Archiwum kategorii: Alfa Romeo

Alfa Romeo Spider 1987 – SPRZEDANA

Mała Alfa Romeo Spider już od lat 60-tych była oznaką klasy i dobrego smaku. Niezwykle udany projekt Pininfariny z niewielkimi modyfikacjami utrzymywał się w produkcji przez prawie 30 lat. W ogłoszeniu auto z trzeciej serii, z większą, 2-litrową jednostką pod maską, po kompleksowym serwisie. Lista wykonanych prac przy samochodzie jest imponująca i powinna sprawić, że samochód w eksploatacji nie będzie sprawiał najmniejszych kłopotów. W letni czas trudno znaleźć drugi samochód, który równie dobrze nadawałby się na weekendowe wycieczki. Otwarty dach, piękne brzmienie silnika, klasyczne linie karoserii oraz wizerunek jednej z najbardziej zasłużonych dla sportu marek w historii motoryzacji to magiczne i bardzo stylowe połączenie.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 1987 – SPRZEDANA

Alfa Romeo 1600 Junior Zagato 1973 – SPRZEDANA

Alfa Romeo GT 1600 Junior Zagato była lekka, zwinna i fantastycznie się prowadziła, a o jej unikalności decyduje karoseria zaprojektowana i wytwarzana ręcznie w zakładach karoseryjnych Zagato. Zbudowano ich zaledwie 402 sztuki, czyli niemal 10-krotnie mniej, niż kultowego i topowego wówczas modelu Montreal. Junior Zagato nie była tania, lecz przykuwała uwagę, była stylowa, nowoczesna i idealna aerodynamicznie. To jeden z ostatnich przykładów filozofii, dzięki której indywidualiści mogli dostać coś naprawdę unikalnego. Później z myślą o tych samych klientach zaczęły powstawać hot-hatche – samochody równie szybkie, lecz zdecydowanie bardziej pospolite. Licytowany w Stanach egzemplarz jest zachowany w doskonałym, oryginalnym stanie. Ma zaledwie 56 tys. km przebiegu i sprzedany został za ok. 280 tys. PLN (już wliczając prowizję domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Alfa Romeo 1600 Junior Zagato 1973 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Montreal 1972 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Montreal łączy świetny design z ambitnymi rozwiązaniami mechanicznymi, będąc murowanym kandydatem do szybkiego wzrostu cen w najbliższych latach. Jej sylwetka to dzieło eksplodującego talentu Marcello Gandini’ego z Bertone, powstałe jako następny projekt po kolejnej włoskiej ikonie, Lamborghini Miura. Silnik to prawdziwe arcydzieło, wersja rozwojowa wyczynowej jednostki V8 z Tipo 33 Stradale, gotowa z pojemności zaledwie 2,6 l osiągać 200 KM i 7000 obr/min. Przy tym wszystkim Alfa potrafiła zachować cechy praktyczne, pozwalając przewieźć sporą ilość bagażu i cztery osoby. Za młodu jej produkcję i sprzedaż ukrycił światowy kryzys ekonomiczny, dzięki czemu najlepsze z 3925 wyprodukowanych sztuk są dziś coraz bardziej łakomym kąskiem dla kolekcjonerów na całym świecie. Szczególnie egzotyczny jest to samochód dla Amerykanów – na ich rynku nigdy nie był dostępny jako nowy. Uzyskana kwota niemal 100 tys. USD z pewnością moze imponować.
Czytaj dalej Alfa Romeo Montreal 1972 – SPRZEDANA

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione 1987 – SPRZEDANA

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione to wyprodukowana w zaledwie 500 sztukach wersja homologacyjna wozu, który w 1987 roku uczestniczył w cyklu wyścigowych mistrzostw WTCC. Jej wyczynowa odmiana osiągała 320 KM, a za jej kierownicą zasiadali byli kierowcy Formuły 1 – Nicola Larini, Gabriele Tarquini, Alessandro Nannini, Jacques Laffite i Mario Andretti. Choć torowe sukcesy przyszły dopiero z kolejnym modelem 155, dla miłośników marki charakterystyczne, obudowane potężnym body kitem nadwozie wersji Turbo Evoluzione jest zdecydowanie powodem przyspieszenia bicia serca. Sprzedawany egzemplarz to numer 320/500, ma niespełna 100 tysięcy kilometrów przebiegu, dobrze zachowane wnętrze Recaro i klimatyzację.
Czytaj dalej Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione 1987 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Giulia TZ1 1964 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Giulia TZ1 łączy wyścigowe piękno z inżynieryjną perfekcją i doskonałymi wynikami w sporcie. Pod wspaniałym nadwoziem projektu Zagato skrywa przestrzenną ramę z wyścigowym zawieszeniem i doskonałym silnikiem 1570 ccm, dzielonym z popularną serią 105 (Giulia). Powstała w ilości zaledwie 112 sztuk, będąc budowana podobnie jak współczesne jej modele Ferrari czy Maserati wyłącznie z myślą o rywalizacji na torze. Doskonały egzemplarz prezentuje dealer samochodów klasycznych Fantasy Junction z Kalifornii. Unikalność Alfy, w pełni znana historia i doskonały stan techniczny składają się na astronomiczną cenę 1,395 mln dolarów.
Czytaj dalej Alfa Romeo Giulia TZ1 1964 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Giulia 1300 Super 1972 – SPRZEDANA

