Archiwum kategorii: Adept Cars

Adept Cars to pasja i sposób na życie.
Mamy pragnienie podzielić się z Wami projektami motoryzacyjnymi oraz pokazać piękno i nienaganny stan zachowania Naszych samochodów.

BMW 316 E21 1981 – 63000 PLN – Nowy Sącz

BMW E21 to pierwsza generacja kompaktowego, luksusowego BMW serii 3, produkowana od czerwca 1975 do grudnia 1983 roku. Za jej charakterystyczne rysy odpowiedzialny jest Paul Bracq, dyrektor ds. designu w BMW od 1970 do 1974 roku. Przód nowego samochodu został zdominowany przez charakterystyczny dla BMW grill, a linia boczna ma kształt klina, ze słupkiem z charakterystycznym zagięciem Hofmeistera. Nowatorski był pomysł na kokpit, ze zwróceniem zegarów w stronę kierowcy, co stało się znakiem rozpoznawczym marki na lata. Początkowo dostępne były następujące 3 serie modeli: 315, 316, 318, 320 oraz 320i. BMW 316 E21 to wersja z silnikiem o pojemności 1,8 l, zasilanym gaźnikowo. Podobnie jak pozostałe czterocylindrowe wersje, wyróżnia się jedną parą przednich, okrągłych świateł. E21 odniosło ogromny sukces, będąc podstawą popularności jego następcy, legendarnego E30. Dziś szczególną radość budzą egzemplarze zachowane w doskonałym, oryginalnym stanie. Egzemplarz taki jak ten, sprowadzony z Włoch, to już na rynku ogromna rzadkość.
Czytaj dalej BMW 316 E21 1981 – 63000 PLN – Nowy Sącz

Citroen Xantia 1996 – 31500 PLN – Nowy Sącz

Citroen Xantia debiutował w 1993 roku jako następca modelu BX. Z perspektywy czasu i zamkniętej już historii hydropneumatyki spod znaku podwójnego szewronu, należy uznać go za najbardziej udaną i najmniej wymagającą serwisowo konstrukcję. To nie przypadek, że wciąż spotykamy te samochody na ulicach, w zwykłym użytku, mimo, że od rozpoczęcia produkcji minęło już ponad ćwierć wieku. Auto jest super komfortowe, ma świetną tapicerkę i łatwo się z nim zaprzyjaźnić. Ten egzemplarz kosztuje więcej niż średnia rynkowa, ale spójrzcie co może zaoferować. Jedynie 4 tys. km przebiegu w 26-letnim samochodzie to nie jest coś, co spotyka się na co dzień.
Czytaj dalej Citroen Xantia 1996 – 31500 PLN – Nowy Sącz

Fiat Siena 1998 – 10500 PLN – Nowy Sącz

Trudno znaleźć drugi model, który tak kojarzyłby się ze statecznym i spokojnym użytkownikiem, jak Fiat Siena. Debiutował w 1996 roku na rynku brazylijskim, jako czterodrzwiowa odmiana modelu Palio. Później zaoferowany został także w Chinach, Turcji i krajach Europy Środkowo-Wschodniej, wszędzie tam, gdzie auta o sylwetce trójbryłowej kojarzyły się z wyższym statusem, a przepastny bagażnik traktowany był jako zaleta. Choć wszyscy Ci, którzy szukali w autach emocji i osiągów zawsze patrzyli na niego z pobłażaniem, auto stało się rynkowym hitem i gęsto zasiedliło między innymi polskie ulice. Teraz pięknie zachowany egzemplarz z przebiegiem zaledwie 15 tys. km to żywe przywołanie tamtych czasów.
Czytaj dalej Fiat Siena 1998 – 10500 PLN – Nowy Sącz

