Pierwsza generacja Volvo S60 to model z lat 2000-2009. Zbudowane zostało na bazie skróconej płyty podłogowej z Volvo S80, było sedanem, lecz o bardziej kompaktowej i zwartej sylwetce, przypominającej coupe. Pod maską znalazły się wyłącznie pięciocylindrowe silniki, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. To była klasa premium zamknięta w stosunkowo niewielkiej limuzynie. Trochę jak C klasa Mercedesa albo seria 3 BMW, ale przednionapędowa, podobająca się tym, którzy lubią wygodne fotele i cenią szwedzki design oraz dobre wykonanie. W 2004 roku przeprowadzono lifting, a już w 2010 model pozostał wspomnieniem, gdy pokazała się odmienna druga generacja. Ci, którzy woleli poprzednika musieli zadowolić się rynkiem auto używanych, a na nim co roku coraz mniej było perfekcyjnych egzemplarzy. Takiego jak ten, nie było od lat. Wygląda jak zagubiony w czasie, pochodzi z pierwszych rąk, ma tylko 14 tys. km przebiegu.
Czytaj dalej Volvo S60 D5 2006 – 79000 PLN – Wrocław
Archiwum kategorii: Volvo
Volvo PV444E 1953 – 38900 PLN – Zduńska Wola
We wrześniu 1944 roku na dużej wystawie w Sztokholmie Volvo zaprezentowało PV444 jako zwiastun nadziei na pokój i lepsze czasy. PV444 to pierwszy samochód Volvo o samonośnym nadwoziu, bez oddzielnej ramy. Wygląd PV444 był inspirowany stylistyką amerykańską. Wyposażono go w laminowaną szybę przednią – ważną innowację w zakresie bezpieczeństwa. Zainteresowanie tym modelem było ogromne, a pierwotnie planowana wielkość produkcji wynosząca 8000 egzemplarzy osiągnęła prawie 200 000 sztuk, zanim PV444 został zastąpiony modelem PV544. Model PV444 był pierwszym małym samochodem marki i tym, który dał początek wielkoseryjnej produkcji samochodów Volvo.
Volvo 850 T5 1996 – 65000 PLN – Strzelce Krajeńskie
Volvo 850 powstawało w latach 1991-1997 jako klasyczny sedan oraz kombi, rozwożące bezpiecznie setki tysięcy dzieci do szkół na całym świecie. Było to pierwsze Volvo, w którym położono duży nacisk na stworzenie sportowego wizerunku modelu. W tym celu stworzono program startów w brytyjskiej serii wyścigowej BTCC i zamontowano turbodoładowane jednostki w cywilnych samochodach. Producent przyszykował trzy wersje oferujące wysokie osiągi: 850 T5 o mocach 225 KM i 240 KM oraz najsłynniejsze 850 T5-R z silnikiem 250 KM, które finalnie nazwane zostało 850R. Egzemplarz w ogłoszeniu to 240-konny sedan 850 T5 w „najszybszym” kolorze – Indiana Red.
Czytaj dalej Volvo 850 T5 1996 – 65000 PLN – Strzelce Krajeńskie
Volvo Amazon Estate 221S 1967 – 47900 PLN – Gniezno
Łączy styl lat 60., wytrzymałą konstrukcję i niezawodną mechanikę. Dodatkowo ma wiele innowacyjnych rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa. Pasy bezpieczeństwa i hamulce tarczowe na przedniej osi dobrze mieć, a jeszcze szerszy uśmiech budzi dzielona na dwie części tylna burta i klapa oraz składana tylna kanapa, pozwalająca uzyskać idealnie płaską przestrzeń ładunkową, nadającą się nawet do spania. To Volvo Amazon Estate dodatkowo ma wiele uroku wynikającego z oryginalnego stanu i patyny. Można go remontować, ale można też używać w stanie jakim jest.
Czytaj dalej Volvo Amazon Estate 221S 1967 – 47900 PLN – Gniezno
Volvo 144 1969 – 45000 PLN – Gaj
Wchodząc do salonu Volvo w 1969 roku wybór miałeś niezwykły, gdyż obok siebie stały samochody zdające się pochodzić z zupełnie różnych epok. Wciąż dostępny był Duett, produkowany od 1953 roku samochód użytkowy z nadwoziem typu van/kombi, spokrewniony z serią PV, choć zabudowany na ramie. Dalej stał model Amazon, niezwykle popularny, lecz stylistycznie zdający się być jeszcze w poprzedniej dekadzie. W tym towarzystwie Volvo 144 zdawało się być samochodem z innego świata. Nowoczesne, kanciate nadwozie to był nowy styl szwedzkiej marki, który niemal bez zmian dotrwał aż do lat 90. Na te samochody mówiono „cegła” nie tylko ze względu a wygląd, ale i na wytrzymałość. Mechanika samochodu była ewolucją tej zastosowanej w Amazonie czy P1800 i sprawdzała się znakomicie. Zresztą – znakomicie sprawdza się do dziś i będzie za kolejne dziesięciolecia, jeżeli dalej będzie utrzymywany w takim stanie. To jest czysta ekologia, a nie produkcja co 3 lata nowego samochodu i utylizacja starego.
