Alfa Romeo Spider 1985 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Spider w nieznacznie zmienianej formie produkowana była przez 30 lat, od 1964 do 1994 roku. Tak długie życie zapewnił jej prawdziwy artysta, Battista Pininfarina, wielki budowniczy z Turynu, który zmarł w kilka tygodni po publicznej prezentacji modelu zwanego potocznie „Duetto”. Przez 28 nieprzerwanych lat produkcji stworzono 4 kolejne serie. Prezentowany Spider to przedstawiciel serii trzeciej z lat 1983-89, nazywanej „Aerodynamica”. Nowe zderzaki, nowy zestaw tylnych świateł, ścięty tył i czarny spojler z tworzywa to pójście za modą początku lat 80-tych, które było wynikiem dogłębnych badań przeprowadzonych przez Pininfarinę w tunelu aerodynamicznym. Pod maską tej Alfy pracuje dwulitrowa jednostka DOHC, czyli większa i mocniejsza z dwóch wówczas dostępnych. Dobra jest cena tego egzemplarza, a już na pewno serce właściciela, który deklaruje wpłacenie całej kwoty uzyskanej ze sprzedaży samochodu na cel charytatywny.

Alfa Romeo Spider
Rocznik: 1985
Pojemność: 1948 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 116 KM

Alfa Romeo Spider I trzeciej serii (2-gi lifting) 1985 r.

Trzecia seria pierwszej generacji kultowego włoskiego kabrioletu, słynnego m.in. z roli w filmie “Absolwent” z Dustinem Hoffmanem.

Dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 125 KM, 5-biegowa skrzynia biegów i masa ok. 1 tony, a także charakterny dźwięk silnika, dają ogromną przyjemność z jazdy. Drewniana kierownica i gałka skrzyni biegów oraz czarny lakier zapewniają efektowny wygląd. Prędkość maksymalna wynosi 198 km/h, a o zatrzymanie tego małego, sportowego kabrioletu dbają dwa komplety tarczowych hamulców.

A to tylko niektóre z powodów, dla których Alfa Spider idealnie nadaje się, jako pierwszy „klasyk”.
Ten konkretny egzemplarz Spidera pochodzi z rynku amerykańskiego i został przez obecnego właściciela zakupiony 6 lat temu.

W tym czasie przeszedł m.in. remont silnika, wymianę sprzęgła i częściowy remont skrzyni biegów – wszystko udokumentowane fakturami na ponad 20,000 zł.

Od 3 lat używana sporadycznie, jako 3 samochód weekendowy. Dlatego po sezonie 2021 nadszedł czas rozstania z Alfą. Jednak ze względu na sentyment do samochodu, który pomimo długich okresów postoju nigdy nie zawiódł i zawsze odpalał „na dotyk”, właściciel chce, żeby jej sprzedaż wspomogła szczytny cel:

Całkowita kwota sprzedaży zostanie przeznaczona na wsparcie Domu Dziecka Niewidomego przy ul. Obrońców 24 w Warszawie.

Mechanicznie samochód jest całkowicie sprawny.

W ramach wsparcia akcji charytatywnej sprzedaży Spidera o stan samochodu zadbali mechanicy warszawskiej AUTO REDUTY, którzy we wrześniu wykonali kompleksowy serwis auta, przygotowując je do sprzedaży i usuwając wszystkie potencjalne mankamenty. Wszystko po to, by następny właściciel mógł od razu się z niego cieszyć nie ponosząc wkładu finansowego. Działa nawet klimatyzacja.

Pomimo poniesionych nakładów, nieuczciwe byłoby napisanie, że Alfa jest wolna od niewielkich wad. Poprawek wymagają wnętrze, lakier (ze względu na wiek samochodu, który nigdy nie był w pełni odrestaurowany) i dach (z tego samego powodu). Nie przeszkadza to jednak w użytkowaniu, jest jedynie czymś, na co należy zwrócić uwagę w przyszłości.

5-cyfrowy licznik wskazuje 31 tys. mil, ale przebieg samej karoserii jest na pewno wyższy. Jednak od kompleksowego remontu silnika oraz zespołu napędowego samochód pokonał jedynie 3 tys. km. Alfa ma ważne badanie techniczne (do 04.09.2022) i ubezpieczenie (do kwietnia 2022).