Alfa Romeo TZ2 by Giordanengo – Niemcy

Alfa Romeo TZ2, czyli wyścigowa Giulia Tubolare Zagato, powstała w 1965 roku jako kolejne wcielenie włoskiej piękności. Dwójka została zbudowana jedynie w dwunastu egzemplarzach, wyłącznie o przeznaczeniu wyścigowym. Ważąca zaledwie 620 kg i napędzana przez rzędową czwórkę o pojemności 1570 cm³, produkującą około 170 KM, osiągała maksymalną prędkość 245 km/h. Samochód oferowany na aukcji to replika stworzona pod koniec lat 70 przez Carrozzeria Giordanengo. Alfa Romeo TZ2 została zbudowana przy użyciu oryginalnych elementów Alfy, a cała baza samochodu powstała na podstawie oryginalnego rysunku TZ2. Nadwozie w oryginalnym stylu zbudowano w całości z włókna szklanego, silnik działa bez zarzutu. Alfa została poddana gruntownej renowacji po ponad 40 latach spędzonych w Muzeum Telekomunikacji w Mediolanie. Dziś wyceniona na 170000 – 225000 euro, czyli około 724000 – 958000 złotych, zostanie wystawiona na licytacji już 8 kwietnia.


Link: http://www.coys.co.uk/cars/alfa-romeo-tz2-by-giordanengo

LOT 182 – ALFA ROMEO TZ2 BY GIORDANENGO
EX MILAN TELECOMUNICATION MUSEUM FOR 40 YEARS.
ESTIMATE €170,000-€225,000
Auction Techno-Classica 2017

LOT DETAILS
Lot Number 182
Reg. Number Italian Registered
Chassis Number AR 750150
Year
Make Alfa Romeo
Model TZ2 by Giordanengo

DESCRIPTION
Even with the racing success of the TZ2, the program was dropped and efforts were reverted to the GTA and Tipo 33 program. Most of the TZ2 cars were later sold to privateers.
The car that we have on offer today is a TZ2 built in the late 70s by the legendary coachbuilder Giordanengo, highly regarded for his fantastic 250 GTO and California Spyder’s.

This wonderful TZ2 Evokation was built using original Alfa Romeo components, even the chassis was built from an original TZ2 drawing.
The bodywork is clothed in the original style fiberglass bodywork.

Mechanically the engine is a 2000cc twin sparks, dry sump, which runs smoothly. The car has been reconditioned after, most significantly, spending the last 40 years in the world regarded Milan Telecommunications Museum and is now ready to drive. Moving inside the cockpit the clocks are corrects like the original, and the black period correct bucket seats are fitted with 4 point harnesses.

Only 12 TZ2 was made from Alfa Romeo and they form a parts of a few lucky collections worldwide. This example, offered at a fraction of the cost, and built by the world class Giordanengo is sold with Italian Libretto papers and it’s ready to be driven on the road .