Mercedes 190E 2.0 W201 1987 – 45000 PLN – Nowy Sącz

Klasyczny „Baby-Benz” z pierwszej serii produkcyjnej, z tzw. „wąską listwą” i przebiegiem jedynie 38 tys. km to rzecz dziś niemal nie do znalezienia. Radości może dać mnóstwo, bo dokładnie pokazuje, dlaczego ten samochód tak został pokochany przez użytkowników. Niewielkie wymiary z zewnątrz, doskonała zwrotność, szerokie możliwości ustawienia fotela kierowcy – tak, aby mógł w nim znaleźć miejsce dla siebie zarówno dwumetrowiec, jak i filigranowa blondynka. Do tego aerodynamiczna sylwetka, ale z zachowaniem choć jednego tradycyjnego, dużego, chromowanego elementu z w postaci atrapy chłodnicy. Tak na początku lat 80-tych Mercedes wyobrażał sobie auto uniwersalne, które doskonale może sprawdzić się zarówno w mieście, jak i poza nim. Dziś to doskonały łącznik między motoryzacją klasyczną, a współczesną. Gdyby ktoś tego zapragnął, taki samochód rewelacyjnie sprawdzić może się i dziś, choć z racji stanu zachowania i ceny, ten egzemplarz zapewne będzie już traktowany głównie kolekcjonersko.
Czytaj dalej Mercedes 190E 2.0 W201 1987 – 45000 PLN – Nowy Sącz

Mercedes S 500 W220 1999 – 45000 PLN – Nowy Sącz

Mercedes S 500 W220 to był w swoim czasie luksus najwyższego kalibru. Adaptacyjne zawieszenie, wentylowana tapicerka, masujące fotele, czterostrefowa klimatyzacja. Żyć, nie umierać, aż się chce ruszyć w trasę, niezależnie od jej długości. W 1999 roku, gdy model W220 zastępował generację W140, był ogromnym stylistycznym i technologicznym krokiem w nowoczesność. Ten egzemplarz sprowadzony został kilka lat temu z Włoch, do dzisiaj przejechał tylko 104 tysiące kilometrów. Dobry stan zachowania i przynależność do najwyższej linii luksusowych Mercedesów rodzi nadzieję, że może być dobrą inwestycją.
Czytaj dalej Mercedes S 500 W220 1999 – 45000 PLN – Nowy Sącz

Mercedes C 180 W202 1994 – 16800 PLN – Nowy Sącz

Mercedes C 180 W202 to debiutujący w 1993 roku następca „Baby-Benza”. Wystylizowany w klasyczny sposób, trafiał w gusta tych, którzy kochali „stare, dobre Mercedesy”. Otrzymał gwiazdę na szczycie maski, a to zawsze było wyróżnienie i duma dla wszystkich posiadaczy Mercedesów. Przed debiutem A klasy w 1997 roku był najmniejszym i najtańszym modelem w ofercie, choć względem poprzednika nieco urósł, zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz. Poprawie uległ również komfort oraz elementy standardowego wyposażenia, wśród których znalazły się poduszka powietrzna kierowcy, system ochrony przy bocznym uderzeniu, ABS, wspomaganie kierownicy, pięciostopniowa manualna skrzynia biegów oraz centralny zamek. W tym włoskim egzemplarzu w wersji stylizacyjnej „Elegance” dodatkowo znajdziemy automatyczną skrzynię biegów, klimatyzację, elektryczne szyby i lusterka, a także aluminiowe felgi. Co ważne – nie odnajdziemy na nim rdzy, co jest zasługą ciepłego, włoskiego klimatu, z którego pochodzi ten egzemplarz.
Czytaj dalej Mercedes C 180 W202 1994 – 16800 PLN – Nowy Sącz

