000 – 13500 PLN – Zgierz
Lancia 2000 Berlina 1971 – 11500 PLN – Zgierz
Lancia 2000 Berlina to ostatni model włoskiej firmy stworzony samodzielnie, przed przejęciem przez koncern Fiata. Po usunięciu z cennika Flaminii, był to flagowy model marki. Samochód był wyposażony bogato i z wykorzystaniem wysokiej klasy materiałów, co poskutkowało wysoką finalną ceną, na poziomie konkurencji z silnikami 2,5-3 l. Model 2000 jest uważany przez entuzjastów i znawców marki za „ostatnią prawdziwą Lancię”. Ten egzemplarz wymaga wielu prac renowacyjnych, które mogłyby przywrócić ją do dawnej świetności.
Czytaj dalej Lancia 2000 Berlina 1971 – 11500 PLN – Zgierz
Mercedes 300 TD S123 1978 – 32000 PLN – Zgierz
Nie, to nie Turbodiesel. W przypadku Mercedesa, oznaczenie 300 TD oznacza silnik Diesel i… nadwozie typu Touring, czyli kombi. Innymi słowy, wóz stworzony do turystyki, i tak zresztą w ostatnim czasie wykorzystywany. Wszak to już nie czas, by taki samochód jeździł na co dzień i przez cały rok, ale weekendowo i przy dobrej pogodzie – jak najbardziej. Model W123 (a także C123 – czyli coupe i S123 czyli kombi)to legenda motoryzacji – cieszył się ogromnym uznaniem jako solidny, komfortowy i niezawodny samochód rodzinny albo służbowy. Jego ponadczasowy design i wyjątkowa trwałość sprawiają, że do dziś jest symbolem niemieckiej precyzji i jakości. Ten egzemplarz ma pod maską niezwykle trwały silnik, choć nadwozie wymaga już uwagi i prac konserwacyjnych.
Czytaj dalej Mercedes 300 TD S123 1978 – 32000 PLN – Zgierz
Mercedes 200 W123 1984 – 33500 PLN – Zgierz
W123 to ikona motoryzacji lat 70. i 80., znana z doskonałej jakości wykonania i wyjątkowej trwałości. Model ten zdobył sławę jako samochód rodzinny, służbowy i również wielokrotnie jako taksówka, a jego solidna konstrukcja pozwala wielu egzemplarzom cieszyć się świetnym stanem nawet po kilkuset tysiącach kilometrów. Wysokim komfortem i niezwykłą wytrzymałością mechaniczną zapracowała sobie na świetną opinię, podtrzymywaną przez lata przez użytkowników. 200 bez litery E w oznaczeniu to od połowy 1980 roku wersja z czterocylindrowym silnikiem M102 zasilanym gaźnikiem Stromberga. Mocą dorównywała wcześniejszemu modelowi 230.
Czytaj dalej Mercedes 200 W123 1984 – 33500 PLN – Zgierz
Fiat Ritmo 1984 – 15900 PLN – Zgierz
Fiat Ritmo, znany również jako Fiat Strada na niektórych rynkach, był przełomowym modelem, będącym pierwszym nowoczesnym, przednionapędowym hatchbackiem w ofercie Fiata. Premiera Ritmo w 1978 roku wywołała spore poruszenie dzięki odważnej, kanciastej sylwetce, ciekawym smaczkom stylistycznym w postaci okrągłych klamek czy zderzaków zintegrowanych z nadwoziem. Później przyszły liftingi w 1982 i 1985 roku, które uczyniły jego kształt nieco mniej kontrowersyjnym i bardziej uniwersalnym. Ten egzemplarz to Model 60 drugiej serii, z silnikiem 1,1 litra będącym wówczas jednostką podstawową, oferującą ekonomiczną jazdę.
Czytaj dalej Fiat Ritmo 1984 – 15900 PLN – Zgierz
Fiat 900T Coriasco 1980 – 17900 PLN – Zgierz
Fiat 900T to seria samochodów użytkowych, których produkcja ruszyła 1976 roku. Zawieszenie i podwozie zostało tu przejęte z modelu 600 Multipla (oraz jego wersji rozwojowych w postaci modeli 600T i 850T), czyli podobnie jak ówczesny VW Bus, było to auto tylnosilnikowe i tylnonapędowe. Oferowano go w jedenastu wersjach nadwoziowych, mógł być furgonem, 7-osobowym minibusem, albo i pickupem, którego produkcją zajęła się firma Carrozzeria Coriasco.
Czytaj dalej Fiat 900T Coriasco 1980 – 17900 PLN – Zgierz
Lancia Fulvia Sport Zagato 1972 – 129900 PLN – Zgierz
Poza seryjną produkcją, Lancia w latach 60. oferowała nabywcom również coś specjalnego. Podobnie, jak w przypadku modeli Appia, Flavia i Flaminia, również Fulvia otrzymała wyjątkową wersję. Zadanie stworzenia sportowej odmiany Fulvii, wyposażonej w aerodynamiczne nadwozie, otrzymała firma Zagato z Mediolanu. To piękne nadwozie narysował Ercole Spada, autor takich sylwetek, jak Aston Martin DB4 GT Zagato, Alfa Romeo Giulia TZ Tubolare Zagato czy znacznie późniejsze… BMW E34. Mimo, że delikatna konstrukcja skorupowa nie dedykowała samochodu do kariery w rajdach, jej opływowe nadwozie poprawiło osiągi, a specjalne dodatki uczyniły ciekawą propozycją dla indywidualistów. Ciekawostką w Sport Zagato jest tylna klapa otwierana elektrycznie za pomocą przycisku umieszczonego na desce rozdzielczej. Co więcej, silnik elektryczny podnosi tu klapę tylną o kilka centymetrów, na tyle, aby zapewnić cyrkulację powietrza w czasie jazdy. Prawdziwy luksus na tamte czasy. Prezentowana Lancia Fulvia Sport Zagato pochodzi z drugiej serii produkcyjnej z lat 1970-72 i jest jednym z około 2 tysięcy egzemplarzy tej serii. Auto ma piękny czerwony kolor, świetnie utrzymane, oryginalne wnętrze i prezentuje się absolutnie zjawiskowo.
Czytaj dalej Lancia Fulvia Sport Zagato 1972 – 129900 PLN – Zgierz