Alfa Romeo Giulia 1600 Spider 1964 – 72000 EUR – Warszawa

Alfa Romeo Giulia 1600 Spider to roadster, doskonały przedstawiciel gatunku klasycznego samochodu sportowego. Czasy się zmieniają i dziś wręcz trudno uwierzyć w to, że tak niegdyś wyglądał najbardziej męski wzór samochodu. Giulia Spider jest klasycznie elegancka, piękna i ponadczasowa. Dodatkowo – filigranowa i lekka. Debiutowała w 1962 roku jako rozwinięcie modelu Giulietta. Wyróżniała się fałszywym wlotem i podniesioną linią maski, pozwalającą skryć silnik powiększony z pojemności 1,3 l do 1,6 l. Warto wspomnieć, że była to jednostka z dwoma wałkami w głowicy, na dodatek zestawiona z w pełni zsynchronizowaną, pięciostopniową skrzynią biegów. Rzecz w owym czasie zupełnie niespotykana. Produkcja trwała tylko do 1965 roku, wyprodukowano 8850 egzemplarzy wersji „Normale” (takiej, jak tu prezentowana) i 1091 Giulii Spider „Veloce” (z podwójnymi gaźnikami). Pięknie odrestaurowany egzemplarz to prawdziwy skarb, który warto schować w garażu.

Alfa Romeo Giulia 1600 Spider
Rocznik: 1964
Przebieg: 8000 km
Pojemność: 1600 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 92 KM

Cena: 72000 EUR

Samochód przeszedł gruntowną renowację w polskim profesjonalnym warsztacie.

Zakres prac:
– demontaż,
– piaskowanie,
– zabezpieczenie podkładem epoksydowym,
– kompleksowa przebudowa elementów blaszanych,
– nowa powłoka kolorystyczna na materiałach Sikkensa,
– nowa powłoka galwaniczna na wszystkich elementach chromowanych,
– kompleksowa naprawa zawieszenia, silnika, skrzyni biegów, układu hamulcowego, układu kierowniczego, układu wydechowego, układu paliwowego,
– nowe skórzane wnętrze, dywanowa podłoga, płócienny dach,
– nowa elektryka,
– precyzyjny montaż wszystkich elementów,
– kompleksowa konserwacja antykorozyjna,
– kompletna dokumentacja fotograficzna remontu.

Szczegółowe informacje o przeprowadzonych pracach:

Silnik:
– szlifowanie wału silnika, osiowanie, nowe tuleje, honowanie, zawory, gniazda zaworów,
– pierścienie, tuleje specjalnie formowane na zamówienie,
– planowanie głowicy cylindra, nowy zestaw uszczelek, uszczelka głowicy cylindra,
– zestawy naprawcze gaźnika, świece zapłonowe, łańcuch rozrządu,
– regeneracja podzespołów – pompa wody, pompa oleju, rozrusznik, alternator, nowy rdzeń chłodnicy i wszystkie węże gumowe, termostat, czujniki temperatury,
– akumulator, przewód ssania, cewka, zapalnik, skrzynka bezpieczników, pasek klinowy, filtry i oleje.

Skrzynia biegów:
– wymiana łożysk, synchronizatorów i uszkodzonych trybów, uszczelka,
– nowe sprzęgło z łożyskiem oporowym.

Podwozie:
– nowe tuleje, sprężyny, amortyzatory,
– regenerowane gałki, sworznie,
– nowe łożyska, przewody hamulcowe miedziane i gumowe,
– nowe przewody paliwowe,
– nowo wykute szczęki hamulcowe, tłoczki hamulcowe, linki hamulca ręcznego,
– bębny toczone,
– silnik wycieraczek i podkładka,
– nowy zbiornik paliwa,
– nowy wydech ze stali nierdzewnej,
– nowe uszczelki olejowe.

Karoseria:
– wymiana wszystkich części gumowych,
– nowe światła przednie i tylne,
– nowe lusterka,
– nowe części chromowane, zderzaki,
– nowe opony Michelin z dętkami,
– nowy chromowany grill, boczne grille, listwy wlotu powietrza na kapturze,
– nowe emblematy Alfa Romeo, kołpaki,
– nowa antena,
– nowy dach z tkaniny,
– nowe skórzane fotele przednie i tylne, panele drzwiowe,
– nowe maty dźwiękochłonne, wypełnienie dywanu w aucie i bagażniku, dywaniki podłogowe,
– regeneracja zegara,
– nowe klamki drzwi, lusterka wsteczne,
– nowy silnik wentylacji,
– nowe gumy do mocowania chłodnicy.

Wszystkie prace zostały wykonane około 10 lat temu. W tym okresie samochód z powodzeniem brał udział w zlotach zabytkowych samochodów. Zdobył też wiele trofeów. Samochód był również używany w licznych reklamach i podczas tygodnia mody.

Telefon: +48 604 776 376
Miejscowość: Warszawa