W czasie gdy najgorętszą rynkową nowością jest najnowsza Giulia, warto przypomnieć sobie jej szacowną poprzedniczkę. Alfa Romeo Giulia 1300 Super mimo niewielkiej pojemności silnika miała żywiołowy, włoski temperament i prawdziwe sportową charakterystykę, zachęcającą do wkręcania na obroty i jazdy szybszej, niż wskazywałby na to rozsądek. Na aukcji model przejściowy – zachowujący jeszcze charakterystyczny kuperek na tylnej klapie, lecz posiadający już nowe wnętrze, z rasowymi okrągłymi zegarami i stylowymi drewnianymi dekorami. Cena wywoławcza wynosiła tylko 6000 euro, lecz samochód został sprzedany dwukrotnie drożej.
Czytaj dalej Alfa Romeo Giulia 1300 Super 1972 – SPRZEDANA

Alfa Romeo 2000 GTAm 1970 – UK

Tradycje wyścigowe Alfy Romeo starsze są niż Formuła 1, a liczba zwycięstw trudna do policzenia. Alfa Romeo 2000 GTAm to wśród Alfisti model kultowy, będący wzorem do budowy licznych replik. Tu mamy oryginał, jedną z zaledwie 40 sztuk zbudowanych przez fabryczny zespół Autodelta. GTAm powstała na podstawie modelu 1750 GTV i otrzymała jednostkę powiększoną do 2 l oraz wtrysk mechaniczny Spica. Ta licytowana zbudowana została do sześciogodzinnego wyścigu na Nurburgringu w 1970, jednak po spowodowanej złapaniem gumy kolizji nie ukończyła wyścigu. Później przez lata karoseria przechodziła z rąk do rąk, by w ostatnich latach wrócić do świetności i odzyskać dawną specyfikację. Aktualnie wóz wyceniany jest na ok. 1,2 – 1,7 mln PLN, a nowego właściciela będzie szukać na aukcji Bonhams’a podczas Goodwood Festival of Speed.
Czytaj dalej Alfa Romeo 2000 GTAm 1970 – UK

Alfa Romeo Giulia Sprint GTV 1971 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Giulia Sprint GTV zbudowana jest według historycznej specyfikacji. Dysponuje dwulitrowym silnikiem o mocy 145 KM i agresywnym body-kitem, który przywodzi na myśl kultową wersję 1750 GTAm i budzi szacunek. Na licytacji w berlińskim domu aukcyjnym Auctionata samochód został sprzedany za 27236 euro (ok. 110000 PLN).
Czytaj dalej Alfa Romeo Giulia Sprint GTV 1971 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Giulia 1976 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Giulia w 1962 roku stworzyła nową klasę samochodów – sportowych sedanów, doskonale odpowiadających żywiołowemu charakterowi włoskiej natury. Licytowany egzemplarz narodził się jako Giulia 1.3, lecz podczas renowacji został przebudowany do rajdowej specyfikacji. Pod maską skrywa się 2-litrowa jednostka o mocy 150 KM, w tylnym moście znajduje się dyferencjał o ograniczonym poślizgu, zamontowano sportowe zawieszenie i 14-calowe aluminiowe felgi i fotele kubełkowe. Samochód pozbawiony został zderzaków, co nadało mu prawdziwie bojowego wyglądu. Wycena: stan 3., 30 tys. euro. Nabywca płaci nieco mniej – 22284 euro (ok. 90000 PLN).
Czytaj dalej Alfa Romeo Giulia 1976 – SPRZEDANA

Alfa Romeo TZ1 1964 – SPRZEDANA

Alfa Romeo TZ1 (Tubular Zagato 1) jest jednym z najwspanialszych projektów w historii zasłużonej włoskiej marki. Powstała w jedynie 124 egzemplarzach i była czystej krwi wozem wyścigowym. Jej karoseria ma absolutnie fenomenalny kształt i w doskonały sposób pokazuje włoski sposób konstruowania samochodów – miały być przede wszystkim szybkie, a piękne stawały się tylko “przy okazji”. Sprzedawany egzemplarz występuje w swoich pierwszych, niebieskich barwach – historycznie odpowiadających Francji, skąd pochodził jej pierwszy właściciel.
Czytaj dalej Alfa Romeo TZ1 1964 – SPRZEDANA