Alpina B10 V8 E39 powstawała w fabryce w Buchloe, w Bawarii, gdzie każdy egzemplarz otrzymywał nie tylko własny numer VIN, ale też tabliczkę znamionową z kolejnym numerem w serii. Wyróżnia się dyskretnym ospojlerowaniem, charakterystycznymi felgami, a także kompletnie zindywidualizowanym wnętrzem. Żaden fan nie pomyli jej z BMW. Ważne też, że ma naprawdę mocny charakter. Pod maską tu pracuje V8 skonstruowane przez Alpinę na bazie jednostki 4,4 l, z pojemności 4,6 osiągające 347 KM i zespolone ze zautomatyzowaną 5-stopniową skrzynią ZF Switch-Tronic. Producent deklarował przyspieszenie do pierwszej setki w 5,9 s, lecz co ciekawe według testu Auto Motor und Sport, w bezpośrednim porównaniu z BMW M5 i 540i, Alpina uzyskała wynik 5,4 s, tylko o 0,2 s wolniejszy niż 400-konne M5 z manualną skrzynią biegów. W zestawieniu z M5, jest to auto zdecydowanie rzadsze. Zbudowano ich tylko 1061 sztuk, a ta przedstawiona to numer 786. To, co ją wyróżnia, to piękny odcień lakieru Silverstone Metallic.
Alpina B10 V8 E39
Rocznik: 2000
Przebieg: 162.400 km
Pojemność: 4613 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 347 KM
Cena: 110000 PLN
Wyposażenie:
ABS,ASR,ASC
4x el. Szyby
Roleta tylnej szyby
El. Lusterka
El. Reg. Fotele z pamięcią
El. Reg. Kolumna kierownicy
Skórzana tapicerka
Reflektory ksenonowe
Klimatyzacja dwustrefowa
Radio z tv i nawigacja GPS
I wiele innych…
Na sprzedaż BMW ALPINA B10 V8 wyprodukowana w roku 2000. Egzemplarz z numerem 786. Według moich ustaleń, jeden z trzech w pięknym kolorze Silverstone-Metalic.
Jak podaje strona Alpina-archive.com, w tym nadwoziu wyprodukowano jedynie 1061 sztuk modelu B10 V8 (nie licząc nowszej wersji S).
Sprzedawany egzemplarz osobiście zakupiłem i sprowadziłem z Islandii w roku 2021. Auto zostało w Polsce dopieszczone – wszystko co wymagało naprawy bądź wymiany zostało zrobione (poniżej lista). Przebieg jest oryginalny, potwierdzony dokumentacją islandzką (historia serwisowa do wglądu). Samochód do Islandii przypłynął w 2003 roku z Belgii od pierwszego właściciela. Ostatnie 5 lat przed sprowadzeniem do Polski robił przebiegi rzędu kilkuset kilometrów rocznie.
Na dzień dzisiejszy Alpina nie wymaga wkładu finansowego. Wyjeżdża z garażu kilka razy w roku w ciepłe dni w celu „przewietrzenia”.
Lista napraw:
2021 r.
Regeneracja układu VANOS.
Nowy termostat.
Nowy przepływomierz.
2022 r.
Naprawa blacharsko-lakiernicza wykonana przez fachowca, który swoje doświadczenie zdobywał latami w serwisie BMW INCHAPE w Warszawie. Zdjęcia z całego procesu do wglądu dla poważnie zainteresowanych osób.
2023 r.
Wymiana tarcz (Rotinger nawiercane, nacinane) oraz klocków i szczęk hamulcowych (Brembo/Meyle).
Olej silnikowy Valvoline VR1 5w50.
Regeneracja alternatora.
Pierścień kierownicy obszyty skórą nappa przez mojakierownica.pl.
Wszystkie skóry wyczyszczone i zaimpregnowane zestawem COLOURLOCK.
Nowe wycieraczki Bosch.
Nowe opony Nankang.
Auto zarejestrowane w Polsce.
Telefon/Whatsapp: +354 772 21 91, +48 514 139 447
Miejscowość: Żyrardów












