Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale 1964 – SPRZEDANA

Prototyp Giulietty Sprint Speciale został zaprezentowany w 1957 roku podczas Salonu Samochodowego w Turynie, torując drogę do prezentacji wersji produkcyjnej w dwa lata później. Giulia SS powstała w wyniku badań nad zmniejszeniem oporu aerodynamicznego, będąc produkcyjną wersją prototypów serii Berlinetta Aerodinamica Tecnica, tzw. Alfa Romeo B.A.T. Pierwsze 100 sztuk powstało jako Alfa Romeo 750SS, w latach 1959-62 produkowano Giuliettę Sprint Speciale, a finalnie Giulia Sprint Speciale pojawiła się w ofercie w 1963 roku. Zwiększono pojemność jej jednostki napędowej do 1,6 litra i zasilono ją gaźnikami Webera 40 DCOE2. Silnik współpracował z pięciobiegową manualną skrzynią, a hamulce były tarczowe. Egzemplarz prezentowany na aukcji ukończony został 12 grudnia 1963 roku. Giulia Sprint Speciale była przeznaczona na rynek holenderski, a zarejestrowana została po raz pierwszy 8 stycznia 1965 roku. Najprawdopodobniej drugi właściciel samochodu odrestaurował tę perłę w latach 90. Alfa zachowuje oryginalny, biały kolor nadwozia, a wnętrze jest oryginalne, zgodne z fabryczną kompletacją – niebieskie boczki drzwi i dywany oraz szaro-niebieskie skórzane fotele. Alfa z kolekcji Pana Guikasa, sprzedana została 19 listopada we Francji za 74750 EUR, czyli około 351 tysięcy złotych.


1964 Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale by Bertone Dirk de Jager ©2021 Courtesy of RM Sotheby’s

Link: https://rmsothebys.com/en/auctions/jg21/the-guikas-collection/lots/r0002-1964-alfa-romeo-giulia-sprint-speciale-by-bertone/1074425

THE GUIKAS COLLECTION | LOT 114
1964 Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale by Bertone

€74,750 EUR | Sold

€90,000 – €110,000 EUR | Offered Without Reserve
$105,000 – $125,000 USD
£75,000 – £95,000 GBP

France | Le Castellet, France
19 November 2021

Chassis No. AR 380684
Engine No. AR00121 00593
Documents: US Title and 2015 Proof of Taxes Paid in the UK C88 Form

Presented with original Dutch Registration and period printed booklets by Alfa Romeo
NOVA documentation and U.S. title
Finished in its original colour of Bianco over a grey and blue part-leather interior
For cars offered with UK import paperwork only, RM Sotheby’s will do their best to assist the buyer to register the car within Europe post-sale §
The Giulietta Sprint Speciale prototype launched in 1957 at the Turin Motor Show, paving the way for the production version’s press reveal at the Monza racetrack on 24 June 1959. In 1963, Alfa Romeo followed up with the Giulia Sprint Speciale—equally curvaceous, but equipped with a larger and more powerful 1,570-cubic-centimemter twin-cam engine fitted with Weber 40 DCOE2 carburettors and mated to a five-speed manual gearbox.

Completed on 12 December 1963, this Giulia Sprint Speciale was destined for the Dutch market. Delivered on 27 November 1964, the car was registered on 8 January 1965 wearing the registration “GA-58-53”. It is believed that the second owner restored this Giulia in the 1990s, when the vehicle was repainted in its original colour, Bianco. The car retains this exterior colour, finished with grey and blue leather seats alongside blue door cards and carpets.

The Alfa Romeo retains the original interior and is offered with a spare wheel, original Dutch registration, use and maintenance manual, and the brake instruction manual. The odometer shows 65,938 km at time of cataloguing.