VW Bank

Alpina B3 3.2 Coupe E36 1996 – 135000 PLN – Wrocław

W związku z wydaniem nowej wersji BMW M3 o pojemności 3,2 l, również Alpina zdecydowała się na wydanie nowej wersji swojego najmniejszego przeboju. Alpina B3 3.2 w kwietniu 1996 zastąpiła model B3 3.0. Jej silnik bazował na jednostce 2,8 l BMW, w której powiększono pojemność do 3,2 l, zastosowano lekkie tłoki Mahle, dopracowano komory spalania i zmodyfikowano układ wydechowy. Moc wzrosła ze 193 do 265 KM i mimo, że było to wciąż mniej niż w M3, samochód był niemal równie szybki. 5,9 s do setki i prędkość maksymalna powyżej 260 km/h robiły wówczas niemałe wrażenie. Wzmocniono również stabilizatory i hamulce, a wygląd zarówno karoserii, jak i wnętrza, nie pozostawiał złudzeń, że to dziecko kultowej marki z Buchloe. Alpina B3 3.2 Coupe E36 to jeden z zaledwie 80 wyprodukowanych egzemplarzy w tym nadwoziu. Jest to numer 5 w serii, w pięknym kolorze Montreal Blue ze złotymi dekorami.

Alpina B3 3.2 Coupe E36
Rocznik: 1996
Przebieg: 200900 km
Pojemność: 3152 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 265 KM

Cena: 135000 PLN

Alpina B3 3.2 pochodzi pierwotnie z rynku niemieckiego i została wyprodukowana w maju 1996 roku. Obecny przebieg samochodu to 200900 km.

Jest to numer 5 z 80 sztuk wszystkich Alpina B3 3.2 w nadwoziu Coupe.
Można to łatwo sprawdzić na oficjalnym archiwum Alpiny:
https://www.alpina-archive.com/?cat=21

Wartą podkreślenia cechą jest manualna skrzynia biegów oraz charakterystyczny kolor lakieru – Montreal Blue – ze złotym dekorem Alpina. Samochód był należycie serwisowany (potwierdzeniem jest książka serwisowa) oraz najprawdopodobniej większość swojego życia garażowany. Wyjątkowy stan podwozia oraz brak korozji na elementach nadwozia mogą być tego potwierdzeniem. Samochód posiada fabryczna warstwę lakieru, poza przednim lewym błotnikiem oraz maską.

Z prac, które zostały wykonane:

1. Wymiana oleju silnikowego, filtry, wszystkie płyny, świece, uszczelki, uszczelniacze – duży serwis.
2. Wymieniona przekładnia kierownicza – nowa.
3. Wymieniona pompa wspomagania – nowa.
4. Wymienione wszystkie tuleje w tylnym zawieszeniu – Lemfoerder.
5. Wymienione przewody hamulcowe + linka hamulca.
6. Wymieniona sonda lambda.
7. Wymienione tarcze, klocki przód – ATE.
8. Nowe opony Michelin Pilot Sport 5.
9. Przegląd klimatyzacji + ozonowanie.
10. Geometria wykonana przez specjalistów dla tej marki.
11. Detailing – one step + wosk + detailing wnętrza.

Samochód jest w wyśmienitym stanie technicznym – gotowy do jazdy i cieszenia się wyjątkowym E36.

Mankamentem jest podsufitka oraz boczki (typowe dla tego modelu) oraz piksele w radio.

Sprzedam lub rozważę zamianę (oczywiście z moją dopłatą) na Porsche 993 lub Maserati Granturismo S 4.7 (tylko EU i ZF).

Telefon: +48 604 889 873
Miejscowość: Wrocław