AMG E400 4.2 S3 1995 – SPRZEDANE

Podczas gdy centralna w Affalterbach była mocno zaangażowana w integrację ze strukturami Mercedesa, japoński oddział firmy nie próżnował. Dostępne od października 1994 do września 1995 roku AMG E400 4.2 S3 było trzecią, finalną ewolucją opartą na bazie ośmiocylindrowego W124. Zmiany i modyfikacje obejmowały zarówno stronę wizualną, jak i techniczną. Z zewnątrz samochód otrzymał pakiet stylistyczny i skręcane felgi AMG Aero, we wnętrzu licznik wyskalowany do 300 km/h i charakterystyczny podpis na popielniczce. Zmiany mechaniczne objęły zmodyfikowane i usztywnione zawieszenie, wydech sygnowany AMG i podkręcony silnik 4,2 l V8, który zamiast 279 KM generował teraz 312 KM. Dzięki skróconemu przełożeniu tylnego dyferencjału, AMG mogło stanąć na kresce nawet z E 500, i wcale nie musiało bać się porażki. Takich samochodów zbudowano zaledwie 73. Ta sztuka wygląda rewelacyjnie.

AMG E400 4.2 S3
Rocznik: 1995
Przebieg: 207000 km
Pojemność: 4200 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 312 KM

Wyposażenie:
– pakiet stylistyczny AMG
– ospojlerowanie zewnętrze AMG
– listwy progowe AMG
– koła 2-częściowe, skręcane AMG Aero
– tylny tłumik wydechowy sygnowany AMG
– pakiet mechaniczny AMG zwiększający moc z 279 do 312 koni mechanicznych
– klimatyzacja automatyczna
– radio fabryczne z zmieniarką
– podgrzewane siedzenia z przodu
– 4x el. szyby
– el. lusterka
– podłokietnik
– el. tylna roleta
– el. fotel kierowcy i pasażera
– tempomat
– drewniana kierownica
– szyberdach

Do zaoferowania mam dość nietuzinkowy samochód, jeśli chodzi o Mercedesa i model w124. AMG E400 4.2 S3, którego według informacji w Internecie powstało w ilości 73 sztuk. Samochód był oferowany tylko na rynku japońskim w oddziale AMG. Mój model pochodzi z końca produkcji i do tej pory pokonał 207 tys. km, co potwierdza książka serwisowa, którą otrzymałem wraz z certyfikatem eksportowym z Japonii.

Auto w moim posiadaniu od 2016 roku, stanowi cześć mojej kolekcji samochodów. Powłoka lakiernicza na aucie została odnowiona na całym aucie pod koniec 2018 roku i wygląda perfekcyjne. Auto jest zabezpieczone powłoką ceramiczna zewnątrz, jak i wewnątrz. Stan środka oceniam na bdb+, bo wygląda na jakieś 30-40 tys. km, ale to Mercedes z tych „nieksięgowych” lat, wiec posłużył dłużej niż niejedne W213.

Jeśli mają Państwo jakieś dodatkowe pytania, to zapraszam do kontaktu telefonicznego.