Abarth

Abarth 695C Rivale 2017 – 172000 PLN – Warszawa

Ci, którzy kochają pięćsetki we współczesnej formie wiedzą, że to jest jedna z najbardziej poszukiwanych kolekcjonersko wersji. Jeżeli ktoś nie rozumie fenomenu i podejdzie bez uprzedzeń, też może się zafascynować tym samochodem. Abarth 695C Rivale jest pełny wigoru, ale też wykonany w fantastyczny sposób, z pięknymi detalami. Hołd oddany luksusowej marce Riva nie mógł prezentować się jak produkt masowej motoryzacji i Włosi doskonale wiedzieli, jak stworzyć wyrafinowaną wersję, która również stanie się synonimem stylu i powodzenia. Ten egzemplarz to wersja cabrio z manualną skrzynią – czyli najlepsza z możliwych. Ten numer 45 ze 175 wyprodukowanych od początku służył jako element kolekcji i ma aktualnie tylko 3425 km przebiegu.
Czytaj dalej Abarth 695C Rivale 2017 – 172000 PLN – Warszawa

Abarth-Simca GT 1965 – SPRZEDANY

Abarth Simca GT z lat 1962-1965 przeznaczony był wyłącznie do wyścigów samochodowych, opracowany i zbudowany przez firmę Abarth na podwoziu Simca 1000. Pierwsze egzemplarze miały nadwozie z krótkim przodem i okrągłym tyłem, a wyposażone były w silniki Abarth o pojemności 1,3 l lub 2 l. W ciągu kolejnych trzech lat nadwozie zmieniło się na znacznie bardziej nowoczesny i atrakcyjny projekt z tyłem typu duck-tail. Ostatecznie, od końca 1964 roku wprowadzono aerodynamiczne samochody z długim przodem. Szacuje się, że samochodów tych z aluminiowym nadwoziem wykonanym przez Carrozzeria Sibona-Basano i zaokrąglonym tyłem z integralnym spojlerem zbudowano około 15 egzemplarzy. Po zakończeniu udanego sezonu 1965, Abarth zatrzymał 30 samochodów, które nadal miał w fabryce. Pozostały tam do 1968 roku, kiedy to włoska firma zawarła umowę z brytyjskim Radbourne Racing, i wszystkie sprzedał do Anglii. Auta miały kierownicę po lewej stronie i żaden z nich nie miał pochodzenia ani dowodów na historię wyścigową. Abarth Simca wystawiony na aukcji jest jednym z takich samochodów. Tylko siedem lub osiem z nich miało karoserię typu long-nose duck-tail, a co najmniej trzy z nich szybko sprzedano za granicę. Ten egzemplarz został kupiony przez entuzjastę i przerobiony na użyteczny samochód drogowy, otrzymując silnik Simca 1200S oraz kierownicę po prawej stronie. Silnik Simca pasuje idealnie do karoserii, ponieważ on i rama pomocnicza zostały zaprojektowane dla siebie na samym początku tworzenia projektu. Abarth-Simca dzięki dwóm gaźnikom Solex z podwójnym ssaniem wytwarza około 90 KM. Dzięki temu pojazd ważący około 660 kg posiada stosunek mocy do masy wynoszący 150 KM/tonę i zaskakujące osiągi. Ten egzemplarz Abartha został po raz pierwszy zarejestrowany w obecnej formie w 1979 roku. Podobno pierwszy właściciel zatrzymał samochód aż do śmierci, i dopiero kiedy przeszedł on w ręce jego wnuka i został odsprzedany. W rękach obecnego właściciela samochód trafił do DTR Sports Cars w Coulsdon, gdzie przeszedł niezwykle rozległą i skrupulatną renowację całego nadwozia i mechaniki. Samochód przejechał od tego czasu tylko około 1000 mil. Wykończony w kolorze Rosso Alfa, samochód ma numer podwozia 2000GT, „136/0125” i został wyposażony we wszystkie prawidłowe części nadwozia i emblematy. Tylko dwa samochody Abarth Simca z długim przodem trafiły na rynek w ciągu ostatnich 10 lat, więc jest to wyjątkowa szansa na zakup unikatowego egzemplarza. Samochód sprzedany został za 117,5 tys. funtów (wraz z opłatami aukcyjnymi), znacznie poniżej przedaukcyjnej wyceny.

Czytaj dalej Abarth-Simca GT 1965 – SPRZEDANY

Fiat Abarth 850 Scorpione 1961 – SPRZEDANY

Geniusz Carlo Abartha polegał na zdolności przekształcania samochodów o małej pojemności skokowej, sprzedawanych masowo, w naprawdę wyjątkowe kreacje. Były ona nie tylko charyzmatyczne, ale odnosiły także sukcesy sportowe. Talent inżyniera jest łatwo widoczny w Fiacie Abarth 850 Scorpione, mimo iż jego podwozie i mechanika pochodziły z Fiata 600. Prezentowany na aukcji 850 Scorpione jest jednym z mniej niż 200 wyprodukowanych egzemplarzy. Wcześniejsze lata swojego życia spędził w Stanach Zjednoczonych, by na początku lat 90. wrócić do macierzystych Włoch. Gdy trafił do The Piccolo Collection wymagał pełnej renowacji. Ze względu na delikatny charakter aluminiowej karoserii renowacja trwała kilka lat. Prace dokończył Stefano Volpi, były główny mechanik wyścigowy Bizzarrini. Właściciel do niedawna uczestniczył Abarthem w historycznych imprezach, takich jak: Grand Prix Bergamo, Coppa d’Oro delle Dolomiti i Mugello Classic. Dobrze znany wśród entuzjastów Abartha i coraz rzadziej spotykany model wyceniony na 40 – 50 tysięcy euro, wylicytowany został za 34,5 tysiąca euro.
Czytaj dalej Fiat Abarth 850 Scorpione 1961 – SPRZEDANY

Abarth 595 SS 1970 – SPRZEDANY

Abarth 595 SS, czyli Sprint Speciale, był kolejnym krokiem Carlo Abartha w osiąganiu wysokiej wydajności z niewielkich silników Fiata 500. Powiększone cylindry i zmienione tłoki, przeprojektowane zawory, specjalny wałek rozrządu i układ wydechowy oraz większy gaźnik pomogły osiągnąć 34 konie mechaniczne (niemal dwukrotnie więcej niż w oryginale). Szacuje się, że w fabryce zbudowano ich jedynie 20 sztuk, a w roku 1970 powstało ich zaledwie 7. Ten okaz to replika zbudowana we Włoszech. Po sprowadzeniu do Polski w styczniu 2018 otrzymała kompletną modyfikację jednostki napędowej, dzięki której obecnie nie tylko wygląda rasowo, ale i fantastycznie jeździ.
Czytaj dalej Abarth 595 SS 1970 – SPRZEDANY