Włoskie hasło reklamowe głosiło, że „Giulia, samochód zaprojektowany przez wiatr”. Nowoczesna, z karoserią ukształtowaną w tunelu aerodynamicznym, otrzymała napęd w postaci wspaniałych, pełnych temperamentu dwuwałkowych silników, łączonych w ogromnej mierze z pięciostopniową skrzynią biegów. Debiutowała w 1962 roku jako 92-konna Giulia TI, Włosi od samego początku zachwycali się jej dynamiką i czekali na jeszcze szybsze odmiany. W latach 1963-64 dołączyła Giulia TI Super, a po niej od 1965 roku Giulia Super, znana do 1969 jako „Bollo Oro” i jako „Biscione” od 1969 do 1972, ze względu na charakterystyczne fryzy zastosowane na tylnych słupkach. Ta pierwsza otrzymała złote logo Alfa Romeo na słupkach C, ta druga – sylwetkę węża. Moc Giulii Super 1.6 to 98-103 KM według normy DIN. Zgodnie z nazwą – tymi autami jeździ się naprawdę super.
Alfa Romeo Giulia Super 1.6
Rocznik: 1972
Pojemność: 1600 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 103 KM
Cena: 120.000 zł / 28.000€
Alfa Romeo Giulia Super 1.6 Biscione z 1972 roku, czyli najmocniejsza, seryjna Julia z tego rocznika, i to jeszcze w kolorze Alfa Rosso.
Czym się charakteryzuje Biscione? Silnikiem 1.6 o mocy 103 KM, przyspieszeniem nieco poniżej 11 s do 100 km/h, oznaczeniami w postaci węża (biscione) na tylnym słupku, nieco inną maską (z alu listwą pośrodku) oraz znaczkiem na tylnej klapie.
Giulia pochodzi z rynku francuskiego, została sprowadzona w tym roku do Polski i zarejestrowana na żółte tablice. Renowację przeszła w 2017/2018 we Francji (dużo faktur), a w Polsce zafundowano jej gruby detailing. Jest szybka, dobrze się błyszczy i zawieszeniowo nie ma sobie równych – jest obniżona, a amortyzatory Koni dbają o idealne prowadzenie. Ponadto wóz zyskał zabezpieczenie antykorozyjne bezbarwnym woskiem Innotec.
Dobrze się sprawdzi jako daily, jako konkurencyjny klasyk na rajdy turystyczne lub na regularność.
Sprzedaż komisowa.
Telefon: +48 602 151 650
Miejscowość: Raszyn pod Warszawą