Mercedes 560 SEL Carat by Duchatelet W126 1989 – 116000 PLN – Nowy Sącz

Carat by Duchatelet to belgijska firma, której celem było podniesienie Mercedesa do jeszcze wyższej rangi. Ilość opcji, jaką można było zaznaczyć zamawiając tam S klasę była niemal niegraniczona. Biorąc pod uwagę możliwości i szaleństwa lat 80-tych, w tym egzemplarzu zachowany został umiar, co tylko wyszło mu na dobre. Z zewnątrz do białego lakieru otrzymał białe listwy, które uzupełniły również białe felgi w charakterystycznym dla Carata wzorze. We wnętrzu mamy zmienioną kierownicę, zegary, listwy progowe i boczki drzwiowe, w których zastosowano o wiele więcej drewna, niż seryjnie zdecydował się montować Mercedes. Auto sprowadzone zostało z Japonii, zachowane jest w bardzo dobrym stanie, z niewysokim przebiegiem. Jest rzadkie i ciekawe, a na dodatek jest po obszernym serwisie, przygotowane do jazdy.
Czytaj dalej Mercedes 560 SEL Carat by Duchatelet W126 1989 – 116000 PLN – Nowy Sącz

Audi A6 C5 1998 – 15000 PLN – Nowy Sącz

Audi A6 C5 to druga generacja modelu A6 i zarazem piąta, licząc od początku modelu Audi 100. Model produkowany w latach 1997–2004 wyróżniał się aerodynamiczną sylwetką z współczynnikiem Cx na poziomie 0,28, a ciekawostką jest fakt, że nad designem sprawowało pieczę włoskie studio Pininfarina. Karoseria tego modelu została zabezpieczona poprzez obustronne cynkowanie. Do wyboru było aż dziewięć jednostek benzynowych i dwie wysokoprężne. 165-konna jednostka V6 o pojemności 2,4 l była jednym z najpopularniejszych ówcześnie wyborów. Nie jest specjalnie dynamiczna ani ekonomiczna, ale za to ładnie brzmi. Zaletą obecnie jest z pewnością niska cena zakupu tych samochodów. Zestawiając z konkurentami w postaci BMW i Mercedes w analogicznym stanie – Audi jest zdecydowanie tańsze. No i o auto wolne od korozji jest zdecydowanie łatwiej, niż w przypadku Mercedesa z tych lat…
Czytaj dalej Audi A6 C5 1998 – 15000 PLN – Nowy Sącz

Mercedes C 180 W202 1995 – 29000 PLN – Nowy Sącz

Mercedes C 180 W202 to debiutujący w 1993 roku następca „Baby-Benza”. Wystylizowany w klasyczny sposób, trafiał w gusta tych, którzy kochali „stare, dobre Mercedesy”. Otrzymał gwiazdę na szczycie maski, a to zawsze było wyróżnienie i duma dla wszystkich posiadaczy Mercedesów. Przed debiutem A klasy w 1997 roku był najmniejszym i najtańszym modelem w ofercie, choć względem poprzednika nieco urósł, zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz. Poprawie uległ również komfort oraz elementy standardowego wyposażenia, wśród których znalazły się poduszka powietrzna kierowcy, system ochrony przy bocznym uderzeniu, ABS, wspomaganie kierownicy, pięciostopniowa manualna skrzynia biegów oraz centralny zamek. W tym włoskim egzemplarzu w wersji stylizacyjnej „Elegance” dodatkowo znajdziemy klimatyzację, elektryczne szyby i lusterka. Co ważne – nie odnajdziemy na nim rdzy, a jego przebieg to jedyne 56 tysięcy kilometrów.
Czytaj dalej Mercedes C 180 W202 1995 – 29000 PLN – Nowy Sącz

Porsche 924 1978 – SPRZEDANE

Porsche 924 to następca modelu 914, w założeniu lekki i niedrogi samochód sportowy, będący swego czasu prawdziwym hitem sprzedaży. Model debiutował w 1975 roku i choć powstał w oparciu o części VW i Audi, był zdecydowanie lepszy niż suma jego komponentów. Koncepcja samochodu zapoczątkowała nową epokę w dziejach marki – erę transaxle, która burzyła dotychczasowy ład. Idealny rozkład masy i neutralne prowadzenie zapewniło tu umieszczenie silnika z przodu samochodu, równoważąc ciężar skrzynią biegów montowaną w tylnej części auta. Projekt stworzony dla VW/Audi i odkupiony przez markę ze Stuttgartu do dziś jest najtańszą przepustką do wejścia w świat Porsche.
Czytaj dalej Porsche 924 1978 – SPRZEDANE