Czytaj dalej Volvo 144 1969 – 45000 PLN – Gaj
Volvo 480 1994 – 29000 PLN – Katowice
Volvo zawsze były przewidywalne, ale 480 to rewolucja. Sylwetka klina, podnoszone lampy, tylna klapa w formie pojedynczej szyby (co było nawiązaniem do sportowego modelu 1800 ES), na wyposażeniu po raz pierwszy w szwedzkim aucie komputer pokładowy, a pod maską pierwsze złącze diagnostyczne. Do tego przedni napęd i tylne zawieszenie opracowane przez firmę Lotus. To było auto dla wszystkich, którym propozycje w klasie kompaktowej wydawały się zwykłe i oklepane. Cena była wysoka, co przełożyło się na ograniczony sukces. Do 1995 roku wyprodukowano 76 tys. egzemplarzy – mało, przez co dziś jest to już auto niespotykane i z pewnością przykuwające uwagę na ulicy.
Czytaj dalej Volvo 480 1994 – 29000 PLN – Katowice
Volvo 850 T-5R 1996 – 75000 PLN – Chorzów
Volvo 850 T5-R to absolutnie wyjątkowe i niepowtarzalne połączenie osiągów, kanapowej wygody i urody meblościanki. Debiutowało w roku 1995 i było kontynuowane w roku kolejnym. Bazowało na modelu 850 Turbo, w którym zdecydowano się podnieść ciśnienie doładowania sprężarki. Dodatkowe 2 psi (0,1 bar) dało w efekcie o 18 KM więcej i pierwszą setkę w około 6 sekund. Wyposażenie było na topowym poziomie i obejmowało tapicerkę ze skóry łączonej z Alcantarą, drewno orzecha, bogaty zestaw audio, a także pakiet zewnętrzny z oznaczeniami na kalpie „T-5R” i „Volvo Motorsport”. W opracowaniu 850 T-5R i jego stylizacji uczestniczyła firma Porsche, w efekcie czego wśród miłośników marki jest to auto kultowe.
Czytaj dalej Volvo 850 T-5R 1996 – 75000 PLN – Chorzów
Volvo S70 2000 – SPRZEDANE
Volvo S70 to nowa odsłona modelu 850, który dostępny był od 1991 roku. Lifting i nową nazwę S70 Volvo otrzymało na koniec roku 1996. Dzięki przeprojektowanemu wnętrzu i nowemu przodowi, auto miało już mniej kantów, ale wciąż sprawiało pewne i solidne wrażenie. Ponadto wdrożono szereg ulepszeń z zakresu bezpieczeństwa, co zawsze było dla marki niezwykle istotne i wyróżniało szwedzkie samochody na tle konkurencji. Wizytówką S70 była cała gama świetnych, pięciocylindrowych silników, z których prezentowana 170-konna odmiana była 24-zaworowa i najmocniejsza wśród wolnossących. Według wielu miłośników – to ostatnie prawdziwe Volvo – przestronne, bezpieczne i niezawodne, a także bardzo komfortowe.
Czytaj dalej Volvo S70 2000 – SPRZEDANE
Volvo 850 1993 – 39000 PLN – Radlin
Volvo 850 było jednocześnie tradycyjnie konserwatywne i nowoczesne. To ostatni projekt, który wyszedł spod ręki Janaa Wilsgaarda, designera pracującego dla Volvo od 1950 roku. Było tworzone z uwzględnieniem najbardziej wyśrubowanych norm bezpieczeństwa, miało przepastny bagażnik, ale też jednocześnie było pierwszym samochodem szwedzki z pięciocylindrowym silnikiem umieszczonym poprzecznie i napędzającym przednie koła. Podczas opracowywania modelu samochodu wiele czasu poświęcono szczegółom, takim jak choćby charakterystyczny dźwięk silnika czy zamykanie drzwi. W efekcie powstał wóz o dużo bardziej sportowym i luksusowym charakterze, niż poprzednicy. Ten egzemplarz ma tylko 87 tys. km przebiegu i przybył 5 lat temu do Polski ze Szwajcarii.
Czytaj dalej Volvo 850 1993 – 39000 PLN – Radlin
Volvo 144 Grand Luxe Automatic 1973 – SPRZEDANE
Bardzo lubimy lata 70. w motoryzacji, bo dają balans pomiędzy tym co odmienne, a tym co praktyczne i zdecydowanie nadaje się dziś do jazdy na długich dystansach. Takie właśnie jest nasze Volvo 144, a jego kolor pomarańczowy to prawdziwa kwintesencja tamtej epoki, czyli czysta radość z życia. Samochód jest w topowej wówczas wersji Grand Luxe Automatic, fabrykę opuścił w kolorze pomarańczowym, idealnie pasującym do epoki lat 70., lecz oferowanym wyłącznie przez dwa lata – w 1973 i 1974 roku. Jego dwulitrowy red block zasilany jest ówczesną nowością, czyli układem wtryskowym Bosch D-Jetronic, co dało mu przewagę 24 KM, zestawiając z wersją gaźnikową. Jakie jest na drodze? Volvo 144 to następca modelu Amazon, bazujący na jego trwałych i sprawdzonych rozwiązaniach mechanicznych, lecz z całkowicie nową sylwetką i aktualizacjami technicznymi, jak na przykład cztery hamuce tarczowe i alternator zamiast prądnicy. Otrzymał całkowicie nowe wnętrze, w tym także fotele, które do dziś służyć mogą za wzór ergonomii. To klasyk, ale wspaniale użyteczny. Tak jak Amazon wyróżniał się w latach 60., tak i dekadę później Volvo 144 było prymusem. Przełożyło się to na doskonałą sprzedaż, choć dziś egzemplarz zachowany tak jak ten, szczególnie w topowej wersji Grand Luxe, to prawdziwa rzadkość.
Czytaj dalej Volvo 144 Grand Luxe Automatic 1973 – SPRZEDANE